Rolantide Problemi devrin 400'e düşmesi , Stop Etme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rolantide Problemi devrin 400'e düşmesi , Stop Etme

İleti ozantavsan » 01 Eyl 2011, 15:40

Bir kaç kez paylaşmıştım.Favoritim Vitesi boşa aldığımda devri 500 - 400 devre kadar iniyordu.
Bayramı by şekilde geçirdim.Şehirdışı yolda vitesi hiç boşa almadım.Vites değiştirirkende ayağımı gazdan fazla ayırmadım.

Ben LPG2de devir düşük diye düşünüyordum.Az önce aracı benzinde kullandım devir aynı rolantide 800 - 900 devir hak getire 600 ilşe 500 arası vitesi boşa alınca 400.Bazen şarj ikaz yanabiliyor.Özellikle 4. vitesle hızla ilerlerken frenleyip tekrar gaza basında stop ettiği oldu.Hemen bir vites küçültüp ayağı debriyajdan çekince ateşleme başlıyor .Yani kontak kapat aça gerek yok.Yüksek hızda yokuş inerken boşa atıp frene biraz basarsan stop edebiliyordu.

Az önce ziyaret dönüşü yolda gölge tenha bir yer buldum.
Karbüratör üst kapak , lpg mikser ,kabloları ,alt muhafaza plastiğini söktüm.Önce biraz WD40 temizliği yaptım.
Aracı benzinde çalıştırdım rolanti yine sürünüyor.

Ben hep aracın önüne geçtiğinde karbüratörün sol yanındaki biraz derindeki vidadan rolanti ayarına uğraşıyordum.Aracın çalışma sesi değişiyor ama rolanti aynı.Nihayet gözüme bir ayar çuğu ilişti.Karbüratörün tam arka kısmında ,gaz telinin geçtiği yerde bir metal uzantı var ortası delik.Yivli uzun bir vida.Orayı kendime doğru çevirmeye başlayınca rolanti yükseldi.

Benzinde 900 devir civarı bıraktım.KArbüratör üst , alt plastik,mikseri monte ettim.GAza ladım aracı.
2 fan açması sonrası rolanti 1000 civarıydı.900 civarlarına tekrar ayarladım.LPG mikser pirinç saplamayıda uygun ayarladım.Fan ve farlar açıldığında 750-800 devir arası bıraktım.

Yolda vitesi boşa aldım , ani fren yaptım ,yüksek hıza çıktım boşa attım ,frenledim hiçbir sorun yok.

SORULARIM :

BEn rolanti ayarı yapmaya çalışırken karbüratör hava ayarınımı kurcalıyordum ?

KArbüratörün tam arkasındaki yivli vida rolanti ayar vidası doğrumu?

Durum böyleyse hava ayarı bozduk değilmi ?

Rolanti sorunu varken dolu depoya 78 km şehiriçi + 70 km şehir dışı yol yaptım ,karışık hesapta depoyu fulledim
lpg 2460'dan 16 litre gaz aldı .Tutar 39,56 TL = KArışık 24,7 kuruş
Şehiriçi sarfiyatım hep 28 kuruştu - 78 km x 28kr = 21,84 TL 39,56-21,84=17,72 TL 17,72/70=25,3 Kr
bu hesap kesin değil rolanti sorunu + hava ayarı yanlışlıkla bozmam + gaz yarımın çok açık olması + lpg rolanti tutturmak için pirinç saplamanın çok açılması.
Sizcede bu olumsuzluklar bu hesabı geçersiz kılarmı ????

Daha önce sormuşum ve forumlda resimli cevaplanmış.Rolanti yar vidası ve hava yakıt karışım ayarı.
Hayy Eşşekk Bennn..Ne kızdım kendime.



 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 01 Eyl 2011, 20:11

1. fotodaki kesnlikle rölanti devrini ayarlama vidası. Hava-yakıt karışımı doğru ise, ancak rölanti istenen seviyede değilse, rölanti devri istenen seviyeye bu vidadan getirilir.

2. fotodaki hava ayarı denilen ayardır. Havayı açarsanız rölanti artar, aracın çekişi artmış gibi gelir ancak yakıt tüketimi yükselir.

Sanayiye rölanti ayarlatmaya gidildiğinde direkt 2. fotodaki ayarı kurcalıyorlar. Halbuki; havayı ne kadar açarsan aç rölanti devri rölanti vidasından ayarlananın biraz üzerinde oluyor.

Yapılması gereken hava-yakıt karışımının fabrikanın belirlediği oranlarda yapılıp yapılmadığının tespiti gerekirse ayarla düzeltme ve akabinde rölanti vidasından rölantinin tam olarak ayarlanmasıdır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti gkmn » 02 Eyl 2011, 23:15

1. foto daki yerden yaparım ben hep rolanti ayarını ama bunu motor sıcak iken yap cigle devreden çıkmış olsun.
2. resimdeki yeri hiç farketmemiştim orayıda bi kurcaliyayım benim favo zengin karışım yapıyor galiba hava oranını artırmam lazım egzosttan su atıyor çünkü ama su eksiltme yok.
gkmn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 18 Haz 2010, 18:57
Ad Soyad: gökmen
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit GLX

İleti ozantavsan » 03 Eyl 2011, 08:03

Rolanti ayarını motor sıcakken fan bir kaç kez açtıktan sonra benzinde yapıyorum.Daha sonra farlar açıkken rolanti devrinin düşmesine görede ayarlıyorum.Sonra fan açıldığındada biraz ayarlıyorum.daha sonra lpgde kontrol ve ayar.Böylece tam oldu.

2. resimdeki hava yakıt oranı ayar ve senin egzostan su gelmesi iyi.Çünkü bu hava yakıt karışımının iyi olduğunu gösterir.
Bence hiç elleme.Ben sanayi açık olsa cihaz ile kontrol ettirip ayarlatacaktım.Pazartesi günü muhakkak yaptıracağım.Sende cihazla emisyon testi yapan bir usta bul , ona yaptır.Göz kararı ile ayarlamak zor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Celal16l1849 » 13 Kas 2012, 13:44

Benimde şikayetim dün benzin aldım 10 km gittim stop etti benzinde oldu bu tekrar çalıştırdım benzinde 1 km sonra stop etti? Yeni üye oldum yardımcı olun lütfen
Celal16l1849
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 13 Kas 2012, 13:29
Ad Soyad: Celal özdemir
Nereden: Bursa
Arabanız: Favorit135l


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir