gaz ayarı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz ayarı

İleti orhanfoto » 05 May 2011, 09:59

slm arkadaslar 93 favorit lx im var aracı aracı tüpte calıştırdıgım zamanlar arac biraz gec calışıyor ve yogun bi gaz kokusu geliyo acaba gaz ayarı fazlamı acık acıksa nerden kısabilirim bu arada araca gaz ayarı yapılırken rölantidemi yoksa hafif gaz basılırkenmi yapılmalı yardımcı olursanız sevinirim
 
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti babaforman » 05 May 2011, 15:33

hortumda kaçak olabilir veya gaz kesici bozuk olabilir en güvenlisi tüpün servisine gidip baktırmak kendim bakarım dersen şişeye bolca köpük yap gaz borularının bağlantı yerlerini çalışırken ve stoptayken köpükle kaçak konrolü yap benimki ne yazıkki ikiside arızalı çıktı
babaforman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 11 Nis 2011, 14:55
Ad Soyad: nejdet gün
Nereden: Sinop
Arabanız: forman

İleti ramazanünlü » 05 May 2011, 19:24

regülatörün üstünde piric yanı sarı bir vida vardır onu kasarsan düzelir o vidanın görevi motor ilk çalışacagı zaman calışacak kadar gaz göndermek ve ondan sonra kapatmaktır cok acık olunca motor bogulacagı icin hem zor calışacak hemde dedigin gibi ortalıgı gaz kokusu alır gider
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti CNCFAN » 05 May 2011, 19:24

SELAMLAR ÖNCE LPG MARKASIDA ÖNEMLİ. BENDE 93 LX FAVORİT ALDIM 1 AY ÖNCE LPG DE HER GÜN SORUN YAŞADIM ÜZERİNDE DAHA 1 SENELİK ATİKER TAKILIYDI. NE YAPSAK DÜZENE GİRMEDİ ROLANTİ ,ÇALIŞMA, KOKU DERKEN BİR DÜNYA UĞRAŞTIM. DÜN TÜP KAFASINI ALDESA İLE DEĞİŞTİRTTİM VE SÜPER OLDU HİÇ BİR SORUN KALMADI .TPLAMI 100 TL TUTTU.BENCE DEĞERLENDİRİN,SİZEDE İYİ GELİR BELKİ HOŞÇAKALIN.
CNCFAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 24 Nis 2011, 22:27
Ad Soyad: CÜNEYT DURMUŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: SKODA FAVORİT

İleti orhanfoto » 06 May 2011, 08:43

sagolun arkadaslar dün aksam gazcıya gittim beyinden karbüratöre giden borunun üzerin de bi vana var ordan gaz kacırıyomuş araba onu degişti düzeldi hepinize teşekkür ederim yorumlarınız için
yanlız bu beyin degişimin yakıta etkisi olurmu tasarruf bakımından bi arkadas aldese yazmış degiştim sorun ortadan kalktı diye
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti ramazanünlü » 06 May 2011, 19:17

ben sana bildigim kadarıyla sana biraz acıklama yapayım benim bir konu başlıgım var favarit lerin fazla yayması diye ordanda bakabilirsin
1bizim aracların motoru kücük oldugu icin gazın kısık olması gerekir bunu şöyle anlayabilirsin araç geç calışır ve çalıştıktan sonra bir iki gaz verirsen gaz kokusu duyarsın o zaman gaz çok acıktır
2 gaz ile hava ayarı dengesizdir yani gaz acık ama hava kapatılmıştır motor zorlayınca hava ile hazı dengeli cekmesi gerekir hava kapalıysa ozamanda gaza yüklenecektir ve oda ne olacak fazla yakacaktır
3 hava hotumunda hava termostatı vardır gazcılar bunu kople kapatır dogrusuda budur ama onun icinde bir kelebek vardır okelebege mudale etmezler çünki bu zahmetli iştir kelebek motor ısınınca kapanır ve havayı ön taraftan almaya yönlendirir ona bi bak o kelebegi sök veya bir vidayla vidala havayı tek yerden almasını sagla yani ön taraftan motor sıcaklıgından alınan havayı kapat çünki sıcak havada okjijen azdır.
4 birde karbüratör üst kapagının miksere degip degmedigine bak
gaz ayarı yapanlar ayarı bilgisayara göre yaparlar bu ayarıda rolatide yaparlar ayar roletide güzeldir ama asıl olan gaz verilinceki ayardır işte oda dananın kuyrugunun koptugu yerdir
şimdi ben sana avans ayarından sibop ayarından buji kaplolarından disbirütörden den bahsetmiyorum çünki bunlardaki ayarsızlıkları motor sana söyler sana bunlardan bahsetmeme gerek yok senin bunlarla bi sorunun yok bildigim kadarıyla
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti orhanfoto » 07 May 2011, 09:56

teşekkür ederim ramazan abi
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti casper67 » 07 May 2011, 15:31

arkadaşlar merhaba ..
skoda 94 model favoritim var araca gaz taktırdım atiker marka yazın hareret sorunu yaşarsın dediler fanı yetersiz kalır diyor usta ancak doğan slx fanı takarsan düzelir diyorlar bilgisi olan varmıdır..
casper67
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 27 Nis 2011, 16:36
Ad Soyad: celal
Nereden: Zonguldak
Arabanız: skoda favorit

İleti jawacı » 07 May 2011, 16:28

orhanfoto yazdı:slm arkadaslar 93 favorit lx im var aracı aracı tüpte calıştırdıgım zamanlar arac biraz gec calışıyor ve yogun bi gaz kokusu geliyo acaba gaz ayarı fazlamı acık acıksa nerden kısabilirim bu arada araca gaz ayarı yapılırken rölantidemi yoksa hafif gaz basılırkenmi yapılmalı yardımcı olursanız sevinirim
aracın geç çalışması regülatördeki hava ayarının kısık olmasından yapar. yoğun gaz kokusu kaçak ihtimalini gösteriyor gibi. kontrol etmekte fayda var, ihmal etmeyin. gaz ayarını deneme-yanılma yöntemiyle kendiniz yapabilirsiniz.
1. önce araç benzinde sorunsuz, güzel çalışmalı.
2. aracı benzinde çalıştırın, motor iyice ısınsın,fan açsın. rölanti ayarını 800-900 devir gibi ayarlayın.
3. lpg regülatörünün üzerindeki hava ayar vidasını (sarı pirinç vida) tam kapatıp 1-1.5 tur kadar açın.
4. regülatör ile karbüratör arasındaki gaz borusunun üzerindeki vida gaz ayar vidasıdır. bu vidayı tam kapatıp yarım tur kadar açın.
5. aracı lpg ye alın ,çalışmaya devam etsin. ayar bozuk olduğu için rölanti devri düşer. regülatördeki pirinç vidayı açarak rölantiyi ayarlayın. (800-900 devir)
6. gaz ayarını yapmak için karbüratörün gaz telinin bağlandığı mandalı çekmek suretiyle motora gaz verin. motor rahat gaz yemiyorsa ayar vidasını biraz açın. (çeyrek tur gibi) tekrar gaz verin, güzel gaz yediği yerde bırakın.
7. yola çıkıp test edin. çünkü boşta yaptığınız ayar araç yürümeye başlayınca yetersiz olabilir. gaz ayarını biraz daha açarsınız. birkaç denemeyle doğru ayarı bulursunuz. rampaya falan vurun deneyin. unutmayın en iyi usta kendinizsiniz.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti hazeza70 » 08 May 2011, 12:12

arkadaşlar mrb.bende 15 gün önce 93 favorit L aldım.kasa orjinal alırken tek motordan gelen bi tın tın sesine takılmıştım .ekzantrik zincirinden olabilir dediler.bende izmir çiğli ata sanyinde erol ustaya götürdüm.zincir değişti fakat ben hala motorun çalışma sesinden memnun değilim sanki traktör gibi çalışıyor.bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.ayrıca örneğin 4 cü vitesle giderken 70 80 arası 5 takıyorum sanki araba stop edecek toparlamıyor.geç açılıyor. araç lpg li.burdaki forumdan edindiklerimle hava filtresinde önden gelen havayı kapatmışlar .bende önden geleni açtım motor dan geleni kapattım .motordan gelen havayıda biraz kıstım .biraz fark oldu ama hala sıkıntı var
şimdiden tşkrler

.
hazeza70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 May 2011, 00:33
Ad Soyad: ibrahim yılmaz
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit

İleti hazeza70 » 08 May 2011, 12:22

kısacası gaza tepkiyi geç veriyor araç .örneğin ilk çalıştırdığım zaman sarj lambası yanıyor .sönsün die gaza basıyorum çok geç yükseliyor devir
hazeza70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 May 2011, 00:33
Ad Soyad: ibrahim yılmaz
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit

İleti orhanfoto » 09 May 2011, 09:31

hazeza arkadasım bu motorun traktür gibi calışma sesi bende de vardı pancar motoru gibi calışıyodu bujileri degiştirdim düzelti buji ve buji kablolarına bi baktır istersen
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti marasakkaya » 09 May 2011, 10:22

SAYIN YETKİLİLER ARABAM SKODA FABİA 101 BEYGİR ARABAYA 6000 KM ÖNCE EGAS MİLANO LPG TAKILDI 3000 KM KADAR SORUN YOKTU. DAHA SONRA SADECE LPGDE MOTOR TAM SICAKLIĞINA UKAŞTIKTAN SONRA BAKIN BURASI ÖNEMLİ SOĞUK DEĞİL TAM SICAKLIĞINA ULAŞTIKTAN SONRA RÖLANTİ AŞIRI OLARAK DALGALANMAYA BAŞLADI VE SONRA ARABA STOP ETMEYE BAŞLADI. BUNU HALA YAPIYOR VE SADECE LPGDE RÖLANTİ BOŞA ALINCA 1500 İLE 400 ARASINDA GELİP GİDİYOR SONRA DURUYOR TRAFİK SIRASINDA MAALESEF BU BENİM İÇİN ÇOK SIKINTILI OLMAYA BAŞLADI SİZCE BUNUN NEDENİ NE OLABİLİR?
Kullanıcı avatarı
marasakkaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 54
Kayıt: 09 May 2011, 09:52
Ad Soyad: ali akkaya
Nereden: Kahramanmaraş
Arabanız: skoda fabia 2005 101 hp

İleti ramazanünlü » 09 May 2011, 17:40

hazeza70 yazdı:kısacası gaza tepkiyi geç veriyor araç .örneğin ilk çalıştırdığım zaman sarj lambası yanıyor .sönsün die gaza basıyorum çok geç yükseliyor devir


dostum o miksere giden hortumun üzerindeki vanayı biraz acarsan düzelir
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti hazeza70 » 10 May 2011, 08:39

sağolun arkadaşlar ..dediklerinizi uygulayacağım ...sonucunu yazarım...sağlıkla kalın
hazeza70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 May 2011, 00:33
Ad Soyad: ibrahim yılmaz
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir