devir saatimin doğru gösterdiğini nasıl anlarım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

devir saatimin doğru gösterdiğini nasıl anlarım

İleti h.kılıc » 10 Kas 2011, 19:06

merhaba arkadaşlar bende yeni bir favorit aldım 94 model glx 132 binde orjinalmiş.

devir saatimin doğru gösterdiğine inanmıyorum 5. viteste 3 bin devirde 110 u geçiyor 2.5 devirde ise gaz pedalına sabit basılı halde devir saatimin ibresi 3 bin e kadar çıkıp geri düşüyor. sizce nedeni ne olabilir birde son olarak aracı söndürdüğümde devir saatindeki ibre sonuna kadar kalkıp iniyor ama bazen yapıyor cevaplarınızı bekliyorum

sizin aracınız 5. viteste 100 km hızla giderken devir saati kaçı gösteriyor
 
h.kılıc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 25 Ekm 2011, 18:34
Ad Soyad: hüseyin kılıç
Nereden: Adana
Arabanız: favorit den fabia ya

İleti skodaizm » 10 Kas 2011, 19:45

Devir saatinin en doğru olacağı pozisyon aracın rolantideki ayarıdır. Aracın doğru rolantisi motorun en alt seviyelerde sabit olarak çalışacağı devir olup favorit benzindeyken 850- 900 aralığıdır. Gaz da biraz daha yüksek bir rolanti olabilir.

Kontağı kapatırken devir saati en yüksek seviyeye çıkabilir. Zira devir saati Favoritlerde mekanik olmayıp elekktronik ( aslında elektrikli denecek kadar basit) yapıdadır. Yinede çevrenizdeki diğer favorit forman araçlar ile birebir kıyaslayıp görmenizde veya bilen bir ustaya göstermekte yarar vardır.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti phenomx3 » 10 Kas 2011, 21:50

Mrh.
Benim formen de stop ederken aynı şekilde oluyordu zamanla alıştım herhalde şimdi düşünüyorum da hala yapıyomu farkında bile değilim. yarın ilk iş bakıcam. 4. viteste 2800 civarı 90 km 5. viteste 3000 devirde 120 oluyor hızım 3500 de 135-140 arası .
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 511
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti h.kılıc » 10 Kas 2011, 21:57

ilgilendiğiniz için çok teşekkür ediyorum beni rahatlattınız tamircim devir merkezini orjinal olmayanla değişmişler dedi ondan yapıyordur dedi beni korkuttu
h.kılıc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 43
Kayıt: 25 Ekm 2011, 18:34
Ad Soyad: hüseyin kılıç
Nereden: Adana
Arabanız: favorit den fabia ya

İleti sainz » 11 Kas 2011, 08:54

Devir sayacı bobinden geçen elektrik akımının artıp azalmasına göre hareket ediyor. Rölantideki ayarı doğru olabilir ancak motor devri arttıkça yani geçen akım arttıkça yükselir ancak olması gerekenden daha fazla veya daha az yükseliyorsa bozulmuş demektir.
Diğer araçlarla kıyaslama yaparken her iki aracında debriyaj balatasının kaçırmaması gerekir.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ERTAN26 » 21 Kas 2011, 18:32

100 le giderken 3000 devir oluyor.ama ben pek 90 nı geçmem 2500 devir. :D
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti AhmetH » 21 Kas 2011, 19:49

Oto test cihazlarına bağlanması lazım..

avans CO falan ayarlayan makinalar buji kablosundan devri veriyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir