LPG elle ayar ,egzostan su damlacığı atma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG elle ayar ,egzostan su damlacığı atma

İleti ozantavsan » 11 Tem 2011, 12:12

MErhaba , öncelikle forumdaki çoğu kişi sıcaklıkların ve tatilin etkisi ile ziyaret edemiyor sanırım.Konularımız azaldı.
Zamanla eski haline dönecektir sanırım.

Dün lpg'yi alle ayar denemek ihtiyacı duydum.Bilader içeride ben motor başındaydım.

Bilader 3000 devirde aracı sabit tutarken önce lpg beyni üzerinde sarı pirinç saplamasını iyide sıktım.
Motorun devri biraz düştü.
Sonra gaz borusu üzerindeki ayarı iyice kıstım.
Lpg beynindeki pirinç saplamayı yarım turdan biraz fazla açtım.
Gaz ayarınıda biraz açtım.
Bilader ayağı gazda sabir tutarken gösterge 2000 devire inmişti.
Geçtim egzosa baktım çok güzel su atıyor.
bu ayarla gaza yüklendik ,ara gaz yaptık biraz düşük geldi.
Bir deneme turu yaptık ,çabuk toparlamıyordu araç.Yinede fena değildi.
Sonra el ayarınca gazı biraz açtım ,lpg beyni saplamayı açtım.
Yine test yolda az biraz kesiklik yaptı , hoşuma gitmedi.
Dönüşte lpg pirinç saplamyı biraz daha açtım ,gazıda biraz açtım.Şu an çekiş çok iyi.
Ama egzostan su atma yok.

Aslında sağlıklı olan egzostan su gelen olmalı diye biliyorum.Ezsosatan su damlacıkları atacak ve çekiş yeterli olacak şekilde sırası ile nasıl ayarlamalıyım.Daha önce çok yazıldı biliyorum.

Ama madde madde detaylı yazan olabilirse çok iyi olur.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti unlztrk » 11 Tem 2011, 16:43

Egzosttan su gelmesinde hiçbir mantık yok. Sadece hava soğukken aracı yeni çalıştırdığın anda bir miktar damlacık olur. Onun dışında su geliyorsa araçta conta sorunu var demektir. Yani su gelecek şekilde ayarlamak diye bişey hiç duymadım ve mantıksız geldi doğrusu.
Kullanıcı avatarı
unlztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 162
Kayıt: 03 Haz 2010, 16:35
Ad Soyad: Ünal
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Seat TOLEDO

İleti ozantavsan » 11 Tem 2011, 18:55

Aracın egzosundan su gelmesi diğer aksaklık ve belirtiler varsa conta yanmış anlamındadır.

Ama hava yakıt karışımınız ve ateşleme avansınız doğru ise aracın egzosundan bir miktar su damlacığı atılır.
Bu sanayi dilinde işeme olarak geçer.
En son karbüratör ayarı yaptırdığımda emisyon cihazına bağlı ike hava yakıt karışı ayarlandı.Egzostan işeme başladı.Usta bu işleme başlarken araç işeyecek demişti.O zamanlarda bunun olması gerekn birşey olduğunu biliyorum.

Ayrıca yaptığım hidrojen sistemindede yakıt %100'e yakın ve verimli yandığından egzostan sadece ve sadece su buharı atılmaktadır.Aracın arkasında 30 -40 cm uzunluğunda su damlacıkları atılmaktadır.İstenen verim budur.
Bu yakıtın verimli yandığını ve emizson olarak egzostan H2O yani su atıldığını gösterir.

Hidrojen sistemimde kışın egzostan sürekli beyaz su buharı atılacak.Bu demek olmayacakki aracımda sorun var.
Tam aksine aracımın emisyon değerleri sıfıra yakın , yakıtın tamamına yakını yanıyor.

Egzostan Hidrocarbon değeri olarak 0 değeri alınıyor.Yani yanmamış yakıt atılmadığından zararlı gaz atılmıyor.
Egzostan daha fazla oksijen atılıyor.Bir nevi havayıda temizliyor.
CO Karbondioksit emisyon değeri düşüyor örneğin 1,65 değerinden 0,17 değerine düşüyor.
CO2 Karbondioksit değeri düşüyor.
NOX değeri düşüyor ,örnek 75 değerinden 15 değerine.

Bu değerlerle egzostan su damlacıkları yani su buharı geliyor.

conta yanık kısmı diğer belirtiler ile değerlendirilir.
Bu anlattıklarımı hidrojen ile yakalayabiliyorum.

LPg'de iyi ayarlandığında egzostan su damlacıkları atılır.Ama tam ayarın anlatılması konusunda yardım bekliyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 12 Tem 2011, 09:31

En sonunda Hidrojen sistemini de tamamladın sanırım.Hayırlı olsun...Verim ve yakıt değerleri nedir tahminen,merak ettim hakikaten.
İzin zamanımda Balıkesir-Edremit tarafına gelmeyi düşünüyorum,görmek isterim senin aracı...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti ozantavsan » 12 Tem 2011, 12:11

Balıkesir'e yolunuz düştüğünde beklerim.Hidrojen sistemim bitti.Yol denemesi yapmıyorum özellikle.
Ayın 15 ile 21'i arasında Ebay'den sipariş ettiğim 9 adet çelik plaka gelecek.
Onunla dakikada 2,2 litre gaz alabileceğim.Ebatı da 8,89 cm x 8,89 cm olacak.Ufak olacak.Montaj elemanlarıda küçülecek.

Geçen gün 45 dakikalık bir vaktim vardı.Gazı boğazdan ince bir hortum ile içeri saldım.Araç rolantide çalışırken aracın egzostan zeminde 30-40 cm uzunluğunda su attı.Egzostan su buharı geliyordu.İçerideki isi , motor içindeki is ve karbonuda atıyor.Egzostan benzin kokusu gelmiyordu.Motor tatlı tatlı çalışıyor.

Hidrojeni kapattığımda egzostan su buharı gelmedi ,kuru sıcak hava verdi.Egzostan su atmadı.egzostan benzin kokusu geliyor.

Hidrojen devredeyken benzin lpg düğmesi orta kademede karbüratör içindeki benzin bitsin diye rolantide bırakıyorum.Sakin sakin çalışıyor , çok anlık tatlı bir kesiklik oluyor ,çalışmaya devam ediyor.En son tatlı bir şekilde birden stop ediyor.

Hidrojen devrede değilken aynı işlemle araç bir süre normal çalışıyor ,sonra kesik kesik , sallantılı ,homurtulu çalışıyor , motor devri çalışma sesi düşüyor ,bir kesiliyor biraz topluyor .Böyle derken derken stop ediyor.

Farkı farketmeniz için sanırım bu bilgiler biraz ışık tutabilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti onurson » 12 Tem 2011, 15:33

ufff. çok istiyorum benim aracımın da öyle olmasını.. :((( nu işi yapacak biri olsa el ele verip ypaıcam. ama güvenemiyorum kendime :((
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti ozantavsan » 12 Tem 2011, 16:22

onurson yazdı:ufff. çok istiyorum benim aracımın da öyle olmasını.. :((( nu işi yapacak biri olsa el ele verip ypaıcam. ama güvenemiyorum kendime :((


Onur ,hiç gözündem büyütme .İnan zor bir şey değil.Çok araştırdığım için 1 yılı geçmiş bir süredir yol alıyorum.
Yeni çelik levhalar elime ulaşınca yapılışını detaylı olarak paylaşacağım.Yapmak için benim geçtiğim yolları geçmen gerekmiyor.Sistemi yap , tak , kullan olacak.

Siparişimin elime geçmesini sabırsızlıkla bekliyorum.Buradan tüm aşamaları paylaşacağım.Yapacak olan arkadaşlardan yardımı esirgemeyeceğim.Her şekilde yazıp ,sorabilirler.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Tem 2011, 16:37

Yalnız şu lpg için ayar konusunda biraz yardım istiyorum.En son lpg+hidrojen yapacağım.Benzinde karbüratörden hava yakıt ayarı yaparım.Ama lpg'yi iyi bilmem gerek ki karışımı iyi ayarlayabileyim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 12 Tem 2011, 20:55

ozantavsan yazdı:Yalnız şu lpg için ayar konusunda biraz yardım istiyorum.En son lpg+hidrojen yapacağım.Benzinde karbüratörden hava yakıt ayarı yaparım.Ama lpg'yi iyi bilmem gerek ki karışımı iyi ayarlayabileyim.

ozan sende benim gibi araştırmacısın elinde baya iş yapıyor yan yana olsak araba ne hale gelir bilmiyorum
ustam lpg yi söyle düşün normal evde yaktığımız ocakları hava ayarı nerde iyi olursa orda gözler tam yanar hava az olursa isli yanar çok gelirse verimli yanmaz ben böyle düşünüyorum karbratör ayarıda gazda takriben böyle olması lazım meksefeden başlayarak gazın akışını aşşağıya doğru ğörür gibi düşünerek yandaki ve arkadaki hava kanallarını ayarlayan vidaları ona ğöre oynayarak bulmak lazım veya işin ustasından bir kere ğörmek lazım ama sonuçta gazı havayla karıştırıp bujilere iletmek
ha belki de biz bu ğidişle karbratörü söküp onun yerine hazır karışım bir havuz yapıp takarız heralde
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir