AVANS AYARI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

AVANS AYARI

İleti ERTAN26 » 31 Tem 2011, 11:08

Benim favorit her seferinde gazda geç çalışıyor.ustaya gittim avans ayarını kıstı,anında çalışmaya başladı sorunu çözdük derken araba teklemeye başladı,şimdi avansı biraz yükseltti araba geç çalışıyor.akümde bu yüzden bitti biticek.ne yapmam lazım benim sorunumu yaşıyanlar varmı.paylaşırsanız sevinirim.TEŞEKKÜRLER.
 
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti sbalci » 31 Tem 2011, 17:24

ateşleme bobinin bağlantılarını kontrol et aküden gelen (+) ya bağlanacak benimde başıma geldi ters bağlanmış tekleme yapıyordu geç marş alıyordu bağlantıları tersmiş normarmal bağlayınca düzeldi
sbalci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:10
Nereden: Bursa
Arabanız: 95 favorit

İleti bekocan » 31 Tem 2011, 19:48

abicim avans ayarı çok hassas ayardır % 100 tutturmamak kaydı ile %70 lerdeki ayar şudur motor çalıştıtan ve tamamen ısındıktan sonra dsbratörü oynamaya başlıyoruz biraz seri bir şekilde en sağ ve en sola yani motorun enhızlandığı ve en yavaşladığı ayar noktalarını tespit yapıyoruz zaten yapılan bu tespit ortalama 2cm lik alandır şimdi en hızlı ve en yavaş motor durdu duracak yeri tespit ettikten sonra bu iki noktanın tam ortasına alıp bırakıyoruz tamamen doğru olmamak kaydı ile bu ayar bizim işimizi ğörecektir. yaptığımız işin doğruluğunu test etmek için hiç gaza basmadan marş yaptığımızda motor kendiliğinden çalışması lazım.
en yüksek yere ayarlamayışımızın sebebi motor yüksek devirlere geldiğinde zaten dsbratör iç mekanızması bu aradaki farkı kapatacaktır
öncelikle bu ayaraı tuttur sonra rolantiyi beyinden ayarla, olmadı ise ta başa dönmemiz lazım yani önce benzine alıp karbratörden rolantiyi ayarladıktan sonra gaz işlemine geçmek lazım şimdi karbratörde sorun varsa işlemler tutmaz
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti canfezzz » 06 Ağu 2011, 08:08

bekocan yazdı:abicim avans ayarı çok hassas ayardır % 100 tutturmamak kaydı ile %70 lerdeki ayar şudur motor çalıştıtan ve tamamen ısındıktan sonra dsbratörü oynamaya başlıyoruz biraz seri bir şekilde en sağ ve en sola yani motorun enhızlandığı ve en yavaşladığı ayar noktalarını tespit yapıyoruz zaten yapılan bu tespit ortalama 2cm lik alandır şimdi en hızlı ve en yavaş motor durdu duracak yeri tespit ettikten sonra bu iki noktanın tam ortasına alıp bırakıyoruz tamamen doğru olmamak kaydı ile bu ayar bizim işimizi ğörecektir. yaptığımız işin doğruluğunu test etmek için hiç gaza basmadan marş yaptığımızda motor kendiliğinden çalışması lazım.
en yüksek yere ayarlamayışımızın sebebi motor yüksek devirlere geldiğinde zaten dsbratör iç mekanızması bu aradaki farkı kapatacaktır
öncelikle bu ayaraı tuttur sonra rolantiyi beyinden ayarla, olmadı ise ta başa dönmemiz lazım yani önce benzine alıp karbratörden rolantiyi ayarladıktan sonra gaz işlemine geçmek lazım şimdi karbratörde sorun varsa işlemler tutmaz

Valla senden baya bişey öğrenecez ama olayı başında tatbik etmek gerekir...Bir ara görüşüp bu işlere bilare el atmak lazım sen hangi semttesin kardeş...?
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti elemsi » 06 Ağu 2011, 08:25

avans ayarı elle motora bakılarak yapılmaz...öyle yaparsanız uğraşırsınız...en iyisi avans ayar tabancası olan bır ustada ayarlatmanız ...çok iyi randıman alırsınız..böyle de uğraşmazsınız...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti canfezzz » 06 Ağu 2011, 08:31

Ölede ayarlanır böylede her ikiside olabilir örneğin gaz ayarı ben makine ile yaptırdımmı araç çalışmıyo sabahları ama el ile ayarlattım mı sabah 3 saniye tek marş :D
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti elemsi » 06 Ağu 2011, 08:50

o zaman o makineleri boşuna (!) yapıyorlar...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti canfezzz » 06 Ağu 2011, 08:52

Boşuna die bişey yok lakin hep makinenin ayarı iyi olacak die bişeyde yok sonuçta son sistem araçlara binmiyoruz kara düzen araçlar için konuşuyoruz bu konuları
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti elemsi » 06 Ağu 2011, 08:58

Valla bazı ustalar makinelere hakim değil...bır bakıyon adam makineyle ayar çekiyo bozuyo bir bakıyon makineyle bir ayar çekiyor jillop gibi yani makine ayarı kullan kişi anlıyorsa bence iyi oluyor ...ama bazı ustalar var bir ayar çekiyor makine gibi...ama ustayı da bulmak iş...bir de üstüne git bakalım makineye bağlattır diyo gidiyon bağlıyon şahane :) anlatmak istediğim bu üstad :)
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti canfezzz » 06 Ağu 2011, 09:00

Valla gazda bir türlü bilgisayarlı ayardan verim alamadım çok yerde yaptırdım ama olmadı ama elle ayar yapan bir usta var burda adam dinliyo sesi yapıyo ayarı araç şahane çalışıyo sende haklısın tabi kardeş... :D
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti elemsi » 06 Ağu 2011, 09:04

işte o adam ustaymış belki bir de makinesi olsa daha iyi de yapar..
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti bekocan » 07 Ağu 2011, 16:56

canfezzz yazdı:
bekocan yazdı:abicim avans ayarı çok hassas ayardır % 100 tutturmamak kaydı ile %70 lerdeki ayar şudur motor çalıştıtan ve tamamen ısındıktan sonra dsbratörü oynamaya başlıyoruz biraz seri bir şekilde en sağ ve en sola yani motorun enhızlandığı ve en yavaşladığı ayar noktalarını tespit yapıyoruz zaten yapılan bu tespit ortalama 2cm lik alandır şimdi en hızlı ve en yavaş motor durdu duracak yeri tespit ettikten sonra bu iki noktanın tam ortasına alıp bırakıyoruz tamamen doğru olmamak kaydı ile bu ayar bizim işimizi ğörecektir. yaptığımız işin doğruluğunu test etmek için hiç gaza basmadan marş yaptığımızda motor kendiliğinden çalışması lazım.
en yüksek yere ayarlamayışımızın sebebi motor yüksek devirlere geldiğinde zaten dsbratör iç mekanızması bu aradaki farkı kapatacaktır
öncelikle bu ayaraı tuttur sonra rolantiyi beyinden ayarla, olmadı ise ta başa dönmemiz lazım yani önce benzine alıp karbratörden rolantiyi ayarladıktan sonra gaz işlemine geçmek lazım şimdi karbratörde sorun varsa işlemler tutmaz

Valla senden baya bişey öğrenecez ama olayı başında tatbik etmek gerekir...Bir ara görüşüp bu işlere bilare el atmak lazım sen hangi semttesin kardeş...?

ben tuzluçayırdayım
arkadaşlar bizlerin tarifleri tabiki bu işin ustaları ğibi anlatmak değil sadece başımıza gelen arızaları yaparak şurdan burdan olur diye yorum yapmak
tabi ki yorum yaparak insanların kafasını karıştmak değil eli tornavida tutmayanlar elbette bu dediklerimizi yapamazlar illaki ustaya ğitmek zorundalar lakin az bu işe yatkın kimseler elbatta tam ayar yapmamız çok zor ama bizi yolda kaldığımızda en azından ğitmek istediğimiz yere ğötürecek bilği sahibi olmak bize yeterli bu bilğiyide işte böyle böyle kurcalayarak neyin ne işe yaradığını anlayarak araç üzerinde teknik bilği sahibi olmak.
bazı arkadaşlarımız otomobil ustası olmamakla beraber bu ustalara taş çıkartan arkadaşlar olduğunu sanıyorum
bilği paylaşıldıkça ğüzeldir.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti canfezzz » 07 Ağu 2011, 18:20

haklısın kardeşim...Biniyorsak az çok bu araçlardan anlamak lazım...yolda kalmamak için yeterli bilgiyi bilmek lazım...
---BaŞKeNTLi---
Kullanıcı avatarı
canfezzz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 253
Kayıt: 26 Tem 2010, 11:46
Ad Soyad: Muhammed yılmaz
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 Favorit lx

İleti ERTAN26 » 19 Eyl 2011, 23:12

aracımın marş ve şarj dinamoları na baktırdım kömürü ve bilyası degişti cana var gibi tek marjta alıyor
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti forman37 » 19 Eyl 2011, 23:15

benımde dınamomun konjetoru bozulmustu aracın ses tesısatı - farlar sısler xzenon . hepsı çalışırken sarj voltajı 13 e ınıyodu parca değiştim kutup başlarını değişip kabloların kafalarını temızledım suan aracı ne kadara kasarsan kas 14,3 volt sarj yapıo sıkıntı gıttı
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir