yeni hidrojen sistemi hazır

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yeni hidrojen sistemi hazır

İleti ozantavsan » 26 May 2011, 15:08

yeni sistemimiz bitti.deneme vidyo aşağıda.Bu pazar araçta deneme var.

http://www.youtube.com/watch?v=KnA3V_DvDdI
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 26 May 2011, 15:40

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 26 May 2011, 18:28

ozantavsan yazdı:birde patlama yaşadık

http://www.youtube.com/watch?v=MN6Oqk01-NU


ozan evi havaya ucurucan bak
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti xMEGANx » 26 May 2011, 19:04

ramazanünlü yazdı:
ozantavsan yazdı:birde patlama yaşadık

http://www.youtube.com/watch?v=MN6Oqk01-NU


ozan evi havaya ucurucan bak

evet evet evet işte böyle görüntüler görmek istiyor Türkiyeeee :D
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti forman37 » 26 May 2011, 19:11

az kaldı az ha gayret benım asıl korktuğum konu bunu arabada deneyıp ozan abı gıbı bı ustadı kaybedıcez :D bundan korkuyorum bence bu olayı araca aktarmayalm :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti xMEGANx » 26 May 2011, 19:12

abimiz bundan sonra patlamayla paralel çalışan havaya fırladan koltuk projesi birde yangın söndürme projesi üstünde çalışması gerekiyor =)
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti forman37 » 26 May 2011, 19:12

yakınca uçan favo yapıcak abımız helal olsun :D trafık olayından kurtulucaz gıbı gorunuyo :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti yabani » 26 May 2011, 19:26

Hidrojen çıkışı o boyutta bir jeneratör için tahmin ettiğimden daha fazla.
Bu çıkışı elde ederken;
- saf su mu, yoksa iletkenliği artırılmış su mu kullandınız?
- kaç volt - kaç amper çekiliyordu?
- Direkt 12volt ile mi işlem yaptınız yoksa pals'ler halinde farklı bir voltaj mı uyguladınız?
- Elde ettiğiniz çıkışın kaç litre/dk olduğunu ölçtünüz mü?
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti ozantavsan » 26 May 2011, 20:35

Arkadaşlarrr , paniğe gerek yok.Bir yere gitmeye niyetim yok.Asayiş Berkemal.Bu işlere ilk başladığımda patlma yaşamıştım ,çooookk uzun zaman geçti.Bugün ise metal şişedeki sıvı miktarının yaptığımız kontrollü patlatmalar nedeniyle azalmış olması.Bizimde bunu farketmememiz.

Daha önce araçta denediğimizden korkum yok.KArbüratörün hava alma borusuna vereceğiz zaten.Vidyoda farkettiyseniz hidrojen gazı beyaz sis gibi çıkıyor.Karbüratör bunu çektiği için sadece motor içerisinde pistonlarda yanacak.Geri alev almıyor denemelerimizde.Olaki aldı , emniyet için gaz önce yarıya kadar su dolu şişeye geliyor.Yani suyun içine ,su yüzeyine yükselip boru ile karbüratöre.Geri alev olduğunda karbüratör hava alma borusundan şişeye giden borudan geçer.Suyla karşılaşınca sisteme geçmesi önleniyor.Korkulacak birşey değil.
Bugün boşta bulundum , patlama seside iyiydi hani o yüzden afalladım.

Teknik kısmına gelecek olursak.

Sistem 9 adet 301 Çelikten oluşuyor yani 8 hücreli oluyor.(316L çelik önerilir)
Bağlantı şekli -NNN+NNN- . 12 volt ile besleniyor.
İlk ölçümde 9 AMPER AKIM ÇEKİYORDU. Sonra güç kaynağı kapanmaya başladı .
2 adet pc güç kaynağını paralel bağladım.Ampermetreyi bağladığımda 5 amper gösterdi ama gaz çıkışı bariz azaldı.Ölçü aleti direnç gibi davrandı.Bende ampermetreyi devre dışı bırakarak direk güç kaynağına bağladım.
Gaz Çıkış eski haline döndü.Tahminim 12 amper civarı olmalı.

Sistemden dakikada 600 mililitre gaz çkışı ölçtük.
Saf su + sıvı lavabo açıcı (sodyum hidroksit NAOH ) kullanıldı.Lavabo açıcı arttırılıp akım yükseltilince gaz çıkışı artacaktır.
2x555 entegreli pwm devresi yapmıştım zaten .Şimdilik onu bağlamadım.En son onunla deneyip farklı PWM devreleri yapıp en verimli olanını kullanacağım.
************
Pazar günü kamera elimde olacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti burak mysterio » 26 May 2011, 21:26

2. videoya koptum yaa :D :D :D şimdi bunun amacı ne ben anlamadım abi benzinle aynı anda yakılıp daha mı az benzin yakacaz nedir yani biri açıklayabilirmi :roll:
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti ozantavsan » 26 May 2011, 21:39

Karbüratöre giden benzin miktarını azaltıp , hidrojenle takviye yapmak.Az benzin ile normal benzinli performansından daha fazla performans ve yakıt tasarrufu elde etmek.

Lpg içinde aynı lpg ayarını kısıp hidrojenle takviye yapmak .Daha kısık lpg ayarı ile lpgnin normal ayarlı olduğundan fazla güç elde etmek ve tasarruf sağlamak.

Bilindiği gebi içten patlamalı motorların verimi düşüktür.Yani benzinin tamamı yanmaz veya mazot.
Hidrojen son derece yanıcı bir gazdır.Bakınız hidrojen patlama vidyomuz :).
Hidrojen benzinden veya lpgden daha çabuk alev alır.Oluşan yanma benzini %100 'e yakın yakmayı sağlar.

Bunun neticesinde yakıt tasarrufu sağlanır.
Motor gücünde artış sağlanır.
Egzos emisyon değerleri sıfıra yaklaşır.Egzostan sadece H2O yani su atılır.kokusuzdur , mis gibi su.
Sistem ile H2O yani sudaki hidrojen ve oksijeni ayırıyoruz.Karbüratöre hidrojenin yanında oksijende verilmiş oluyor.
Bu oksijen karbüratörün normalde çektiği havadan daha temiz ,daha saf.Motor daha düzgün çalışıyor.Ve motor içi kurumlar ,subapta biriken kirler zalıyor.

Ve hatta hidrojenin alev ısısı fazla olmasına rağmen motor daha verimli ve sağlıklı çalıştığından motor ısısı bir miktar düşüyor.Artması gerekir diye düşünebilirsiniz , ama tam yakıt yakma ve güç artışı ile daha rahat çalıştığından ısıda düşüyor.Yani hararet azalıyor.

Motorun çalışma sesi bile değişiyor deniliyor.Ben bunu ilk denemelerimde gördüm.Avansı çok düşük stop eden aracım hidrojenle hiç olmadığı kadar tatlı çalıştı.Sarsıntısız , sessiz.

Umarım niçin bu konuya bu kadar takıldığımı anlamışsınızdır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat11h1 » 26 May 2011, 21:56

Bu olay asit alüminyum olayı yerine; Suyun elektrolizi olayına dönmüş sanki,yanlış mıyım. Birde bu gazın tepkime miktarını ayarlayabildiniz mi? Şu görüntülerle motor kucağınıza düşmesin :?
Kullanıcı avatarı
murat11h1
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1034
Kayıt: 20 Arl 2009, 16:21
Ad Soyad: Murat
Nereden: Çorum
Arabanız: Fabia 2005 101Hp Special

İleti ozantavsan » 26 May 2011, 21:59

Bizim çalışma yolumuz zaten suyun elektroliz yöntemiyleydi.
Aliminyum o günlük deneysel bir olaydı.Araca bu deneyi uygulama gibi bir düşüncem yok ,açıklamıştım.
Bizim işimiz elektroliz ile aracımızı beslemek.

Gazın tepkimesi sorunuz yanlış anlamadıysam aliminyumlu deneyimizle ilgili.
Çok fazla lavabo açıcı ve aliminyum kullanırsanız o kadar çok gaz çıkışı alırsınız.Ama zehirli bir gaz çıktıpından solumak sorun yaratabilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti burak mysterio » 26 May 2011, 22:02

ozantavsan yazdı:Karbüratöre giden benzin miktarını azaltıp , hidrojenle takviye yapmak.Az benzin ile normal benzinli performansından daha fazla performans ve yakıt tasarrufu elde etmek.

Lpg içinde aynı lpg ayarını kısıp hidrojenle takviye yapmak .Daha kısık lpg ayarı ile lpgnin normal ayarlı olduğundan fazla güç elde etmek ve tasarruf sağlamak.

Bilindiği gebi içten patlamalı motorların verimi düşüktür.Yani benzinin tamamı yanmaz veya mazot.
Hidrojen son derece yanıcı bir gazdır.Bakınız hidrojen patlama vidyomuz :).
Hidrojen benzinden veya lpgden daha çabuk alev alır.Oluşan yanma benzini %100 'e yakın yakmayı sağlar.

Bunun neticesinde yakıt tasarrufu sağlanır.
Motor gücünde artış sağlanır.
Egzos emisyon değerleri sıfıra yaklaşır.Egzostan sadece H2O yani su atılır.kokusuzdur , mis gibi su.
Sistem ile H2O yani sudaki hidrojen ve oksijeni ayırıyoruz.Karbüratöre hidrojenin yanında oksijende verilmiş oluyor.
Bu oksijen karbüratörün normalde çektiği havadan daha temiz ,daha saf.Motor daha düzgün çalışıyor.Ve motor içi kurumlar ,subapta biriken kirler zalıyor.

Ve hatta hidrojenin alev ısısı fazla olmasına rağmen motor daha verimli ve sağlıklı çalıştığından motor ısısı bir miktar düşüyor.Artması gerekir diye düşünebilirsiniz , ama tam yakıt yakma ve güç artışı ile daha rahat çalıştığından ısıda düşüyor.Yani hararet azalıyor.

Motorun çalışma sesi bile değişiyor deniliyor.Ben bunu ilk denemelerimde gördüm.Avansı çok düşük stop eden aracım hidrojenle hiç olmadığı kadar tatlı çalıştı.Sarsıntısız , sessiz.

Umarım niçin bu konuya bu kadar takıldığımı anlamışsınızdır.

Vallahi abi eğer gerçekten anlattığın gibiyse devrim gibi bişe olur bu ama dikkat et motoru kucağına alma :S
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti murat11h1 » 26 May 2011, 22:05

Lise bilgilerimle elektrotların üzerinde korozyon oluyordu sanki.Bu sorunu nasıl çözdünüz. Yada ne kadar su lazım yeterli tepkime için? Not: Maksadım yaptığınız konuyu kesinlikle karalamak değil. Gerçekten merak ettiğim için soruyorum. Elbette ufak adımlarla büyük başarılar elde edilir.
Kullanıcı avatarı
murat11h1
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1034
Kayıt: 20 Arl 2009, 16:21
Ad Soyad: Murat
Nereden: Çorum
Arabanız: Fabia 2005 101Hp Special

İleti ozantavsan » 26 May 2011, 22:12

Bu konu bir devrim değil.Yıllardır var olan birşey.Bizim gibi vatandaşların , uğraştığı ,yaptığı ,kullandığı bir sistem.
Bizlere özgü bir şey değil ,icat değil.Tüm dünyada uğrşan kişi sayısı çok.Youtube girin HHO yazın , bakın araçlarında ne kadar çok kullanıyor ,iş makinalarında ,motosikletlerde.

Korozyon çelik plka kullandığında oluşmuyor.Farklı bir madde kullanırsan korozyon meydana gelir.Sıvı olarak safsu kullanılacak.Saf su içerisine sodyum hidroksit veya potasyum hidroksit katılacak.316L veya daha kaliteli çelik kullanırsanız daha uzun süre kullanabilirsiniz.Çeliktede uzun süre sonra deformasyon oluşacaktır.Ama bu süre çok uzun olacaktır.

Biz 301 çelik bulduğumuzdan onu kullandık.Ama üzerinde dalgalı aşınmalar oluştu.O kadar önemsenecek kadar değil.:Uzun süre dha kullanılır.

1 litre civarı su şu an için yeterli.bu su uzun süre gaz üretmek için yeterli.1 damla sudan çıkan gaz miktarı metreküp olarak çok çookk fazla.tam hatırlamıyorum ama bu kadar fazlamı demiştim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti FenerisT » 27 May 2011, 00:28

enjeksiyonlu araçlara uygulanabiliyormu acaba :) performans artırmak için ideal yöntem gibi
Kullanıcı avatarı
FenerisT
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 07 Şub 2010, 18:46
Ad Soyad: cevdet demir
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: OCTAVIA 1.6 GLXi 102 bg

İleti yabani » 27 May 2011, 01:07

Hertürlü araca uygulanabiliyor, dizeller dahil. Fakat enjeksiyonlu araçlarda oksijen sensörünü atlatmak için bir devre gerekiyormuş sanırım.
Benim merak ettiğim verilen gaz miktarına göre hidrojen çıkışı otomatik ayarlanabiliyormu? ayarlanıyorsa nasıl?
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir