tekleme sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

tekleme sorunu

İleti hakan1284 » 19 Eyl 2013, 00:08

merhabalar. bu sorunun benzeri bende de oluştu. sorun yeni diyebilirim. arabayı izmir'den istanbul'a getirdikten 1 hafta sonra kadar ara sıra yapmak üzere bi tekleme sorunu olmaya başladı.
fakat bu teklemeleri çok nadir yapıyor, hatta yeri geliyor 2-3 gün hiç yapmıyor. yaptığı zamanda çok ani ve kısa oluyor, araba hızlı bir şekilde sallanır gibi olup geçiyor.
rölantide de bi bozukluk hissettim. normal düzende ilerleyen rölanti sanki arada yutkunuyor gibi bi kesiyor gibi bazen, saçmalıyor.
buji ve buji kablolarını değiştirdim. sorun düzelmedi diyebilirim. bunun dışında distribütör ihtimali de var tabi ama sizce bu neyden olabilir? ateşleme beyni var bir tane, bir de ateşleme bobini, bu ikisinden olma ihtimali var mıdır, bunların arızalanması belirtileri nedir? yardımcı olacak arkadaşlar olursa çok sevinirim. sorunu tespit etmeye çalışıyorum kaç gündür. çok nadir olarak tekleme yapıyor olması bi yandan sıkıntı. usta birine götürsem pek bi şey anlayamıyor onun yanında yapmadığı için. biraz da sanki çekişten düştü gibi geldi bana.
hatta şu son 3 gündür yapmadı hiç. ama rölantideki bozukluklar devam ediyor.
benzinde de yapıyor bu arada, karbütörden kaynaklı bi sorun olduğunu düşünmüyorum. elektriksel geliyor bana ama tecrübeli arkadaşların bilgisinden faydalanmak isterim.
 
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti murat öner » 19 Eyl 2013, 07:52

endiksiyon bobını büyük ihtimal..herzaman yapmaz...saat gibi çalışır ama bi yapmaya başladımı çıldırtır...sonra gene düzelir....böyle devam eder..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti favorit55 » 19 Eyl 2013, 09:27

2000 devir sonrası ara sıra tekleme yapıyordu araç distribütör arızalıymış değiştirdik buji,buji kablolarıda değiştirdik düzeldi
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti hakan1284 » 20 Eyl 2013, 21:01

arkadaşlar sorunu tespit ettik sonunda. yeni değiştirdiğim için pek ihtimal vermediğim distribitörden çıktı sorun. pendikteki skoda servisi lider otomotiv'den musa usta' halletti. kendisi ayrıca triger zincirini de değiştirdi. çok temiz ve iyi iş yapıp makul fiyat söylüyorlar gerçekten. şüphelerimden biri endüksiyon bobiniydi fakat musa usta gereksiz bi değişim olur deyip sorunu direkt halletmemizi sağladı. istanbul'da yaşayan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim, çok temiz iş yapıyorlar, oldukça ilgili ve dürüst insanlar. ekstra olarak birkaç işimi de yaparak para bile almadı.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti kurtoğlu11 » 01 Kas 2013, 20:56

hakan1284 yazdı:arkadaşlar sorunu tespit ettik sonunda. yeni değiştirdiğim için pek ihtimal vermediğim distribitörden çıktı sorun. pendikteki skoda servisi lider otomotiv'den musa usta' halletti. kendisi ayrıca triger zincirini de değiştirdi. çok temiz ve iyi iş yapıp makul fiyat söylüyorlar gerçekten. şüphelerimden biri endüksiyon bobiniydi fakat musa usta gereksiz bi değişim olur deyip sorunu direkt halletmemizi sağladı. istanbul'da yaşayan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim, çok temiz iş yapıyorlar, oldukça ilgili ve dürüst insanlar. ekstra olarak birkaç işimi de yaparak para bile almadı.

bendede var aynı sorun buji ve buji kabloları değişti hala silkeliyor ne kadara mal oldu
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti hakan1284 » 02 Kas 2013, 12:56

kurtoğlu11 yazdı:
hakan1284 yazdı:arkadaşlar sorunu tespit ettik sonunda. yeni değiştirdiğim için pek ihtimal vermediğim distribitörden çıktı sorun. pendikteki skoda servisi lider otomotiv'den musa usta' halletti. kendisi ayrıca triger zincirini de değiştirdi. çok temiz ve iyi iş yapıp makul fiyat söylüyorlar gerçekten. şüphelerimden biri endüksiyon bobiniydi fakat musa usta gereksiz bi değişim olur deyip sorunu direkt halletmemizi sağladı. istanbul'da yaşayan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim, çok temiz iş yapıyorlar, oldukça ilgili ve dürüst insanlar. ekstra olarak birkaç işimi de yaparak para bile almadı.

bendede var aynı sorun buji ve buji kabloları değişti hala silkeliyor ne kadara mal oldu


Ben bir çok işlem yaptırmıştım. distribitör için ekstradan 70 tl verdim kardes marka takıldı.
hakan1284
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 23 Haz 2012, 21:11
Ad Soyad: Hakan AKIN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia Glxi '99 Favo 93

İleti kurtoğlu11 » 02 Kas 2013, 19:54

benimde distribütör arızalıymış.değiştirdik bugün70tl düzeldi yeni distribütörle. arkadaşlar bugün yeni bir şey öğrendim.ustayı gözlemlerken benim aracı devri düşmüyordu karbüratörden hava benzin ayar civatasından , en sonda gene düşmüyor, usta eline balata spreyi aldı karbüratörün alt takozunun oraya sıknca biran araba istop edicek gibi oluyor karbüratör takazunun sağlam olup olmadığını böyle anlayabilrsiniz.
kurtoğlu11
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 170
Kayıt: 29 Tem 2013, 22:00
Nereden: Bilecik
Arabanız: favorit lx

İleti comodo » 14 Oca 2014, 17:08

Arkadaşlar bende bu sorun vardi 3 gün once bu sorunu çözdüm distribütör üst kapak tevzi makarasini ve bujileri degistirdim saat gibi su anda yuksek hizda tekleme sabahlari zor cakisma ve o tirrrr tirrrr yapmalar tamamen kesildi toplam maliyeti 40tl dir
Kullanıcı avatarı
comodo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 14 Oca 2014, 16:46
Ad Soyad: sinan güler
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135 lx

İleti comodo » 14 Oca 2014, 17:10

Arkadaşlar bende bu sorun vardi 3 gün once bu sorunu çözdüm distribütör üst kapak tevzi makarasini ve bujileri degistirdim saat gibi su anda yuksek hizda tekleme sabahlari zor cakisma ve o tirrrr tirrrr yapmalar tamamen kesildi toplam maliyeti 40tl dir
Kullanıcı avatarı
comodo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 14 Oca 2014, 16:46
Ad Soyad: sinan güler
Nereden: İzmir
Arabanız: favorit 135 lx

İleti debrelim03 » 03 Şub 2015, 17:04

comodo yazdı:Arkadaşlar bende bu sorun vardi 3 gün once bu sorunu çözdüm distribütör üst kapak tevzi makarasini ve bujileri degistirdim saat gibi su anda yuksek hizda tekleme sabahlari zor cakisma ve o tirrrr tirrrr yapmalar tamamen kesildi toplam maliyeti 40tl dir
comodo kardeş aynen sabahları 4-5 marşda çalışma ve tırıltılıbi şekilde çalışma aynı sorun bende de var yanlız benim yüksek hızda tekleme pek olmuyor araç devrini alana kadar hafiften titreyerek hızlanıyor acaba senin yaptıklarını yapsak çare olurmu
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 03 Şub 2015, 17:13

Üstat sen öncelikle buji, buji kablosu değişimi, distribütör kapak temizliği, tevzi makarası zımparalama, distribütör kapağı kömür zımparalama, distribütör yağlaması, distribütör avans arttırma tertibatı bakımı gibi işlemleri yap. Sonrasında güzelce bir avans ayarına baktır. Ardından da gaz ayarcısına gidip ayar yaptır. Ayardan önce hava filtresini de temizlerseniz veya değiştirirseniz iyi olur. Yapabiliyorsanız ayarı kendiniz de yapabilirsiniz. Bunları kendim yapamıyorum derseniz düzgün bir skoda ustası bulursanız derdinizi anlatınca zaten kendisi de yapacaktır.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti debrelim03 » 03 Şub 2015, 17:37

blauzahn yazdı:Üstat sen öncelikle buji, buji kablosu değişimi, distribütör kapak temizliği, tevzi makarası zımparalama, distribütör kapağı kömür zımparalama, distribütör yağlaması, distribütör avans arttırma tertibatı bakımı gibi işlemleri yap. Sonrasında güzelce bir avans ayarına baktır. Ardından da gaz ayarcısına gidip ayar yaptır. Ayardan önce hava filtresini de temizlerseniz veya değiştirirseniz iyi olur. Yapabiliyorsanız ayarı kendiniz de yapabilirsiniz. Bunları kendim yapamıyorum derseniz düzgün bir skoda ustası bulursanız derdinizi anlatınca zaten kendisi de yapacaktır.


kürşad kardeşim bu tamircilerden bıktım adamlara ısrarla bujilerine bakın dememe ramen bişey yok diyorlar ama Allah nasip ederse hepsini kendim değiştircem kafa koydum yanlız bu distrübütör bakımını tam olarak bilmiyorum sitede bi arkadaş paylaşmıştı actım distrübütörü baktım bi yerlerine zarar veririm diye çok fazla kurcalayamadım yanlız detaylı açıklama bulabilrsem bakımla ilgili onu da yapıcam ateşleme ile ilgili tertibatı sipariş veriş getirteceğim senin önerebileceğin marka varmı buji kapak buji kablosu falan
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 03 Şub 2015, 18:32

debrelim03 yazdı:
blauzahn yazdı:Üstat sen öncelikle buji, buji kablosu değişimi, distribütör kapak temizliği, tevzi makarası zımparalama, distribütör kapağı kömür zımparalama, distribütör yağlaması, distribütör avans arttırma tertibatı bakımı gibi işlemleri yap. Sonrasında güzelce bir avans ayarına baktır. Ardından da gaz ayarcısına gidip ayar yaptır. Ayardan önce hava filtresini de temizlerseniz veya değiştirirseniz iyi olur. Yapabiliyorsanız ayarı kendiniz de yapabilirsiniz. Bunları kendim yapamıyorum derseniz düzgün bir skoda ustası bulursanız derdinizi anlatınca zaten kendisi de yapacaktır.


kürşad kardeşim bu tamircilerden bıktım adamlara ısrarla bujilerine bakın dememe ramen bişey yok diyorlar ama Allah nasip ederse hepsini kendim değiştircem kafa koydum yanlız bu distrübütör bakımını tam olarak bilmiyorum sitede bi arkadaş paylaşmıştı actım distrübütörü baktım bi yerlerine zarar veririm diye çok fazla kurcalayamadım yanlız detaylı açıklama bulabilrsem bakımla ilgili onu da yapıcam ateşleme ile ilgili tertibatı sipariş veriş getirteceğim senin önerebileceğin marka varmı buji kapak buji kablosu falan



Kardeşim buji ve kablosunu değiştirmen yeterli şu aşamada. Distribütör tarafında ise gerekli temizliği yapmanız yeterli. Ben buji olarak Brisk D15YC kullanıyorum. Buji kablosu olarak Hellux diye bir markanın kablosunu kullanıyorum. Kaliteli güzel bir kablo. Aldığımda gösterdiği direnci ölçmüştüm şu anda da aynı direnci gösteriyor. Bir değişim yok şimdilik. Bunları sanalpazardaki otoyedekparcacim isimli dükkandan alabilirsiniz. Bende aynı yerden almıştım. Yalnız buji değişimi için 16 numara lastikli derin buji lokmasına ihtiyacınız var ve lokma için de mafsala ihtiyacınız var. Değişim sırasında ise bujileri normal söküp (kabloları sökünce sırasını karıştırmamaya dikkat edin) yenilerini takmadan önce vida kısımlarını biraz yağ ile ovalayıp buji yuvasına elle sonuna kadar sıkmanız lazım. Elle daha fazla sıkılmayınca da lokma ile 90 derece (daha fazla kesinlikle sıkmayın) sıkmanız yeterli. Kullanılmış buji söküp takarken ise 15-20 derece kadar sıkmanız lazım.

Distribütörü temizliği için kapağı çıkardığınızda kapağı balata spreyi (404 markayı tavsiye ederim plastik aksama zarar vermiyor) ile temizleyin. İçerisinde tam ortada bir kömür olacak onu çekip çıkarın ve ucunu biraz zımparalayın. Çıkan kapaktan sonra altta tevzi makarası gelecek. Tevzi makarasını çekip çıkarabilirsiniz. Ucundaki demiri de zımparalayın. Çıktığı yuvada pamuk benzeri bir şey olacak oraya iki üç damla motor yağı damlatın. O bölgenin altına doğru bilezik göreceksiniz. O bileziğede bir kaç damla yağ damlatın. Sonra aynı sıranın tersiyle toparlarsınız. Distribütöre gelen karbüratörün arkasına giden bir hortum göreceksiniz bu hortumu da kontrol edin yerinden çıkmış mı? Çatlak vs. var mı diye kontrol edin. Gerekiyorsa değiştirin.

Şimdilik aklım gelenler bunlar. Distribütörün kendisinde ve ateşleme bobininde problem yok ise bu işlemlerden sonra avans ayarı ve gaz ayarı yaptırdığınızda sıkıntınızın çözüleceğini düşünüyorum.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti debrelim03 » 05 Şub 2015, 20:20

blauzahn yazdı:
debrelim03 yazdı:
blauzahn yazdı:Üstat sen öncelikle buji, buji kablosu değişimi, distribütör kapak temizliği, tevzi makarası zımparalama, distribütör kapağı kömür zımparalama, distribütör yağlaması, distribütör avans arttırma tertibatı bakımı gibi işlemleri yap. Sonrasında güzelce bir avans ayarına baktır. Ardından da gaz ayarcısına gidip ayar yaptır. Ayardan önce hava filtresini de temizlerseniz veya değiştirirseniz iyi olur. Yapabiliyorsanız ayarı kendiniz de yapabilirsiniz. Bunları kendim yapamıyorum derseniz düzgün bir skoda ustası bulursanız derdinizi anlatınca zaten kendisi de yapacaktır.


kürşad kardeşim bu tamircilerden bıktım adamlara ısrarla bujilerine bakın dememe ramen bişey yok diyorlar ama Allah nasip ederse hepsini kendim değiştircem kafa koydum yanlız bu distrübütör bakımını tam olarak bilmiyorum sitede bi arkadaş paylaşmıştı actım distrübütörü baktım bi yerlerine zarar veririm diye çok fazla kurcalayamadım yanlız detaylı açıklama bulabilrsem bakımla ilgili onu da yapıcam ateşleme ile ilgili tertibatı sipariş veriş getirteceğim senin önerebileceğin marka varmı buji kapak buji kablosu falan



Kardeşim buji ve kablosunu değiştirmen yeterli şu aşamada. Distribütör tarafında ise gerekli temizliği yapmanız yeterli. Ben buji olarak Brisk D15YC kullanıyorum. Buji kablosu olarak Hellux diye bir markanın kablosunu kullanıyorum. Kaliteli güzel bir kablo. Aldığımda gösterdiği direnci ölçmüştüm şu anda da aynı direnci gösteriyor. Bir değişim yok şimdilik. Bunları sanalpazardaki otoyedekparcacim isimli dükkandan alabilirsiniz. Bende aynı yerden almıştım. Yalnız buji değişimi için 16 numara lastikli derin buji lokmasına ihtiyacınız var ve lokma için de mafsala ihtiyacınız var. Değişim sırasında ise bujileri normal söküp (kabloları sökünce sırasını karıştırmamaya dikkat edin) yenilerini takmadan önce vida kısımlarını biraz yağ ile ovalayıp buji yuvasına elle sonuna kadar sıkmanız lazım. Elle daha fazla sıkılmayınca da lokma ile 90 derece (daha fazla kesinlikle sıkmayın) sıkmanız yeterli. Kullanılmış buji söküp takarken ise 15-20 derece kadar sıkmanız lazım.

Distribütörü temizliği için kapağı çıkardığınızda kapağı balata spreyi (404 markayı tavsiye ederim plastik aksama zarar vermiyor) ile temizleyin. İçerisinde tam ortada bir kömür olacak onu çekip çıkarın ve ucunu biraz zımparalayın. Çıkan kapaktan sonra altta tevzi makarası gelecek. Tevzi makarasını çekip çıkarabilirsiniz. Ucundaki demiri de zımparalayın. Çıktığı yuvada pamuk benzeri bir şey olacak oraya iki üç damla motor yağı damlatın. O bölgenin altına doğru bilezik göreceksiniz. O bileziğede bir kaç damla yağ damlatın. Sonra aynı sıranın tersiyle toparlarsınız. Distribütöre gelen karbüratörün arkasına giden bir hortum göreceksiniz bu hortumu da kontrol edin yerinden çıkmış mı? Çatlak vs. var mı diye kontrol edin. Gerekiyorsa değiştirin.

Şimdilik aklım gelenler bunlar. Distribütörün kendisinde ve ateşleme bobininde problem yok ise bu işlemlerden sonra avans ayarı ve gaz ayarı yaptırdığınızda sıkıntınızın çözüleceğini düşünüyorum.
kürşat kardeş ilk olarak distribütör den başlayalım dedim zımparalama işlemini yaptım ve araçta ilk kalkisdaki tekleme gitti değil ki buji ve buji kablolarını degistirsek nasıl olur kim bilir allah razı olsun senden çok saol şimdi sıra sabah tek marşda çalışma sorununu da sabah deneyerek çözümüne gideceğiz yavaş buji ve kabloları da değiştireceğim.
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 05 Şub 2015, 21:33

Kardeşim Allah senden razı olsun. Sabah çalışma sıkıntısını düzgün bir gaz ayarıyla giderebilirsin aslında ama aracı yeni aldığın için öncelikle buji ve kablo değişimi yapman yararına olacaktır. Önceki sahibi ne zaman değiştirmiştir bilinmez. Sonrasında güzel bir avans ayarı ve ardından gaz ayarı. Emin olun düzelecektir. Aslında avans ayarından önce sübap ayarı yapabilirseniz siz yapın yapamazsanız bir ustaya soğuk motor 0,20 - 0,25 aralığında yaptırırsanız daha bir güzel olur.. Eliniz anahtar tutuyorsa sübap ayarı çok basit bir iş. Büyük ihtimal sübaplar da sıkı durumdadır.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti kuyusuyu » 06 Şub 2015, 09:48

Her şeyi çok güzel anlatmışsınız ancak motordan hiç anlamayan biri için hiç kolay olmuyor :(
Ne yazık ki ne distribütör bilirim ne buji. Bunların resimlerle desteklenerek anlatıldığı bir konu var mı acaba? Çünkü yavaş yavaş öğrenerek bu işleri kendim yapmak istiyorum.
kuyusuyu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 04 Şub 2015, 12:49
Nereden: Manisa

İleti blues84 » 06 Şub 2015, 11:43

Forumda okuyacak epey sayfa var..
İlk zamanlar çokça okuyun..
Her işin bir çalımı, adabı var.. Bilmediğniz hiç bi şeyi ellemeyin, aa bu vida gevşek kalmış deyip sıktığınız vida sizi motoru komple indirtmeye kadar götürebilir... :)
Düzende önce parçalar, sonra çalışması öğrenilir, arabanız eskidir; keyfe keder bir çok parçayı yenileyebilirsiniz bunlar ayar gerektirmemelidir, yapacağınız masraflarda önce güvenliği sonra konforu hesap edin..
İlk başlarda lastiklerin havasını, soğutma suyunu, hava ve yağ filtireleri ile yağı kontrol etmekle başlayın...
Gerisi gelir..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 06 Şub 2015, 17:49

kuyusuyu yazdı:Her şeyi çok güzel anlatmışsınız ancak motordan hiç anlamayan biri için hiç kolay olmuyor :(
Ne yazık ki ne distribütör bilirim ne buji. Bunların resimlerle desteklenerek anlatıldığı bir konu var mı acaba? Çünkü yavaş yavaş öğrenerek bu işleri kendim yapmak istiyorum.


herkes yapabilir, çokta zevk alarak yapabilir. çünkü kirlenmek güzeldir. belki biraz zamana ihtiyacınız var. hayatta en önemli şeylerden biride tecrübedir ve tecrübe ne yazıkki parayla satın alınamıyor. hepimiz çocukken anne-babalarımız elleme desede yanan sobaya bir defa ellemişizdir :) birde hayatta insan yaptığına değil yapmadığına pişman olur değilmi ;)
hadi sizde ufaktan bir alet edavat çantası oluşturmaya ve bişeyleri bozmaya başlayın. Unutmayın bozarak öğreniliyor ;)
forumda görüyorum sizin gibi ben anlamam diyen arkadaşlar olmuş geçmişte. Şimdi ise bi çok konuya çözüm ve yorum üreten arkadaşlar var. bu çok güzel işte.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir