Favorit Sinyal kolu ve flaşör arızası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Sinyal kolu ve flaşör arızası

İleti ayurdagul » 09 Haz 2011, 09:43

Benim araç bu günlerde sinyal ı takılmaya başladı, sinyal verdiğim zaman normal çalışıp belli zmandan sonra takılmaya başlıyor, flaşörden olacağı aklıma geldi kendim değiştirmek istiyorum acaba becerebilirmiyim. Flaşörün olduğu yer küllüğün üstündeki havalandırma ızgaraları arkasında mı? Sökmem için ne yapmam lazım.
Birde Sinyal kolum arızalı otomatik sinyal atma olayı ve uzun farları sürekli yakmak için ileri doğru ittirdiğimde çalışmıyor ve aksine farlar komple sönüyor, sinyal kolunu değişirsem düzelir heralde. Sinyal kolunu da kendim değiştirmek istiyorum direksiyonu sökemeye gerek varmı yada nasıl sökerim yardımlarınızı bekliyorum.
 
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti sekoseko » 09 Haz 2011, 20:59

Evet küllüğün üstündeki havalandırma ızgaraları arkasındadır.Onu sökmek için hız göstergelerinin o bölümdeki sağda solda iç bölümde 2 tane vida var onları çıkart sonra çıkıyor zaten biraz asılacaksın korkma bişey olmaz.Çıkartmak kolay takarken çok uğraştırır ben 2 saat uğraştırığı biliyorum.
Değiştirmeden önce sana bir tavsiye o bölümü sökünce küçük bir tornavida al, flaşörün üstünde bir vida yeri gibi bişey var o sinyalin hızını belirliyor çok hafif çevirerek hızlandırmayı dene bir zaman sonra düzeldiğini göreceksin.Ben böyle yapıp çalıştırmıştım hala kullanıyorum :D
Eğer değiştirmeyi kafana koyduysan tofaş flaşörü al elektronik olanlardan.Onlar kaliteli ve bozulmuyor.
wWw.SkodaFavorit.org
sekoseko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 33
Kayıt: 20 Arl 2010, 13:01
Ad Soyad: seko
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti ayurdagul » 09 Haz 2011, 21:59

sekoseko yazdı:Evet küllüğün üstündeki havalandırma ızgaraları arkasındadır.Onu sökmek için hız göstergelerinin o bölümdeki sağda solda iç bölümde 2 tane vida var onları çıkart sonra çıkıyor zaten biraz asılacaksın korkma bişey olmaz.Çıkartmak kolay takarken çok uğraştırır ben 2 saat uğraştırığı biliyorum.
Değiştirmeden önce sana bir tavsiye o bölümü sökünce küçük bir tornavida al, flaşörün üstünde bir vida yeri gibi bişey var o sinyalin hızını belirliyor çok hafif çevirerek hızlandırmayı dene bir zaman sonra düzeldiğini göreceksin.Ben böyle yapıp çalıştırmıştım hala kullanıyorum :D
Eğer değiştirmeyi kafana koyduysan tofaş flaşörü al elektronik olanlardan.Onlar kaliteli ve bozulmuyor.


Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Flaşörü illa değiştireyim demem ama sinyal yaptığımda normal düzeyde yanan sinyal bir süre sonra uzun uzun ve yavaşça yanıyor ben arızalı olduğunu düşünüyorum. Belkide dediğiniz gibidir. Resimli olarak bir değişim yapan biri olsaydı bakardım neyse söküp bakacam takamazsam elektrikciye götürürüm artık:D
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti ayurdagul » 11 Haz 2011, 22:05

Evet bugün ön ızgarayı söktüm ve eski flaşörü çıkarttım akselsan marka alimünyum gövdeli bir flaşör, bir parçacıya gittim eskisini gösterdim bana akelsan şeffaf bir flaşör verdi araca taktım ve düzeldi gayet güzel çalışıyor. Ancak akşam arabayı evin oraya park ederken bir şey fark ettim sağ ve sol sinyol aynı düzeyde ve güzel bir şekilde yanıyor ama frene bastığımda sola sinyal verdiğim zaman yani sol sinyal açıkken frene bastığım zaman sinyal oranı yavaşladı ama sağa sinyal verdiğimde böyle bir sorun yok sadece sola sinyal verdiğimde ve aynı anda frene bastığımda sinyal düzeyi yavaşlıyor ve paneldeki sol sinyal göstergesi yanıp sönme olayı varya o anda sönerken tam sönmüyor hafif silik bir ışık yanıyor.Acaba yanlış mı taktım yoksa flaşör arızalı mı yada araçta şase olayı mı var. Ama yanlış taksam çalışmazdı heralde, benim araçta hep hafta arıza veriyor. Yarında Pazar :(
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti bekocan » 12 Haz 2011, 11:58

abicim heralde sol lamba hattının ya şase yada artı elektiriği az ğidiyor gibi frene basınca arka lambalar enerji çekince ön lambaların enerjisi daha azalıyor olay bu olması lazım
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ayurdagul » 12 Haz 2011, 22:35

bekocan yazdı:abicim heralde sol lamba hattının ya şase yada artı elektiriği az ğidiyor gibi frene basınca arka lambalar enerji çekince ön lambaların enerjisi daha azalıyor olay bu olması lazım


Şase olayının arabaya zararı varmı ve bu durumu nasıl çözerim acaba elektirikciye gitmeden
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti semih10 » 13 Haz 2011, 10:57

arkadaşlar benim araçta yeni moda başladı son bir ayda 3 kez sol sinyal kolu değiştirdim.. ilkinde korna basılı kalıyordu değiştirdim, ikincisinde bu sefer kısa hüzmeli farlarla giderken farların saniyede belkide 50 defa sellektör yaptığını düşününki sigorta kutusunda da korkutan bir ses gelmeye başladı ve farları 30 saniyede bir açıp kapatmam gerekti(geçen gece yolda başıma Allah'tan bir iş gelmedi ayrıca uzun yoldaydım inanın yol bitmedi sürekli uzunlarlada gidilmiyor ) elektirikçiye gösterdim dedi yine sinyal kolu bi daha değiştirdim bu seferde araç park halindeyken farlar kendiliğinden yanıyor ve sol sinyalde sürekli yanmaya başladı.. Ayrıca bu sorun halen devam ediyor.. Sinyal koluna elimi çok ama çok hafir değdireyim sigorta kutusundan çatır çutur sesler geliyor.. farlar açıkken elimi değdiriyorum farları kapatıyor...Bu sinayl kolunun orjinali yokmudur acaba piyasa da.. ne kadar hassas bir kolmuş anlamadım gitti.. walla araçtan soğumayım diyorum ısrarla aynı parçadan sorun yaşıyorum..
Konuşsam tesiri yok,sussam gönül razı değil...
Kullanıcı avatarı
semih10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 30 Eyl 2010, 22:02
Ad Soyad: semih turhal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Fiat Linea 1.3 Multijet Active

İleti ozantavsan » 13 Haz 2011, 13:58

Semih ,yeni değiştirmişsin sinyal kolunu ,şansmı diyeyim bilemiyorum.
Öncelikle sinyal koluna taktığuımız kabloları kontrol ettinmi , bir temassızlık veya kısa devre olmasın.
Bu kadar sorun bir arada olması için yeni takılan sinyal kolunun çok kötü durumda olması gerekir.
Sigorta kutusunuda kontrol etmende fayda olabilir.Kolun temessızlık ,tutukluk yapması takılı kalması ancak bir iki fonksiyonu devreye sokacaktır.sigorta panelinde bunu etkileyen birşey olabilecek bir sorun olabilir.

Olmadı Balıkesir'e geldiğinde çek bizim dükkanın önüne beraber bakalım.Tekrar selamlar......
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ayurdagul » 13 Haz 2011, 14:16

benim sinyal kolun da da otomatik sinyal atma olayı ve sinyal kolunu ileri ittiğinde sürekli uzun farların çalışma fonksiyonu yok kendim değiştirmek istiyorum acaba kendim değiştirebilirmiyim yada nasıl değiştiririm.
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti ozantavsan » 13 Haz 2011, 14:32

değiştirebilirsin.Yeni sinyal kolunu aldıktan sonra yapacakların şunlar.

1- Direksiyonun altında boydan boya plastik kapak ver.Tek vida tutuyor.Vidayı sök kapağı al.
2- Sinyal kolunu alttan 2 vida tutuyor.Vidaları sök.Eski sinyal kolunu dışarı al.
3-Sinyal kpluna hangi kablolar bağlı karıştırmamak için not al ve kabloları sök.
4-Yeni sinyal koluna kabloları doğru şekilde tak.
5-Yeni sinyal kolunu ,eskisini çıkarttığın yere dikkarlice oturt.Geçme yeri var.Oturttuktan sonra elinde desteklerken ,sağa sinyal verir konuma getir.Direksiyonu ters istikamete doğru çevir sinyal kolu otomatik atıyormu?
sol içinde dene.Sorun yoksa 2 vidası ile sabitle.
6-İlk söktüğün kapağı yerine oturt.Ve tek vidasını tak ve sık

işlem bu kadar ,çok basittir.

Püf noktası kabloları karıştırmamak.ve sinyal kolunun yuvasına tam oturduğundan emin olmak.Tam oturmazsa sinyal verirken oynuyor ,takılıyor veya dönüş sinyali verdiğinde otomatik atmıyor.Veya direksiyonu çevirirken otomatik sinyal atma mekanizması takırdıyor.Zamanla kırılıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti semih10 » 13 Haz 2011, 14:43

ozantavsan yazdı:Semih ,yeni değiştirmişsin sinyal kolunu ,şansmı diyeyim bilemiyorum.
Öncelikle sinyal koluna taktığuımız kabloları kontrol ettinmi , bir temassızlık veya kısa devre olmasın.
Bu kadar sorun bir arada olması için yeni takılan sinyal kolunun çok kötü durumda olması gerekir.
Sigorta kutusunuda kontrol etmende fayda olabilir.Kolun temessızlık ,tutukluk yapması takılı kalması ancak bir iki fonksiyonu devreye sokacaktır.sigorta panelinde bunu etkileyen birşey olabilecek bir sorun olabilir.

Olmadı Balıkesir'e geldiğinde çek bizim dükkanın önüne beraber bakalım.Tekrar selamlar......


Mutluluk duyarım bir dahaki geldiğimde uğruyacağım mutlaka..
Konuşsam tesiri yok,sussam gönül razı değil...
Kullanıcı avatarı
semih10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 30 Eyl 2010, 22:02
Ad Soyad: semih turhal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Fiat Linea 1.3 Multijet Active

İleti ayurdagul » 13 Haz 2011, 16:02

ozantavsan yazdı:değiştirebilirsin.Yeni sinyal kolunu aldıktan sonra yapacakların şunlar.

1- Direksiyonun altında boydan boya plastik kapak ver.Tek vida tutuyor.Vidayı sök kapağı al.
2- Sinyal kolunu alttan 2 vida tutuyor.Vidaları sök.Eski sinyal kolunu dışarı al.
3-Sinyal kpluna hangi kablolar bağlı karıştırmamak için not al ve kabloları sök.
4-Yeni sinyal koluna kabloları doğru şekilde tak.
5-Yeni sinyal kolunu ,eskisini çıkarttığın yere dikkarlice oturt.Geçme yeri var.Oturttuktan sonra elinde desteklerken ,sağa sinyal verir konuma getir.Direksiyonu ters istikamete doğru çevir sinyal kolu otomatik atıyormu?
sol içinde dene.Sorun yoksa 2 vidası ile sabitle.
6-İlk söktüğün kapağı yerine oturt.Ve tek vidasını tak ve sık

işlem bu kadar ,çok basittir.

Püf noktası kabloları karıştırmamak.ve sinyal kolunun yuvasına tam oturduğundan emin olmak.Tam oturmazsa sinyal verirken oynuyor ,takılıyor veya dönüş sinyali verdiğinde otomatik atmıyor.Veya direksiyonu çevirirken otomatik sinyal atma mekanizması takırdıyor.Zamanla kırılıyor.



Bu hafta alıp deneyeceğim zaten 15 lira imiş galiba verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
Birde benim Km saatinde sorun var saat hızı gösteriyor fakat kümülatif ve diğer sayaç çalışmıyor halat ile ilgili değildir heralde bir dişlisimi ne varmış değişmesi gereken acaba onu da ben değiştirebilirmiyim yada sorun başka birşeyden mi acaba şimdiden teşekkürler
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti sainz » 13 Haz 2011, 16:08

semih10 yazdı:arkadaşlar benim araçta yeni moda başladı son bir ayda 3 kez sol sinyal kolu değiştirdim.. ilkinde korna basılı kalıyordu değiştirdim, ikincisinde bu sefer kısa hüzmeli farlarla giderken farların saniyede belkide 50 defa sellektör yaptığını düşününki sigorta kutusunda da korkutan bir ses gelmeye başladı ve farları 30 saniyede bir açıp kapatmam gerekti(geçen gece yolda başıma Allah'tan bir iş gelmedi ayrıca uzun yoldaydım inanın yol bitmedi sürekli uzunlarlada gidilmiyor ) elektirikçiye gösterdim dedi yine sinyal kolu bi daha değiştirdim bu seferde araç park halindeyken farlar kendiliğinden yanıyor ve sol sinyalde sürekli yanmaya başladı.. Ayrıca bu sorun halen devam ediyor.. Sinyal koluna elimi çok ama çok hafir değdireyim sigorta kutusundan çatır çutur sesler geliyor.. farlar açıkken elimi değdiriyorum farları kapatıyor...Bu sinayl kolunun orjinali yokmudur acaba piyasa da.. ne kadar hassas bir kolmuş anlamadım gitti.. walla araçtan soğumayım diyorum ısrarla aynı parçadan sorun yaşıyorum..

Buna benzer bir durum bende de oldu. Akü kutup başı bağlantıları osit nedeniyle tam geçirmeyebiliyor elektriği. Kesik kesik geçtiği için de o sorunu yapıyor olabilir. Bir de bunu kontrol etmenizi öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti bekocan » 13 Haz 2011, 21:47

sinyal kolları biraz basit bendede sola sinyal verdiğimde korna çalıyordu açtım baktım aynı kol 5 6 işlev birden ğörüyor yani aşşa yukarı itince felan içindeki bakır pilakalar tam çelik olmadığından basıldığında tekrar kontak plakaları doğrulmuyor esnemiyor yani bu düzden kolu indirdiğimizde hemi indirme işlemindeki işlemi yapıyor hemde bozulmuş olan diğer bir hattı ara ara değerek kolun tam arkası tabi ki aynı anda 2 işlem yapıyor o yüzden kol orjinal olsa iyi olur.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ayurdagul » 13 Haz 2011, 22:50

bekocan yazdı:sinyal kolları biraz basit bendede sola sinyal verdiğimde korna çalıyordu açtım baktım aynı kol 5 6 işlev birden ğörüyor yani aşşa yukarı itince felan içindeki bakır pilakalar tam çelik olmadığından basıldığında tekrar kontak plakaları doğrulmuyor esnemiyor yani bu düzden kolu indirdiğimizde hemi indirme işlemindeki işlemi yapıyor hemde bozulmuş olan diğer bir hattı ara ara değerek kolun tam arkası tabi ki aynı anda 2 işlem yapıyor o yüzden kol orjinal olsa iyi olur.


Orjinalı varmı ki yada kaçadır
Kullanıcı avatarı
ayurdagul
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 45
Kayıt: 18 Nis 2011, 08:40
Ad Soyad: Aziz
Nereden: Gaziantep
Arabanız: Fellica Glx

İleti skodacı_71 » 13 Haz 2011, 22:57

orijinali var ben ankarada 25 tl verip almıştım.
Kullanıcı avatarı
skodacı_71
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 274
Kayıt: 21 Tem 2010, 22:51
Ad Soyad: Süleyman Çelik
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti semih10 » 14 Haz 2011, 21:45

walla orjinal bulabilsem parası ne olursa olsun alırım..
Konuşsam tesiri yok,sussam gönül razı değil...
Kullanıcı avatarı
semih10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 30 Eyl 2010, 22:02
Ad Soyad: semih turhal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Fiat Linea 1.3 Multijet Active

İleti efekentli » 21 Haz 2011, 23:10

sinyal kolunun iyisi 25 tl,ama oda yan sanayi.hangisini alırsan al sinyal attıran tırnakları yine kırılıyor,dreksiyondaki tırnaklara temas eden metali biraz yum,bir önerim daha;bence şunu yap,sinyal kolunu ozan hocanın dediği gibi sök.benzinle yıka,kurumasını bekle,zımpara ile yetiştirebildiğin yere kadar zımparala,(bakır platinler var)cımbız gibi bişeyle hafifçe platinleri kaldırmaya çalış ama dikkat et,çok yaparsan tamamen ölür,içindeki bilyası var fırlamamasına dikkat et.takmadan önce dışarda elinle sinyalleri farları ve kornayı kontrol et normal çalışıyormu diye.bilysnın yuvasına biraz gres sür,platinli yere sakın sürme,sonra yerine takmadan fişlerini takarak kontrol et tekrar lambaları.eğer normal ise tak.ozan hocanın dediği gibi takarken kol yerine iyi oturmalı,yoksa tırnakları 2 ayda kırılacaksa 2 günde bir kırılır ve kol sabit durmaz sürekli oynar.zaten yerine oturması için yuvası var,ama bilemem diyosan ve ilk defa sökeceksen bence direksiyonuda sök ve görerek yap bu işlemi,o zaman daha da iyi anlaşılıyor.direksiyonu sökerkende tekerleklerin
açısına
dikkat et.işlem basit ama bilmeyene zor tabiki.eğer yapamazsan da haberimiz olsun.
faydalı olabilirsek seviniriz.
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir