1 sayfadan 1. sayfa

Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 14 Ağu 2011, 12:38
ozantavsan
Geçen gün başıma gelen hararet yükselmesi sonrası motordan sanki subap sesi geliyor.
Öyle böyle değil çok şakırdıyor .Eskiden subap sesinin biraz fazla olduğunu söylemiş ,sonrasında külbürtör kapağını biraz gevşelterek subap sesini minimuma indirmiştik.

Olaydan sonra o ilk zamanki fazla subap sesini arar oldum.Malesef ondanda fazla...

Siz ne dersiniz ?

Az sonra külbürtör kapağını söküp üstten bir göz atacağım...........

Acaba hararet yapınca ısı ile subaplarmı uzadı ,subap ayarlarımı değişti ,kaçtı.

yarım saat sonra kontrol edeceğim (13:38).

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 14 Ağu 2011, 17:12
ozantavsan
Saat 18:08

Subaplar kontrol edildi.
Avans kontrol edildi.

Subaplarda görünürde bir soruna rastlanılmadı.
Sadece 1. subap basılıyken 8 ayar kontrolde 8 sıkıydı 0,20 ayarlandı.
8 basarken 1. subap boldu 0,20 ayarlandı.
Avans ayarı normal sorun yok.
Şakırdama sesi biraz azaldı ,düne göre daha az ama yinede rahatsız ediyor.

El değmişken akşam aküyü söküp saf su ilavesi yaptım.Bugün taktım.Akünün etrafına kaporta üstüne sıvı sızmış , beyaz toz yığını olmuş onlar temizlendi.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 14 Ağu 2011, 17:58
ozantavsan
buji kontrolüde yaptım.Hepsinin ucu beyazımsı.

Beyazsımsı olması motorun durumunun iyi ,ateşlemenin iyi ,yakıt karışımını iyi olduğunu gösteriyor.

BUJİ DURUMU AÇIKLAMA
http://www.renaultclubtr.com/forum/tekn ... trolu.html

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 14 Ağu 2011, 19:55
bekocan
yakıtın nasıl yakıyor 1 . 4. 5 .8.sipoplar eksoz bunlar 25 yap bence diğerlerini 20 çek. senteyi

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 14 Ağu 2011, 20:20
erginbkr
ozantavşan kardeş arabanla olan alakana ve yeni fikirler peşinde koşamana hayranım...

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 15 Ağu 2011, 08:42
ozantavsan
Bekocan şehiriçi lpg tüketimim 28 kuruş (100 km'de 12 litre)

Egzosları 25 yapmayı istedim hep ama hangi subapların egzos olduğunu kestiremedim.

Aracın önüne geçtiğinde solbaşatan 1 2 3 4 5 6 7 8 olarak sıraladığımızda

1. 4. 5. 8 kesin olarak egzosmu.Öyleyse en müsait zamanda yapacağım.

yani 8 . subap basarken 1.subap kalıyor ,o zaman 1. subapı 0,25 ayarlıyoruz değilmi.
5. subap basarken 4. kalkık oluyor o zaman 4ü ayarlıyoruz.
5 basarken 4 ü
1 basıp 8 kalkarken 1. subapı.

İşte bu noktada benim kafam hep karışıyor.
1 egzos basarken 8 kalkıyor
2 emme basarken 7 kalkıyor.

Beni bir aydınlatın ben bu egzos ve emme subaplarını kavrayamıyorum , 1 basarken egzos dışarı atılmışmı oluyor 8 o an kalkık oluyor oda egzosu atmak içinmi bekliyor.
sonra 2 basıyor emmeyimi yapmış oluyor.

Bekocan emme 0,20 egzos 0,25 sonrası senin yakıt ne oranda düştü..
ilgine teşekkür ederim.......

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 15 Ağu 2011, 14:16
Erdemsah
ozantavsan yazdı:Bekocan şehiriçi lpg tüketimim 28 kuruş (100 km'de 12 litre)

Egzosları 25 yapmayı istedim hep ama hangi subapların egzos olduğunu kestiremedim.

Aracın önüne geçtiğinde solbaşatan 1 2 3 4 5 6 7 8 olarak sıraladığımızda

1. 4. 5. 8 kesin olarak egzosmu.Öyleyse en müsait zamanda yapacağım.

yani 8 . subap basarken 1.subap kalıyor ,o zaman 1. subapı 0,25 ayarlıyoruz değilmi.
5. subap basarken 4. kalkık oluyor o zaman 4ü ayarlıyoruz.
5 basarken 4 ü
1 basıp 8 kalkarken 1. subapı.

İşte bu noktada benim kafam hep karışıyor.
1 egzos basarken 8 kalkıyor
2 emme basarken 7 kalkıyor.

Beni bir aydınlatın ben bu egzos ve emme subaplarını kavrayamıyorum , 1 basarken egzos dışarı atılmışmı oluyor 8 o an kalkık oluyor oda egzosu atmak içinmi bekliyor.
sonra 2 basıyor emmeyimi yapmış oluyor.




Aracuın onune gecıp motora bakın sırlamayı sölüyorum sol dan başlıyorum yanı muavın tarafında söfor tarafına dogru

Eksoz - Emme - Emme - Eksoz -Eksoz - Emme - Emme - Eksoz

Bekocan emme 0,20 egzos 0,25 sonrası senin yakıt ne oranda düştü..
ilgine teşekkür ederim.......

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 15 Ağu 2011, 14:18
Erdemsah
Erdemsah yazdı:
ozantavsan yazdı:Bekocan şehiriçi lpg tüketimim 28 kuruş (100 km'de 12 litre)

Egzosları 25 yapmayı istedim hep ama hangi subapların egzos olduğunu kestiremedim.

Aracın önüne geçtiğinde solbaşatan 1 2 3 4 5 6 7 8 olarak sıraladığımızda

1. 4. 5. 8 kesin olarak egzosmu.Öyleyse en müsait zamanda yapacağım.

yani 8 . subap basarken 1.subap kalıyor ,o zaman 1. subapı 0,25 ayarlıyoruz değilmi.
5. subap basarken 4. kalkık oluyor o zaman 4ü ayarlıyoruz.
5 basarken 4 ü
1 basıp 8 kalkarken 1. subapı.

İşte bu noktada benim kafam hep karışıyor.
1 egzos basarken 8 kalkıyor
2 emme basarken 7 kalkıyor.

Beni bir aydınlatın ben bu egzos ve emme subaplarını kavrayamıyorum , 1 basarken egzos dışarı atılmışmı oluyor 8 o an kalkık oluyor oda egzosu atmak içinmi bekliyor.
sonra 2 basıyor emmeyimi yapmış oluyor.




Aracuın onune gecıp motora bakın sırlamayı sölüyorum sol dan başlıyorum yanı muavın tarafında söfor tarafına dogru

Eksoz - Emme - Emme - Eksoz -Eksoz - Emme - Emme - Eksoz

Bekocan emme 0,20 egzos 0,25 sonrası senin yakıt ne oranda düştü..
ilgine teşekkür ederim.......




Sibop ayarı yaparken aracın 0 soğuk olması gerekir ve favoritler için bütün sübap ayarları 0,20 mm dir 4 cu subopta eksoz sonu emme başlangıcı 1 cı sübap için sente ve sübap ayarı vaktidir

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 15 Ağu 2011, 14:36
ozantavsan
Subap ayarına yabancı değilim.1,5 yılda iki kez yaptım.kontrollerim hariç.

Her zaman soğuk motora emme 0,20mm - egzos 0,20 mm olarak fabrika değerlerini ayarladım.
Akşamdan park ederim , öbür gün öğleye doğru aracı sağ taraftan krikoya aldımmı.Direksiyon sağa 5. vites takılı çevir bakalım çevir hepsini 0,20 ayarlarım.

egzos 0,25 te yakıt düştü vesaire açıklamaları gördükçe acaba denesemmi diyorum.emme 0,20 egzos 0,25 olarak.
egzosun 0,25 ayarlanması bir avantaj sağlarmı yoksa dez avantajmıdır?
Egzos gazları daha iyimi atılır.Yoksa egzos subapının açılma ve kapanma süresini değiştirerek dezavantaj yaratır.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 15 Ağu 2011, 21:19
bekocan
evet abicim soğuk motor
1 eksoz 2 emiş 3 emiş 4 eksoz 5 eksoz 6 emiş 7 emiş 8 eksoz
doğru 1 bastığında 8 i yani eksoz 25 sentil yap
2bastığında 7 yi 20 sentil yap sırasıyla takip et
4 bastığında 5i 25 sentil yap
5 bastığında 4 ü 25 sentil yap
6 bastığında 3 ü 20 sentil yap
7 bastığında 2 yi 20 sentil yap
8 bas 1 i 25 sentil yap
açıkcası eksoz sentilleri az gec kapatacak harareide keser bu şeklde
önden motora baktığımızda 1 2 3 4 5 6 7 8
bu şekilde yap senteyi yakıtın düştüğünü ğöreceksin 280 kr biraz fazla ğibi
bunu 220kr şehir içi düşürmen lazım yani
4.5 lt ile 50 km ğitmen lazım hele bir dene sonuçu bekliyorum
bende şhiçi 275 felan yakıyordum emiş 20 eksoz 25 çektim yakıt baya zıpladı
daha önce ne yaptıysam yakıtı indirememiştim ama bu basit işlem sonrası şimdi iyi yakıt
hemen hemen şimdi 1lt gazla 11.1 km ğidiyorum tam net olmamak kaydı ile
ama geçen hafta şehir dışı net olarak 74.41lt yakıtla 984 km yaptım

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 21 Ağu 2011, 16:18
ozantavsan
Bekocan , bu sabah subapları soğuk motor emme 0,20 mm - egzos 0,25 mm olarak ayarladım.
Bakalım yakıtta düşme , değişiklik olacakmı .
Benzinde çalıştırıp motor ısındıktan sonra lpg ayarıda yaptım.
Rolanti 400 devirlere düşüyordu ya onun için.İlk ayar ve denemelerde değişen birşey olmadı hatta akü ışığım bile yandı.
Sonra ayarı biraz tutturdum galiba 600 devirlere iniyor ancak akü ışığını yakmıyor.
Subap sesi hala var kesemedim.Araç biraz rahatladı gibi geldi.Egzos çıkışını hep kontrol ederdim.Şimdi daha rahat gibi ,uygun kelimeyi bulamadım.rolantide egzos sesi daha azaldı gibi geldi , daha rahat ve elini tutunca ısısı eskiye göre daha az gibi.

distribütör kapağımı , tevzi makaramı ve distribütörüde wd40 ile temizledim.Tevzi makarama zımpara yaptım.
İlk 10 dakika devir ibrem biraz titredi sonra normale döndü.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 22 Ağu 2011, 08:22
sainz
Bak bu da aklıma şimdi geldi.
ozantavsan yazdı:...distribütör kapağımı , tevzi makaramı ve distribütörüde wd40 ile temizledim.Tevzi makarama zımpara yaptım...

Tevzi makarasının üzerinde bir rezistans vardır. Bu rezistansın da doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmeni öneririm.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 22 Ağu 2011, 08:34
ozantavsan
Sainz ,konuyu biraz daha detaylı anlatabilirmisin.Tevzi makaram ford araçlara ait olan , daha kalın.
üst kısım metal , distribütör kapağındaki kömüre değen.İçindede tırnak kadar büyüklükte metal var.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 22 Ağu 2011, 13:46
sainz
ozantavsan yazdı:Sainz ,konuyu biraz daha detaylı anlatabilirmisin.Tevzi makaram ford araçlara ait olan , daha kalın.
üst kısım metal , distribütör kapağındaki kömüre değen.İçindede tırnak kadar büyüklükte metal var.

Fotoğrafta kırmızıyla işaretlediğim kısımda rezistansı.

Ölçüm yapılabilir mi veya sağlıklı çalıştığı aralık nedir bilemiyorum. Ancak fazla da pahalı bir parça değil nihayetinde. Orijinalini alıp değiştirip denemeyi öyle de yapabilirsin kanımca.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 22 Ağu 2011, 14:11
ozantavsan
Teşekkürler. Öncelikle distribütör veya tevzi makarası ile ilgili sıkıntımj yok.Ara sıra temizlik yağlama yaparım sadece.Benim tevzi makarasının üstü komple metal , arada boşluk yok ,rezistans yok.
Bizim favoritlerin tevzi makarası ince ,benim şu an kullandığım ford tevzi makarası.Değiştirmeye gittiğimde parçacım daha sağlam olduğu için beni ford tevzi makarasına yönlendirdi.Ford parça satan yere gidip aldım.
alınca daha sağlam daha dayanıklı olduğu belli oluyor zaten.Üst kısmı bir uçtan diğer uca tek parça metal.

Tevzi makarasının görevi ateşleme bobininden gelen akımı buji kabloları vasıtasıya ilgili bujiye göndermek değilmi.O zaman niye rezistansa ihtiyaç duysunlar ki.akım gelir tevzi makarasının üstündeki metalden buji kablosuna geçer.

Re: Hararet yükselmesi sonrası motor iyice şakırdıyor

İletiTarih: 22 Ağu 2011, 15:00
sainz
ozantavsan yazdı:Teşekkürler. Öncelikle distribütör veya tevzi makarası ile ilgili sıkıntımj yok.Ara sıra temizlik yağlama yaparım sadece.Benim tevzi makarasının üstü komple metal , arada boşluk yok ,rezistans yok.
Bizim favoritlerin tevzi makarası ince ,benim şu an kullandığım ford tevzi makarası.Değiştirmeye gittiğimde parçacım daha sağlam olduğu için beni ford tevzi makarasına yönlendirdi.Ford parça satan yere gidip aldım.
alınca daha sağlam daha dayanıklı olduğu belli oluyor zaten.Üst kısmı bir uçtan diğer uca tek parça metal.

Tevzi makarasının görevi ateşleme bobininden gelen akımı buji kabloları vasıtasıya ilgili bujiye göndermek değilmi.O zaman niye rezistansa ihtiyaç duysunlar ki.akım gelir tevzi makarasının üstündeki metalden buji kablosuna geçer.

Görevi akımı geçirmek ancak ne mantıkla var o rezistans ben de bilmiyorum.