gaz ayarım budur yakıtta budur

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz ayarım budur yakıtta budur

İleti ramazanünlü » 11 May 2011, 21:19

1- regülatörün üzerindeki pirinc sarı vidayı sonuna kadar kas ve yarım tur acın ( bakın bu vidayı birdaha ellemeyecegiz artık )

2- karbüratör hava borusunu kople acın ve yarısını kapatın

3- motoru calıştırın calışmayacak olursa miksere giden vanayı ve tegülatör üzerindeki rölantiyi biraz acın(rolati vidası yandaki pilastik vidadır) calışacaktır calışmassa calışasıya kadar acın rolantiyi degil miksere giden vanayı

4- motor calışırken hava hortumunun yarısını kapatmıştık ya şimdi onu acalım motor stop mı etti tekrar kapatalım ve rolati ve miksere giden vanayı biraz daha acalım ve tekrar motoru calıştıralım ve hava borusunu tekrar acalım şimdi motorun calışması gerek yani stop etmemesi gerek gaza basarsan stop eder gaza basma rolantide calışsın

5- motorunuz çalışırken miksere giden vanayıda motorun sesi degişesiye kadar kasın ve orda bırakın motora enişekilde gaz ver bırak motoru stop ettirme yalnız rolantini kacta istiyorsan ayarla şimdi motorun saat gibi calışıyordur.

6- Bakın burası cok önemli motorumuz calışıyor havamızı kapatacagız kapatırken şuna cok dikkat edelim motorun sesi degişmeyecek onuda motor calışırken hava borusununu öyle kapatacaksınız ki ne motorun sesi degişecek ne fazla olacak


Bakın arkadaşlar bu yöntemi deneme yanılma yöntemiyle buldum ve bu ayarla benim arac km de 015 kr yakıyor yeni denenmiştir yakıt sarfiyatı
Sonra karbüratör kapagının mıksere degdigini fark ettim ve onada bi çözüm yolu buldum onu daha önce sizlerle paylaşmıştuım
Eger yanlışım varise ve daha iyi bilgisi olan varise söylerse sevinirim
 
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti hakand » 11 May 2011, 23:16

valla hocam ustalık isteyen işler bunlar.bilmeden sökülüp yapılabilecek şeyler değil
hakand
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 101
Kayıt: 09 Haz 2010, 20:16
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti orhanfoto » 12 May 2011, 09:21

yani ramazan abi hava borosunun ucunu komple kapatmaktanmı bahsediyısun yoksa yarısnımı kafam karıştı
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti ahmetbayar » 12 May 2011, 13:01

ben Ramazan kardeşin dediği gibi ayarladım.Ama 4.5. viteste gaz yetersiz kalıyor. Çekişten düşüyor.Karbüratör hava hortumunu yarım kapatıyorum çalışmasıda iyi çekişte iyi.Ama km de 230 krş tan aşağı düşmüyor yakıt.Ben regülatörü yeni değiştirdim.Onun etkisi olabilir mi acaba.
ahmetbayar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 15 Mar 2010, 12:12
Ad Soyad: ahmet bayar
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 136 L

İleti murat öner » 12 May 2011, 14:53

regülatörün üzerindeki sarı prinç vidayı bulamadım...tarifine uyan bir vida var oda tornavıdayla ayarlanabilecek bir vida...omu bilemiyorum...dün tarifinin benzerini kendim yaptım,,{prınç vida hariç]..sanayı de dolandım,,derdime derman olacak kımseyı bulamadım. o hışımla geldim evın önüne açtım kakutu motor gine rolantıde ,,bunun havası az gelse ,karbürötör kapagını açarken motor mutlaka tepki verir ,,yavaşça açtım motor hemen stop etti ,,hava da sıkıntı yoktu haata fazla geldigi belli oldu.hava borusunu elimle sıkmaya başladımben ben bogdukca motor canlanmya başladı sanki birisi gaza basıyordu..havaborusunun yarısını bantladım,şimdi çekişte düzeldi çalışmasıda,yakıtı ölçemedim....şu prinç vidayı da bulabilsek daha hassas bi ayar çekecem....paylaşım için teşekkürler..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti ramazanünlü » 12 May 2011, 17:33

orhanfoto yazdı:yani ramazan abi hava borosunun ucunu komple kapatmaktanmı bahsediyısun yoksa yarısnımı kafam karıştı


şimdi o kapatma işi şöyle bütün ayarları yaptıktan sonra rolantini falan nerde istiyorsan ondan sonra elinle yandan yavaş yavaş kapatmaya başla motorun sesi hafif degişir gibi olur işte oraya kadar kapat bu senin gazla havanın dengelendigi yer ikiside dengelidir şimdi olay bu
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 12 May 2011, 17:37

ahmetbayar yazdı:ben Ramazan kardeşin dediği gibi ayarladım.Ama 4.5. viteste gaz yetersiz kalıyor. Çekişten düşüyor.Karbüratör hava hortumunu yarım kapatıyorum çalışmasıda iyi çekişte iyi.Ama km de 230 krş tan aşağı düşmüyor yakıt.Ben regülatörü yeni değiştirdim.Onun etkisi olabilir mi acaba.


pirin vidayı kastınmı yada gazı fazla actın imkanı yok yakmaz yada yanlış yaptın yada avansın düşük bu dedigin şehir icimi yoksa
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti ramazanünlü » 12 May 2011, 17:43

murat öner yazdı:regülatörün üzerindeki sarı prinç vidayı bulamadım...tarifine uyan bir vida var oda tornavıdayla ayarlanabilecek bir vida...omu bilemiyorum...dün tarifinin benzerini kendim yaptım,,{prınç vida hariç]..sanayı de dolandım,,derdime derman olacak kımseyı bulamadım. o hışımla geldim evın önüne açtım kakutu motor gine rolantıde ,,bunun havası az gelse ,karbürötör kapagını açarken motor mutlaka tepki verir ,,yavaşça açtım motor hemen stop etti ,,hava da sıkıntı yoktu haata fazla geldigi belli oldu.hava borusunu elimle sıkmaya başladımben ben bogdukca motor canlanmya başladı sanki birisi gaza basıyordu..havaborusunun yarısını bantladım,şimdi çekişte düzeldi çalışmasıda,yakıtı ölçemedim....şu prinç vidayı da bulabilsek daha hassas bi ayar çekecem....paylaşım için teşekkürler..


pirinc vida regülatörün üstündeki tornavida ile cevrilen bensana onun ne işe yaradıgınıda anlatım motora ilk harekette gidecek gazı ve motora ne kadar gaz gidecegini ayarlıyorsun
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti orhanfoto » 12 May 2011, 17:45

tamam ramazan abi anlattıgın gibi yaptım ama arabayı daha kullamadım aksam eve giderken inşallah denicem cekişi bakalım nasıl olıcak cok teşşekkür .
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti ahmetbayar » 13 May 2011, 12:11

Pirinç vidaya hiç dokunmadım.Onu usta ayarlamıştı.Rölanti vidasıyla oynadım bişey değişmedi.Ben termostatı iptal ettim.yarım motor yaptırdım.LPG ileilgili elemanların hepsini yeniledim.Bujileri kabloları değiştirdim.termostatın altındaki hortumu tam olarak, soğukhava hortumunu yarım olarak bantlayınca çalışma ve çekişi düzeliyor.Ama yakıt yine çok fazla kmde 230 krş.
ahmetbayar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 15 Mar 2010, 12:12
Ad Soyad: ahmet bayar
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 136 L

İleti ahmetbayar » 13 May 2011, 12:14

ben köyde kullanıyorum. Şehirdeki gibi fazla durkalk olayımda yok.Yinede 230krş yakıyor.burada bulunan lpg cilerde pek bu ayar işinden anlamıyorlar gibi geldi bana.şehir içi doğan , şahinler 230 krş yakar.
ahmetbayar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 15 Mar 2010, 12:12
Ad Soyad: ahmet bayar
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 136 L

İleti orhanfoto » 13 May 2011, 14:28

ahmet kardeşim kim diyo sana dogan sahin sehir içi 230 yakıyo diye anlamıyorum hiç yakmayanı 350 kuruş yakar palavra atmaktanbaska bişey yaptıkları yok kendim kullandım amca oglunda da var bacanakta da var inanma kardeş sen onlara
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti ahmetbayar » 13 May 2011, 14:50

Doğan slk 3 yıl öncesine kadar bendede vardı.9 yıl kullandım.Ozaman pek yakıt hesabı yapmıyorduk.Şuan doğan şahin nekadar yakıyor bilemiyorum. Çünkü vatandaş yakıt konusunda yalan söyleyebiliyor.Çok yakan arabaya az yakıyor diyorlar.
ahmetbayar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 15 Mar 2010, 12:12
Ad Soyad: ahmet bayar
Nereden: Hatay
Arabanız: Favorit 136 L

İleti murat öner » 13 May 2011, 14:55

orhanfoto yazdı:ahmet kardeşim kim diyo sana dogan sahin sehir içi 230 yakıyo diye anlamıyorum hiç yakmayanı 350 kuruş yakar palavra atmaktanbaska bişey yaptıkları yok kendim kullandım amca oglunda da var bacanakta da var inanma kardeş sen onlara

köy içinde kısa mesafeda ,kullanıyorsun..yakıtın normal,,bence kurcalama,gerçi bunu sen biraaz araştırın ca daha iyi anlayacaksın.tofaşlar senin dedigin o rakamları belki şehirleer arası yapabilir ama şehir içi imkansızzz...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti murat öner » 13 May 2011, 14:56

benim 93favorit 300 yakıyor..250 ye düşürebilsem öpüp başıma koyacagım...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti amert2008 » 29 May 2011, 19:31

benimki de 250 yakıyor...ben de 200e düşürebilsem öpüp başıma koyacam...:)
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti xMEGANx » 29 May 2011, 19:33

İyi güzel ellerinize sağlıkta dik bir yokuşta görmek isterim sizin tazıyı ??
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti bekocan » 09 Haz 2011, 21:05

murat öner yazdı:benim 93favorit 300 yakıyor..250 ye düşürebilsem öpüp başıma koyacagım...

abicim karbrotörün hava almıyorsa ilk olarak disbratörüne baktır ateşlemesi iyi değildir ateşleme iyi olduktan sonra gaz beyni ve diğer ayarları mecburen yapıyorsun
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir