favorit motor yagı kaç numara olmalı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favorit motor yagı kaç numara olmalı

İleti oeb » 04 Haz 2012, 19:35

djisis yazdı:Yarışlara katılan yaşlı bir abim diyebileceğim insanın sözü aynen şöyleydi,
"Bu araca 10/40 koyana kadar su yada benzin koysan daha iyi çalışır."
Yaz kış 20/50 koyacan, hatta yazın biraz daha kalın koyarsan daha iyi olur motor ömrü açısından demişti,
Bizler yarışlarda (ralli) bu araçları da kullandık, o zaman biz 10/40 ve daha ince kullanıyorduk, motorun atik ve çabuk ısınması için fakat sürtünme arttığından dolayı gömlek yeme vb. olaylarımız daha fazla oluyordu demişti.

Ben onun sözlerine istinaden 20/50 ile değiştirdim yağımı, kışında aynı yağı kullanmayı düşünüyorum, şaşmaz daki Lütfi usta da 20/50 kullanmanın daha iyi olduğunu söylüyordu...



bu sayfadaki en olumlu yorum sizin 10 / 40 yağ parasına 2 kez 20 / 50 koyarım daha ıyı çoğu arkadaşlar enson nezaman yağ koyduğunu unutmuştur buaraçlar 20 /50 orjınal yağıdır ve castrol dür
 
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg

İleti forman37 » 04 Haz 2012, 20:41

yag değiştirme olayına herkes bısey soyluyo ya :) 2003 ten bu yana opel servısınde mekanık gorevlısıyım su yag olayına hala bı cozum getıremedım her kafadan bı ses cıkıyo :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti MadloveR » 05 Haz 2012, 09:32

forman37 yazdı:yag değiştirme olayına herkes bısey soyluyo ya :) 2003 ten bu yana opel servısınde mekanık gorevlısıyım su yag olayına hala bı cozum getıremedım her kafadan bı ses cıkıyo :)
Aynen öyle valla kimin ne dediği belli değil. kimi illa 10/40 olacak diyor kimisi olmaz 20/50 olacak diyor. Ben de ikisinin arası 15/40 kullanıyorum 1 yıldır. Bir sıkıntı yok bakalım ne olacak.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti AhmetH » 11 Haz 2012, 15:10

Opelin ATF şanzıman yağı muhabbeti gibi olmuş hakkaten :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti phenomx3 » 12 Haz 2012, 22:36

Herkes ne derse desin Kullanım kitabında 20/50 diyor ben de 20/50 kullanıyorum ;)
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti firatkorkmaz_77 » 10 Eyl 2013, 22:22

merhaba arkadaşlar bendede 6 aydır favorit glx var 93 model yağ değişimi yaparken castrol un kataloğuna baktım 20/50 diyordu bende lpg li araçlar için üretilmiş olanından 3 lt lik aldım gayet memnunum . tabi yağ değiştirirken yağ filtresinide mutlaka değiştirmeyi ihmal etmeyin zaten 10 tl gibi bir şey. arabada çok ciddi fark oldu kalkışlarda yağ ve filtresinide değiştirince .artık her 3 ayda bir değiştirmeyi düşünüyorum nede olsa yağ ve filtresi toplamda 40 tl ye felan mal oluyor :)
kocaeli web tasarım http://www.nicomediayazilim.com/
firatkorkmaz_77
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 24 May 2013, 11:08
Ad Soyad: fırat korkmaz
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 favorit glx

İleti forman37 » 10 Eyl 2013, 22:26

yag degısım km'si 10,000 denılıyorsa o yagı 8,000 - 9,000 kmde degıstırın çunkı aracın yurumedıgı zamanlarda bosta çalıstıgı surecıde goz onunde bulundurmak gerekıyo unutmayın ;) vede skoda castrol ıle anlasması var . bende 1 forman 2 favorıt vardı hepsındede opelın GM 10/40 yagını kullandım hıc bı sıkıntıda yasamadım .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sainz » 11 Eyl 2013, 07:59

forman37 yazdı:yag degısım km'si 10,000 denılıyorsa o yagı 8,000 - 9,000 kmde degıstırın çunkı aracın yurumedıgı zamanlarda bosta çalıstıgı surecıde goz onunde bulundurmak gerekıyo...

İstanbul trafiğini ve bahsettiğin o boşta geçen süreyi gözönüne aldıklarında Favorit' in kullanım kitabına 5.000km' de bir yağ değişimi yazmıştı zamanının Skoda distribütörü Yüce-Pamar. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti murat öner » 11 Eyl 2013, 10:04

bu konudaki kimseden tatmin edici bir cevap alamadım. .bende o zaman ben de o zaman temmuz başıydı hiç unutmuyorum yagı mobil 10- 40 koydum peşinden yıllık izin zonguldak malatya arası 2500 km yol yaptı 20-50 ye göre hararet daha düşüktü ,çekiş daha iyiydi yakıt yüzde 10 daha düşüktü..sadece yagı 20-50 ye göre daha fazla yaktı...10-40 yag tecrübem ..şimdi ondan sonra 20-50 yle devam ediyorum....
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti jawacı » 11 Eyl 2013, 21:55

son 4 yıldır falan yaz kış 15/40 kullanıyorum. hiç sorun yok.

20-50 yağ kışın hep sorun çıkardı. soğuk havalarda marş motoru, motoru çevirmekte zorlanıyor. daha çok sıfır derece civarında zorlanıyor.

15-40 yağ kışın çok ideal. yazın da bir zararı yok. ben artık kesinlikle 20-50 kullanmam.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir