ACAYİP FAZLA SU EKSİLTME VE HALİYLE HARARET

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ACAYİP FAZLA SU EKSİLTME VE HALİYLE HARARET

İleti ozantavsan » 22 Eyl 2011, 14:41

merkezmi ? plaka hiç yabancı gelmedi .çümkü arabanın önünde kamuflajlı şapka var şu an.
Nasıl bildim dimi.kaldırıma çıkıp park ettin yine .Söför aynan şu an kapalı ,bildimmi?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 22 Eyl 2011, 14:42

Çay içmeye beklerim hemşerim ve komşum :)
136L miydi senin araç . ne güzel merkezden birini buldum forumdan.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 22 Eyl 2011, 14:55

Biraz bilmece yapalım.Az önce çektim fotoğrafı.Fotoğrafın sonu senin araca çıkıyor,diğer ucu bana.Beni bu fotoğrafın çekim konumundan bulabilirsin.



http://imageshack.us/photo/my-images/60 ... 00130.jpg/
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 22 Eyl 2011, 14:56

Ozan' a bak sen! Siyayey acanı gibi he! :D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 22 Eyl 2011, 14:58

Hemşerim olması nedeni ile benden ona forumumuzun 1 adet çıkartması hediye........ Aracımda fazla vardı duruyorsa tabi...

Yeşil binanın önündeki yeşil favo... fotosunu çekeyimmi hemen.uydudan çekerim ama......
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hsynaslan0010 » 22 Eyl 2011, 18:48

vallaha bravo ozan abi süpersin
en ince ayrıntıya kadar söyledin av şapkam var önünde süpersin
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 22 Eyl 2011, 19:13

Kayalar Bilgisayara beklerim.11 yıldır buradayım ben.Görüşmek dileğiyle.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti desemon » 24 Eyl 2011, 23:21

arkadaşlar bugün genleşme kabını 20 liraya alıp taktım FAKAT arabamda anormellikler var mesala 1 -genleşmenin kapağını açtığımda su basınçla dışarı zorluyor . 2- yağ kapağında su ve kremsi bir madde oluşmaya başlamış 3-eksozdan önceden motor ısınana kadar su gelirdi şimdi ısınıncada var 4-motorun çalışması sıkıntılı gibi geliyor rölanti düşük hale geldi GALİBA contada bir sorun var görüşlerinizi bekliyorum conta değişirse bana kaça mal olur conta+işçilik teşekkürler
desemon
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 05 Şub 2011, 00:01
Ad Soyad: Ö.Desem
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 favorit 135L

İleti ozantavsan » 25 Eyl 2011, 00:46

yağ çubuğunu çek , kontrol et.Üzerindeki yağ krem gibimi .Suyla karışınca alacağı hal gibimi.
Bujileri sök uçlarını kontrol et ,su veya yağ varmı.
Motor yağ kapağındaki tortu yanıltıcı olabilir.Yazın hiç tortu oluşmaken havalar serinleyince oluşabiliyor.Buna pek kafanı takma.
Termostatın sağlammı onu kontrol et.Sistemde hava kalmış olmasın.Araç çalışırken genleşme kabı kapağını açık tut.KAlofieride sıcak konuma al.Fanını çalıştırmaya gerek yok.Ara sıra gaza yüklen.Birazda rolantide çalışsın sonra kapağı kapat.
Araç çalışırken genleşme kabını kontrol et.Aşırı basınç varmı?
Araç çalışırken tekleme yapıyormu?
Conta zarar görmüş ve su giriyorsa bence aracın çalışması değişir ve ateşlemeye etki eder.Bujileri su değer ve motor tekler.Güçten düşer.Bunlar varmı?

Benimki hararet yapınca bende korkmuştum .Termostat açmıyormuş ,değiştirdik normale döndü.Ama genleşme kabın hararet ve basınç nedeniylr kenarlardan incelmişti ,onuda değiştirdim.Şu an sorun yok.
Egzostatn su gelmeside yanıltıcı.Hava ve yakıt oranı iyiyse araç yakıtı verimli yakacağından egzosta su oluşur.
Ama bu su çok yüksek miktarda çıkıyorsa contada sorun olabileceği düşünülebilir.Çeşme gibi akıyorsa mesela.
Genleşme kabındaki su seviyesi düşüyormu onuda kontrol et.Araç çalışırken yükselir ,motor soğuduğunda biraz inebilir.Motor soğukken genleşme kabını kontrol ettiğinde seviye hep aynıysa korkma.

Genleşme kabını kapağında sorun olmasın.Devirdaimi etkileyebilir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti semih10 » 25 Eyl 2011, 22:00

malesef bu sorun bende de var ancak ben sürekli uzun yol yapıyorum hatta şöyle söyleyim ortalama haftada şehir içi 400 ila 450 km şehir dışı da eklenince 1100-1200 km arası yol yapıyorum genelde..bu aracımla rutin olarak 1 yıldır devam ediyor.. şehir dışında aracımdan hiç bir şikayetim yok ne hararet ne yakıt nede takırtı tukurtu ve yorgunluk hatta çok rahat bir şekilde 160 km hıza ulaşabiliyorum ve aynı zamanda da uzun süreli 140-150 km hızla gidebiliyorum genelde yollar çift olduğu için böyle oluyor bu durumda hararetten yana hiç bir sıkıntı çekmiyorum fakat şehir içinde 15-20 dakikalık dur kalklarda ve en önemlisi şehir içi veya köy yokuşlarında çok kısa sürede (köy yokuşlarında 2 km sonra hararet başlıyor ve suyun bir anda bitmiş olduğunu görüyorum sinirlerim çok bozuluyor bazen satasım geliyor ama kıyamıyorum... sözün kısası arkadaşlar ben yokuş çıkmadığım zamanlarda 3-4 günde bir 2 litre kadar ilave yapıyorum.. Köylere gideceğim zaman yedek suyu eksik etmiyorum araçtan.. ben alıştım artık...
Konuşsam tesiri yok,sussam gönül razı değil...
Kullanıcı avatarı
semih10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 30 Eyl 2010, 22:02
Ad Soyad: semih turhal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Fiat Linea 1.3 Multijet Active

İleti sainz » 25 Eyl 2011, 23:09

ozantavsan yazdı:...Sistemde hava kalmış olmasın.Araç çalışırken genleşme kabı kapağını açık tut.KAlofieride sıcak konuma al.Fanını çalıştırmaya gerek yok.Ara sıra gaza yüklen.Birazda rolantide çalışsın sonra kapağı kapat...

Bu arada eğer ki sistemde hava kalmışsa, genleşme kabındaki su bir anda radyatöre doğru gider ve hemen takviye yapılarak su eklenmeli.
Aslında sistemi hava bırakmadan tekrar doldurmak çok kolay. Yalnız bununla ilgili hazırladığım yazı işyerindeki bilgisayarda. Ancak yarın paylaşabilirim tekrardan.
semih10 yazdı:malesef bu sorun bende de var ancak ben sürekli uzun yol yapıyorum hatta şöyle söyleyim ortalama haftada şehir içi 400 ila 450 km şehir dışı da eklenince 1100-1200 km arası yol yapıyorum genelde..bu aracımla rutin olarak 1 yıldır devam ediyor.. şehir dışında aracımdan hiç bir şikayetim yok ne hararet ne yakıt nede takırtı tukurtu ve yorgunluk hatta çok rahat bir şekilde 160 km hıza ulaşabiliyorum ve aynı zamanda da uzun süreli 140-150 km hızla gidebiliyorum genelde yollar çift olduğu için böyle oluyor bu durumda hararetten yana hiç bir sıkıntı çekmiyorum fakat şehir içinde 15-20 dakikalık dur kalklarda ve en önemlisi şehir içi veya köy yokuşlarında çok kısa sürede (köy yokuşlarında 2 km sonra hararet başlıyor ve suyun bir anda bitmiş olduğunu görüyorum sinirlerim çok bozuluyor bazen satasım geliyor ama kıyamıyorum... sözün kısası arkadaşlar ben yokuş çıkmadığım zamanlarda 3-4 günde bir 2 litre kadar ilave yapıyorum.. Köylere gideceğim zaman yedek suyu eksik etmiyorum araçtan.. ben alıştım artık...

Genlşme kabının kapağında bir nevvî termostat var ve zamanla tıkanıyor. Bende de bu su eksiltme problemi vardı. Kapaktaki gözenekleri iyice açtım, temizledim ve yerine taktım. Sıcak yaz günlerinde İstanbul' un trafiğinde bile eksilme çok çok az.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 26 Eyl 2011, 15:55

Sainz ;

Kapağın altında 2 adet daire şeklinde parça var.Bunlarımı söktün ?
Neler sölüldü ,nasıl temziledin anlatabilirmisin?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti desemon » 26 Eyl 2011, 18:57

dün arabamın suyunu havasını alarak doldurdum sonra yağ kapagındaki kremsi tortuyuda iyice sildim ve 4 km uzaktaki pazara gittim gidip gelirken hararet normali hiç geçmedi eve geldiğimde motor çalışır halde kaputu açtım genleşme kabının kapagını açayım dedim çok aşırı basınç var ve kapagın kenarlarından basınçla su kaçırmış ve su yine bayagı eksilmiş sonra yağ kapağını kontrol ettim kapağın içinde su buharı ve 2-3 damla su birikmiş sonra yağ çubuğunu kontrol ettim yağın içinde hafif kahverengi kremsi bir görüntü var BENİM ENÇOK KAFAMA TAKILAN GENLEŞME KABINDAKİ AŞIRI BASINÇ BU BASINÇ MOTOR ISINMADAN DAHA BAŞLIYOR VE SU AZALIYOR BÜYÜK İHTİMALLE BİZİM CONTA YANDI ARKADAŞLAR DAHA ÖNCE CONTA DEĞİŞTİRTEN VARSA NELERE DİKKAT EDELİM HERHANGİ BİR USTA YAPABİLİRMİ HANGİ PARÇALARIN ORJİNEL OLMASI ŞART VE NASIL ANLARIZ MALUM ORJİNAL DİYE VERİYORLAR SAHTESİ ÇIKIYOR BURSA DA CONTASINI DEĞİŞTİRTEN ARKADAŞ VARMI USTA TAVSİYE EDERMİSİNİZ TEŞEKKÜRLER
desemon
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 05 Şub 2011, 00:01
Ad Soyad: Ö.Desem
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 favorit 135L

İleti desemon » 26 Eyl 2011, 19:02

acaba genleşme kabının kapağı arızalı olabilirmi nasıl anlarız ve SAINZ arkadaşın dediği olabilirmi
desemon
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 05 Şub 2011, 00:01
Ad Soyad: Ö.Desem
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 favorit 135L

İleti syossett » 26 Eyl 2011, 21:32

Abiciğim tüm buşgular üst kağak contasının yandıgını gösteriyor. Zaman gecırmeden çok ıyı anlayan bir ustaya götür taşlamasını yaptırt gerekırse kaynak yaptır. sbopları kontrol ettır. Ben en bastan söyledım ama kaale almadın.Bu sorunu taptaze yasayanlardanım.
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti sainz » 27 Eyl 2011, 07:41

ozantavsan yazdı:Sainz ;

Kapağın altında 2 adet daire şeklinde parça var.Bunlarımı söktün ?
Neler sölüldü ,nasıl temziledin anlatabilirmisin?

Kapağın içine bakarsan, en tepede ve alt kısımlarda uzunlamasına delikler göreceksin. Önce bu delikleri kürdan, topluiğne, ...vb. bir şeyle kabaca açtım. Sonra bir diş fırçasıyla iyice fırçaladım. Sonrasında da içerisindeki lastiği çıkarttım ve lastiğin altında kalan kısımları da iyice fırçaladım. Yalnız lastiğin zor çıktığını hatırlıyorum ancak nasıl çıkarttığımı hatırlamıyorum. İç kısmında da tortu kalmıştı. Bunun için de 2-3 damla çamaşır suyunun üzerine 1-2 damla kireç sökücü döktüm. 1-2 dakika öyle bekletip sıcak suyla (kaynar olmayacak) duruladım. Sonrasında da sıcak suyun içerisinde beklettim. Su soğuyunca da lastiğini takıp götürüp tekrar yerine taktım. Yalnız bu temizliğin uzun süreli olabilmesi için, sistemdeki suyu tamamen boşaltıp termostat yuvasından duru su gelene kadar genleşme kabından sürekli su ilave ederseniz (yani sistemi bir anlamda iyice temizlerseniz) çok daha uzun süre gider. Yoksa sistemdeki tortu gene gelip o kapaktaki delikleri tıkayacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 27 Eyl 2011, 07:46

Bu arada soğutma sisteminin havasını alma yazısını da paylaşayım:


Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 numara anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.


Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediğim genleşme deposunu max yazan çizgiye kadar doldurun ve kapağını açın. Fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin. Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.
Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devir daim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.


Not : Tamamen kendi tecrübemdir. Profesyonel bir anlatım değildir. Yapamayacağınızı düşünüyorsanız, hiç başlamayın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti desemon » 27 Eyl 2011, 17:44

syossett yazdı:Abiciğim tüm buşgular üst kağak contasının yandıgını gösteriyor. Zaman gecırmeden çok ıyı anlayan bir ustaya götür taşlamasını yaptırt gerekırse kaynak yaptır. sbopları kontrol ettır. Ben en bastan söyledım ama kaale almadın.Bu sorunu taptaze yasayanlardanım.

arkadaşım yazdıklarında çok haklısın ben sadece iyice araştırıp öyle ustaya gideyim diye düşündüm ama dediğin gibi bütün bulgular conta yanıgı diyor ve kesin öyle sen kaça yaptırdın parçalar ve ustalık ne verdin yazarsan sevinirim birde bazıları conta değişiminden sonrada hararetten şikayetçi yoksa tam eskisi gibi olmuyormu teşekkürler
desemon
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 05 Şub 2011, 00:01
Ad Soyad: Ö.Desem
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 favorit 135L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir