Kış Kapıda.Soğutma suyu boşaltma ve antifreeze koymak.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kış Kapıda.Soğutma suyu boşaltma ve antifreeze koymak.

İleti ozantavsan » 15 Ekm 2011, 09:53

Hararet sonrası soğutma suyu akmış ,sanayide usta komple çeşme suyu doldurmuştu.Antifireeze koyalım dediğimde gerek yok demişti.O zamandan bu yana soğutma suyunda eksilme oluyor.
Bu sabah soğuk motor kontrolümde radyatör üst hortumunun radyatöre geçtiği yerde biraz sızıntı ıslaklık var.
Fan müşirinin oradada az bir ıslaklık var.Dün akşam minimumun altına inen sıvı miktarını takviye yaparak maximuma kadar doldurdum.Gece aldığım yol mesafesi 15 km.6. kilometrede yaptığım kontrolde sıvı miktarı eklediğim kadardı.Sabah kontrolümde maximim minimum arasının biraz üstünde,azalmış.Motor , conta vesaireden olduğunu zannetmiyorum.Belki gece hafif hafif sızıyor.Başka bir teori ise içinde hiç antifiriz bulunmadığından daha çok buharlaşıyor ve kayıp oluşuyor.Genleşme kabından aatıyor ,sızıntıyıda ekleyinde.Sizce ?

Akşam Opetten 3 litrelik antifreeze aldım.20 TL fiyatı.MArkettende 2 şişe saf su aldım.Toplam 5 litrelik saf su.
Safsu 6 lira tuttu.Toplam 26 TL.

Yarın motor soğukken suyu boşaltmayı düşünüyorum.Forumda paylaşıldı biliyorum ama sormak istediğim bazı konular var.

Suyu bu gece motor sıcakkenmi boşatlsam.İçindeki pisliğin akması açısından daha iyimi olur ?

Veya içindeki pisliğin akması için nasıl bir temizlik maddesi vesaire kullanabiliriz ?

hortumları söküp temizleyeceğim. Radyatörü çeşme suyuyla iç dış temizleyeceğim.

Motor bloğu içindekileri temizlemek içinde hararet müşirini söküp deliğinden hortumla suyu vermeyi düşünüyorum.

Başka ne yapabilirim. 3 litre antifiriz , 3 litre saf su koymam yeterli sanrım.Önce 1-2 litre safsu sonra 1-2 litre antifiriz şeklinde karışıtırarak yapmam niyetindeyim.Veya saf suyu dolurup sonra 3 litre antifiz yapsam sorun olurmu ?
 
Eklentiler
151011-0917.jpg
151011-0917(001).jpg
151011-0916.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti phenomx3 » 15 Ekm 2011, 13:20

benim motor kulağı değişeceği zaman; antifriz koyunca deirdaim havlu atabilir durumunu bilmiyoruz, o yüzden kulağı değişeceğimize komple devirdaimi değişelim demişti usta. ozaman antifriz koymuştum usta radyaörün durumu pek iyi değildi würth ün radyatör katkısını koydum yoksa antifriz koyunca kaçaklar oluşurdu demişti. bu durumu düşün derim devirdaiminin durumu ve radyatörün durumu nasıl? benim araca 6 litrenin 4 lt su 2 litre antifriz koymuştu iklim koşulları malum buralarda pek kış olmaz. ama yine de zaman zaman su eksilmesi oluyo o da buharlaşmayla herhalde çünkü kaçak görmüyorum ve aşıra eksilme yok. su koyarken de su-antifriz oranını dengeli şekilde ekliyorum. bi de yaz kış antifrizsiz gezme kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 511
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti ozantavsan » 15 Ekm 2011, 14:02

Hararet öncesi antifizli geziyordum.Bu sebeple antifiriz koyunca sorun çıkacağını sanmam.Geçen kışta genleşme kabı değiştirirken 1 litre antifiriz ilave etmiştik.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hsynaslan0010 » 15 Ekm 2011, 17:35

ozan agbi senin kadar bilgili deyilim ama bende deyiştirdim antifirizi deyiştirmeden önce bi aracbakımcı astsubaya sormuştum nasıl oluyor diye bana 2litre antifirize 4 litre suya karıştır bi kovada iyice karıştır dedi ondan sonra dok dedi 3e 3 olunca -25 dece oluyormuş 2lt 4 ltre su yap sizde okadar soguk olmaz dedi bıde su ne cok sıcak nede cok soguk olacakmış boşaltırken bilgine temizlemeyide hafif tazikli suyla yaparsan sonuc alırsın
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti sainz » 15 Ekm 2011, 18:52

Eğer akşam suyu boşaltıktan sonra aracı sabaha kadar hiç kullanmayacaksan, bence motor sıcakken boşalt içindeki suyu. En azından içerisindeki kirler süspansiyon (sıvı içerisinde karışan ama erimeyen bir şekilde) konumundayken akar gider. Sabah boşaltırsan o kirler tortulaşır ve bazı yerlerde dibe çöktüğünde soğutma suyu boşaltma sırasında akıp gitmeyebilir. Yalnız bu şekilde suyu boşaltınca, motor hâlâ sıcak oalcağından antifrizli su soğuk olacağından eklemekte acele etme. Motor soğduktan sonra ekle karışımı. Kolay gelsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti xXx » 16 Ekm 2011, 09:40

Bence hiç saf su ile karıştırmadan direk antifiriz ekleyin Benim araca 6 yıl önce bu şekilde koymuşlardı 6 yıldır daha ne ekleme ne bişey yaptık tık bile demedi geçen derecesini ölçtüler -40 ı gösteriyordu..

SKODA FELİCİA 01''

Kullanıcı avatarı
xXx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 278
Kayıt: 28 Kas 2009, 12:49
Nereden: Ankara

İleti ozantavsan » 17 Ekm 2011, 16:09

Bu sabah aracı çalıştırıp sonra suyunu boşaltacaktım.Ayrıca su basıp temizlemek içinde su kaynattım 10 litrelik damacanaya koydum.Aracın başlına geldim.Kaputu açtım.Su eksiltmiş.
Radyatörün sağ tarafı ve sağ aşağısı ıslak.Boru uçlarından sızdırmış.Kaputu açınca kalofifer peteği havalandırma kanalı kısmındanda su aktı.Sonra anladımki kalorifer peteği kısmındaki su yağmur suyuymuş.Kaputu kaldırınca akmış.Radyatör kısmındaki ıslaklık soğutma suyu.

Neyse , işlemi yapmaktabn vazgeçtim.İşten izin alıp sanayiye gittim.Benim usta yoğunum filan dedi.Zorla baktırdım.Kelepçeler gevşek dedi.Sıktı.Suyu komple boşaltalım , sonra yıkayalım dedim.Bloktan su akmaz ,kalorifer peteğindede kalır dedi.Sen boşalt akan aksın gerisini takviye ederiz dedim artık.
Radyatör hortumunu çıkardı.Su temiz akıyordu.Genleşme kabında kir vardı ,su doldurup boşalttık.Sonra boruları takıp antifirizi koydu .1 ile 1,5 litre arası saf su koydu.Antifirizin tamamnını koydumu anlayamadım.

Yağı değiştirmesi için birini çağırdı.Onun dükkanına geçtilk.Castrol magnatec 20/50w koyduk.Yağ filitresi değişti.
Bu akşam MotorSilki koyuyorum.Sabahada buji kabloları ve bujileri yenileriyle değiştiriyorum.

Yıllık bakımıda yapmış olduk.Hava filitrem yeniydi değiştirmedim.Benzin filitrem benzinde kullanmadığımdan birşeyi yoktur.

Geriye hidrojeni tekrar monte edip kullanmak kaldı.

Ayrıca 10mm kalınlıkta plexiglass'tan karbüratör üst kapağı yapmaya başladım.Hava alma kısmı geniş olacak.
Birebir kopyasını yapıyorum.HAva kanalları ve hava alma yeri genişliği gibi farklar var.İnce kanallardan havayı sirküle etmeye çalışıyorum.HAva alma bölümü tam lpg mikserin üz<erinde yer alıyor.Yüksek yapıyorum.Lpg mikserin üst kısmında bolca yer kalıyor.Şu anki gibi 5 milim yükseklik yok.En az 3 cm , en fazla 5 cm yükseklik olacak.Foto çekmiştim ama evdekinde sanırım .Ekelerim eve geçince.Hidrojende bu sayede tam lpg mikser üzerine verilecek.Lpg mikser üstü şeffaf olduğundan rahatla görülecek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 17 Ekm 2011, 19:29

Karbüratör üst kapak kopya çalışması Fotoğraflar... Karbürkopya : )

Şekle girmiş halini atamadım ,onlarıda sonra ekleyeceğim.
Eklentiler
karbüratörDSC00147.JPG
karbüratörDSC00145.JPG
karbüratörDSC00144.JPG
karbüratörDSC00143.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 17 Ekm 2011, 19:44

şekil verilmiş hali.... Üzerinde daha çok çalışma gerekiyor.Bitince paylaşırım yine.
Eklentiler
karbDSC00167.JPG
karbDSC00168.JPG
karbDSC00163.JPG
karbDSC00166.JPG
karbDSC00162.JPG
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 18 Ekm 2011, 09:28

Sabah kontrol ettin.Antifizli su borulardan yine kaçıyor.Offffff ben bu ustalaraaaaa...

İsteksiz işten parmaksız çocuk doğar diye bir söz vardır.İşte o misal bizim ustalarla münasebetimiz.

Sıvı conta ile kendim halledeceğim artık.İş yine başa düştü.Bu sabah buji kablolarımı ve bujilerimi değiştirdim.
Kontağı açar açmaz o lpg sisteminin tıkı öyle seri ve tiz geldiki.Kafama tak eder gibi.Eskiden baygın geliyordu.
Aracın seside değişti tabi.Dün akşam Motorsilki koydum.Bakalım ne değişiklikler hissedeceğim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir