Gaz sarfiyatı normalmi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Gaz sarfiyatı normalmi

İleti Dertli » 31 May 2011, 08:26

1994 lx favoritim var depo tamamen boşken 10 tl lik gaz aldım şehir içinde gaz bitinceye kadar kullandım 33 kilometre gitti yani yaklaşık olarak 1 litreyle 7.5- 8 kilometre yol yaptı yakıtın litresi 2.35 ten almıştım
benzinci bana parala hesaplama kilometreyle hesapla para herzaman değişir dedi kilometre şehir içinde 8-9 kilometre normaldir dedi ne düşünüyorsunuz
 
Dertli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 24 Mar 2011, 12:25
Nereden: İzmir
Arabanız: skoda favorit

İleti murat öner » 31 May 2011, 08:53

malesef yakıt tüketimin fazla,,şehir içi normalde 1 ltre gazla en az 10 km yol alman gerekiyor...
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti murat öner » 31 May 2011, 09:03

bende de favorit 93lx var şehir içi 1 litre gazlı 8 ile 12 km arası oynuyor degiştirmedigim bir lpg beyni kaldı....oda baya eski dandik bi marka voltran .sıra ona geldi bakalım ondan sonra ne olacak..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti ozantavsan » 31 May 2011, 10:09

94 favorit GLx aracım var.Benimkide 10 TL yani 4,25 lt gaz ile 33 km yol alıyor şehiriçi.Şehiriçi sarfiyat 30 ile 31,5 kuruş arası.LPg byin değişikliği hariç herşeyi yaptım.Aracım bakımlı ,subap ayarından tutunda ateşleme sistemine kadar herşeyini yaptım.Performansı çok iyi.Ama yakıtta değişim olmuyor.100 km'de 12-13 litre lpg yaparki bu fazla gibi geliyor.
Bu kadar şeye rağmen değişim olmuyorsa fazla kurcalamamak gerek.Demekki şehir içi yakıyor demek.Benim gibi depoyu doldurup düşünmemek gerek.Ben öyle yapıyorum ,içim rahat oluyor.1 depo lpg ile 1 ayı çıkıyorum şu an.
Kısa mesafede aracı kullanmıyorum.
Sakin kullanıyorum , ani hızlanma yapmıyorum.
Freni fazla kullanmıyorum.Onun yerine ayağımı zamanında gaz pedalından çekiyorum.

Velhasıl yakıt düşmediğinden kendim tasarruf etmeye çalışıyorum.
Hidrojen sistemim sonrası durum ne olacak bakalım ,düşerse bir tek bununla düşer...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti detcen » 31 May 2011, 13:57

Selam arkadaslar ben gaz olayini su sekilde cozdum bendede yuksek sarfiyat vardi 30 litre gazla 260 kilometre gidebiliyordum araca yapmadigim bakim kalmadi hele uzun yolda hemen hemen ayni yakarken tesadufen bi gazciya yolum dustu bana dediki senin gaz beyine giden su hortumlari yanlis baglanmis daha once suyu jikleden aliyordu soktu hararet musurunun arkasindan aldi ve hakikatende sorunu cozdu meger jikleden gelen sicak su deligi kucuk oldugundan gazi tam buharlastiramiyomus yetersiz kaliyomus uzun yolda cok yakmasinin sebebide buymus simdi 31 lt gaz ile ortalama 350 360 km yapiyorum bence guzel bi deger size tavsiyem bu konuyuda atlamamaniz tesekkurler.
detcen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 26 Eyl 2010, 12:06
Ad Soyad: nec
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 31 May 2011, 14:48

Mantıklı . Fotoğraflayıp burda paylaşabilirsen çok memnun oluruz.Bağlantı şeklini görürsek kendimiz yaparız.
Yakıt düşüncede duacın oluruz.Sanırım herkes aynı fikirdedir.Boruların bağlantılarını foto çekersen çok iyi olur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti detcen » 31 May 2011, 17:03

Ozan bana mailini yazarsan sana gondereyim sen yukle ben telefon ile baglandigimdan resim yukleme sansim yok
detcen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 26 Eyl 2010, 12:06
Ad Soyad: nec
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 31 May 2011, 17:29

tamam.

ozantavsan@yahoo.com . Sen gönder ben hallederim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti unlztrk » 31 May 2011, 21:11

İyide bu şekilde ölçüm yapamazsınız ki. Yani 1 litre gazla çok yanlış bir ölçüm olur. Bence gazı doldurup km yi sıfırlayın. 50-60 km sonra yeniden sıfırlayın yakıt tüketimi saha sağlıklı ortaya çıkar.
Kullanıcı avatarı
unlztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 162
Kayıt: 03 Haz 2010, 16:35
Ad Soyad: Ünal
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Seat TOLEDO

İleti biricikgib » 31 May 2011, 22:57

bende 4 tane araba değiştirdim çok yaktığı için yalnız bu arabam az yakıyor bu da çok yaksaydı bunuda satardım zarar aramam çünkü hergün zarar etmektense denemesi bedava ankara sincandayım gelin deneyelim şehir dışı 2370 den 150 şehir içi 200 geçiyo 230 arası zaten bir araba şehir içi kaç yakarsa
şehir dışı 3 te bir düşer gaz ayarını sakın kıstırmayın araba gitmez çok yakar + ateşlemeniz problem varsa çok yakar +baskı balatanız bitiyosa çok yakar zaten 1300 motor HEPSİ HAVA AYARIYLA İLGİLİ VE KARBÜRÖTÖR
ÜSTÜNDEKİ KUTUNUZUN TEMİZ OLMASI BENİM ARABANIN YENİ HİÇ HAVA ALMIYOR MAŞALLAH GÜZEL ÇEKİYOR
93 MODEL FAVORİT LX DAHA NE DİYEYİM BENDE İNANMIYORUM YAKITA DEMEKKİ HAVA AYARLARIYLA ALAKALIYMIŞ GAZ AYARIM AÇIK UZUN YOLDA 120 130 HİÇ DÜŞMÜYORUM RAMPALARDA HARİKA
BENİM FORMAN VARDI 160 LA 190 ARASI YAKIYODU ŞEHİRLER ARASI BU YAZIYI GECE YORGUN YORGUN YAZIYORUM ÇÜNKÜ YAKITTAN ÇOK ÇEKTİM ARKADAŞLAR 87 DOĞAN VARDI 450 500 YAKIYODU
ARKADAŞ DİYORKİ İNANMAYIN BENDE İNANMIYODUM BU ARABAYI ALANA KADAR ŞİMDİ ARABAMA GÖZÜM GİBİ BAKIYOM BÖYLE ARABA DOSLAR BAŞINA MOTORDA ÇOK GÜZEL .........MOTOR GİDİK ELEKTİRİK ESKİ BASKI YOK
TEKER KABAK CANTLAR EĞRİ KARBÜRÖTÖR AYARI HİÇ YOK BİNENİNDE ACIMASI YOKSA TABİ ÇOK YAKAR ARKADAŞLAR YALNIZ ARABANIZ TEMİZ İŞE ŞEHİR DIŞI 150 ŞEİR İÇİ 225 GEÇMEZ SADECE HAVA AYARLARINI TUTTURMAK KALIYO SİZE FORMDA VAR SICAK HAVA İPDAL DİYE OKUYUN UYGULAYIN TABİ BİR BİLENE YAPTIRIN
NE KADAR GAZ AYARI YAPTIRSANIZ BOŞ BEN KENDİM YAPIYORUM YOLDA ÖNCE AÇIYORUM SONRA KISA KISA
GİDİYORUM TABİKİ DURUP KALKA VE BAKTIMKİ AZ ÇEKİYO BİRAZ AÇIYORUM YİNE ÇEKMEZ İSE BİRAZ DAHA AÇIYORUM ÖYLE TUTTURDUM AYARI FİLTRENİZİ DEĞİŞTİRMEYİ UNUTMAYIN İLK FİLTREDEN BAŞLAYABİLİRSİNİZ
biricikgib
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 06 May 2011, 21:15
Ad Soyad: musa gökkaya
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti ozantavsan » 01 Haz 2011, 00:20

Bunların hepsi yapılmış durumda.Hava termostat iptalini yapıp farkını görüp paylaşan benim zaten.
Tek fark aracın performansındaki belirgin artış ve kışın iki katına çıkan gaz sarfiyatının yarıya düşmesi.
Aracın dilinden anlıyorum ,sanayinin yolunu unuttum.Aldığımda araçta performans hiç arama desem yeriydi ,şimdi fişek gibi.Ama yakıtta gram fark yok.İşim zaten teknik , her ihtimali gözden geçirip uyguladım.Değişmesi gereknleri değiştirdim.Fakat yakıta etkisi olmuyor.Her ne kadar bu kadar değişimin yakıta fark etmemesi bana saçma gelsede ,etki etmiyor işte.Depoyu fulleyerek kontrol ediyorum ,aynı istasyon ,aynı pompa.bir defa değil sürekli ölçüyorum yakıtı.Fiyata göre değil litreye göre çetere tutuyorum.Aldığımdan bu yana 100 km'de şehiriçi sarfiyat litre olarak aynı.

Aracı aldığımda şehirdışı 17 kuruş , Şehiriçi 27 kuruş lpg sarfiyatı vardı.Tabi 1 litre lpg 2 tl idi.
Litre bazında hesaplandığından şehirdışı 19 kuruş , şehiriçi 31 kuruş yakar.
Uzun süredir uzun yol yapmadığımdan şehirdışını hesaplamadım , ama şehir içi 31 kuruş sarfiyatım var.
Kışın 55-60 kuruş şehiriçi lpg sarfiyatına fırlamıştı.Hava alma borusu termostat iptali ile 31 kuruşa düştü.

Yapılanları uzun uzun yazayım.

Baskı balata değişti.Luk marka
Bujiler Brisk d15YC olarak değişti. İndüksiyon bobini değişti.
Buji kabloları + distribütör kapağı + tevzi makarası (ince metalli değil kalın ve dayanıklı olan takıldı)
Castrol magnatec 10/40 yağ
Filitre orjinali ,yeni
Termostat + fan müşiri dereceleri çok düşüktü ,uygun olanla değiştirildi.
Subap ayarı soğuk motor 0,20 ayarlandı.
Avans ayarı uygun durumda.
Benzinde çalışırken hava yakıt oranı cihazla ölçüldü ,sorunsuz çıktı.
Hava termostat iptal edildi , sıcak hava emme iptal.
Frenler sağlam , sıkma yok.
Lastikler yeni.
BRC lpg sistemi mevcut.
Egzos sorunsuz.
Elektirik sistemi sorunsuz.
Karbüratör sorunsuz + kaçak hava alma yok.Boğaz ve boğaz kelebeği temiz sorunsuz.
**************
Şimdi bunlara göre yakıt makul olmalı ama etkisi yok.Bu nedenle Necdet arkadaşımızın paylaşımını dikkate alıp lpg beyninin sıcak su borularını kontrol edeceğim.Kendisi maille kendi aracındaki durumu fotoğraflayıp gönderdi.
Onun adına sizlerle paylaşıyorum.Umarım hepimize faydası dokunur.
Eklentiler
favof4.JPG
favof3.JPG
favof2.JPG
favof1.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 01 Haz 2011, 09:14

Bu sabah büyük bir heyecanla kaputu açtım.LPG sıcak su borularının necdet'in aracındaki gibi jikle tarafından alınmış olması umuduyla.

Ama boru bağlantılarım normal çıktı.Yani Necdet'in aracında ustanın sonradan düzelttiği şekilde.Borular hararet müşirinin arkasından geçirilmiş.Yani olması gerektiği gibi.

MErak ettiğim hususlar var.

* Bu sıcak su boruları kireçten içi daralmış olabilirmi?
* Araç çalışmazken bu boruları söksek motor soğutma suyu akarmı ?
* LPG beyninbe girdiği kısımda kireç varsa temizlenebilirmi ?
* şu lpg beynini söksek güzelce temizlesek sorun çıkartırmı ? Eski düzenini kaybedermi?
* LPg beynini yenisi ile değiştirenlerinde yakıtın hala düşmediğini söylediklerini duyuyorum.
Beyin değiştirmek bile fayda etmiyorsa can alıcı nokta neresi ? ne sebep oluyor buna ?
Şu karbüratör kapağının lpg miksere değmesi konusundaki fikrimi hala gerçekleştiremedim ya ona kızıyorum.
Bu hafta bu konuya el atacağım.Bu iş bu hafta bitecek.Bakalım sonuç ne olacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti detcen » 01 Haz 2011, 12:26

Ozan bende gaz beyinini temizlemeyi dusunuyorum yalniz suna dikkat etmek lazim arac normal calisma isisinda iken beyin e elimizi dokundurdugumuz zaman 2 saniye bile tutamamis olmamiz lazim cunki lpg yi sivi halden gaz haline gecmesinde sicaklik cok onemli 1 de gazcinin bana tavsiyesi su oldu beyini mumkun oldugu kadar asagiya yani sanzimanin oraya kadar indir dedi nedeni ise suyun daha rahat dolasmasiymis devirdaim daha rahat olurmus ben firsat bulup yaptiramadim ama mantikli gibi geldi bana.
detcen
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 26 Eyl 2010, 12:06
Ad Soyad: nec
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti sekoseko » 09 Haz 2011, 21:11

gaz beynini kesinlikle sökmeyin tekrar taktığınızda eskisi gibi çalışmaz.
Gaz beyninin her tarafı kapalıdır dikkat edersiniz bir kere çalıştıktan sonra sökülmesi halinde içerisine hava girecektir.Normalde hava girmemesi gerekiyor diye biliyorum.
wWw.SkodaFavorit.org
sekoseko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 20 Arl 2010, 13:01
Ad Soyad: seko
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti jawacı » 09 Haz 2011, 21:24

* OTOGAZ beyninin içinde bulunan diyaframın (tamir takımı) ömrü bitmiş olabilir. Bu sebepten diyaframda sertleşme görülür ve LPG rölanti ayarı genelde yapılamaz. ( OTOGAZ beyinlerinin diyaframlarının kullanım ömrü yaklaşık 50.000 km’dir)http://www.lovatotr.com/gpage.html
kesilikle sökmeyin diye bir şey yok. bu linki inceleyin.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti bekocan » 11 Haz 2011, 21:52

ozantavsan yazdı:Mantıklı . Fotoğraflayıp burda paylaşabilirsen çok memnun oluruz.Bağlantı şeklini görürsek kendimiz yaparız.
Yakıt düşüncede duacın oluruz.Sanırım herkes aynı fikirdedir.Boruların bağlantılarını foto çekersen çok iyi olur.

banada atarmıısn beko_beko71@hotmail.com sağolasın şimdiden
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 12 Haz 2011, 00:32

o borular malesef benimkinde doğru takılmış.Ne üzüldüm ,yanlış takılsaydı düzeltirdik yakıta etkisi olurdu beldi.
Şuan şehiriçi sarfiyatım 31-32 kuruştan 25 kuruşa düştü.Bu depoyu tamamen bitirince bakalım yine 25 kuruş civarımı çıkacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Abdülkadir » 12 Haz 2011, 11:36

Çok fazla
Abdülkadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 191
Kayıt: 17 Nis 2011, 20:09
Ad Soyad: Abdülkadir BİLGİLİ
Nereden: Kayseri
Arabanız: FELİCİA


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir