YAKITTA MÜJDE ŞOK ŞOK ŞOK

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

YAKITTA MÜJDE ŞOK ŞOK ŞOK

İleti Abdülkadir » 19 Haz 2011, 19:48

Çalışman takdire şayandır arkadaşım,en azından denedin,bir değer ürettin,başarılar diliyorum
 
Abdülkadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 191
Kayıt: 17 Nis 2011, 20:09
Ad Soyad: Abdülkadir BİLGİLİ
Nereden: Kayseri
Arabanız: FELİCİA

İleti adilektasli » 19 Haz 2011, 23:21

Arkadaşım 2.seçenekte yaptığın sistemin adı TURBO. Turbonun da tek yaptığı şey hava pompalamaktır zaten. Sen de saç kurutma makinesi ile bunu yapmaya çalışmışsın. Teorin doğru da uygulaman hatalı olmuş. Çünkü bu yöntemle bütün turbolu araçlar gayet iyi perfromans elde ediyorlar. Ama saç kurutma makinesi motoruyla değil. ;)
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti sainz » 20 Haz 2011, 09:32

bekocan yazdı:...oksijen tüpünden yararlanmak oldu acaba oksijeni karbratörden içeriye hava karışımıyla verince motorun daha hızlı çalışmasını bekliyordum lakin tam bir fiyasko oldu üst kapağı açtım motor rolantide çalışırken oksijen mum ışığındaki gibi havif havif gaz içeriye vermeye başladım lakin motorda bir hızlanma ğörmedim mum ışığımdan yaklaşık 4 katı kadar hızlı gaz içeriye vardim tabi ki motor çalışırken hala motor hızlanmadı daha da fazla gaz vermeye korktum o yüzden olmuyor dedim kapattım...

Peki bunu denerken gaz verip devri yükselterek denedin mi? Hatta yolda gazlamak lazım ki gaz tepkileri ne durumda en azından o görülebilir ve tecrübe edilebilirdi diye düşünüyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hetepe » 20 Haz 2011, 09:40

Merakın, denemen çok iyi, tebrik ederim.Kuru kuru direksiyon çevirmekle olmuyor.
Ben de sanırım 1989 ya da 1990 da çok çok gençken bunu denemiştim, etrafımdakiler çok gülmüştü ama turbonun da prensibi kabaca bu şekilde zaten.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti yabani » 20 Haz 2011, 13:44

Turbo uygulamasında zaten elde edilen şey tasarruf değil performans olur, yeterli oksijen miktarı için yeni nesil araçlarda zaten çeşitli sensörler mevcut, mantıken eski tip karbüratörlü araçlarda oksijen uygulaması işe yarar, hatta yarıyordur da, fakat bu rölantide kendini belli etmeyecektir, yani rölanti devri değişmez çünkü giden yakıt aynı, yakıt çoğalmadıkça devir artmaz. Fakat ekstra oksijen yakıtın yanma kalitesini iyileştirir, aracın torkunda artış sağlayacaktır hatta sakin kullanımda yakıt tasarrufu bile sağlayabilir fakat oksijen tüpü ucuz değil, vereceği tasarruftan daha fazlasını harcatır.

Herşey merak ile başlar, düşünceyi uygulamaya geçirmek herkesin harcı değildir, uygulama başarısız olabilir fakat bu önemli değildir, her başarısızlık bir tecrübe/bilgi birikimi sağlar, nasıl olmadığını tecrübe etmek, nasıl olabileceği konusunda yeni kapılar aralıyacaktır. asıl öneli olan nasıl olabileceğini düşünmek ve denemektir, denemeden, başarısız olmadan başarı elde edilmez. Bence düşünmeye ve denemeye devam edin.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti efekentli » 20 Haz 2011, 15:26

sonucu bekliyoruz...?
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti bekocan » 20 Haz 2011, 22:40

[quote="sainz"][quote="bekocan"]...
[url=member/sainz/]sainz[/url] arkadaşım ben sadece rolantide denedim
benim tam aklımdaki olan benzin enjektöründen içeri havayı vermekti egerki motorda azbir hareketlilik ğörseydim 2. bir beyin takıp hattına oksijeni bağlayacaktım
sadece rolantide denediğim için verim alamadım , belki de biraz daha fazla verebilirdim hava çok sıcaktı oksijende
çok tehlikeli olduğundan açıkca korktum fazla vermedim
dediğin gibi hafif gazada basarakda denemek lazımdı aklıma gelmedi gelseydi belkide denerdim
ben şunu bildiğimden doğada insanlar %16.17 oranda oksijenle yaşarlar fazlası ise çok tehlikelidir
motorlardada bu oran kullanılmakta lakin oksijen kaynaklarındaki oksijen lpg ve %17 doğadaki oksijenle ortaklaşa karışımdan çok ğüzel şalama ile kaynaklar yakılmata lpg ve tüpteki oksijen oranını arttırdıkça verim de artmakta yani alevin boyu artacaktır .yani çok az bir benim tahminim mum ışığından az daha fazla bir oran oksijen ile verim almaya çalıştım

en azından rolantide az da olsa verim alsaydım dediğin gibi gazabasarak ta denemek aklıma gelebilirdi
ayrıca trbodan bahsetmişsiniz turbo nasıl çalışıyor bilmiyorum benim aklıma gelen karbratöre normalden fazla hava vermek ti
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti efekentli » 21 Haz 2011, 21:31

noldu şok yakıt işi merak ettim...
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti babaforman » 22 Haz 2011, 20:46

bence bir çift öküz alıp arabaya koşacak heralde:D
babaforman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 11 Nis 2011, 14:55
Ad Soyad: nejdet gün
Nereden: Sinop
Arabanız: forman

İleti yabani » 22 Haz 2011, 21:06

babaforman yazdı:bence bir çift öküz alıp arabaya koşacak heralde:D
efekentli yazdı:noldu şok yakıt işi merak ettim...

Arkadaş 2. sayfada ne yaptığını ve sonucunu belirtmiş,
Tamam belki başlığın açılışı biraz garip olabilir fakat kişi samimiyetle geri bildirim yapmış.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti tuzsuz » 22 Haz 2011, 21:11

emek harcanan her şey kutsaldır ve unutmamak lazım ki şu an kullandığmız her şey daha önce bir fikirdi. geçmişte söylenilen ve şu an ilginç gelen şeylere bir kaç örnek :)

Radyonun geleceği yok"
Lord Kevin - İskoçyali fizik Alimi

"Artık yeni hiçbir şey yok.İcat edilebilecek herşey icat edildi."
Charles H. Duell - Amerikan Patent Dairesi Başkanı 1899

"Denizaltıların savaşta ne işe yarayabileceğini anlayamadım.En fazlasından murettebatın boğularak ölmesine sebep olabilir."
H. G. Wells - yazar 1901

"Atlar her zaman kullanılacaktır.Otomobil ise ancak geçici bir moda olabilir."
Henry Ford'un kredi talebi uzerine otomotiv sektörünün geleceği konusunda ekspertiz veren bir banka Müdürü 1903

"Uçaklar hoş oyuncaklar.Ama askeri bir değerleri yok."
Maresal Ferdinand Foch, I.Dünya Savaşı'nda Fransız Orduları Başkomutanı 1911

"Artistlerin konusmalarını kim duymak ister ki?"
Harry M. Warner, film endüstrisi yöneticisi.O sıralarda yeni icat edilen sesli film hakkında 1927

"Televizyon en geç altı ay içinde piyasadan silinecektir.İnsanlar her akşam böyle bir kutuya bakmak istemez."
Daryik F. Zanuck - Twenty Century Fox'un başkanı 1944

"Bilgisayarlar gelecekte belki sadece 1,5 ton ağırlığında olacaklar."
Popular Mechanics Dergisi - 1949

"Sound'larını beğenmedim,ayrıca gitar gruplarının modası geçti."
Decca Record Plak Firmasının bir yöneticisi.
Beatles'lar hakkında - 1962

"İnsanlarin büyük çoğunluğu için tütün tüketimi gayet sihhi bir şeydir."
Doktor Ian G. McDonald, Operator - 1963

"İnsanların evlerinde bilgisayar bulundurmaları için herhangi bir neden göremiyorum."
Kenneth Olsen, Digital Equipment Corp.'un (bir bilgisayar firması) başkanı - 1977
Kullanıcı avatarı
tuzsuz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 01 Haz 2011, 15:53
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia special 1,4 101 HP

İleti marasakkaya » 23 Haz 2011, 09:13

arkadaşım benden tavsiye oksijen tüpüne pek yaklaşma. oksijenin bir özelliği vardır, sıvı haldeyken yağ ile tepkimeye girerse patlama olur, hastanelerde oksijen tankının ve oksijen tüpünün vanalarını yağlamayı bırak dolum yapacak kişi eline krem sürmüşse dahi yaklaşmaz. tüpün içi sıvılaştırılmış oksijen vardır, tüpün vanasını birazcık açtığın zaman gaz olarak çıkar ama vanayı sonuna kadar açarsan sıvı olarak çıkacak, arabanın heryeri yağ zaten, gerisini siz düşünün. ;)
Kullanıcı avatarı
marasakkaya
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 54
Kayıt: 09 May 2011, 09:52
Ad Soyad: ali akkaya
Nereden: Kahramanmaraş
Arabanız: skoda fabia 2005 101 hp

İleti efekentli » 23 Haz 2011, 14:18

bize hangi pazar yazacağını da söylesen çok memnun olcaz :)
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir