gaz ayarım budur yakıtta budur

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

gaz ayarım budur yakıtta budur

İleti bekocan » 11 Haz 2011, 09:41

ramazanünlü yazdı:
1- regülatörün üzerindeki pirinc sarı vidayı sonuna kadar kas ve yarım tur acın ( bakın bu vidayı birdaha ellemeyecegiz artık )
2- karbüratör hava borusunu kople acın ve yarısını kapatın
3- motoru calıştırın calışmayacak olursa miksere giden vanayı ve tegülatör üzerindeki rölantiyi biraz acın(rolati vidası yandaki pilastik vidadır) calışacaktır calışmassa calışasıya kadar acın rolantiyi degil miksere giden vanayı
4- motor calışırken hava hortumunun yarısını kapatmıştık ya şimdi onu acalım motor stop mı etti tekrar kapatalım ve rolati ve miksere giden vanayı biraz daha acalım ve tekrar motoru calıştıralım ve hava borusunu tekrar acalım şimdi motorun calışması gerek yani stop etmemesi gerek gaza basarsan stop eder gaza basma rolantide calışsın
5- motorunuz çalışırken miksere giden vanayıda motorun sesi degişesiye kadar kasın ve orda bırakın motora enişekilde gaz ver bırak motoru stop ettirme yalnız rolantini kacta istiyorsan ayarla şimdi motorun saat gibi calışıyordur.
6- Bakın burası cok önemli motorumuz calışıyor havamızı kapatacagız kapatırken şuna cok dikkat edelim motorun sesi degişmeyecek onuda motor calışırken hava borusununu öyle kapatacaksınız ki ne motorun sesi degişecek ne fazla olacak

Bakın arkadaşlar bu yöntemi deneme yanılma yöntemiyle buldum ve bu ayarla benim arac km de 015 kr yakıyor yeni denenmiştir yakıt sarfiyatı
Sonra karbüratör kapagının mıksere degdigini fark ettim ve onada bi çözüm yolu buldum onu daha önce sizlerle paylaşmıştuım
Eger yanlışım varise ve daha iyi bilgisi olan varise söylerse sevinirim


ustam senin yazdıklarından ben şunu anlıyorum doğrumu?

1- gez beyninin üzerindeki pirinc sarı vidayı sonuna kadar sıkın ve yarım tur acın ( bakın bu vidayı birdaha ellemeyecegiz artık )
2- karbüratör hava borusunu komple acın ve yarısını kapatın
3- motoru calıştırın calışmayacak olursa (miksere giden vanayı)
MİKSER DEDİĞİN NEDİR bunu bilmiyorum daha açarmısın
gaz beyninin üzerindeki rölantiyi biraz acın(rolanti vidası yandaki pilastik vidadır) calışacaktır calışmassa calışana kadar acın rolantiyi
degil miksere giden vanayı
BURAYA ANLAYAMADIM
4- motor calışırken hava hortumunun yarısını kapatmıştık ya şimdi onu acalım motor stop mı etti tekrar kapatalım ve rolanti ve
MİKSER giden vanayı biraz daha acalım ve tekrar motoru calıştıralım ve hava borusunu tekrar acalım şimdi motorun calışması gerek yani stop etmemesi gerek gaza basarsan stop eder gaza basma rolantide calışsın

5- motorunuz çalışırken MİKSERE giden vanayıda motorun sesi degişene kadar sıkın ve orda bırakın motora enişekilde gaz ver bırak motoru stop ettirme yalnız rolantini kacta istiyorsan ayarla şimdi motorun saat gibi calışıyordur.BURAYA DA AYARLA DEDİĞİN YER GENE BEYİN ÜZERİNDEKİ ROLANTİ VİDASINDANMI eniyi şekilde ayarlayacağız
BİRDE HAVA BORUSU 2TANE HATTI VAR
1: DİREKMEN HORTUM ARACIN ÖNÜNE GELİYOR
2: KARBRATÖR ĞİRİŞİNDEN HEMEN ÖNCE MOTORUN ARKASINA KARBRATÖRÜN ALTINA DOĞRU yani eksoza doğru hava ğeliş borusu var bunlardan hanğisiyle oynayacağız??***????
 
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 12 Haz 2011, 12:19

yav miksere giden vana
beyinden karbratöre ğiden hortumun üzerindeki pilastik gaz ayarı yapılan vidamı
bu aradada mikseri öğrendik
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ramazanünlü » 17 Haz 2011, 08:31

bekocan yazdı:yav miksere giden vana
beyinden karbratöre ğiden hortumun üzerindeki pilastik gaz ayarı yapılan vidamı
bu aradada mikseri öğrendik


önce sana bu parcaların ne işe yaradıgını ögretmek lazım yoksa yanlış yapar arabayı yakarsın
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti bekocan » 17 Haz 2011, 22:08

Ramazan kardeş mikser dediğiniz karbratörün üzerindeki alimunyum yuvarlak olan kelebeğin ordaki 3 vida ile tutturulan parça yanlış anlamdıysam
bu mikserede birtek gaz beyninden buraya hortum geliyor vede ortasında gaz çekiş ayarı yaptıkları pilastik vidalı parça var eger yanlış anlatmadıysam
sizlerin sayesinde sıcak hava alım yerini kapattım
önden gelen hava kanalını komple açtım
beyinden rolantiyi ayarladım motor normal çalıştı
üst kapağı açtım motor durdu rolantiyi iyice açtım normale döndü motor
gaza bastım kapak açıkken motor istop etti şimdi işte
bahsetmiş olduğumuz miksere ğiden hortumdaki civatayı açtım ve gaza bastığımda motor durmamaya başladı
tamam işte ayar budedim bende tam açmadım bende araba çekecek kadar açtım o kadar bilmem doğru mu yapmışım
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ramazanünlü » 19 Haz 2011, 09:13

bekocan yazdı:Ramazan kardeş mikser dediğiniz karbratörün üzerindeki alimunyum yuvarlak olan kelebeğin ordaki 3 vida ile tutturulan parça yanlış anlamdıysam
bu mikserede birtek gaz beyninden buraya hortum geliyor vede ortasında gaz çekiş ayarı yaptıkları pilastik vidalı parça var eger yanlış anlatmadıysam
sizlerin sayesinde sıcak hava alım yerini kapattım
önden gelen hava kanalını komple açtım
beyinden rolantiyi ayarladım motor normal çalıştı
üst kapağı açtım motor durdu rolantiyi iyice açtım normale döndü motor
gaza bastım kapak açıkken motor istop etti şimdi işte
bahsetmiş olduğumuz miksere ğiden hortumdaki civatayı açtım ve gaza bastığımda motor durmamaya başladı
tamam işte ayar budedim bende tam açmadım bende araba çekecek kadar açtım o kadar bilmem doğru mu yapmışım


şimdi eger yanlış anlamadım ise sen bu parcaların ne işe yaradıgını bilmiyorsun
mikser karbüratörün üstündeki o miksere giden hortumun üstündeki vana ise motorun gazı cekiş gücünü ayarlarsın regülatörün yanındaki vidaylada motorun gazı cekimini yani cekim gücünü ayarlarsın üsteki pirinc vidaylada motor rolantide calışırken devamlı gecmesi gereken gazı ayarlarsın bu ayarları nasıl yapacagını biliyorsundur bu ayarlar cok hassastır birini kaynaştırdınmı hepsini oynatman lazım yoksa ayarı tutturamassın bu vidaların ne işe yaradıgını anlatabilmişimdir nasıl ayarlandıgını biliyorsundur heral
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti bekocan » 20 Haz 2011, 23:09

önden gelen hava kanalının yarısını kapatmamız lazımmı?
ben de tamamen açık hava kanalı,
motor gene tam verimli çekmiyor ve çok yakıyor
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti efekentli » 21 Haz 2011, 03:04

mikser dediğin ne mesela?aslında sen bunu telefonla çekip biyere atsan da linkini de yazsan diyorum arkadaşım?o zaman bize daha faydalı olur bence,teşekkürler....
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti bekocan » 21 Haz 2011, 20:26

efekentli yazdı:mikser dediğin ne mesela?aslında sen bunu telefonla çekip biyere atsan da linkini de yazsan diyorum arkadaşım?o zaman bize daha faydalı olur bence,teşekkürler....

karbratör kapağını kaldır lpg beyninden gelen gaz hortumu vardır hortum direk buna kalepçelenir yani en üstteki aliminyum parça gaz burdan karbratöre boşaltılıyor.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir