Bugün başıma gelenler beni çok korkuttu.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Bugün başıma gelenler beni çok korkuttu.

İleti AhmetH » 13 Ağu 2011, 01:17

kolay kolay conta yakmıyor bunlar ama tecrübeler o paralelde değil :)
herşeye rağman ben ben EGT ve AFR bakmanızı tavsiye ederim.

genelde aşırı modifiye edilmiş turbo besleme araçlar kullanır bunları. ucuz bulup uygularsanız içiniz çok rahat eder.
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 13 Ağu 2011, 09:01

Motor ısısını , radyatör ısısını , termostat bölgesinin ısısını gösteren picli bir devre yapmaya karar verdim.
Olumsuz durumlarda fana'da müdahale edebilecek şekilde yapmaya çalışacağım.
Programda karşılaştırma kullanarak bazı sorunları tespit edebilirim sanırım.

Mesela termostatım 88 derece , motor bölümü ısısı 88 dereceyi geçmiş , fakat termostat bölümündeki ısı sensörde sıcaklık ölçüm yok veya çok düşük ise UYARI : TERMOSTAT ARIZASI.

Veya Radyatör çıkışı ısı yok , ARIZA !!!

Veya termostat bölgesi ısı sürekli motor bölümü sıcaklığı ile aynı Uyarı : Termostat açık kaldı ,ARIZA.
sesli uyarıda koydukmu tam olur. Üzerinde biraz çalışmam gerek...

Arıza uyarı mesajı geldi , acil müdahale fanı otomatik devreye soktu , ama ısı düşmüyor. Uyarı : ARACI ACİL DURDUR !!!!!!!

ISı değerleri ve uyarılar lcd ekranda olacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elemsi » 13 Ağu 2011, 09:09

ilginç ve güzel bir çalışma olur ..
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti ozantavsan » 13 Ağu 2011, 09:20

Biraz zamanımı alır ama yaparım.Yapınca paylaşırım.Vakit buldukça....
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elemsi » 13 Ağu 2011, 09:39

ozantavsan yazdı:Bugün aracımda karşılaştığım sorun beni çok korkuttu.

Sabah malum olmuş gibi kaputu kaldırdım.Radyatörün kenarında hafif ıslaklık vardı.Aracımla işe giderken aklıma geldi.Ya dedim mesajlarda görüyorum araca hararet yaptırdım conta yaktım diye.Bu nasıl oluyor bu kadar kolaymı diye.Bu düşüncelerele normal bir yolculukla işe vardım.Aracı parkettim.

Saat 13:30 civarı tekrar aracın yanına geldim.Hidrojen sistemini yeniden yapmış ve sızdırmız duruma getirmiştim.
Onu monte ettim.Rolantide denemeler yaptım.Sistem bu sefer mükemmel çalışmıştı.Egzostan su buharı veriyordu.
Yola çıktım araç çalışmıyor sanki ,sadece gaza yüklenince se geliyor.Yolda vitesteyken debriyaja bastığın anda sessizlik oluyor.

Esnaf arkadaşlar merak ediyordu.İş yerinin önüne çektim aracı .Aracı çalışır halde bıraktım.1 - 2 metre ötedeki arkadaşlara bu araç çalışıyormu dedim.Araca yaklaştılar kulaklarını kapuya yaklaştırıp cevap verebildiler.

Buraya kadar herşey normal gibiydi.3 kilometre kadar test sürüşüne çıktım.Yolda ayağımı gazdan çekince rolanti 400 devir ve altına inip şarj lambası yanıp sönmeye başladı.

Herhalde 20amper alternatörü zorluyor dedim.Hidrojeni kapattım.Değişen bir şey yok.Bir anlam veremedim.Araçta öyle güzel çalışıyordu ki.

Sonra durdum , 10 dakika sonra döndüğümde aracın altına sıvı akıyordu.
KAputu açtım.Kalorifer peteğinin orta kısımlarından akıyor.Herhalde borusu filan patladı derken ne göreyim.

radyatör sıvı kabı kaynıyor.Minimum maximum çizgisi arasında olması gereken sıvı kapağa kadar çıkmış.
KApağı araladım sıvı dışarı çıkıyor , ne varsa kaynamanın etkisi ile dışarıya akıyor.

Epey sıvı boşaldıktan sonra takviye yaptım.Aracı çalıştırıdım.Yine kaynatıyor atıyor.Hararet ibresi o an içimi cız ettirdi. Kırmızı çizginin yarım santim aşağında.Bugüne kadar kavurucu sıcaklarda bile orta seviyeyi geçtiğini görmedim.Hemen fanı içten direkt çalıştırdım.HAraret milim düşmüyor.

Aracı stop edip biraz bekledim.Fan devrede olarak aracı çalıştırdım.HAraret kırmızıya yaklaşıyor ama düşmüyor.

Ustayı aradım .ELektirikçi işi dedi.Böyle gelinirmi conta yakmayalımdedim.Yavaş yavaş gel dedi.

Vites 1 - 2 - 3 sonra boşa atıp kontağı tam kapatmadan 10 kilometra kadar sanayiye gittim.Arada bir iki dakika kontak kapalı bekledim.

Elektaç başına döndük.Kaloriferi iptal etti.Horumları ekle birleştirdi.Aracı çalıştırdık ,değişen birşey yok hararet yükseliyor düşme yok.Fanında devreye girmediğini gördük.Aklımıza termostat geldi.Şubat ayında filan yenisini alıp kendim değiştirmiştim.Ustaya söktürttüm.88 dereceli yenisi aldım ,taktı.

Aracı çalıştırdık ,sağlıklı günlerindeki hararet seviyelerinde.GAz verip yüklendik hararet orta seviyenin altında ,hep böyle olurdu her zaman.Orta seviyeye nadiren geçerdi.Böyle beklerken fanda açtı ,harerti düşürdü ,ikinciye açti ,düşürdü.Herşey normale döndü.

İhtimal vermesemde hidrojenden mi oldu acaba diye içimden geçirmiştim ama onun suçu yokmuş.Termostatım açmıyormuş.Sabah hiçbir sorun yapmamıştı.

Ustaya dedim conta yaktığımı nasıl anlarım ? Yakmış olmayayım ?
Conta yakan araç böyle çalışmaz dedi.Ayrıca bu aracın contası yeni değişmiş ve kaliteli conta takılmış dedi.

10 lira motor ustasına 10 lira elektirikçiye para verdim.18 tl termostat .Etti 38 TL
bunada şükür conta yaktıysak diye öyle korktum ki.Bundan böyle aklıma birşey getirmeyeceğim.Aklıma gelen başıma geliyor ,malüm oluyor gerçekten.

Aracı alınca işe döndüm.Aracın bütün fonkisyonları ,performansı ,harareti eski haline dönmüş.Bir sorun görmedim.Sadece subap sesi biraz artmış geldi bana.Avans vurmasına benzer tık tık seside duyuyor gibiyim.

Conta yakıldığı nasıl anlaşılır ? Başına gelen arkadaşlar anlatırsa yüreğime su serpilecek.



Aklıma gelmişken inşallah böyle bir şeyle karşılaşmazsınız ama söyleyim bu durumda kaloriferi açıp sıcak konuma getirirseniz arabayı bir nebze olsun rahatlatırdı...kalorifer sıcak suyu termostat önce direk motor çıkışından alır...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti ozantavsan » 13 Ağu 2011, 10:13

içeriden fanı doğrudan açtım düğmeyle.Kaloriferide sonua kadar açtım sıcak konumda.Gram sıcaklık gelmedi.
Hararet milim aşağıya inmedi.

Sebep termostat açmıyor + kalorifer peteği hortum girişi plastik çatlamış kaçırıyor.
Termostat açsa kaloriferi açmanın hayat kurtardığını iliyorum ,ama bende bu durum olmadı malesef.
Neyse çok ucuz atlattım daha kötüsüde olabilirdi.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti desemon » 13 Ağu 2011, 22:51

arkadaşlar benim birsorum olacak aracımın harareti çabuk yükseliyor ortayı biraz geçince fan açıyor FAN AÇILINCA TERMOSTAT ÇALIŞIYOR DEMEKMİ YOKSA FANI AÇSADA SUYU DEVİR DAİM YAPMAYABİLİRMİ DAHA AÇIKÇASI TERMOSTADIN ARIZALI OLDUĞUNU TAM OLARAK NASIL ANLARIZ
desemon
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 05 Şub 2011, 00:01
Ad Soyad: Ö.Desem
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 favorit 135L

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir