skoda 120l performans

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

skoda 120l performans

İleti erhanacikgoz1 » 13 Kas 2011, 05:06

arkadaşlar dedemden kalma yadigar 88 model skoda 120l var araç 5 ay once falan gayet iyi gidiyordu nolduysa şimdilerde gazı sona vurmama rağmen 90 a zar zor gelıyorum yıne vıteslerde hızlanmalar cok yawas cok geç hızlanıyor 1. vites dahil sankı arabayı çekiyorlarmıs gıbı halbuku boşta guzel suzuluyor tabi eskiliğininde verdigi bir zayıflık var ama bu kadar değildi. neler yapmam lazım neyle ılgılı olabilir bu problemler bırde aracın hareretı 40 ile 60 arasında hep hiç yukselmıyor havalar soguk ondanmıdır acaba anlayamadım

bana yardımcı olabilirmisiniz mesela bujıler deısterebılırım hava fılıtresı falan neler yapmam lazım
 
erhanacikgoz1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Kas 2011, 04:59
Ad Soyad: erhan
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: skoda 120l

İleti Favocu » 13 Kas 2011, 07:11

LPG ayarından olabilir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti f_conq » 13 Kas 2011, 13:09

debriyaj balatasına baktırın bence bitmiş olabilir araç bağırıyor devir yükseliyor ama hızlanmıyorsa debriyajdan olma olasılığı çok yüksek
Kullanıcı avatarı
f_conq
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 266
Kayıt: 03 Oca 2011, 18:34
Ad Soyad: Fatih
Nereden: Erzurum
Arabanız: Fiesta '11 1.4TX

İleti aspiranko » 13 Kas 2011, 22:23

motor kapaklarında da çatlama olabilir çok uç ama bağırır gitmez
Nobody is perfect...
aspiranko
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 26 Ağu 2011, 01:04
Nereden: Rize
Arabanız: skoda octavia ambiante 2006

İleti erhanacikgoz1 » 14 Kas 2011, 00:37

arkadaşlar yanlış anlamışsınız araçta bagırma balatayla ilgili bir sorun yok çok iyi kalkıyor patinaj bile attırabılıyorum araca biraz zor olsada ama hızlanmalar cok dusuk şöyle anlatayım

2000 devirden 4000 devire gelmesi 10 sanıye falan suruyor yanı normalın cok altında geç hızlanıyor sankı araca arkadan römork baglamısım onuda çekiyormus gıbı zorlanıyor yanı çekerken ama devirde yukseklık bagırma falan yok araç normal hızlanma olmuyor
erhanacikgoz1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Kas 2011, 04:59
Ad Soyad: erhan
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: skoda 120l

İleti mcaylak » 14 Kas 2011, 01:15


Karbüratör den beyne giden hortum üstündeki vanadan gaz ayarı yapılır bu aracın çekişiyle ilgilidir Bu tip bir ayarı ancak aracı kullanarak deneme yanılma yöntemiyle yapabilirsin.. Rolanti ayarını beyin adı verilen LPG karbüratörü üzerindeki ayar vanasından yapabilirsin Buradaki ayar vidası LPG karbüratürüne giren hava miktarını ayarlar.. Devir sayacından rolantini kontrol etmelisin motor sıcakken normal gösteren ayar motor soğukken düşük gözükecektir bunuda göz önünde bulundurmalısın gaz ayarı yaparken arada bir ani gaz verip bırakmalı motorun gazı yiyip yemediğini kontrol etmelisin..


Bende de 120L var bir ara rampa çıkamaz olmuştum gaz yemiyordu bu şekilde ayarı yaptım. basit bir ayardır gözünüz devir saatinde olsun benim ki 85 model devir saati yok ama iyi ayarladım :)


Hararetin 40-60 arası seyretmesi ne kadar yol yaptığınıza ve arabayı sıkıştırıp sıkıştırmamanıza bağlı. eğer şehir içi trafikte hala 40-60 ise gösterge sizi yanıltıyor olabilir fan müşürüne bi bakın hatta değiştirebilirsiniz 7-8 tl bir şeydi sanırım.
mcaylak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 28 Tem 2011, 09:48
Nereden: İzmir
Arabanız: 120L

İleti erhanacikgoz1 » 14 Kas 2011, 02:42

mcaylak yazdı:
Karbüratör den beyne giden hortum üstündeki vanadan gaz ayarı yapılır bu aracın çekişiyle ilgilidir Bu tip bir ayarı ancak aracı kullanarak deneme yanılma yöntemiyle yapabilirsin.. Rolanti ayarını beyin adı verilen LPG karbüratörü üzerindeki ayar vanasından yapabilirsin Buradaki ayar vidası LPG karbüratürüne giren hava miktarını ayarlar.. Devir sayacından rolantini kontrol etmelisin motor sıcakken normal gösteren ayar motor soğukken düşük gözükecektir bunuda göz önünde bulundurmalısın gaz ayarı yaparken arada bir ani gaz verip bırakmalı motorun gazı yiyip yemediğini kontrol etmelisin..


Bende de 120L var bir ara rampa çıkamaz olmuştum gaz yemiyordu bu şekilde ayarı yaptım. basit bir ayardır gözünüz devir saatinde olsun benim ki 85 model devir saati yok ama iyi ayarladım :)


Hararetin 40-60 arası seyretmesi ne kadar yol yaptığınıza ve arabayı sıkıştırıp sıkıştırmamanıza bağlı. eğer şehir içi trafikte hala 40-60 ise gösterge sizi yanıltıyor olabilir fan müşürüne bi bakın hatta değiştirebilirsiniz 7-8 tl bir şeydi sanırım.



araç benzinli öncelikle bunu belirteyim tüplü değildir. motorun resmı var bana bu fotodan gosterebılırmısınız tam olarak hangi ayarları kurcalamam gerektiğini. birde bugun başıma geldi benzin bitti yolda aracı sendeleye sendeleye goturdum kurşunsuz benzin aldım çalıştırdım cıktım yola 3 km sonra stop ettım yarım saaat sonra tekrar çalıştırdım araç gaz yememeye başladı sankı doldurdugumuz benzın boşa gitmiş gibi tekrar tekrar sendeledi vites boştayken cok guzel gaz verıyor ancak vıtese takınca gıtmıyor kaldırmıyordu araç hava -5 dereceydı bununla alakası olabılırmı yoksa pıslık falanmı kaçtı anlamadım yarım ssaat sonra kendı kendıne duzeldı benzınemı alışamadı nedır :S

erhanacikgoz1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Kas 2011, 04:59
Ad Soyad: erhan
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: skoda 120l

İleti jawacı » 14 Kas 2011, 07:46

bu sıkıntıyı bujilerden yapar. bujileri değiştir , bir dene.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti sainz » 14 Kas 2011, 10:00

Bana kalırsa ya ateşleme sağlıklı olmuyor ya hava az geliyor ya da yakıt çok fazla geliyor.
İfadelerinizden anlayabildiğim bu. Yakıtı doğru düzgün yakamadığı için de devirlenmesi zorlaşıyor. Aynısı Favorit' te gelmişti başıma.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erhanacikgoz1 » 14 Kas 2011, 21:43

aracın rolentıde çalışması ve motorunuda videoya çektim
http://www.youtube.com/watch?v=s9CMBMdHzYE

bujileri değiştireblirim daha once değiştiğinde daha atak olmuştu benımde tahmın ettıgım gibi ateşleme duzgun olmuyor bence benzini çekemiyor gibi hava çok geliyorda benzin az geliyor gibi geldi bana çünkü gazı bazan direk sona dayadıgımda böle bi tekleme kesinti oluyor sonra normal şekilde çekmeye başlıyor sankı havayı aldımda benzın gelmıyor patlatamıyorum diyor pistonlar sizlerin yorumları nelerdır
erhanacikgoz1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Kas 2011, 04:59
Ad Soyad: erhan
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: skoda 120l

İleti bekocan » 14 Kas 2011, 23:03

sainz yazdı:Bana kalırsa ya ateşleme sağlıklı olmuyor ya hava az geliyor ya da yakıt çok fazla geliyor.
İfadelerinizden anlayabildiğim bu. Yakıtı doğru düzgün yakamadığı için de devirlenmesi zorlaşıyor. Aynısı Favorit' te gelmişti başıma.

benced e tamamen ateşleme
dsbratör sorunlu gibi
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti mcaylak » 15 Kas 2011, 00:48

Zaten bujiler değişince distribütörden de bi kaç parça değişiyor öyle hatırlıyorum. Büyük oranla ateşlemeden kaynaklanıyordur. Ama benzin filtresini falan değiştir istersen yenilenmiş olur. Her buji olmuyor birini söküp öyle al derim dişli farkı var arada. Hava filtresi olarak da renault 12 lerin hava filtresi oluyormuş bi sorun çıkarsa hava filtresiyle ilgili bilginiz olsun malüm 120L hava filtresi bulmak çok zor :)
mcaylak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 34
Kayıt: 28 Tem 2011, 09:48
Nereden: İzmir
Arabanız: 120L

İleti erhanacikgoz1 » 16 Kas 2011, 02:02

bu soyledıklerınızı nereden temın edebilirim bildiginiz ustalar varmı bujı onerısıde alabılırım
erhanacikgoz1
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 13 Kas 2011, 04:59
Ad Soyad: erhan
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: skoda 120l

İleti skodaask » 23 Kas 2011, 18:26

avans ayarı-sibop ayarı-gaz ayarı bunları kontrol ettirdinizmi?
skodaask
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 20 Kas 2011, 18:05
Ad Soyad: ümit önalan
Nereden: Ankara
Arabanız: 94 skoda favorit lx

İleti muratustam68 » 24 Kas 2011, 02:31

selam arkadaş ben murat usta benim işim 120 l toplayıp satmak elimdekini satınca seninkini alıcam şimdi senin sıkıntına gelelim araba rampa çıkarken titriyomu eğer titriyosa distribütör ün içinde alt kısmında kaması var o zamanlla aşınıyo boşluk yapıyo oda avans ayarını bozuyo araba dururken avans ayarı tutuyo ama yüke binince avanz kaçıyo öyle olunca da araba geç hızlanıyo ve çekiş düşüyo ÇARESİ nedir çaresi yeni distribütör almak tabi bulabilirseniz yada formen inkini uyduracan o zaman da tm ateşleme sistemini değişmen gerekiyo çünkü formen ler elektronik ateşleme 120 l ler klasik meksefeli ateşleme yada beni bulacan parçe için 12o l lerin tün parçaları mevcut bende tel: 0541 629 70 27
muratustam68
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Kas 2011, 02:22
Ad Soyad: ahmet murat yar
Nereden: Kocaeli
Arabanız: skoda 120 gls

İleti sentinel1977 » 28 Oca 2012, 22:48

erhanacikgoz1 yazdı:arkadaşlar dedemden kalma yadigar 88 model skoda 120l var araç 5 ay once falan gayet iyi gidiyordu nolduysa şimdilerde gazı sona vurmama rağmen 90 a zar zor gelıyorum yıne vıteslerde hızlanmalar cok yawas cok geç hızlanıyor 1. vites dahil sankı arabayı çekiyorlarmıs gıbı halbuku boşta guzel suzuluyor tabi eskiliğininde verdigi bir zayıflık var ama bu kadar değildi. neler yapmam lazım neyle ılgılı olabilir bu problemler bırde aracın hareretı 40 ile 60 arasında hep hiç yukselmıyor havalar soguk ondanmıdır acaba anlayamadım

bana yardımcı olabilirmisiniz mesela bujıler deısterebılırım hava fılıtresı falan neler yapmam lazım

biraz hortlatayım konuyu:) eğer hala çözüm bulamadın ise karbüratör hava ayar vidasını motor çalışma sıcaklığına geldikten sonra istop ettirmeyecek şekilde yavaş yavaş kıs. ayarlayan usta fazla gevşek bırakmıştır relantin yüksektir. motor soğukken kolay çalışır fakat devirlenmesi geç olur, araç boşta iken bile gazı kökleyince rahat devirlenemez araç,avans ayarını da bir elden geçirt. termostatın değişimde 74 lük takılmıştır. kışın hararet 70 e saatlerce çalıştıktan sonra ancak yükselir. benden tavsiye aynı hataya düşme, kışın termostat 74 lük ise 10-40 yağ kullan.
sentinel1977
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 03 Eyl 2011, 19:23
Nereden: İzmir
Arabanız: 120L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir