Hidrojen sistemimizi Bu Pazar Denedik , İlk İzlenimler Burad

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hidrojen sistemimizi Bu Pazar Denedik , İlk İzlenimler Burad

İleti ozantavsan » 24 Nis 2011, 23:49

Bugün , uzun süredir üzerinde çalıştığımız hidrojen sistememizi araçlarımızda denedik.

Malzemeler
-------------
Hidrojen kuru hücre (DRY CELL)
Sıvı KAbı
Sodyum hidroksit karışımlı su
Emniyet kabı
Gaz ve su için ince hortum
20 amper sigorta ,ölçü aleti
1 adet Şahin marka araba
1 adet Skoda Favorit
ben ve Mümin Abi
Biraz soğuk ve kapalı hava
-------------------------------

Teste Başlıyoruz.
*****************
Sistemi öncelikle Şahin marka aracın aküsüne bağladık.Sistemi aracın dışına aldık.1 adet arı kovanı üzerine :)
Mümin Abi ayrıca arıcıdır.Sıvı kabının yüksekte olması için elimizde o vardı.

Sistem 12V ile beslenirken 7 amper akım çekti. Üretilen gaz 300 ml.
Oluşan hidrojen gazını karbüratörün hava borusununun ağzından verdik.
Araç jikle devreden çıkmış ,rolantide sabit çalışırken test edildi.
Gaz verildiğinde motor sesinde kulağımızla fark edilecek değişim olmadı.

Sistemi Mümin Abi'nin aracından beslerken ,benim favoda denemeye karar verdik.
Favonun karbüratör üst kapağını aldık.
Gazı Karbüratör boğazından verdik.Kulak vererek seste değişiklik hissedemedik.
Bunun üzerine Avans ayarını araç çalışırken en minimum seviyeye aldım.
İşte dananın kuyruğu burada koptu.

Avans minimum ayarda.Motor silkeleniyor.Motor durdu duracak.
Hidrojeni boğazdan veriyoruz.
Silkelenerek randımansız homurdanan araç , hidroheni verince silkelenme ortadan kalkıyor.
Motor düzenli çalışıyor.
Hidrojeni kesiyoruz.Silkelenmeye ve düzensiz çalışmaya başlıyor ,kısa sürede stop ediyor.
Bu avans ayarı ile aracı çalıştıramıyoruz.Hidrojen vererek marşa basıyoruz , bir süre sonra motor çalışıyor.

Hidrojensiz marşta avans ayarı nedeniyle ,ateşleme yetersizliği ile motor çalışmıyor.

Hidrojen verince ateşleme yetersizde olmasına rağmen alev alıyor .Bujiler yetersiz çakıyor ,benzin ateşlenemiyor.Hidrojenin daha yanıcı olması nedeniyle , bu kötü durumda dahi ateşleniyor.Alev alan hidrojen benzinide ateşliyor ve motor çalışıyor.

* Avansı normal konuma yarlıyorum.Aracın çalışması , tek marşla çalışması herşey tamam.
Güvenil kabını iptal edip ,oluşan gazın tümünü aniden karbüratör boğazına veriyoruz.
Araç rolantide , hidrojenin tümünü verince motor sesi yükseliyor.İçeriden gaz verilmiş gibi.Ama motor düzenli çalışıyor.

Son olarak hidrojen sistemi sıvısı yenileniyor ,elektroliz için karışım ayarlanıyor.Sistem 12 amper çekiyor.
1 Dakikada çıkan gaz miktarını ölçüyoruz , 600 mililitre.
Bunu araçta deneyemeden sistemde istemediğimiz bir olumsuzluk farkediyoruz.HAvanın serinliği , 4 saatlik denemenin verdiği yorgunlukla paydos ediyoruz.

Bundan çıkarılan sonuçlar.
------------------------------------------

* hidrojen araçlarımızda yakıt olarak kullanılabilir.
* Teste başlamadan önce araca zarar verme , patlama gibi korkularımız vardı.Gerekli
önlemler alındığında hiçbir sorun oluşmayacağı ortaya çıktı.
* Hidrojen aracımızın çalışmasında olumlu sonuç verdi.
* Benzin veya lpg ayarı kısıldığında hidrojen takviyesiyle performansta düşüş göstermez.
* Kıstığınız yakıt size tasarruf , hidrojen ile daha iyi yanma ve performans oluşacaktır.
* Hidrojen verilen araçta karbüratör veya iç kısımda patlama veya patlama sesi oluşmadı.Hidrojen verilen motor daha düzenli çalıştı.

Bu çalışmada amazcımız hidrojen gazının yakıt tasarrufuna etkisi değildi.Öncelikle araçta oluşabilecek sorunları , motorun çalışmasını gözlemlemekti.

GAyet umut verici sonuçlara ulaştık.
dakikada 250ml hidrojen gazının , benzin veya lpgnin daha verimli yanması açısından muhakkak faydası olacaktır.Ama biz bunu aracın performansı veya motorun çalışma sesiyle fark edemeyiz.
Dakikada En az 1 litre gaz üretip , aracın normal hava/yakıt karışımınıda düşürerek değişimi fark edebiliriz.Yakıt tasarrufuda böyle sağlanacaktır.Hava yakıt karışını düşürdüğünüzde hidrojen vermediğimizi düşünelim.
Aracın çalışmasında düşüş olacaktır , gaz yemesi düşecektir.
Hidrojeni verdiğimizde ise bu kısık ayarla , kısmadan önceki performans ve daha fazlasını yakalayacağız.

Düşük yakıt = iyi performans = tasarruf = daha düzenli çalışan bir motor

Alınan Yeni Kararlar
---------------
1 dakikada en az 1 litre hidrojen üreten yeni bir sistem yapılacak.
Şu anki sistem deneme prototipiydi.
Yenisi ölçülü olaral milimi milimine hesaplanarak dizayn edilecek.
Kesimi CNC veya Lazer kesim ile yaptırılacak.
Daha profesyonel ve sağlam malzemeler temin edilip , daha güvenli ve sızdırmazı yapılacak.
Sistem bitirildiğinde aynı tesler yapılacak.
Sonrasında araca monte edilip performans tesleri yapılacak.
Performans tesleri sonrası kullanılarak yakıt tasarruf değerleri tespit edilip not edilecek.
Hidrojen sitemi kapalıyken aracın emisyon değerleri cihazla tespit edilecek.
Hidrojen sistemi açıkken emisyon değerleri tespit edilecek.
Sistem Benzinde ayrı test edilecek ,Lpg'de ayrı.

Bu PAzarlıkta Bu Kadar......
 
Eklentiler
240411-1621(001).jpg
tofas.jpg
mola.jpg
Yorulduk ve acıktık biraz mola
hho1.jpg
hho2.jpg
Hidrojen Dry Cell -5 adet 301 Çelik +N-N+ bağlantılı
hho3.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti onurson » 25 Nis 2011, 07:19

abi harikasınız sizi tebrik ediyorum..eğer işe yararsa kendi aracımıda uygulama ve deneme için size getirebilirim. ankaradanda istediğiniz bir malzeme vs olursa temin yardımcı olmaya çalışacağım
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti ramazanünlü » 25 Nis 2011, 08:03

çok güzelbir ön calışma teprikederim
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti Henien » 25 Nis 2011, 08:49

Çabanız her türlü takdirin üzerinde, inşallah sonuçta iyi bir şeyler elde edersiniz. Ama olmasa bile "galip sayılır bu yolda mağlup"
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti erdalkar » 25 Nis 2011, 08:54

İşte TÜRK zekası ve çalışması. Tebrik ediyorum
erdalkar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 26 Nis 2007, 17:41
Nereden: Trabzon
Arabanız: FELİCİA 1.3 GLXİ 2001

İleti tornado38 » 27 Nis 2011, 20:29

ozan hocam acaba yaptığım küçük sistemi arabada denesem olurmu benim araba mpi motor olduğundan tereddütte kaldım kendi bilgilerim bana;tak bişey olmaz diyor ama yinede bir başka bilenede sormakta fayda var
sizler ne dersiniz
SKODA FELİCİA 1.6GLXİ 2000
BLAUPUNKT GTA470
ATİKER SIRALI SİSTEM
Kullanıcı avatarı
tornado38
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 25 Kas 2010, 22:41
Ad Soyad: mustafa taşcı
Nereden: Kayseri
Arabanız: felicia1.6GLXi

İleti alwaysloser » 27 Nis 2011, 20:46

hocam anam ulu orta yapmayın bakarsınız sonuç olumlu olur ki olmasını dilerim ama bunun piyasaya çıkmaması için herşeyi yapan isnanlar vardır ki koskoca markalar bunları çoktan bulmuştur ki okadar mühendisleri ellerinin altında da kullanmamalarının bir sebebi vardır
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti firarim19 » 27 Nis 2011, 21:53

Muhteşem bşr çalışma , büyük bir emek veriyorsunuz. Sizden ricam lütfen paylaşmayın bu tarz seyleri. Bu tip araştırmalarda başarılı olanların basına hep beklenmedık kazalar geliyor( suikast) .

Ellerinize yüreğinize sağlık. bizim pazar günü yatan değil sizin gibi emek harcayan insanlara ihtiyacımız var.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti alwaysloser » 27 Nis 2011, 22:11

aman yazacaktım anam yazmışım ii mi :D
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 27 Nis 2011, 23:24

Arkadaşlar ,ilginize teşekkür ederim.Bu sistem yıllardır biliniyor ve dünyada çok kişi uğraşıyor ve kullanıyor.Bende bu konu ile ilgilenen biriyim.Ticari bir kaygım olmadığından ve kendi aracımda denediğimden kimseye zararım yok.
Sizlerle paylaşmaktan mutluyum.

Sistemim dakikada 300 ml gaz üretiyordu.Şu an 500 ml civarı üretiyor.Biraz daha çalışma ile dakikada en az 1 litre hidrojen üretmek hedefim.Sanırım bu pazar denemelere devam edeceğiz.Sistem daha verimli olarak çalışıyor şuan.
Kendi sistemini denemek isteyen arkadaşları tavsiyem ,tedbiri elden bırakmayın.Üzerinde çalışın , denemeler yapın ama emniyeti elden bırakmayın.Sisteminizde muhakkak geri ateşleme önleyici bulunsun.Zira hidrojen çok yanıcı bir gaz ,şakaya gelmiyor.Önce kendinizi ,sonra aracınızı koruyun.

Sistemi uygulamak karbüratörlü araçlarda daha rahat.Oksijen sensörlü ve Ecu'lu (Beyinli) araçlarda uygulamak biraz daha detaylı.Oksijen sensör ölçüm seviyelerin ayarı , chip yazılımını değiştirme gibi çetrefilli aşamlar işin içine giriyor.Direkt uygulamada istenen sonuç alınamayabilir.

MPI motordada bu anlattıklarım devreye girecektir.Bunları es geçip hidrojeni sisteme vermek bir miktar fayda sağlasada ,oksijen sensörünün ölçtüğü oksijen miktarı ve yakıt karışım oranı değişeceğinden aracın yakıtı olumsuz artış bile gösterebilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 20 May 2011, 01:07

Yeni hidrojen hücremi yaptım artık daha fazla hidrojen üretebiliyorum.Gerisi denemeye kaldı.Aşağıdaki vidyoda hidrojen sistemi ve motordaki çalışması anlatılıyor.

http://www.myminicooper.net/video/JUz0J ... operation/

Araca takılmış hali
http://www.myminicooper.net/video/UoeNH ... 0km-!!!!!/
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti xMEGANx » 20 May 2011, 01:30

kurabiyesiz çalışıyomu ?
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti ozantavsan » 20 May 2011, 01:40

Kurabiyesiz çalışmıyor.Ne demişler aç ayı oynamazmış.Bizde bu işlerle uğraşırken yemeği unutup acıkıyoruz.İşte o esnada kurabiye devreye giriyor.Kurabiye ile biz , bizim sistemlede aracımız çalışıyor.

Şaka bir yana sistemi araçta denemeye sabırsızlanıyorum.Şu an kağıt üzerinde yeni şeyler tasarladım.Malum deprem nedeniyle uyku girmedi gözüme ,fena korkuttu.

Çalışmalar bitince paylaşacağım ,bu sefer hidrojenle çalıştırıp yol yapacağız.

Bir vidyo daha... http://www.youtube.com/watch?v=4SPb5EbJKBY&NR=1
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti onurson » 20 May 2011, 07:50

Ozan abi geçmiş olsun..depremde umarım bir sıkıntı olmadı. çok geçmiş olsun.. Allah herkesi bu afetten korusun.. çalışmalarını heyecanla takip ediyorum..
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti ozantavsan » 21 May 2011, 18:38

Kendi sistemimi denerken vidyo çekmemiştim.
Aşağıda bir vidyo paylaşıyorum ,benim yaptığımın aynısını yapmış izleyin ve hidrojenle çalışma farkını görün


http://hho.movieclipsfree.com/482d77494 ... part_1.htm
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Abdülkadir » 21 May 2011, 19:31

Kurabiye de hidrolizde katalizör görevi mi görüyor,sizleri kutluyorum,beraber çalışmayı çok isterdim
Abdülkadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 191
Kayıt: 17 Nis 2011, 20:09
Ad Soyad: Abdülkadir BİLGİLİ
Nereden: Kayseri
Arabanız: FELİCİA

İleti bekocan » 11 Haz 2011, 10:14

yıllar önce Ankarada bu sistemi bir usta yapmıştı aracı çalıştırdı bu ortaya çıkınca birileri adamı ortadan kaldırdı
birilerinin işine gelmez bu sistem o yüzden :!:
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti skodahastası » 11 Haz 2011, 19:39

kutlarım türk aklı işte herşeye kafamız basıyor.eee bunlar kafayı yormamızın sebebi yakıtın palılığından ama
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir