LPG'de vitesi boşa aldığına rolantide devrin 400'e düşmesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG'de vitesi boşa aldığına rolantide devrin 400'e düşmesi

İleti ozantavsan » 17 Ağu 2011, 09:49

LPG kullanımında vitesi boşa attığında , rolantide , özellikle ışıklarda devir 400 lere düşmeye başladı.
İlk başladığında bazen rolanti devri düştüğünden şarj ışığı yanıp titremeye başladı.Gaza hafif dokununca normale dönüyordu.
LPg regülatör üzerinde pirinç saplamayı motor sıcak fan bir kaç kez açmışken ayarladım.
Şimdi şarj lambası yanacak konuma gelmiyor devir 500 civarı.Bazen az aşağıyada düşebiliyor.
Vitesi boşa aldığımda etrafta yaya varsa aracın yaklaştığını anlayamıyorlar.Ben bile aracın çalışıp çalışmadığını anlayamıyorum ,o devirde çok sessiz oluyor haliyle.

Benzinde rolanti sorunum yok.HArarettten sonra benzinde denemedim ama değişiklik olduğunu sanmıyorum.

Ayrıca sabah aracı soğuk çalıştırırken kontağı açıyorum.
LPG sisteminin tık sesini duyduktan sonra gaza basıp yavaş çekiyorum marşa basıyorum ,çalışmıyor.
2 . kontak marşta çalışıyor.
Pirinç saplama ayar çok açınca rolanti zaten düşüyor.Tam normal çalışıp düşme yaşanmadığı ayarda bırakıyorum.
rolanti 400 lere düştüğünde gaz verinde 700-800 devir civarı oluyor.uzun süre ışıkta beklerken geçen zamanla 400e iniyor.Birden inmiyor.

Sizce lpg'de rolantiyi sabitlemek için ne yapmalı ?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti kaptanmagaraadami » 17 Ağu 2011, 20:02

lpgde rölanti ayarlamak sadece sarı pirinç vidayla olmuyor. plastık saplamayla bir kombinasyonu var. ben aracımın lpg ayarını kendim yapıyorum. bu forumda birisi çok iyi anlatmıştı sağ olsun. ama aracın benzinde de aynı şekilde sorun vermediğinden emin olmalısınız. durum benzinde de aynıysa karbüratör rölanti ayarından kendiniz halledebilirsiniz. olazsa sorun distribütördedir. baktırın sağlamsa avans ayarlatın.
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 17 Ağu 2011, 21:36

abicim bu rolanti devri tam bir başa beladır bizim araçlarda motor devri yani krank devri öyle ğüzel olmalı ki rolanti ayarı tutturulsun
1: rolanti karbratör hava alıyordur düzensiz çalışır
2; çikle iyi çalışmaz sorun yaşarsın hortumları tam oturmalı
3; karbratör üzerindeki rolanti ayarı benzinde tam ayarlanıp sabit brakılmalı
benzinde normalse gaza gececeğiz
4; avans ayarı tabanca ile ayarlanmamışsa rolantide motor hızlanmasının en sağ ve en sol avans ayarını tam ortasına getirip sabitleyin
5; bunlar tamamsa motor sıcakken gaz beyin nin üzerindeki vidayı tamamen sıkın
kesik kesik gaz vererek gaz beyin üzerindeki pilastik vida rolanti ayarıyla devri 900 yapın
eğerki sabah kaltığınızda motor çalıymayacak olursa veya zor çalışacak ğibi olursa motoru tekrar çalıştırdığınızda beyin üzerindeki vidayı oynayarak rolanti devri 1000 yapın .
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir