yakıt düştü:)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yakıt düştü:)

İleti symsek » 18 Haz 2011, 18:36

herkese merhaba.Arkadaşlar yaklaşık 5-6 ay kadar önce aracımın arasıra tekleme yapmasından dolayı dstribiritörünü değiştirtmiştim.parçacının tavsiyesi ile ''flame'' markalı distribitör aldım ve taktırdım teklemeyi kesti.(herkese bundan satıyoruz demişti,orjinalini alan pek yokmuş,fiyatı 60 lira idi yanlış hatırlamıyorsam)2-3 hafta sonra eskisi kadar olmasada arasıra teklemeye başladı.gazın litresi 2.45 tl iken ortalama şehir içi ve şehir dışı karışık 27krş-28krş yakıyordu.2 hafta önce artık teklemeyi artırınca distribiritörü yeni değiştirdim sorun gaz ayarındandır diyerek gazcıya gittim.Distribiritörin arızalı dedi.servise uğradım disribiritörü orjinali ile değiştirdik bu sefer.servisin dediğine göre özellikle çin malı distribitörler sorun çıkarıyormuş.araba şimdi çok güzel oldu ve yakıt (bu iki haftada şehir içi kullandım ve iki defa depoyu aynı pompadan ve tam doluncaya kadar fullettim)2.08-2.10 krş a düştü(şehir içi) gazın litresi 2.45 lira.çözüm orjinal distribitörteymiş.bu arada distribitörün fiyatı 150 lira.
 
symsek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 19
Kayıt: 11 Şub 2010, 23:05
Ad Soyad: murat şimşek
Nereden: Antalya
Arabanız: favorit 135 l

İleti gkmn » 28 Haz 2011, 22:27

Valla gazda çok yakıyormuş ben istanbul gibi yerde şehiriçi 37 kuruş benzin yakıyorum bugünkü 4,17 litre fiyatıyla.
Şehir dışı 30 kuruşa kadar düşüyor. Benim favo baya iyiymiş forumdakleri okudukça :)
gkmn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 18 Haz 2010, 18:57
Ad Soyad: gökmen
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit GLX

İleti bekocan » 03 Tem 2011, 22:19

şeytan diyo sende değiştir şu dsbratörü zaten bendede tam bir muammalı çalışıyor dsbratör.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 09 Tem 2011, 22:54

arkadaşlar motor 1. 2. fites hızlanmalarında önce pusuyor sonra açılıyordu motor devrini alınca normal gazı yiyordu aklıma dsbratörün yanındaki havayla çalışan körük geldi bende akvaryum hortumundan bağladım yokuş yukarı giderken
hortumu yandaki arkadaşıma nefesiyle vakumlattım ne kadar vakumlarsa motor canlanıyordu
teklemede kalmıyordu epeybi uğraştım dısbratörle
tamamen söktüm inceledim içinde hiçbirşey yok yandaki körük sağlamsa olay tamamdır
işin özü motor devir aldıkça karbratör bu körüğü çekiyor körük emildikçe körüğün devamındaki demir parcası kol yani
dsbratörün içinde yaklaşık 1cm ileri geri yapıyor işte burda karbratör tam tam emiş yapamadığından mekanızma çalışıyor yani körük çok sert ti
bende dedim ya merakımdan tamamen söktüm gerekli yerleni yağladım hiç bir şey yok içinde
olay tamamen hiç sökmedende oluyurmuş
yani; dsbratörün yanındaki körüklü yerin tam ucunda yaklaşık 13 14 lük bir civata var bunu gevşetiyorsun açıyorsun içinde bir yay var bu yayın ben biraz yumuşağını taktım o kadar
yandaki hava emiş yerinden nefesimle vakumladığımda mekanızmayı rahatlıkla çalışır konuma ğetirdim taktım şimdi
normal
rolantide mekanızmayı çekmeyecek az gaza dokunupta motor hızlanmaya başlayınca vakum hızlanacak ve mekanızma çalışmaya başlayacak ATEŞLEMEDE hızlanacak motor yığılma yapmayacak
bu yüzden hemen dsbratör değiştirmeyin mekanızma pek bozulmaz siz sadece dandaki yayı alın az yumuşağını takın dsbratör kapağını açarak içine bakın ve yandaki hortumdan vakumlayın bakim mekanızma çalışırsa işlem tamamdır
70 tl cepte yani.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 16 Tem 2011, 22:22

bekocan yazdı:arkadaşlar motor 1. 2. fites hızlanmalarında önce pusuyor sonra açılıyordu motor devrini alınca normal gazı yiyordu aklıma dsbratörün yanındaki havayla çalışan körük geldi bende akvaryum hortumundan bağladım yokuş yukarı giderken
hortumu yandaki arkadaşıma nefesiyle vakumlattım ne kadar vakumlarsa motor canlanıyordu
teklemede kalmıyordu epeybi uğraştım dısbratörle
tamamen söktüm inceledim içinde hiçbirşey yok yandaki körük sağlamsa olay tamamdır
işin özü motor devir aldıkça karbratör bu körüğü çekiyor körük emildikçe körüğün devamındaki demir parcası kol yani
dsbratörün içinde yaklaşık 1cm ileri geri yapıyor işte burda karbratör tam tam emiş yapamadığından mekanızma çalışıyor yani körük çok sert ti
bende dedim ya merakımdan tamamen söktüm gerekli yerleni yağladım hiç bir şey yok içinde
olay tamamen hiç sökmedende oluyurmuş
yani; dsbratörün yanındaki körüklü yerin tam ucunda yaklaşık 13 14 lük bir civata var bunu gevşetiyorsun açıyorsun içinde bir yay var bu yayın ben biraz yumuşağını taktım o kadar
yandaki hava emiş yerinden nefesimle vakumladığımda mekanızmayı rahatlıkla çalışır konuma ğetirdim taktım şimdi
normal
rolantide mekanızmayı çekmeyecek az gaza dokunupta motor hızlanmaya başlayınca vakum hızlanacak ve mekanızma çalışmaya başlayacak ATEŞLEMEDE hızlanacak motor yığılma yapmayacak
bu yüzden hemen dsbratör değiştirmeyin mekanızma pek bozulmaz siz sadece dandaki yayı alın az yumuşağını takın dsbratör kapağını açarak içine bakın ve yandaki hortumdan vakumlayın bakim mekanızma çalışırsa işlem tamamdır
70 tl cepte yani.

motorun ha deyince açılamaması devrini alınca kükreme arızası disbratörden çıktı
dsbratörün yandaki hava mekanızmanın yayını az yuşağını taktım tamam düzeldi fites değiştirmelerde yığılmıyor ve motor pusmuyor
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 28 Tem 2011, 19:54

sipopları 15 20 yaptım olmadı enson emiş 20 eksoz 25 yakıt düştü 4.5lt ile 50 km şehir içi
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti kaptanmagaraadami » 03 Ağu 2011, 00:23

distribitör değiştirecekseniz mutaka orjinalini alın biraz pahalı ama çekiş mükemmel oldu..
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti canfezzz » 06 Ağu 2011, 07:50

Bu yazılanlar hiç biri benim araca kar etmedi...Ne zincir ne baskı balata ne disbrütör ne buji ne kablo ne bobi şunuda aklınızdan çıkarmayın bir araba gitmiyorsa gitmiyodur...Kompresör ölçümleride iyi çıktı ancak ginede çekişten memnun değilim... araç düz yolda 100 başka yok vallahi ama otobanda hani hafif aşağı eğimli yolda falan 130-140 ı görüyorum lakin aracın düz yolda yaptığı en babası 100 başka yok:(
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti kaptanmagaraadami » 06 Ağu 2011, 23:26

canfezzz yazdı:Bu yazılanlar hiç biri benim araca kar etmedi...Ne zincir ne baskı balata ne disbrütör ne buji ne kablo ne bobi şunuda aklınızdan çıkarmayın bir araba gitmiyorsa gitmiyodur...Kompresör ölçümleride iyi çıktı ancak ginede çekişten memnun değilim... araç düz yolda 100 başka yok vallahi ama otobanda hani hafif aşağı eğimli yolda falan 130-140 ı görüyorum lakin aracın düz yolda yaptığı en babası 100 başka yok:(


az yaksın da sonuçta, 100 idare eder 1300 motor için. 20 yıllık araba
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 07 Ağu 2011, 09:30

canfezzz yazdı:Bu yazılanlar hiç biri benim araca kar etmedi...Ne zincir ne baskı balata ne disbrütör ne buji ne kablo ne bobi şunuda aklınızdan çıkarmayın bir araba gitmiyorsa gitmiyodur...Kompresör ölçümleride iyi çıktı ancak ginede çekişten memnun değilim... araç düz yolda 100 başka yok vallahi ama otobanda hani hafif aşağı eğimli yolda falan 130-140 ı görüyorum lakin aracın düz yolda yaptığı en babası 100 başka yok:(

şunu bir yaparmısın dsbratörün yanındaki hortumu çek yerine akvaryum hortumu tak ve yandan şöför mahaline içeri al düz yolda diyorsunya 100 yapmıyor diye aynı yolda hızlan hortumu tamamen agzınızla emiş yapın deneyin havayı emmeden deneyin çekiş hakkında sonuç bekliyorum.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti elemsi » 07 Ağu 2011, 12:25

bekocan yazdı:arkadaşlar motor 1. 2. fites hızlanmalarında önce pusuyor sonra açılıyordu motor devrini alınca normal gazı yiyordu aklıma dsbratörün yanındaki havayla çalışan körük geldi bende akvaryum hortumundan bağladım yokuş yukarı giderken
hortumu yandaki arkadaşıma nefesiyle vakumlattım ne kadar vakumlarsa motor canlanıyordu
teklemede kalmıyordu epeybi uğraştım dısbratörle
tamamen söktüm inceledim içinde hiçbirşey yok yandaki körük sağlamsa olay tamamdır
işin özü motor devir aldıkça karbratör bu körüğü çekiyor körük emildikçe körüğün devamındaki demir parcası kol yani
dsbratörün içinde yaklaşık 1cm ileri geri yapıyor işte burda karbratör tam tam emiş yapamadığından mekanızma çalışıyor yani körük çok sert ti
bende dedim ya merakımdan tamamen söktüm gerekli yerleni yağladım hiç bir şey yok içinde
olay tamamen hiç sökmedende oluyurmuş
yani; dsbratörün yanındaki körüklü yerin tam ucunda yaklaşık 13 14 lük bir civata var bunu gevşetiyorsun açıyorsun içinde bir yay var bu yayın ben biraz yumuşağını taktım o kadar
yandaki hava emiş yerinden nefesimle vakumladığımda mekanızmayı rahatlıkla çalışır konuma ğetirdim taktım şimdi
normal
rolantide mekanızmayı çekmeyecek az gaza dokunupta motor hızlanmaya başlayınca vakum hızlanacak ve mekanızma çalışmaya başlayacak ATEŞLEMEDE hızlanacak motor yığılma yapmayacak
bu yüzden hemen dsbratör değiştirmeyin mekanızma pek bozulmaz siz sadece dandaki yayı alın az yumuşağını takın dsbratör kapağını açarak içine bakın ve yandaki hortumdan vakumlayın bakim mekanızma çalışırsa işlem tamamdır
70 tl cepte yani.




o parçanın adı avans otomatiği...hızlanmalarda avansı belli miktar değiştirerek araçın ivlelemesini sağlıklı çalışmasını sağlıyor ve o parça disbirötörden ayrı olarak patladığında değişmesi gerekiyor...hortumlarının sağlam olması ve karbüratördeki yerine takılması gerekir...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti bekocan » 14 Ağu 2011, 09:57

olay zaten motorun ivlenmesi ivlenmiyorsa sorun burda işte
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti kaptanmagaraadami » 15 Ağu 2011, 00:26

ben karbüratörü yaptırdıktan sonra bu hortumu yenisiyle değiştirmiştim. çekişte önemli bir fark olmuştu. tabi karbüratör de tertemizdi. ama maalesef karbüratörden layıkiyle anlayan usta bulmak neredeyse imkansız. distribütörün bujilerin bakımı da çekişte ve yakıt ekonomisinde çok önemli bir yeri var
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir