55 ah alternatörümü 100-120 ah olanla değiştirmek istiyorum.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

55 ah alternatörümü 100-120 ah olanla değiştirmek istiyorum.

İleti ozantavsan » 23 Ağu 2011, 23:42

Skoda favorit aracıma uyabilecek 90 veya 100 amper şarj dinamosu arıyorum.
Başka hangi aracınki uyar ,nereden bulabilirim ?

Forumda 120 amper şarj dinamosu ve 72 amper akü kullandığını belirtmiş bir üyemiz [url=member/alibahad%C4%B1r26/]alibahadır26[/url]..
Ne kadara mal oldu ve hangi aracın şarj dinamosu uydu.

55 amper alternator devede kulak kalıyor bizim araçlara.Yani fabrika çıkışı sanki minimum ihtiyaca göre takılmış.Hele LPG sistemi alternatörü sömürüyor bence..Ben hidrojen sistemimi taktığımda (20 amper çekmem gerekiyor) akü şarj lambası yanıp sönmeye başlıyor.Acilen alternatörü değiştirmem gerekli.

Yardımlarınızı bekliyorum..

55 ah toplam akım

-20 hidrojen kalan = 35ah
Far açsak 15ah desek kaldı 20 ah

Kalan 20 amper akım ile lpg sistemimi beslenecek ?
Aküye şarj akımımı verilecek?
Bujilere ateşleme için akımmı gönderilecek ?
Hangi birine yetecek.

Elde üç kuruş akım bozdur bozdur harca misali.

Oysa 100 - 120 amper arası olsa yarısını tüketsek bir o kadar da kalır.Ateşlem daha iyi olur.Akümüz üzülmez.Biz üzülmeyiz , motorumuz daha sıhhatli çalışır.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 24 Ağu 2011, 01:17

aslında benımde bayadır aklımda bu olay ama bı turlu zaman bulupta işe koyulamadım ben aracıma opelın şarj dınamosunu uydurmaya çalışıcam tam 100 amp çunkı ne kadar kasarasan kas 14,2 volt sarj yapıyo sıkıntı çıkarmıyo ;) bızım 55 lıklerde 13,5 sarj yapıo ölctum dün. + elımde fıat doblonun soğutma fanı var çıft motorlu onuda uydurmaya calısıcam . bıraz or olucak gıbı gorunuyo denemekte fayda var . buyuk fanı normal şekılde bağlıcam dığer kucuğude ıçerden kumandalı yapıcam baktımkı buyuk yetmıyo takvıye olarak ıkıncıyı çalıştırırım ;) nasıl fıkır ama ?
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti beyazkurt61 » 24 Ağu 2011, 03:01

hhahah ben dogan selex dınamosu takdırdım gayet mennunum tesısatı acınca lup elekdırı yutuodu sımdı no problem kurtuldumm :)
Kullanıcı avatarı
beyazkurt61
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 15 Mar 2011, 00:16
Ad Soyad: çilingiroglu
Nereden: Trabzon
Arabanız: felicia

İleti ozantavsan » 24 Ağu 2011, 07:22

Doğan SLX alternatör kaç amper ?
Boyutu bizim alternatör kadar mı ? yoksa büyükmü ? Montaj için ekstra parça gerektimi ?
Ve fiyatı ne tuttu ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 24 Ağu 2011, 12:17

Alternatörler
Bosch, her türlü yolcu aracı için kompakt ve sessiz çalışan geniş bir alternatör ürün gamı sunar. Bosch marka alternatörleri, yüksek performans ve verimlilik sergiler. Alternatörlerimiz tüm araç içi elektrik sistemlerine güvenilir enerji beslemesi sağlar ve yakıt tüketiminde ve emisyonlarda fark edilebilir bir azalma sağlar.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=14128.0 adresinden alıntıyı aşağıda paylaşıyorum.ŞArj dinamosunun önemi burada öne çıkıyor..
Otomobillerde Yakıt Ekonomisi

« : Ekim 17, 2009, 11:26:21 »


Arkadaşlar, faydalı bilgiler içerdiğini düşündüğüm http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles adresinde orjinal İngilizce metninin bulunduğu "Otomobillerde Yakıt Ekonomisi" başlıktan bazı bölümleri Türkçe'ye çevirerek sizlerle paylaşmak istiyorum.

İdeal olarak, vakumlu bir ortamdaki düz bir yüzeyde sürtünmesiz lastiklerle sabit bir hızda seyretmekte olan bir araç, o hıza erişmek için gereken enerjinin haricinde bir enerji harcamadan herhangi bir hızda yol alabilir. Daha az ideal şartlarda ise herhangi bir araç, hava sürtünmesi, lastik yuvarlanma direnci ve araç fren ile yavaşlatıldığında kaybedilen atalet enerjisi gibi yol yük kuvvetlerini yenmek için enerji harcayacaktır. İdeal olarak çalışan yenileyici frenleme ile (F1’deki KERS sistemleri gibi) atalet enerjisi tamamen geri kazanılabilir fakat hava sürtünmesi ve yuvarlanma direncini azaltma konusunda aracın şeklini ve lastik tasarımını optimize etmek dışında pek fazla seçenek bulunmamaktadır. Yol yükü enerjisi yani lastiklerin gereksinim duyduğu enerji belli bir sürüş çevrimi boyunca araç hareket denklemi ile hesaplanabilir. Araç aktarma organları aracın hareket ettirilmesi için gerekli olan bu minimum enerjisi sağlamak zorunda olup ilave enerjinin büyük bir kısmını yakıt enerjisini işe çevirirken ve lastiklere aktarırken kaybedecektir. Genel olarak bir aracı hareket ettirirken oluşan enerji kayıpları aşağıdaki şekilde özetlenebilir.
- Motor verimliliği, motorun tipine aracın kütlesine ve yüküne ve motor hızına (devir) göre değişmektedir.
- Aerodinamik sürtünme kuvveti, kabaca aracın hızının kara köküyle orantılı olarak artmaktadır fakat bu kuvveti yenmek için gerekli olan güç aracın hızının küpüyle doğru orantılıdır.
- Yuvarlanma direnci
- Frenleme (Her ne kadar yenileyici sistemler bu enerjinin bir kısmını geri kazanabilse de)
- Şanzımandaki kayıplar (Manüel şanzımanlar % 94’e kadar verimli olmakla birlikte eski otomatik şanzımanların verimliliği % 70’e kadar düşebilmektedir. Manüel vites kutularına benzer parçalara sahip vites değişimi otomatik olarak kontrol edilebilen şanzımanların verimliliği üstüne en uygun vites değişim noktasının seçilebilme yeteneği gibi bir bonus ile manüel şanzımanlarla aynı olacaktır.
- Klima. Motorun kompresörü çevirmek için ihtiyaç duyduğu güç yakıt verimliliğini azaltmaktadır. Bu kapalı pencerelerle seyahat etmekle kıyaslandığında azalacak olan hava sürtünmesi sayesinde bir miktar dengelenecektir. Klima sisteminin ilave ağırlığı da yakıt tüketiminde çok az bir artışa neden olacaktır.
- Elektrik sistemleri. Farlar, akünün şarj edilmesi, aktif süspansiyon, hava dolaşımı fanları, dondurucular, medya sistemleri, hoparlörler ve diğer elektronik parçalar, bu cihazların çalıştırılması için gerekli güç alternatör üzerinde ilave bir yük oluşturacağı için yakıt tüketimini ciddi biçimde arttırabilecektir. Alternatörler genelde % 40-60 oranında verimli oldukları için, elektronik cihazların motor üzerinde yükü rölanti de dahil olmak üzere herhangi bir hızda 3 beygir gücüne kadar çıkabilecektir. FTP 75 çevirim testinde, alternatör üzerindeki 200 watt’lık bir yükün yakıt verimliliğini 0,4km/lt oranında azalttığı not edilmiştir. Örneğin farlar, kısada 110 watt, uzunda ise 240 watt enerji harcamaktadır. Bu elektriksel yükler, gerçek hayat ile sadece motorun çalıştırılması için gerekli ve temel klima sistemlerini içeren elektriksel yüklerin kullanıldığı EPA testleri arasındaki farklılıkların nedeni olmaktadır.

Elektriksel yüklerden kaynaklanan yakıt verimliliği kayıpları elektriksel yüklerin çoğu sabit olduğu için düşük hızlarda daha etkilidir. Dolayısıyla, düşük hızda, motorun beygir gücünün önemli bir kısmı elektriksel yükler tarafından kullanılacaktır. Bu orantısal etki nedeniyle, hibrid araçlar elektriksel yüklerden kaynaklanan yakıt verimliliği açısından çok daha verimlidir.

* FTP 75 çevirim testi, ABD’de araçların emisyon sertifikasyonu için yapılan testin adıdır.
* EPA testleri ABD'de araçların tüketim değerlerinin test edilmesi için yapılmaktadır.

Aşağıdaki şekil, bir otomobildeki yakıt enerjisinin nerelerde hangi oranlarda kaybolduğunu şehir içi ve şehir dışı için kıyaslamalı olarak göstermektedir.



Şekilde yer alan İngilizce kelimelerin Türkçe karşılıkları:

Fuel: Yakıt
Standby: Bekleme
Engine: Motor
Engine Loss: Motordaki Kayıp
Accessories: Aksesuarlar
Drivetrain: Aktarma Organı
Drivetrain Loss: Aktarma Organındaki Kayıp
Aerodynamic: Aerodinamik
Rolling: Yuvarlanma
Braking: Frenleme
Urban Driving: Şehiriçi Kullanım
Highway Driving: Şehirdışı Kullanım


« Son Düzenleme: Ekim 17, 2009, 15:03:40 Gönderen: Hakkı Saygılı »
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 24 Ağu 2011, 14:13

Hangi donanım; ne kadar elektrik harcıyor?

Otomobillerin konfor donanımları her geçen gün artıyor… Peki bu donanımların yakıt tüketimine etkisini biliyor musunuz?
Kış aylarında hemen hemen her sürücünün kullandığı kalorifer sisteminin bile yakıt tüketimini artırdığını biliyor muydunuz? Isıtmalı koltuklar, iç mekanda yanan küçük bir ampul… Bunun gibi pek çok aksesuar donanımı aracımızda yüksek oranda elektrik tüketimine ve akünün daha kısa sürede ömrünü tamamlanmasını neden oluyor.
Bilindiği üzere otomobillerdeki elektrik ihtiyacını şarj dinamosu ya da alternatör olarak tanıdığımız bir jeneratör sağıyor. Şarj dinamosu ya da alternatör, otomobil seyir halindeyken kullanılan tüm elektrikli parçaların elektrik ihtiyacını karşılıyor. Ayrıca geriye kalan fazla enerjiyle de aküyü şarj ederek ilk çalıştırmada enerjiyi sağlayan bu parçayı hep dolu tutuyor. Motor devri ne kadar yüksek tutulursa, şarj dinamosunun ürettiği enerji miktarı da artıyor. Yapılan ölçümlerde motorun rölantide 150 Watt, 5.000 d/d’ yse 1.300 Watt elektrik ürettiği tespit edilmiş.
Şarj dinamosunun devri ve direnci artıkça V kayışını döndüren krank miline daha fazla yük biniyor. Krank milini döndürmek içinse motor içerisinde daha çok ateşleme olması gerekiyor ve böylece enerjiyle birlikte yakıt tüketimi de yükseliyor. Aşırı elektrik çekiminin yarattığı bir diğer olumsuzluksa bu V kayışının aşınıp kopması. Aşırı yük altında çalışan bu parça yük sebebiyle zamanından önce kopabiliyor. Kayışın değiştirilmesi düşük bir maliyet olarak düşünülebilir. Ancak aynı kayıştan devir daim pompasının da güç aldığı düşünülürse kayışın koptuğunun fark edilmemesi motorun hararet yapmasına yol açabilir. Bu da maliyeti yüksek tamiratları beraberinde getirebilir.
Peki yakıt tüketimini minimum seviyeye indirmek için ne yapmalıyız? Bu tahmin edilenden çok daha basit. Sadece elektrik tüketimini artıran donanımları zamanında kullanmamız yeterli. Çünkü motor kontrol ünitesi ve yakıt pompasının elektrik sarfiyatını kimse kontrol altına alamaz. Ancak koltuk ısıtması gibi yüksek elektrik tüketen donanımları sürekli kullanmayarak sarfiyat minimuma indirilebilir. Özellikle motor ısınırken elektrik tüketen donanımların kullanılmaması bizi bu savaşta galip çıkarabilir. Arka cam rezistansı ve radyo-teybi motor ısındıktan sonra açmak daha doğrudur. Klima sistemini de doğru zamanda çalıştırmakta fayda var. Nitekim klimanın sürekli çalışması gerekmiyor. Otomobilin iç mekanı yeterince soğuk tutulduğu zaman kapatılabilir. Çünkü soğutma kompresörü de gücünü krank milinden alıyor. Yani yakıt tüketimine etkisi ciddiye alınacak kadar yüksek. Şarj dinamosu için geçerli olan aynı şeyler burada da geçerli. Kaloriferin yani normal havalandırma sisteminin elektrik tüketimiyse her kademede aynı. Akşamları motoru çalıştırdıktan sonra farları açın. Farların da yakıt tüketimini küçük bir miktar artırdığı gerçek. Fakat sağladığı güvenlik karşısında asla bu konuda tasarruf etmeye kalkışmayın. Hava aydınlık bile olsa farlarınızı açık bırakın!
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti beyazkurt61 » 25 Ağu 2011, 17:36

üstat tornacı yaptı 100 dınamo tttuttu tanıdı 20de işcilik attım ona tamam dır sorun cozulduu :)
Kullanıcı avatarı
beyazkurt61
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 15 Mar 2011, 00:16
Ad Soyad: çilingiroglu
Nereden: Trabzon
Arabanız: felicia

İleti skodaizm » 25 Ağu 2011, 18:26

Doğan alternatörü motoru yormayacaksa takılabilir. Ama önce yeni bir Favorit alternatörü alıp işi riske sokmayın.

Benim 1994 Forman de de akü jarjı bir türlü verimli olmuyor ve garantiden sürekli aküyü (Mutlu) değiştiriyordum. Alternatör değerleri ise hep normal gözüküyordu. Ancak orijinal yeni bir Favorit ( çıkma) alternatörü takınca ne akü bitiyor ne de tüm sistemler açıkken bir enerji düşüşü görülüyor. Araca artık marş basnayacak akım düşecek korkusu yaşamadan gönül rahatlığıyla biniyorum.Şimdi de üzerinde Hankook marka akü var Araç günlerce yatsa bile marş basma problemi olmuyor.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti kaptanmagaraadami » 25 Ağu 2011, 19:54

ben orjinal olmak şartıyla favorit alternatöründen vazgeçmezdim.
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 25 Ağu 2011, 20:07

abicim sadece akünü en fazla 72 amper tak daha pazla ğücte akü takma derim
fazla takarsan bu seferde marş kontakların yapışır
üzerindeki şarz motorunda yeter onu şarjlar zaten
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 26 Ağu 2011, 05:59

Tekrar belirteyim şarj dinamom sağlam.Hidrojen sistemide bağlıyacağım için yetersiz geliyor.
Bu nedenle yükseği ile değiştirmem gerek.Sonrasında 60ah mutlu akümü 72ah ile değiştireceğim.

yada şu prensiple bir motor yapacaksın.Ya komple araca motor , yada 2. bir şarj dinamosunun kasnağını böyle çevireceksin.KAyışla motora bağlamadan direk stirling motora bağlayacaksın.Tek gereken biraz ısı biraz mekanik.
Yakıt yok..

STIRLING MOTOR VE ALTERNATOR (alternatör el yapımı)
http://www.youtube.com/watch?v=rdlDP2Ud ... ure=relmfu

-------------------
http://www.youtube.com/watch?v=xF15NA4vR2w

http://www.youtube.com/watch?v=r7Lin3zXksY Stirling araba testi

http://www.youtube.com/watch?v=osNluWPO ... re=related Stirling kano

http://www.youtube.com/watch?v=DVOJ-SAO ... re=related Stirling motor nasıl çalışır

http://www.youtube.com/watch?v=m0h6O2l6 ... re=related 5 silindir stirling motor

http://www.youtube.com/watch?v=Ll598PVT ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=cqmeYc8G ... re=related kola kutusundan motor

http://www.youtube.com/watch?v=1QtO5jJy ... re=related Kola kutusundan motor

vee stirling sistemli araç http://www.youtube.com/watch?v=qS5x91CZ ... re=related

vee stirling helikopter http://www.youtube.com/watch?v=ZQkITRMQ ... re=related

Fan http://www.youtube.com/watch?v=Heg3xaWU ... re=related

Stirling motorla çalışan radyo http://www.youtube.com/watch?v=L_-hxyTzFtY

Stirling vantilatör http://www.youtube.com/watch?v=kHcbnMUX ... re=related
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 26 Ağu 2011, 06:32

1 defada koyulan sıcak su ile 14-15 saat çalışan stirling motor

http://www.youtube.com/watch?v=CdX7hwjhgA4&NR=1




Bu arada alternatör yerine şarj dinamosu dmeme gerekiyormuş.Prensip olarak çalışmalrı aynıda olsa alternatör ile şarj dinamosu farklıymış.Eski araçlarda şarj dinamosu yenilerde alternatörmüş..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti kaptanmagaraadami » 26 Ağu 2011, 22:08

stirlig motorlar çok verimsizdir. yani ısı farkından yararlanarak çalışan bu motorlardan fazla enerji elde edilemiyor maalesef. kendi iç direncini ancak yenebiliyor. sistem ilginç, çok ünlü olması ve boşa giden soğutma suyunun ısı enerjisi de çok cazip olmasına karşın hiçbir otomobil firması bunu otomobillerde kullanmadı. yani motora bunu eklemek astarı yüzünden pahalıdır :idea:
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir