Nihayet , Bir yakıt hesabıda benden.(Düştü)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Nihayet , Bir yakıt hesabıda benden.(Düştü)

İleti ozantavsan » 06 Haz 2011, 11:01

Biliyorsunuz ki aracımın lpg'de fazla yaktığından şikayetçiyim.Şehiriçi 31,5 kuruş lpg sarfiyatı.
Ölçümler hep boş depo doldurulup , kilometre sıfırlanıp , depo tam bitip araç yolda stop ettiği ve benzine alınarak benzinliğe gidilerek , tekrar depo doldurulup alınan yakıtın kilometreye bölümü ile hesaplandığı şeklinde olmuştur.
LPG litresine gelen zamlar nedeni ilede 100 km kullanımda ne kadar litre tükettiğide hesaplanmıştır.

Bugün size son sarfiyatımı anlatacağım.Benim için mutluluk verici bir gelişme.
Son 3 aydır depoyu tam doldurup bir sonraki aya kadar idare etmeye çalışıyorum
Aynı Opet istasyonu ve aynı pompadan doldurulup hesaplama yaptım.

07.05.2011 tarihinde 001 nolu pompadan boş depoyu tam doldurdum.

Alınan lpg litre = 35,050 LT
litre fiyatı : 2,380 TL
Toplam : 83,42 TL

Bir ay idare ettim.En son dün depoyu tekrar tam doldurdum.Yine 001 nolu pompa.

Tarih : 05.06.2011
Alınan lpg litre = 27,910 LT
litre fiyatı : 2,330 TL
Toplam : 65,03 TL

Şimdiye kadar şehiriçi sarfiyatım 31 kuruştu.
Dün yakıt aldığımda kilometrem 255 km gösteriyordu.
LPg ışığımda yanıp sönüyordu , benzinliğe gidemez yolda kalır diyordum .Ama kalmadı 3 gün böyle kullandım.Dahada biteceği yokmuş sanırım.Depoyu tam doldurduğumuzda depoda daha 7 litre lpg olduğunu gördüm.

Yeni hesap 65,03/255= 25 kuruş şehiriçi lpg sarfiyat.

******************
Buna ne etki etti ?
Subap ince ayar ? (1 yıldır 2 kez ayarlanmıştı ,sarfiyat değişmemişti)
Avans ayar ( bu da bir yıldır kontrol edilen bir ayar )
Külbürtör kapağı vidalarını gevşeltince subap sesinin yok olması ???????
HAvaların ısınıp 25-30 derece arası olması. ( genelde gece saat 20:30- 21:30 arası kullanıyorum aracı yani gece ??)
Şu alman amcadan etkilenip aracı daha sakin kullanmaya çalışıp düşük devir , yüksek vites kullanmam mı ??

Aracın performansı şu an bana göre mükemmel.Akşam benzinde kullandım ,gazda daha iyi gidiyor valla.

Yorum sizin..
 
Eklentiler
yakıt.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat öner » 08 Haz 2011, 10:12

aynı istastasyon ,aynı pompada olsa yanıltabiliyor.ben de ilk zamanlar ölçümü o şekilde yapıyordum,ama yanıltıyor. nasılmı* aynı istasyon aynı pompa dan depoyu doldurdum 50 km yol gittim, iki litre gazı zor bastı,bi başka zaman,gidilen mesafenın yakacagından iki kat fazla aldı,,ondan sonra,kesin deger için boş depoya en az 10 tl lik gaz alıp bitene kadar gidip,bitince benzine alıp,gazı öyle alıyorum.kesin rakamı byle buluyorum..bu yakıt iş benim de çok canımı sıkmaya başladı,,yapmadıgım bir karbürötör kaldı...bi onu da halledelim bakalım ne olacak...şu an kışın ne yakıyorsam ,,,aynen onu yakıyor 1 litre gaz 8.5 km yol..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti ozantavsan » 08 Haz 2011, 10:23

5 yıldır aynı istasyonu kullanıyorum.favoyu aldığımdan bu yana , yani 1 yıldır ona devam ediyorum.

Dediğin gibi 10 TL gaz ile çok deneme yaptım.Yakıt sarfiyatı şehiriçi 31-32 kuş çıkıyordu hep.
Tam depo denemelerimde de sarfiyat yine aynı değer çıkıyordu.
Son yakıt alımımda düştüğünü gördüm.Pompadan kaynaklı bir sorun yok.Sürekli ölçüm yaptığımdan istasyon ve pompaları hep istikrarlı çıkıyor.Aracımın durumunu sürekli gözlüyorum.
Son ayarlarımda araç benzindemi lpg de mi anlayamıyorum.GAza o kada az basıyorumki , eskiden fazla basardım gidşi performansı belliydi.Şimdi daha az dokunarak daha çok kaçıyor.son 1 ay zarfındaki değişim bu , gaz ayükleniyordun araç istediğim gibi kaçmıyordu.Şimdi öyle bir oturduki ayarlar az bas çok kaçsın , eskisi gibi çok ses çıkarmıyor ,subap sesim kesildi.Ve bunlar gaz ayarını kısmama rağmen elde ettiğim performans.

Seninde belirttiğin gibi bazı istasyon ve pompalarda sorun olabiliyor.uzun yıllardır kullandığım bir isatsyon olduğundan ve diğer araçlarımdada daha önceki tespitlerimde firmanın bir yamuğu ,yanlışı yok.


Mesafeler yakın olsaydı senin aracıda elden geçirirdik.Ah şu mesafeler yok mu ????
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat öner » 08 Haz 2011, 10:54

valla aracı bilmiyom da böyle giderse ben elden geçecek hale gelecegim galiba........
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti bekocan » 09 Haz 2011, 11:36

arkadaşlarbende 1 senedir 93 favorit kullanıyorum aldığımdan beri bir türlü iyibir performans alamadım kime ğösterdiysem bu bu kadar olur dediler kimiside baskı balatan bitmiş dediler ; en sonunda baskı balatayı değiştirdim sonuç aynı performans gene ayı çıktı bu arada 1lt gazlar ortalama 8 km ğidiyorum çekişi felan hiç beğenmedim
daha önce bujiler disprotör kapagını değiştirdim çekişte tık yok
geçen cumartesi biraz anormal sesgelen dispratörü söktüm içinde ne var diye yağlanmave temizlenme olayı varmı diyerek ancak tam ucundaki çakma pimi sökemediğimden içini tam temizleyemedim
ancak tam üzerindeki mıklatıs yuvarlak mıklatıs vardı en altından elimle çevirdiğimde disbirotörü zor dünüyordu zorluyorda elimi yani
üzerindeki mıklatısı az aşşaıya doğru itekleyerek sıktım kapağın daki vidalarını daha rahat dönmeye başladı ve taktım yerine avansınıda nerde hızlı çalışıyorsa rolantide orada sıktım motor daha hızlı çalışmaya başlamıştı
karbüratörden yavaşlatabildiğim kadar yavaşlattım motoru birazda gaz beyinden ayar yapmaya çalılştım
hava kanalları felan derken bir ayar tutturdum
az biraz ğezdim favoyla abi 2, fiteyle çıktığım yerleri 3. fitesle çıkmaya başladı araba motor kükremeye başladı
saki benzinliğibi çalışmaya başladı çekişi felan bir kat arttı çok iyi oldu böyle
ancak yakıtı ölçemedim acaba çokmu yakıyor tam bilmiyorum önceki yakıtı çekmiyordu araba 1lt ile 8 km anca ğidiyordu bakalım şimdi ne olacak
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti termineytir » 09 Haz 2011, 16:19

havaların ısınması ile birlikte motorun çabuk ısınmasına bağlayabilirmiyiz yakıttaki düşüşü_?
Kullanıcı avatarı
termineytir
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 275
Kayıt: 04 May 2010, 09:25
Ad Soyad: Ferhan KARA
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Twingo 1998

İleti ozantavsan » 09 Haz 2011, 16:48

HAvaların ısınması ile hararet göstergemde bir değişiklik olmadı.Bugün bunaltıcı bir hava var burada.
İlk çalıştırma ve sonrası hararet göstergem , jiklenin dereden çıkmasında havaların soğuk veya normal olmasındakine kıyasla hiç fark yok.Havalar iyileştiğinden bu yana bitirdiğim 2. depo lpg.
Eğerki sıcaklık artışı düşürüyorsa , kışa lpg tankını ve regülatörü ekstra ısıtacak bir sistem yaparım.
Tek etken ısı ise buna bir sistem şart...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 09 Haz 2011, 19:59

elbette ortam ısısı önemli motor çabuk ısındığından çikle çabuk devreden çıkacak
havada yeterince kuru oluncada yakıt tam yanmaya çalışır yani daha iyi performans elbelte yazın olur.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Abdülkadir » 09 Haz 2011, 20:06

Havaların ısınmasından daha ziyade motor sıcaklığı etkili olur,ama yakıtınız bence çok iyi
Abdülkadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 191
Kayıt: 17 Nis 2011, 20:09
Ad Soyad: Abdülkadir BİLGİLİ
Nereden: Kayseri
Arabanız: FELİCİA

İleti bekocan » 09 Haz 2011, 20:16

Abdülkadir yazdı:Havaların ısınmasından daha ziyade motor sıcaklığı etkili olur,ama yakıtınız bence çok iyi

kışın motor yeterince ısınmıyormu ısınıyor ise neden çok yakıyor ortamdaki kuru hava çok etkili ve de yazın kısa nispeten %2 lik oksijen artışı vardır bu da zaten çok fazlasıyla yeterlidir.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti yabani » 09 Haz 2011, 20:25

Bende herzaman aynı pompadan almama rağmen herzaman farklı sonuç çıkıyor, genellikle sakin kullanırım (arada gerekiyor basıyoruz, o ayrı) aynı pompa bile olsa herzaman bastığı litre aynı olmuyor, sanırım ana depodaki basınç farkından kaynaklanıyor (herhalde bizim depolarda da çakmaklardaki gibi önce havasını almak vs. gerekmiyordur :D ) ölçümlerimde 14 krş ta gördüğüm oldu, 25 krş ta. artık ortalama alıyorum, ortalama değerimi ise nazar değmesin diye yazmıyacağım :DEk: şehir içi, sıkışık trafik, bol beklemeli yollarda değerler çok abuk şekilde değişiyor. benim kullandığım yerler genellikle sıkışık bile olsa trafiğin aktığı yerler.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti firarim19 » 09 Haz 2011, 21:24

kısaca,

1- havaların ısınması
2- düşük devir yüksek vites tarzınız.

Benim ayarım pek iyi değil farklı ustaya gitmiştim 290 kr a dayandı sehir içi-dışı karışık. 25 kr falan olmas lazım en fazla... önceden öyleydi.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir