Bugün başıma gelenler beni çok korkuttu.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bugün başıma gelenler beni çok korkuttu.

İleti ozantavsan » 11 Ağu 2011, 21:07

Bugün aracımda karşılaştığım sorun beni çok korkuttu.

Sabah malum olmuş gibi kaputu kaldırdım.Radyatörün kenarında hafif ıslaklık vardı.Aracımla işe giderken aklıma geldi.Ya dedim mesajlarda görüyorum araca hararet yaptırdım conta yaktım diye.Bu nasıl oluyor bu kadar kolaymı diye.Bu düşüncelerele normal bir yolculukla işe vardım.Aracı parkettim.

Saat 13:30 civarı tekrar aracın yanına geldim.Hidrojen sistemini yeniden yapmış ve sızdırmız duruma getirmiştim.
Onu monte ettim.Rolantide denemeler yaptım.Sistem bu sefer mükemmel çalışmıştı.Egzostan su buharı veriyordu.
Yola çıktım araç çalışmıyor sanki ,sadece gaza yüklenince se geliyor.Yolda vitesteyken debriyaja bastığın anda sessizlik oluyor.

Esnaf arkadaşlar merak ediyordu.İş yerinin önüne çektim aracı .Aracı çalışır halde bıraktım.1 - 2 metre ötedeki arkadaşlara bu araç çalışıyormu dedim.Araca yaklaştılar kulaklarını kapuya yaklaştırıp cevap verebildiler.

Buraya kadar herşey normal gibiydi.3 kilometre kadar test sürüşüne çıktım.Yolda ayağımı gazdan çekince rolanti 400 devir ve altına inip şarj lambası yanıp sönmeye başladı.

Herhalde 20amper alternatörü zorluyor dedim.Hidrojeni kapattım.Değişen bir şey yok.Bir anlam veremedim.Araçta öyle güzel çalışıyordu ki.

Sonra durdum , 10 dakika sonra döndüğümde aracın altına sıvı akıyordu.
KAputu açtım.Kalorifer peteğinin orta kısımlarından akıyor.Herhalde borusu filan patladı derken ne göreyim.

radyatör sıvı kabı kaynıyor.Minimum maximum çizgisi arasında olması gereken sıvı kapağa kadar çıkmış.
KApağı araladım sıvı dışarı çıkıyor , ne varsa kaynamanın etkisi ile dışarıya akıyor.

Epey sıvı boşaldıktan sonra takviye yaptım.Aracı çalıştırıdım.Yine kaynatıyor atıyor.Hararet ibresi o an içimi cız ettirdi. Kırmızı çizginin yarım santim aşağında.Bugüne kadar kavurucu sıcaklarda bile orta seviyeyi geçtiğini görmedim.Hemen fanı içten direkt çalıştırdım.HAraret milim düşmüyor.

Aracı stop edip biraz bekledim.Fan devrede olarak aracı çalıştırdım.HAraret kırmızıya yaklaşıyor ama düşmüyor.

Ustayı aradım .ELektirikçi işi dedi.Böyle gelinirmi conta yakmayalımdedim.Yavaş yavaş gel dedi.

Vites 1 - 2 - 3 sonra boşa atıp kontağı tam kapatmadan 10 kilometra kadar sanayiye gittim.Arada bir iki dakika kontak kapalı bekledim.

Elektaç başına döndük.Kaloriferi iptal etti.Horumları ekle birleştirdi.Aracı çalıştırdık ,değişen birşey yok hararet yükseliyor düşme yok.Fanında devreye girmediğini gördük.Aklımıza termostat geldi.Şubat ayında filan yenisini alıp kendim değiştirmiştim.Ustaya söktürttüm.88 dereceli yenisi aldım ,taktı.

Aracı çalıştırdık ,sağlıklı günlerindeki hararet seviyelerinde.GAz verip yüklendik hararet orta seviyenin altında ,hep böyle olurdu her zaman.Orta seviyeye nadiren geçerdi.Böyle beklerken fanda açtı ,harerti düşürdü ,ikinciye açti ,düşürdü.Herşey normale döndü.

İhtimal vermesemde hidrojenden mi oldu acaba diye içimden geçirmiştim ama onun suçu yokmuş.Termostatım açmıyormuş.Sabah hiçbir sorun yapmamıştı.

Ustaya dedim conta yaktığımı nasıl anlarım ? Yakmış olmayayım ?
Conta yakan araç böyle çalışmaz dedi.Ayrıca bu aracın contası yeni değişmiş ve kaliteli conta takılmış dedi.

10 lira motor ustasına 10 lira elektirikçiye para verdim.18 tl termostat .Etti 38 TL
bunada şükür conta yaktıysak diye öyle korktum ki.Bundan böyle aklıma birşey getirmeyeceğim.Aklıma gelen başıma geliyor ,malüm oluyor gerçekten.

Aracı alınca işe döndüm.Aracın bütün fonkisyonları ,performansı ,harareti eski haline dönmüş.Bir sorun görmedim.Sadece subap sesi biraz artmış geldi bana.Avans vurmasına benzer tık tık seside duyuyor gibiyim.

Conta yakıldığı nasıl anlaşılır ? Başına gelen arkadaşlar anlatırsa yüreğime su serpilecek.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti goksu » 11 Ağu 2011, 21:15

Gecmis olsun. Bu arada sen yazdin da ben mi kacirdim bilmiyorum ama,
hidrojen sisteminin tasarruf boyutu ne alemde? Olcum yapabildin mi?
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti felicia_3437 » 11 Ağu 2011, 22:34

ozan abı motor yağına su karışşır ve kırem gıbı olur yağ bu 1 2 cisi ise bujileri sök uclarında yağlanma benzerı şey görürsen elveda conta diye bılırım sana
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti alwaysloser » 11 Ağu 2011, 23:00

geçmiş olsun umarım bir sorun olmamıştır ki conta yaksa yağda özelliğini kaybetmiş olur diye biliyorum
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 11 Ağu 2011, 23:04

Kusura bakmayın mesajın bir bölümü heba olmuş ,diğer tarafa atlamış.Mesajı yazarken misafir geldi.Düzeltemedim.

Yarın bujileri kontrol edeceğim.Motordan dumanlar çıkmadı.Anaormal bir durumda olmadı.Bkalaım dediğin gibi yağ ve bujileri kontrol edeyim.

Hidrojen sistemine gelince , sistem istikrarlı çalışmıyordu.Temassızlıklar oluyordu.O yüzden sil baştan sağlamını ve daha iyisini yaptım.Sızdırma problemi kaçak kalmamıştı.Ne güzelde monte etmiştim.Sanayide tiye alınmamak için hepsini söküp gittim.Ampermetre ve kablolar aldı tek.Bu ne diye on kere sordular bende geçiştirdim.
Bugün monte ettiğimde muazzam bir gaz çıkışı aldım.Adeta cadı kazanı gibi gaz çıkıyordu.Aracın çalışmasındaki farkı bugün gördüm.Sarfiyat denemesini artık benzin değil lpg ile kullanarak yapıyorum.
Şu üzerimdeki conta yakma paniği geçsin tekrar monte edeceğim.Eminimki tasarruf sağlanacak.
Kendime ve aracıma bir iki gün toparlanma süresi vereceğim.

Bu arada arkadaşlar kalorifer peteği ağzındaki çatlaktan su kaçırdığı için söküldü.Sanayide yenisini bulamadık.
Skoda favorit için orjinal kalorişfer peteği fiyatı ve temini için yardımlarınızı bekliyorun.KAlorifer radyatörünün hortum giriş bölümü ürüne dahilmi oluyor ,yoksa ayrımı satılıyor.Ürünle bir olursa sorun çıkarmaz dediler.
Şu an kalorifer peteği iptal.Borular ek ile bağlandı.

Conta yakan araç çalışmada nasıl sıkıntı yaratır ? tekler mi ? performansımı düşer ?
Şu an gözle görülür ve hissedilir hiçbir aksaklık yok..

Ve bunlar olurken hararet göstergen kırmızıya yaklaştı ama kırmızıyı hiç bulmadı.Hararet gösterge ışığı varmıydı bizim araçlarda , varsa yanmadı.Hararet ibresi çok yüksekti.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti erginbkr » 11 Ağu 2011, 23:05

geçmiş olsun...conta konusunda bilgimyok ama hidrojen sistemiyle ilgili gelişmelerden haberdar olmak isteriz...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti ozantavsan » 11 Ağu 2011, 23:15

şu badireleri bir atlatayım.Söktüğüm için tekrar monte edeceğim.Yalnız az çok bu işle uğraşan arakadaşlar varsa şunu göz ardı etmesinler.Sistem 20 amperde yeterli gaz çıkışı veriyor.Ama bu alternatöre (şarj dinamosuna) yük bindiriyor sanırım.
Benim şarj dinamosu 55 amper üretiyor sanırım.55-20=35 amper geriye kalıyorki bu da aracın elektirik sistemini beslerken akü zamanla şarjı doldurmayabilir.Veya elektirik tertibatı yetmeyen akımı aküden çekebilir ,akü zamanla zayıflayabilir.Ben 10 - 15 amper arası deneme yapacağım.Şunu söyleyeyim ki aracı ilk kez arkadaşların önüne getirdim.Sistemle uğraştığımı biliyorlar ama uygulamayı görmemişlerdi.Aracın çalıştığını zor farkettiler.Ben bile bu çalışmanın hastası olmaya başlamışken termostatın azizliğine kurban gittim.Ödümm koptu valla yalan yok.Conta yaksak yaptıracak durumda yoktu şu an...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti alwaysloser » 11 Ağu 2011, 23:41

abi termostat ta pahalıymış orda ben 7,5 a almıştım 60 lık termostatı
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti ozantavsan » 11 Ağu 2011, 23:55

Nazar değdi benimkine ,son aylarda canavar gibi olmuştu.Kem gözleremi geldik ne.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Ağu 2011, 00:14

Biraz bilinçli olmak hayat kurtarıyor.Sıvı kabında su olması ne kadar hararet yapmış olsada yanmaktan koruşuştur.Tahminim hararet 90 dereceyi bulmamıştı.Kırmızı çizgiye yaklaşmış ama arada yine mesafe vardı.Kırmızı çizgi başlangıcını 90 derece olarak ele alsak , 80 ile 85 derece arası olmuş olabilir.Termostat açmayınca fan müşiri fanı devreye sokmamış.Su devir daim olmayınca hararet yükselmiş.Hararet yükselince sıvı kabında sıvı fokurdamış , seviyesi yükselmiş.Oluşan basınçlada kalorifer peteğinin giriş kısmını çatlatmış olabilir.Bunlar olurken motor su kabının termostatlı kapağı ne iş yapmış peki.Fazla basıncı tahliye etmesi gerekmezmi ?
Ne işi vardı bu meletin ,ona hiç güvenim kalmadı.
Orjinal kapak takılı.Basıncı atması için ne yapmak gerek , neresine ellemek gerekki görevini yapsın.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti syossett » 12 Ağu 2011, 01:05

CONTA YAKMIŞSA , SUREKLI BARIZ SEKILDE SU EKSILIR, EGZOSTAN GAZA BASTIKCA SU CIKAR YAG KAPAGINDA BALZAMIK BIR TORTU OLUSUR VEDE YAGIN RENGI MAYONEZ GIBI OLUR. UMARIM DEGILDIR OZANCIGIM..
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti ozantavsan » 12 Ağu 2011, 11:36

Sabah içim rahat etmedi.Aracı kontrol ettim.Bilgi veren arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.
Fotoğraf çektim.

Kontroller

Motor yağ kapağı içinde kremsi birikinti varmı diye kontrol ettim.TERTEMİZ..en ufak madde yok.

Yağ çubuğunu kontrol ettim.Temiz , vizikotesi iyi.Kremsi değil , yağ rengi normal ,kararma filan yok.

Buji kontrolü bujiler tertemiz , yağ veya sıvı teması yok.

Aracın çalışması normal. Sadece subap şakırtısı çok.Hava epey serinledi onun etkiside olabilir gibi geliyor.35-40 derece sıcaklıklara alışmışken 22-23 dereceye düştü.Bu sebeple yağ tam akışkanlığa geçemeden yol bitiyor.

fotolar vardı ama 1600x1200 olduğundan düşürmek gerekiyor.
http://www.turkiyeotoforum.com/oto/show ... #post48224 burada fotolar var.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Ağu 2011, 12:40

http://www.youtube.com/watch?v=1kIKZ6z-nlk

Sabah ki çalıştırmam.Herşey normal.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti goksu » 12 Ağu 2011, 13:14

Tekrar gecmis olsun, sorun olmamasina sevindim. Favoritlerde tecrubem olmadigi icin yardimci olamiyorum kusura bakma.
Senin hidrojen sistemi benim de ilgimi cekti, bende denemek istiyorum ama nereden nasil baslayacagimi bilemiyorum. Hatta yurt disindan 300$ verip hazir bir sistem getirmeyi dahi dusundum, ama daha tam bir karar veremedim. Sorunlarini hallettikten sonra, bir topik acip hidrojenle ilgili deneyimlerini paylassan diyorum, bizim gibi ilgili arkadaslara yol gostermek acisindan. Mesela hidrojen jeneratorunu nasil yaptin, planlar falan varsa elinde, deneyimlerini paylassan diyorum, guzel bir topik olurdu.

Ben kendime soyle bir plan cikardim: Benim arac octavia FSI, hergun 15km ise gider, aksam ayni yolu gelirim. Ilk asamada araca OBD2 portundan baglanip, bir muddet veri toplamayi dusunuyorum. Bu verileri bilgisayara aktaracam tabi ki, grafiklerine falan bakacam. Sonrasinda bir hidrojen sistemi baglayip ayni verileri tekrar toplamayi dusunuyorum. Boylece hidrojenli ve hidrojensiz surusleri karsilastirma sansim olacak. Sonrasinda bakacagim duruma gore.

selamlar.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti ozantavsan » 12 Ağu 2011, 13:31

daha önce paylaşmıştım tekrar paylaşayım.Ben 39$ fiyatla ebayden 9 adet 316L çelik aldım.Hazır kesilmiş , biçim verilmiş ,delinmiş.3" ebatında (7,6 cm).9 adet çelik plakalı 8 hücreli sistem yaptım.15-20 amper civarında dakikada 1 litre , 30 amperde 2 litre üretiyor.BU kadar gazda bizim araçlara yeterli.Sizin araçta bir tek oksijen sensörü için ek devre efie gerekiyor.

http://www.youtube.com/results?search_q ... avsan&aq=f

buradan vidyolarımı izleyebilrsiniz. Yapımı : http://www.youtube.com/watch?v=NibYc-DTF0E

http://www.turkiyeotoforum.com/oto/show ... t=hidrojen
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti unlztrk » 12 Ağu 2011, 15:06

Aynı problemin benzerini yaşadım. Bu problemde iki sorun oluşuyor. birincisi conta yakması ikincisi conta yakmayıp psikolojik sıkıntıya sokması.
Conta yaktıysan aracın su kutusundaki suyun yüzünde yağ olur. Motordan şıkırtılar gelebilir, motor yağına su karışır ve rengi pekmez sarısına döner, yağ macun gibi olur. Çekiş farkı yaşarsın. Aşırı su eksiltirsin. Motora kulak verdimmi anlarsın conta yaktığını. Yani senin araban CONTA YAKMADI!
İkinci sorun su kaynatan arabanın sahibinde psikolojik sıkıntılar oluşur. Acaba yaktımı diye. Bunuda arabayla 50-60 km yol yapar arabayı sıkıştırarak atabilirsin. Ben abarttım 3500 km yaptım. Bu şüphenin ardından ustaya gösterdim bu arabanın contasında sorun yok dedi. Öylemi öyle bastım gaza vurdum Anadolu yollarına tam 3500 km yol yaptım, tık ses yok.
Uzun lafın kısası senin arabanda bişey yok korkma. Olsa şimdiye çoktan anlardın.Şıkırtıların kaynağıda senin acabalarındır büyük ihtimal, bu sesleri bende duymuştum. İnsan tedirgin oluyor.
Bu arada bu hidrojen işine dikkat etsen iyi olur, hidrojenin şakası olmaz...
Kullanıcı avatarı
unlztrk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 162
Kayıt: 03 Haz 2010, 16:35
Ad Soyad: Ünal
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Seat TOLEDO

İleti ozantavsan » 12 Ağu 2011, 16:58

tesşekkürler , mantığım , kontrollerim , gözlemlerim conta sağlam diyor.Psikolojim dediğiniz gibi.Ürkek ürkek kullanıyorum.Gözüm hararette.Şıkırtılar havaların serinlemesi.

sıvı kabı tertemiz , pekmez üretimi olmamış , yağ helva olmamış : )
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti cobweb » 12 Ağu 2011, 17:07

ozantavsan yazdı:tesşekkürler , mantığım , kontrollerim , gözlemlerim conta sağlam diyor.Psikolojim dediğiniz gibi.Ürkek ürkek kullanıyorum.Gözüm hararette.Şıkırtılar havaların serinlemesi.

sıvı kabı tertemiz , pekmez üretimi olmamış , yağ helva olmamış : )



İnşallah bi sorun yoktur, pekmezi, tahini, helvayı evde ağız tadıyla yersin :) Geçmiş olsun..

Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli..
.

Kullanıcı avatarı
cobweb
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 414
Kayıt: 22 Nis 2010, 14:15
Ad Soyad: Levent
Nereden: Bolu
Arabanız: Felicia 1.6glxi

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir