sipoplardan ses gelmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sipoplardan ses gelmesi

İleti oguz001973 » 28 Nis 2011, 13:55

bak kardeşim tatlı bir sübap sesi bu arabaların sıfırında bile olur.çünkü demir demire değiyor sübaplar açılıp kapanırken.sübap iticileri hidrolik olsa ses çok az olur.sen emme ve eksozu çok hassas bir şekilde 0.20 ayarla yine ses gelirse piyano mili aşınmıştır büyük ihtimal.şayet sorun piyano milinde ise kaliteli bir motor restore katkısı ile bu sesi minimuma indirebilirsin.bunları kafadan atmıyorum,kendi aracımda uyguladım ve şu anda hiç ses problemim yok.
 
oguz001973
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 05 Nis 2011, 14:55
Ad Soyad: oğuz kalaycıoğlu
Nereden: İzmir
Arabanız: 1994 favorit

İleti ozantavsan » 09 May 2011, 12:26

Dün supaplardan gelen sesi araştırmak için kapağı söktüm.
Şöyle bir göz gezdirdim , görebildiğim yerlerde bir hasar vesaire yok.
Sonra elimle şu piyano denilen kısımları ( Subap yayının üst kısmını bastıran,subap boşluğu için ayarladığımız)
oynattım.Bu kısımlar el ile tıkıt tıkır oynuyor.Sürekli harekey ettirince takır takır ses yapıyor.
Subap sesi kuvvetle muhtemel bu kısımlardan geliyor.Subap boşluklarını kontrol ettim 0,20 kaçıklık yok.Yinede tekrar ince ayar yaptım.

Dikkat ettiğim bir konu var ki fikrinizi istiyorum.

subap ayarı yaparken gevşettiğimiz vidanın alt kısmından motorun altına doğru inen çubukların bazıları geçtiği yerin tam merkezinde ,kimi de yan duvara yakın temas ediyor gibi.Yamukluk yok hepsi düz.

Subap sesi halen var.Şıkırtı daha az rahatsız ediyor şu an.Sadece ayar vidasının etrafındaki somunları daha öncekinden fazla sıktım.

Külbürtör kapağı açık aracı çalıştırdım.Aracın önüne yağ sıçramaya başlayınca stop ettim.
Subap yayları , piyano ,bağlantı yerlerimi is ve kalıntılardan temizledim.Bir de 20/50 yağdan şırınga ile sürdüm.

Kapağı kapattım.

Akü voltajını araç çalışmazken ölçtüm 12,6 volt
Aracı çalıştırdım 13,85 Volt.
Farlar + kalorifer açık 13,75 volt.
Gaz ayarını çeyrek turdan fazla kıstım.Lpg regülatör üstündeki rolanti ayarı ile oynadım.Ölçü aleti ile değişikliği gözledim.Fazla kısarsan araç çalışırken far ve kalorifer kapalıyken voltaj 12,5 volt.Değeri 13,5 olacak şekilde ayarladım.

Şasede voltaj düşüyormu diye kontrol ettim.Düşme yok ,ancak ateşleme ünitesinin bağlantı vidalarında voltaj okunamıyordu.Ünitenin metal şase kısmında okunuyordu.
Ateşleme ünitesini söktüm , arka kısmını zımparaladım.3 vidası kaportaya sabit olduğundan üzerlerinden zımparaladım.bağlantı pullarınıda zımparaladım.Tekrar yerine monte ettim.

Subap ayarı ince ayar edildi.
gaz ayarı bir miktar azaltıldı.Rolanti ayarlandı.
Ateşleme ünitesi zımparalandı.

Sonuç : Aracımı çalıştırdım.Yola koyuldum.
Araçta fark var , subap ayarında kaçıklık yoktu ama ince ayra yapıldı bundan olacağını sanmıyorum ama.
Araç acaba benzindemi çalışıyor diye yolda kontrol ettim.Araç benzinli gibi kaçıyor.
Benzinli gibi gaz yiyior.
Devir benzinlide olduğu gibi gaza ve vitese göre orantılı.
Subap sesi var ama çok rahatsız etmiyor ,eskiye yakın ses şiddeti.
Benzinde giderken gaz pedalı daha sert gibi geliyordu hep bana.GAza az basmakla araç zaten hızlanıyordu.
LPGde gaz pedalı ayağıma her zaman daha yumuşak geliyordu.GAza basında hızlanma ona göre oluyordu.Belkide gaza tepki ,gaz yeme lpgde daha düşük olduğundan fazla basıyoruz ve yumuşak gibi geliyordu.
İşlemler sonrası lpg'de de benzinlide olduğu gibi sert , az gaz verince benzinli gibi gaz yiyior ve hızlanıyor.

Gazı kısmama rağmen benzinli gibi kaçmasının yaptığım hangi işlemden etkilendiğini bilemiyorum.

Subap sesi için sanırım piyano veya itici çubuklar değişmeli sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 09 May 2011, 15:15

Briskoda da elemanın biri bu konu hakkında konu yoruyordu, Bu iteceklerden emme için olanı mı egzoz için olanı mı ne daha kalın. 4 tane öbür itecekten alıp değiştiriyorlardı ve ses kesiliyordu.

başka bir elemanda ralli için araba hazırlıyormuş ... bizim zaten ilk işimiz itecekleri değiştirmek diyordu :|
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 09 May 2011, 15:52

AhmetH yazdı:Briskoda da elemanın biri bu konu hakkında konu yoruyordu, Bu iteceklerden emme için olanı mı egzoz için olanı mı ne daha kalın. 4 tane öbür itecekten alıp değiştiriyorlardı ve ses kesiliyordu.

başka bir elemanda ralli için araba hazırlıyormuş ... bizim zaten ilk işimiz itecekleri değiştirmek diyordu :|

Auto Show' un ilk sayılarından birinde bir Favorit' e bakım yapılmıştı ve supap sesi kesilmemişti. Yorumları ise "uzun süre bozuk supap ayarıyla çalışan motorda itecekler eğilip tam ayar yapılmasına engel oluyor, bu da supap sesine neden oluyor" şeklinde idi.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 09 May 2011, 16:32

Bir önceki mesajımda bahsettiğim supap piyanolarının ses yapması böyle birşey.Elle oynatınca oynuyor ve ses yapıyor.

http://www.youtube.com/watch?v=xerRX4Np4FU&NR=1

subap parçalarının değişimi

http://www.youtube.com/watch?v=gJMezBqVYes&NR=1


http://www.youtube.com/watch?v=qw5PWiOwXhI&NR=1
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 09 May 2011, 17:32

ozantavsan yazdı:Dün supaplardan gelen sesi araştırmak için kapağı söktüm.
Şöyle bir göz gezdirdim , görebildiğim yerlerde bir hasar vesaire yok.
Sonra elimle şu piyano denilen kısımları ( Subap yayının üst kısmını bastıran,subap boşluğu için ayarladığımız)
oynattım.Bu kısımlar el ile tıkıt tıkır oynuyor.Sürekli harekey ettirince takır takır ses yapıyor.
Subap sesi kuvvetle muhtemel bu kısımlardan geliyor.Subap boşluklarını kontrol ettim 0,20 kaçıklık yok.Yinede tekrar ince ayar yaptım.

Dikkat ettiğim bir konu var ki fikrinizi istiyorum.

subap ayarı yaparken gevşettiğimiz vidanın alt kısmından motorun altına doğru inen çubukların bazıları geçtiği yerin tam merkezinde ,kimi de yan duvara yakın temas ediyor gibi.Yamukluk yok hepsi düz.

Subap sesi halen var.Şıkırtı daha az rahatsız ediyor şu an.Sadece ayar vidasının etrafındaki somunları daha öncekinden fazla sıktım.

Külbürtör kapağı açık aracı çalıştırdım.Aracın önüne yağ sıçramaya başlayınca stop ettim.
Subap yayları , piyano ,bağlantı yerlerimi is ve kalıntılardan temizledim.Bir de 20/50 yağdan şırınga ile sürdüm.

Kapağı kapattım.

Akü voltajını araç çalışmazken ölçtüm 12,6 volt
Aracı çalıştırdım 13,85 Volt.
Farlar + kalorifer açık 13,75 volt.
Gaz ayarını çeyrek turdan fazla kıstım.Lpg regülatör üstündeki rolanti ayarı ile oynadım.Ölçü aleti ile değişikliği gözledim.Fazla kısarsan araç çalışırken far ve kalorifer kapalıyken voltaj 12,5 volt.Değeri 13,5 olacak şekilde ayarladım.

Şasede voltaj düşüyormu diye kontrol ettim.Düşme yok ,ancak ateşleme ünitesinin bağlantı vidalarında voltaj okunamıyordu.Ünitenin metal şase kısmında okunuyordu.
Ateşleme ünitesini söktüm , arka kısmını zımparaladım.3 vidası kaportaya sabit olduğundan üzerlerinden zımparaladım.bağlantı pullarınıda zımparaladım.Tekrar yerine monte ettim.

Subap ayarı ince ayar edildi.
gaz ayarı bir miktar azaltıldı.Rolanti ayarlandı.
Ateşleme ünitesi zımparalandı.

Sonuç : Aracımı çalıştırdım.Yola koyuldum.
Araçta fark var , subap ayarında kaçıklık yoktu ama ince ayra yapıldı bundan olacağını sanmıyorum ama.
Araç acaba benzindemi çalışıyor diye yolda kontrol ettim.Araç benzinli gibi kaçıyor.
Benzinli gibi gaz yiyior.
Devir benzinlide olduğu gibi gaza ve vitese göre orantılı.
Subap sesi var ama çok rahatsız etmiyor ,eskiye yakın ses şiddeti.
Benzinde giderken gaz pedalı daha sert gibi geliyordu hep bana.GAza az basmakla araç zaten hızlanıyordu.
LPGde gaz pedalı ayağıma her zaman daha yumuşak geliyordu.GAza basında hızlanma ona göre oluyordu.Belkide gaza tepki ,gaz yeme lpgde daha düşük olduğundan fazla basıyoruz ve yumuşak gibi geliyordu.
İşlemler sonrası lpg'de de benzinlide olduğu gibi sert , az gaz verince benzinli gibi gaz yiyior ve hızlanıyor.

Gazı kısmama rağmen benzinli gibi kaçmasının yaptığım hangi işlemden etkilendiğini bilemiyorum.

Subap sesi için sanırım piyano veya itici çubuklar değişmeli sanırım.


ozan her şey çok güzelde insan bi fotograf ceker bizim de var yok meraklarımızı gidermiş olurdun
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 09 May 2011, 17:46

telefonum şarjdaydı.Aklıma gelmedi değil.Kusura bakmayın.
Dün hava güneşli ve rüzgarlıydı ,sonra birden soğudu.Bu işlemler bana pahalıya patladı.Akşamına tansiyon fırladı ,hala kötüyüm.Senin için bir daha açarım subapları ,çekerim fotoğrafları.Müsait zamanda inşallah.
Senin şehiriçi yakıt durumu nasıl şu an ?
Akü ve elektriki bağlantılarını kontrol edin ,temas yüzeylerini temizleyin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 09 May 2011, 18:13

yok zahmet etme yinede teşekkür ederim
benim yakıta gelince ellemiyorum artık bundan aşagı düşmez diye düşünüyorum sana ozaman da söylemiştim 014 yakıyor km de ama ben 015 diyorum kimisine atıyon gibi geliyor biliyonmu
bazan arkadaşlar soruyor ne yakıyor diye bende sen evde karının lokmalarını sayıyonmu ne kadar yiyor diye falan diyorum sen anladın yani
yani ozan ellemiyorum artık yeter ben buraya kadar düşürebildim bundan aşagı düşecegini de zanetmiyorum düşecegini bilsem ugraşırım da bide şöyle bişey var denenecek bişey kalmadı aklımada gelmiyor
köye gidip geliyorum geliş gidiş 70km yolu asfalt 10 liralık gaz yetiyor bazen 11 lira falan oda neden fark ediyor bilmiyorum
benim 150cc kanuni motor var o yakıyor 10 lira araba yakıyor 10 lira sıra motoramı geldi ne
ben şehir icinde arabayı kullanmıyorum dur kalk sitires yapıyor bende motoru şehir icinde birde işe gelip giderken yani şehir icinde ne yakıyor bilmiyorum merakta etmiyorum
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 09 May 2011, 18:21

ozantavsan yazdı:telefonum şarjdaydı.Aklıma gelmedi değil.Kusura bakmayın.
Dün hava güneşli ve rüzgarlıydı ,sonra birden soğudu.Bu işlemler bana pahalıya patladı.Akşamına tansiyon fırladı ,hala kötüyüm.Senin için bir daha açarım subapları ,çekerim fotoğrafları.Müsait zamanda inşallah.
Senin şehiriçi yakıt durumu nasıl şu an ?
Akü ve elektriki bağlantılarını kontrol edin ,temas yüzeylerini temizleyin.


seninki ne yakıyor ozan
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ozantavsan » 10 May 2011, 11:19

Ramazan , arabayı ilk aldığımda o bozuk ayarlarla , rampalarda ço zorlanırken ve lpg litresi 2 tl iken 17 kuruş şehirdışı sarfiyat vardı.

Defalarca şehirdışı gittim depoyu fulledim ,döndüm fulledim hep 17 kuruş.
En son Altınoluk yaptım depoyu balıkesirde fulledim. Altınoluk 100 km gidiş , 100 de dönüş toplam 200 km.
Toplam sarfiyat 34 Tl idi.34000/200=170 = 17 kuruş.

LPG 2 tl iken şehirdışı 100 km yolda sarfiyat 17 tl .Yani 8,5 litre lpg harcamışım .Sarfiyatım 17 kuruş
Bu 8,5 litreyi bugüne hesaplarsak 8,5 litre=19,72 Tl yani şu an eski hesaba göre 19,7 kuruş yakabilir.
En kısa zamanda deneyeceğim.Son işlemler bakımlarla azda yakabilir.

Şehiriçi 27 kuruş yakardı o zamanlar .Yani 13,5 litre .Bugünkü lpg fiyatlarıyla 13,5x2320=31,320 TL
eskiden şehiriçi 100 km = 27 TL bugün 100 km=31,32 tl .yani şu an şehiriçi =31,3 kuruş.Hesabım doğru 31,5 kuruş yakıyor.

Arabama bakmaya başladıktan sonra dış yapmadım.Şehir içi şu an 31,5 kuruş yakıyor.LPg 2,32 tl olmuş.
Yani araca yapılan bakımlar sadece performansı yükseltmiş , yakıtta değişim olmamış hiç.
Hala senin yaptığın üst kapak uygulamasını yapmadım.Onu yapmayı çok istiyorum ama kapağı kesmeden.

Ramazan ; karbüratör üsdtünden muhafazayı alınca karbüratör ağzı meydanda kalıyorya.Çapı 9 cm.ALt muhafaza üzerine geçiyor.Ben diyorumki bu 9cm çaplı ağıza geçecek plastik bir boru taksam .Boru yüksekliği 3 cm kadar.
Borunun ilk 1 cm'i karbüratör ağzına geçecek zaten kalan 2 cm karbüratör ile lpg mikser arasında boşluk olacak.
Borunun üzerine lastik contayı koyacağım.Yani lpg mikser ile karbüratör arasında 3 cm mesafe olacak.
Alt muhafaza plastiğini bu boruya geçiteceğim.alt muhazafaznın tabanında lpg mikser olacak.Böylelikle üst kapakla arasındaki mesafe mikser yokmuş gibi olacak.Üst kapağıda takıp , dıştanda sabitlenince tamamdır.
Karışık mı oldu bilemiyorum ama ,benim yapacağım plastik muhafazayı yükseltmek ve mikseri alt muhazfazanın tabanına yerleştirmek.Karbüratör ağzı takacağım boru içinde kalacak.
Müsait zamanda resimli anlatırım...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 May 2011, 11:54

Resim çizdim ,şöyle birşey....
Eklentiler
karbüratör.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 May 2011, 17:35

Bir yazı okudum ,paylaşayım dedim.Son madde dikkatimi çekTi.Belki biz külbürtör kapağını fazla sıkıyor olabiliriz.
Biraz gevşeltip yağ sızdırmayacak şekilde kullanacağım,ses azalırsa fazla sıkmışız demektir.(12. MADDE)

-----------------------
Supap sesleri; supaplar civarından gelen şıkırtı sesleridir. Ses daha tiz ve nettir supap yakınından rahatlıkla duyulabilir.

Sebepleri şunlardır:

1- Supap boşluğu fazla olduğu için “şık şık” sesi vermektedir. Supaplar ayarsızdır. Hidrolik iticili supaplarda iticiler arızalıdır. Supap itme çubukları yahut supap manivelaları (külbütör) eğilmiştir.
2- Bilhassa üstten supaplı motorlarda supap tertibatının yağlanması yetersizdir.
3- Supap tertibatının herhangi bir yerinde aşınma vardır. Özellikle külbütör uçları oyulmuştur. (Uçlar taşlanır).
4- Supap yayı kırıktır.
5- Supap yayları zayıftır.
6- Supap yayları sıkışmıştır.
7- Supap sapıyla kayıt arasındaki boşluk fazladır. Supap kayıtı yenisiyle değiştirilir.
8- Eksantrik milde kam yüzleri bozulmuştur.
9- Supap kayıtları içinde supap sapları incelmiştir. Supaplar değiştirilmelidir.
10- Supap yüzü ekseni sap ekseniyle aynı değildir. Supap taşlanır.
11- Supap yuvası ekseni supap sapı ekseniyle aynı değildir. Supap yuvası freze edilir.
12- Üstten supaplı motorlarda supap kapağını fazla sıkmak normal supap sesini çoğaltır.

*************************

Bu da ayrı bir açıklama sitesi
http://www.otobil.net/blog/2010/12/10/supap-fincani/

http://www.otobil.net/blog/2010/11/30/s ... asi-video/

http://www.otobil.net/blog/2010/11/08/d ... asi-video/
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 14 May 2011, 18:05

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 14 May 2011, 21:36

ozantavsan yazdı:Bir yazı okudum ,paylaşayım dedim.Son madde dikkatimi çekTi.Belki biz külbürtör kapağını fazla sıkıyor olabiliriz.
Biraz gevşeltip yağ sızdırmayacak şekilde kullanacağım,ses azalırsa fazla sıkmışız demektir.(12. MADDE)

-----------------------
Supap sesleri; supaplar civarından gelen şıkırtı sesleridir. Ses daha tiz ve nettir supap yakınından rahatlıkla duyulabilir.

Sebepleri şunlardır:

1- Supap boşluğu fazla olduğu için “şık şık” sesi vermektedir. Supaplar ayarsızdır. Hidrolik iticili supaplarda iticiler arızalıdır. Supap itme çubukları yahut supap manivelaları (külbütör) eğilmiştir.
2- Bilhassa üstten supaplı motorlarda supap tertibatının yağlanması yetersizdir.
3- Supap tertibatının herhangi bir yerinde aşınma vardır. Özellikle külbütör uçları oyulmuştur. (Uçlar taşlanır).
4- Supap yayı kırıktır.
5- Supap yayları zayıftır.
6- Supap yayları sıkışmıştır.
7- Supap sapıyla kayıt arasındaki boşluk fazladır. Supap kayıtı yenisiyle değiştirilir.
8- Eksantrik milde kam yüzleri bozulmuştur.
9- Supap kayıtları içinde supap sapları incelmiştir. Supaplar değiştirilmelidir.
10- Supap yüzü ekseni sap ekseniyle aynı değildir. Supap taşlanır.
11- Supap yuvası ekseni supap sapı ekseniyle aynı değildir. Supap yuvası freze edilir.
12- Üstten supaplı motorlarda supap kapağını fazla sıkmak normal supap sesini çoğaltır.

*************************

Bu da ayrı bir açıklama sitesi
http://www.otobil.net/blog/2010/12/10/supap-fincani/

http://www.otobil.net/blog/2010/11/30/s ... asi-video/

http://www.otobil.net/blog/2010/11/08/d ... asi-video/


ozan teptik ederim ugraşların için
bende bi deneyeyim mantıklı bişey
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir