SU EKSİLTME VE BLA BLA....

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SU EKSİLTME VE BLA BLA....

İleti amert2008 » 05 Haz 2011, 21:31

BİLDİĞİNİZ ÜZERE SKODA'DALARDA SU EKSİLTME SORUNU AŞİKAR...BENDE YENİ BİR SKODA KULLANICISI OLARAK FORUMDA OKUDUKLARIMDAN BAYAĞI BİLGİLENDİM. BENDE 93 LX FAVORİT VAR...TABİ PROBLEMLERİ DE VAR

1. SU EKSİLTİYOR. (SABAH 1 LİTRE KOYUYORUM...30-40 KM GEZİYORUM VE AKŞAM GELDİĞİMDE DEPODA YARIDAN DAHA AŞAĞIYA İNMİŞ BULUYORUM. TEKRAR SU EKLİYORUM..ÖYLE GİDİYORUM)

2. MOTOR KAPAĞINI AÇTIĞIMDA KREM RENGİ YOĞURT MU DESEM KREMA MI DESEM O KIVAMDA BİR TORTU VAR.

3. RADYATÖR BORULARINI SIKIYORUM VE VICIK VICIK SESLER GELİYOR. AYRICA DEPO İLE RADYATÖR BAĞLANTISINI SAĞLAYAN HORTUMLARIN ALTLARINDA KİREÇLENMELER GÖRÜYORUM..

4. MOTORA YUKARIDAN BAKTIĞIMDA BİR YAĞ SIZINTISI OLDUĞUNU GÖRÜYORUM. SANIRIM CONTANIN ALTINDAN SIZIYOR. TEK BİR NOKTADAN DEĞİL DE SANKİ GENELE YAYILMIŞ BİR VAZİYETTE MOTORUN TAMAMINDAN AŞAĞIYA DOĞRU SIZDIRMA VAR.

5. BAZEN MARŞA BASIYORUM. YARIM SANİYE MARŞ BASIYOR ÇALIŞACAKMIŞ GİBİ YAPIP BİRDEN DURUYOR. YANİ AKÜ BİTMESİ GİBİ AMA İKİNCİYİ BASTIĞIMDA ÇALIŞIYOR.

6. ARAÇ ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞINDA SANKİ GAZ YEMİYOMUŞ GİBİ BİR DURUM OLUYOR. BİR İKİ ARA GAZI VERİYORUM DÜZELİYOR...

TÜM BUNLARA EK OLARAK, ARABA UZUN YOLDA SIFIR HARARET YAPIYOR. ANCAK ŞEHİR İÇİNDE HARARETİ YARIYI GEÇİYOR. AMA FANI YARIYI GEÇTİĞİNDE HEMEN DEVREYE GİRİYOR..


BU ARABANIN DERDİ NEDİR ARKADAŞLAR???
VE TAMİR MALİYETİ HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ???
 
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti ayurdagul » 05 Haz 2011, 23:39

Motor yağ ekleme kapağın da kremsi yağ tabakası varsa motor öksürüyor demektir. Ama su eksiltme neden oluyor radyatör acaba delindi mi ki inşALLAH öyledir, Motor yağ ölçme çubuğunu bir çıkar ve bak eğer yağ kremsi renkteyse üstt kapak veya motor bloğun çatlamış demektir. Buda baya maliyet çıkarabilir. Uzun yolda gittiğin yol düz ise zaten hararet yapmaması normal bence. Geçmiş Olsun.
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti frostbite19 » 05 Haz 2011, 23:45

Hemşerime yardımcı olmaya çalışayım,

Öncelikle radyatorunde su kullanmamaya çalış. Kireş falan onan olur. Yaz-kış antifriz.

Radyatorunu ve soğutma sıvısının geçtiği heryeri, antifriz koymadan önce temizle, kireçten arındır.

Büyük ihtimalle biryerden kaçırıyordur suyu, çok çabuk eksiltiyor çünki.

Yağ kapağındaki "tahin"'e aldırma şimdilik

Su deposundaki su seviyesi illa MAX seviyesinde duracak diye bakma, zira durmuyor. MIN'den biraz aşağıda olabilir.

4.ve5. sorunların için bir şey diyemeyeceğim

6. sorunun bende de buara başladı, aynen bahsettiğin gibi bişey. Motor soğukkken iik çalışmada oluyor sadece.

Aracın uzun yolda hararetinin diplere gelmesi, termostatının olmadığını gösterir. Ya KALİTELİ bir termostat tak, yada ona aldırma böyle kullan. Termostatlı kullanmak daha iyidir ama kalitelisini tak 5-10 tl liklerden takma

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Karadul » 06 Haz 2011, 00:11

Aracınızın su eksiltme sorunu varsa,sabahları aracı çalıştırmadan kaputu açın bir kontrol edin,kaçak var mı diye.Soğuk arabada kaçaklar bariz belli olur çünkü.

Hiçbir zaman suyu maksimum ekleme.Deponun yarısını doldurman yeterli.Bunu servisler de söylerler.Fakat yarım depo su doldurduğunda aracın su durumunu da kontrol etmeyi unutma.

Yağ kapağındaki beyaz tortu birkaç nedenin habercisi olabilir.Bazen bu tortu arabada normal koşullarda da oluşabilir.Yağ çubuğunda da aynı durum varsa contadan kaynaklanır.Fakat şimdilik conta gibi gözükmüyor anlattıklarına bakılırsa.Fan da hiç aksamadan otomatik açılıyorsa aklına gelecek en son ihtimal conta olsun.

Aracın gaz yememesi veya boğulması,eğer araç benzinde çalışıyorsa benzin pompasının arızalı veya arıza çıkaracağını gösteren işaretlerden biridir.
Karadul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 24 Eyl 2010, 14:44
Ad Soyad: Yasin DİLİ
Nereden: İzmir
Arabanız: Fluence

İleti xMEGANx » 06 Haz 2011, 11:17

sat kurtul abi ozaman ne öle çekilirmi ya
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti amert2008 » 06 Haz 2011, 11:49

bugün bi arkadaşa gösterdim. onda da favorit var. yukarıda yazdıklarımı aynen aktardım. şöyle bi baktı içine dışına kapağa depoya falan filan...conta yanmış değişcek dedi... ustaya sordum 200 tl maliyeti olur dedi. yaptırsammı yaptırmasammı...çünkü contadan değilse boşu boşuna verecez o parayı...
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti frostbite19 » 07 Haz 2011, 10:04

Arkadaş derken, tamirci değil mi?

Konya'nın neresindesin sen?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti hetepe » 07 Haz 2011, 10:20

amert2008 yazdı:BİLDİĞİNİZ ÜZERE SKODA'DALARDA SU EKSİLTME SORUNU AŞİKAR...BENDE YENİ BİR SKODA KULLANICISI OLARAK FORUMDA OKUDUKLARIMDAN BAYAĞI BİLGİLENDİM. BENDE 93 LX FAVORİT VAR...TABİ PROBLEMLERİ DE VAR

1. SU EKSİLTİYOR. (SABAH 1 LİTRE KOYUYORUM...30-40 KM GEZİYORUM VE AKŞAM GELDİĞİMDE DEPODA YARIDAN DAHA AŞAĞIYA İNMİŞ BULUYORUM. TEKRAR SU EKLİYORUM..ÖYLE GİDİYORUM)

2. MOTOR KAPAĞINI AÇTIĞIMDA KREM RENGİ YOĞURT MU DESEM KREMA MI DESEM O KIVAMDA BİR TORTU VAR.

3. RADYATÖR BORULARINI SIKIYORUM VE VICIK VICIK SESLER GELİYOR. AYRICA DEPO İLE RADYATÖR BAĞLANTISINI SAĞLAYAN HORTUMLARIN ALTLARINDA KİREÇLENMELER GÖRÜYORUM..

4. MOTORA YUKARIDAN BAKTIĞIMDA BİR YAĞ SIZINTISI OLDUĞUNU GÖRÜYORUM. SANIRIM CONTANIN ALTINDAN SIZIYOR. TEK BİR NOKTADAN DEĞİL DE SANKİ GENELE YAYILMIŞ BİR VAZİYETTE MOTORUN TAMAMINDAN AŞAĞIYA DOĞRU SIZDIRMA VAR.

5. BAZEN MARŞA BASIYORUM. YARIM SANİYE MARŞ BASIYOR ÇALIŞACAKMIŞ GİBİ YAPIP BİRDEN DURUYOR. YANİ AKÜ BİTMESİ GİBİ AMA İKİNCİYİ BASTIĞIMDA ÇALIŞIYOR.

6. ARAÇ ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞINDA SANKİ GAZ YEMİYOMUŞ GİBİ BİR DURUM OLUYOR. BİR İKİ ARA GAZI VERİYORUM DÜZELİYOR...

TÜM BUNLARA EK OLARAK, ARABA UZUN YOLDA SIFIR HARARET YAPIYOR. ANCAK ŞEHİR İÇİNDE HARARETİ YARIYI GEÇİYOR. AMA FANI YARIYI GEÇTİĞİNDE HEMEN DEVREYE GİRİYOR..


BU ARABANIN DERDİ NEDİR ARKADAŞLAR???
VE TAMİR MALİYETİ HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİRMİSİNİZ???

Skoda'da su eksilme sorunu diye birşey yok.Sizin arabanın silindir kapak contası yanık ve soğutma suyu yağa karışıyor hepsi bu...
Soğutma suyu sisteminde hava da var.
Karbüratöre de baktırın, gaz yememe işi oralardan olabilir.
Kolay gelsin.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti bekocan » 09 Haz 2011, 12:00

blok contası ve conta bastığı yer yani bloğun üzeri delindi ise çukur çukur olmuşsa yeni conta takmanın anlamı yok direk olarak üst blok veya alt blok taşlamaya ğidecek
conta yeri bozulduysa işte su eksiltme olayı başlar çünkü motor sıcaklığı suya karışır su aşırı ısındığından depo kapağından su atmaya başlar sende sürekli su eklersin
kısaca su eksilme hararet yükseliyorsa sadece conta ile kurtarırsan 200tl ha bloğa ğirersen 500 civarı
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti amert2008 » 12 Haz 2011, 16:49

geçen hafta ustaya götürdüm... contada birşey görünmüyor dedi. buji başlarını söktü ve değiştirdi. çünkü buj başlıklarınını üçü sağlam birinde yağ tabakası sarmış görünüyordu. motor kapağındaki vidaları sıktı ve pistonları sağlamlaştırdı. bir hafta bin dedi yine su eksiltme olursa gel dedi. sabah baktım radyatör deposunda yine su diplerde. zaten motor sesinden çekişten anlaşılıyor. ama geçen haftaki bakımdan sonra motordan bir gram ses gelmiyordu. bakalım yine götürcem bu sefer termostatta hava olup olmadığına baktırıyım diyorum.

bunlara ek olarak birşey daha ekliyim...usta yağa baktı ve suyla yağ karışması diye bişey yok dedi...yağ temiz gözüküyormuş
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti unlztrk » 12 Haz 2011, 17:40

birkaç gündür bende bu su işiyle uğraşıyorum ve epeyce araştırdım. kendi arabamda motora giren su giriş bölümündeki contanın bitik olduğunu gördüm. gaz verince oradan oradan tüm suyu boşaltıyor.
yapman gereken şu. Öncelikle sabah arabanın suyunu tamamla ve sızıntı varmı diye kontrol et. sonra arabayı bir süre yüksek devirde çalıştır. daha sonra biri gaza bassın sen motorun etrafındaki borulara bak mutlaka bir sızıntı vardır.
suyu yavaş yavaş eksiltiyorsa araban hararetten dolayı kapak contası yanmış olabilir o tahinin nedenide budur. bu durumda taşlama ve conta değişimi gerekir yaklaşık 400 tl gibi bişey.
saygılar...
Kullanıcı avatarı
unlztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 162
Kayıt: 03 Haz 2010, 16:35
Ad Soyad: Ünal
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Seat TOLEDO

İleti felicia_3437 » 12 Haz 2011, 21:17

amert2008 yazdı:geçen hafta ustaya götürdüm... contada birşey görünmüyor dedi. buji başlarını söktü ve değiştirdi. çünkü buj başlıklarınını üçü sağlam birinde yağ tabakası sarmış görünüyordu. motor kapağındaki vidaları sıktı ve pistonları sağlamlaştırdı. bir hafta bin dedi yine su eksiltme olursa gel dedi. sabah baktım radyatör deposunda yine su diplerde. zaten motor sesinden çekişten anlaşılıyor. ama geçen haftaki bakımdan sonra motordan bir gram ses gelmiyordu. bakalım yine götürcem bu sefer termostatta hava olup olmadığına baktırıyım diyorum.

bunlara ek olarak birşey daha ekliyim...usta yağa baktı ve suyla yağ karışması diye bişey yok dedi...yağ temiz gözüküyormuş



söylediklerine sadece şunu ekliye bılırım arkadaşım ustanı değiştir motorda kıremleşme var dıyorsun dolum kapahında suyok dıyor he yah kötu olabılır oda ıyı dıyorsa senın araba mayonezı yada tahını cok sevıyor dur
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti canfezzz » 14 Haz 2011, 14:34

Favoritlerin % 80 böle ama aşırı su eksiltiyorsa yatak sararsın dikkat etmen gerekir bizde tik oldu artık sürekli arabanın hararetine bakmak:D :D :D Şükür daha hiç hararet görmedi arabam yaz aylarında eğer yoğun trafikteysem veya rampa tırmanıyorsam dierek açarım manuel fanı o açmadan arabayı sıkıştırmanın anlamı yok zaten sert kullanırım aracı bide sıcak sıkıştırmasın demi benim aracımda kremleme var lakin su olayı şöle deyim en az 400 km gidecem ancak 800 gr falan acak eksiltir bence buda hiç bişey bu yaştaki arabada normal görüyorum gidip 400-500 bayılmanın anlamı yok yağ değişim filtre değişim zamanlarını geçirme hiçbir sorun olacağını sanmıyorum ...Gine tekrarlıyorum dediğin gibi aşırı eksiltiyorsa sorun vardır aksatmaya gelmez yatk sarmadan blok çatlatmadan kapakla kurtarabiliyorsan hemen yaptır....:)
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti amert2008 » 16 Haz 2011, 07:15

arkadaşlar uyarıları dikkate alarak ustaya gidip contayı söktürdüm. contanın belli bölümleri yanmış. değiştirdik ve taşlama yaptırdık. sonuçta şimdilik bi eksilme yok gibi ama bekleyip görücez. 3 gündür bi problem yok görünüyor. ayrıca sökme takma conta falan derken 155 tl gitti. bilgi vereyim dedim...saygılar
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti amert2008 » 21 Haz 2011, 19:38

araçtaki değişimleri yazacağımı söylemiştim ve yazıyorum arkadaşlar...Öncelikle conta değişiminden sonra arabanın motoru tıkır tıkır çalışır duruma geldi neredeyse ses duymuyorum (abarttım ). Az da olsa ses var tabiki. Yakıtta da gözle görünür bi değişim oldu. Yaptırmadan önce 20 tl'lik gazla ortalama 75-80 km gidiyordum şu an 87-90 km'ye çıkmış durumda. Su eksiltme de eskisine göre azalmış durumda. şöyleki bir hafta önce antifrizsiz sade su koyduk ve bir haftada (sanırım) 1 litre kadar bir azalma oldu. Şöyle ki; başlangıçta depodaki su maximum çizgisindeydi şimdi ise max ile minimum'un ortasında...

Ancak motor yapıldıktan sonra altından yağ sızdırmaya, damlatmaya başladı. Ustaya sordum fazla yağı atıyor dedi. yağ çubuğuda ortalara gelmiş durumda...şimdide bu durum kafamı karıştırıyor...

bilgisi olan arkadaşlar!!!Neden olabilir sizce!!!
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti amert2008 » 21 Haz 2011, 20:01

frostbite19 yazdı:Arkadaş derken, tamirci değil mi?

Konya'nın neresindesin sen?



İÇİNDENİM SEN NERESİNDENSİN
amert2008
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 26 May 2011, 13:21
Nereden: Konya
Arabanız: favorit

İleti efekentli » 21 Haz 2011, 21:17

merhaba amert2008.bende de yılbaşında aldığım 94 forman lx de su eksiltme sorunu vardı.
yaptıüım şu;aldığım ilk hafta sabah aracı çalıştırmadan önce her sabah suyunu kontrol ettim ve biraz eksilme olduğunu gördüm.sonra plastik su deposunun ordaki alt borusundan sadece ama sadece sabahları kaçırdığını gördüm.onu düzelttim ama biraz faydası oldu.daha sonra radyatörün(arabanın önünden bakınca sol taraf oluyo)alt borusunda hafif bir sızma olduğunu gördüm.ama çok azdı.bunu da kendim radyatörcüye sökerek yaptırdım(radyatörcüde kontrol ederken başından hiç ayrılmadım).nerdeyse ayda yarım litreye kadar düşmüştü ki,biriyle 60 kmlik bir rampa yola gittik,ordan geldiğimin ertesi günü sabah baktığımda plastik depo nerdeyse boştu,ve motorun içi çamur gibiydi,hararet yapmadı ama termostat kışlıkmış,biraz su kaynatınca malum,eksilmiş.ve radyatörün yaptırdığım kısmı da bu ara çok çok az bişey yine kaçırmaya başladı.nedeni ni anladım yani.senin araca gelince;büyük ihtimalle motoru zorlandı ve araç hararet yaptı ve conta da yanık,tabi sende değiştirdin üst kapak yaptın.bence radyatörünü ve plastik deponu sabah erken saatte(çünkü sadece o saatte kaçakları görebilirsin)kontrol et iyice,hatta el feneri gibi bişeyle bak.yoksa neden eksiltsin suyunu aracın?
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti efekentli » 21 Haz 2011, 21:21

bu arada 20 tl lik gazla litresi 2.40 uzun yolda 110 km garanti yapıyorum...
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir