sipoplardan ses gelmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sipoplardan ses gelmesi

İleti ramazanünlü » 25 Nis 2011, 14:07

arkadaşlar benim aractan kalkışta ani gaz verildiginde veya yokuş cıkarken motor bogulunca birde kalkışlarda sipoplardan ses geliyor sonra motor normale dönünce kesiliyor boşta çalışırken gelmiyor bu normalmi normal degilse sebebi nedir bilen varmı sibob ayarı 20 emme 25 eksoz favoritlerin sibob ayarıda buymuş bende buna göre ayarlamıştım
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 25 Nis 2011, 15:14

Ramazan , subap ayarlarını kendim yapmazken ,daha doğrusu sibopların ayarsız ,sıkı olduğu zaman bu sesler yoktu.

0,20 emme - 0,20 egzos ayarladım , o zamandan bu yana subap şıkırtısı var.
Daha sonra tekrar kontrol ve ayar yaptım değişiklik olmadı.Giderken boşa atınca veya rolantide ses yok.
Yüksek hız ve viteslerde ses azalıyor.Aslında şıkırtılar hızlandığından az geliyor.
Dikiş makinası sesine benzer dedikleri durum.Belki normaldir.Subap ayarı yaptığımızda uzun çubuklar titreşim yapıyor ve vuruyor olabilir.
Çözümü bilmiyorum ,subaplar yenilenebiliyordmu ,subap tutucular filan değişiyormu ?
Bu soruların cevabı çözüm olacaktır.
çok araştırmıştım bu sesi , subap itici çubuklardakdan olabileceği çıkıyordu hep.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 25 Nis 2011, 15:52

ozantavsan yazdı:Ramazan , subap ayarlarını kendim yapmazken ,daha doğrusu sibopların ayarsız ,sıkı olduğu zaman bu sesler yoktu.

0,20 emme - 0,20 egzos ayarladım , o zamandan bu yana subap şıkırtısı var.
Daha sonra tekrar kontrol ve ayar yaptım değişiklik olmadı.Giderken boşa atınca veya rolantide ses yok.
Yüksek hız ve viteslerde ses azalıyor.Aslında şıkırtılar hızlandığından az geliyor.
Dikiş makinası sesine benzer dedikleri durum.Belki normaldir.Subap ayarı yaptığımızda uzun çubuklar titreşim yapıyor ve vuruyor olabilir.
Çözümü bilmiyorum ,subaplar yenilenebiliyordmu ,subap tutucular filan değişiyormu ?
Bu soruların cevabı çözüm olacaktır.
çok araştırmıştım bu sesi , subap itici çubuklardakdan olabileceği çıkıyordu hep.


seninde öyleyse demek büyütecek bişey yok bu ses normal aynen anlattıgın gibi benimde
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 25 Nis 2011, 16:14

Külbürtör kapağından kaynaklanabilir mi acaba?

Sonuçta subaplar kapak altında.
Külbürtör kapağı takılmadan araç rolantide çalıştırılsa , sorunun kaynağı gözlemlenebilirmi?
Kısa süreli çalıştırılsa hareket edilmese sorun olurmu ?
Fikri olan varsa diye sordum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti HASSAN » 25 Nis 2011, 17:07

ozantavsan yazdı:Külbürtör kapağından kaynaklanabilir mi acaba?

Sonuçta subaplar kapak altında.
Külbürtör kapağı takılmadan araç rolantide çalıştırılsa , sorunun kaynağı gözlemlenebilirmi?
Kısa süreli çalıştırılsa hareket edilmese sorun olurmu ?
Fikri olan varsa diye sordum.


bir sorun olmaz herhalde çünkü seneler önce benim ilk arabam 67 model bir ford taunus idi sanayideki ustam
sibob ayarını o üst kapağı söker arabayı çalıştırıp öyle yapardı saat gibide olurdu:)
RENORENORENORENO
Kullanıcı avatarı
HASSAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 207
Kayıt: 23 May 2007, 04:26
Ad Soyad: hasan
Nereden: İzmir
Arabanız: 1998 GLX FELİCİA

İleti AhmetH » 25 Nis 2011, 21:11

avans ayarı kaçmış
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ramazanünlü » 27 Nis 2011, 10:04

AhmetH yazdı:avans ayarı kaçmış


ahmet bi acıklama yapsana bu ses avans ayarının bozuk olmasından dolayımı geliyor
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 27 Nis 2011, 10:25

Avansta ne kadar deneme yapsamda ses kesilmiyor.Avansı kendim aracımdan en iyi verimi alabileceğim şekilde ayarlıyorum.Sanayide kendi ayarımı kontrol ettirdiğimde uygun çıkmıştı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozanakif » 27 Nis 2011, 11:04

Merhaba arkadaşlar.Avans ayarı bozuk olsa bile neden sübap sesine neden olsun ki?Motor düzensiz çalışır,vuruntulu çalışır, zamansız ateşleme sebebiyle verim düşer ateşleme ayar bozukluğuna göre ,egzostta hatta emme manifodu üzerinde bile olabilir ancak avans bozukluğu sebebiyle sübap sesi gelmemesi lazım.
Açıkcası araçlarınızın sübap ayarlaması hakkında derinlemesine bilgim yok.Ancak ayar yaptığınız esnadaki sübap sıcaklığı çok önemlidir.Ozan Bey'in anlattığına göre motor zorlandığında ses geliyor,rolantide ve rahat çalışmada ses yok.Birincisi emme ve egzost sübaplarının boşluk ayarı aynı olmaması lazım çünkü egzost sübabı daha çok ısıya maruz kalır ve daha çok genleşir.Bu nedenle motor ısındığında egzost sübabı boşluğu az olduğundan itici mekanizma zorlanıyor olabilir.
Şahsi fikrim katalog ayarları emme 20,egzost 25 ise bu ölçüde ayarlayın ancak parçaların tamamen soğuduğundan emin olduktan sonra bu ayarı yapın.
Ayrıca sorununuz sübap ayarında değil külbütör-itici vb.(aracınızdaki mekanizmayı tam bilmediğimden)sistemlerdeki deformasyonlardanda kaynaklanıyor olabilir.İnşallah kendiniz çözüm yolunu bulursunuz.Kolay gelsin
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti oguz001973 » 27 Nis 2011, 12:12

benzer durumu daha önce bende yaşadım.sübap ayarından sonra araba şıkırdamaya başladı.başka bir ustaya sübap ayarına götürdüm ve abuk sabuk bir durum çıktı ortaya; kimi sübap sıkı,kimisi gevşek.anlayacağın adam sübabı ayarlamamış,resmen varolan ayarıda bozmuş.bence sübaplara birkez daha güzelce ayar yaptır.sabah serinliğinde yaptır ve hepsi 0.20 olsun.bir de avans ayarını mutlaka tabancayla yaptır.göz kararı yapıyor bazı ustalar,sonra araba geç çalışıp çok yakıyor.çekiş problemi de cabası.
oguz001973
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 05 Nis 2011, 14:55
Ad Soyad: oğuz kalaycıoğlu
Nereden: İzmir
Arabanız: 1994 favorit

İleti ozantavsan » 27 Nis 2011, 23:52

Bu sesin subaplardan kaynaklandığı aşikar.Daha öncede belirttiğim gibi aracım aldığımda bu ses yoktu.
Aracın performansı iyi değildi.
Forumdaki paylaşım ve yardımlarla kendim ayarlamıştım.
Performans düzelmişti.Ama bu ses ortaya çıktı.
İlk ayarlamamın üzerinden 2 ay geçmişti , kontrol amaçlı tekrar açtım külbürtör kapağını.
Tekrar ayarlamaya başladım.İlkinde çok rahat yapmıştım ayarlamaları ama 2. de afalladım.
1. tammı indi , 8. kalktımı ,kafam allak bullak oldu.emme egzos 0,20 soğuk motor ayarladım.Performans iyi.
Yakın zamanda tekrar ayarlayayım diyorum gözüm pek yemiyor.Sanki ilki gibi ayarlayamayacakmışım gibi geliyor.

KAfamdaki sorular Emme 0,20 - Egzos 0,25 mi ayarlasam.
Emme egzos aynı ayarlarım sorun olmaz.
Ama emme ayrı egzos ayrı ayarlama dedimmi hangisi emme , hangisi egzos karıştırıyorum.
Emmemi bastı , egzosmu açtı kafam karışıyor.
Forumda çoğu arkadaşımız gerek özel mesajdan gerekse normal mesajla yazmıştı.Not aldım , tamam böyle dedim.Gece rüyasına yattım.Ama karıştıracağım gibi geliyor.

Bu pazar niyetim var ama isteğim yok gibi.
Bu işin püfü basiti nedir?

8 subap var. 1 2 3 4 5 6 7 8
Kapağı sökünce solbaştan sağa doğru 1'de 8'e
Ateşleme sırası 1342
Bu işin basidi ney ? Bana tekrar anlatın.Hem ben tekrar yapayım.Hem yapmak isteyen arkadaşlarda faydalansın.

Soğuk Motor Emme 0,20 - Egzos 0,25 yapalımmı ? Ne dersiniz? El Yardım .......

Acaba subaplarda bozulan ,değen kısımları taşlatıp yeniden ayar yaptırıp sesi kesmek gerekir.

http://www.klips.net/video/snvrtn-manue ... slama.html Subap taşlama

http://www.dailymotion.com/video/xg2xdv ... from=embed

http://www.dailymotion.com/video/xg2xip ... from=embed

Bilgisi olanlardan yardım bekliyoruz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 28 Nis 2011, 00:12

ramazanünlü yazdı:
AhmetH yazdı:avans ayarı kaçmış


ahmet bi acıklama yapsana bu ses avans ayarının bozuk olmasından dolayımı geliyor



anlattığınıza göre motorun yüke girdiği durumlarda ses geliyor bu noktada ilkin avans ayarına bakmak gerekir diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 28 Nis 2011, 00:15

ozantavsan yazdı:Bu sesin subaplardan kaynaklandığı aşikar.Daha öncede belirttiğim gibi aracım aldığımda bu ses yoktu.
Aracın performansı iyi değildi.
Forumdaki paylaşım ve yardımlarla kendim ayarlamıştım.
Performans düzelmişti.Ama bu ses ortaya çıktı.
İlk ayarlamamın üzerinden 2 ay geçmişti , kontrol amaçlı tekrar açtım külbürtör kapağını.
Tekrar ayarlamaya başladım.İlkinde çok rahat yapmıştım ayarlamaları ama 2. de afalladım.
1. tammı indi , 8. kalktımı ,kafam allak bullak oldu.emme egzos 0,20 soğuk motor ayarladım.Performans iyi.
Yakın zamanda tekrar ayarlayayım diyorum gözüm pek yemiyor.Sanki ilki gibi ayarlayamayacakmışım gibi geliyor.

KAfamdaki sorular Emme 0,20 - Egzos 0,25 mi ayarlasam.
Emme egzos aynı ayarlarım sorun olmaz.
Ama emme ayrı egzos ayrı ayarlama dedimmi hangisi emme , hangisi egzos karıştırıyorum.
Emmemi bastı , egzosmu açtı kafam karışıyor.
Forumda çoğu arkadaşımız gerek özel mesajdan gerekse normal mesajla yazmıştı.Not aldım , tamam böyle dedim.Gece rüyasına yattım.Ama karıştıracağım gibi geliyor.

Bu pazar niyetim var ama isteğim yok gibi.
Bu işin püfü basiti nedir?

8 subap var. 1 2 3 4 5 6 7 8
Kapağı sökünce solbaştan sağa doğru 1'de 8'e
Ateşleme sırası 1342
Bu işin basidi ney ? Bana tekrar anlatın.Hem ben tekrar yapayım.Hem yapmak isteyen arkadaşlarda faydalansın.

Soğuk Motor Emme 0,20 - Egzos 0,25 yapalımmı ? Ne dersiniz? El Yardım .......

Acaba subaplarda bozulan ,değen kısımları taşlatıp yeniden ayar yaptırıp sesi kesmek gerekir.





ateşleme sırası şöyle dursun

1 basar 8 ayarlanır 8 basar 1 ayarlanır

yani sayıp ayarlayacaksınız başka espirisi yok
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 28 Nis 2011, 00:47

Bende o şekilde ayarlıyorum zaten.Emme 0,20 - egzos 0,25 ayar denemelimiyim ona karar veremediğim gibi emme ve egzosu karıştırıyorum.

Emme egzos 0,20ayarlaerken sorun yok . 1 basarken 8 , 2 basarken 7 , şeklinde devam ediyor.
Dikkat çekmek istediğim konu subap şıkırtısı ayardan mı ,yoksa subaplardaki boşlık ve bozulmadanmı?
Eğer ayarlardan değilse subap taşlama yaptırıp ayarlatılmalı sanırım .Böylece silindirlerde kaçak , sızma oluyorsa engellenecek.Silindirlere gerektiği kadar yakıt karışımı alınacak , kaçak olmadığından performans oluşacak + yakıt sarfiyatı sağlanacaktır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 28 Nis 2011, 01:01

şimdi esasında ses işlerine hiç forumda bulaşmamak lazım :D

altından kalkamayız ama bu konunun açılmasına sebep olan sesin geldiği koşullar ciddi manada avans yüzünden gibi duruyor.

Ozan abi senin dediğin sesi ise çözmek zor, Klasik bu motorlar böyle diyesim var :P

ancak külbütörün supap tepesin basması en büyük ses kaynaklarından. zira supap yayı supapı sürekli kapalı kalmaya zorladığından supapın boşluk yapması mümkün değil.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 28 Nis 2011, 01:15

Depremle yaşamayı öğrenmemiz gerektiği gibi ,bu seslede yaşamayı öğreneceğiz desene.
Bir fırsat bulduğumda kapğı açıp iyice gözden geçireceğim subap durumlarını.Aslında bu sese alıştım ,bazen hiç kulak kabartmıyorum.Ama kesmenin yolu varsa eğer niye çekelim sesi değilmi?

Yaya gezeken Her favo gördüğümde kulak kabartıyorum ve bendeki sesi duyamıyorum.Bazen bir şahin görüyorum bu ses var veya başka araçta.Kendi favom haricinde gördüğüm hiçbir favoda bu sesi duyamadım.Duysam içim rahat edecek : )
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 28 Nis 2011, 01:24

gerçekten sesi dinlemek lazım :)

hışırtı ve takırtı var mesela bizim feliciada da zincir ve distribütör tarafından geldiğini düşünüyorum.

zinciri en son ne zaman değiştirdin abi ? zincir ciddi ciddi en büyük ses kaynağı bu motordaki.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 28 Nis 2011, 08:41

Zincirden kaynaklı değil eminim.Subap şıkırtısı malesef.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir