favom cok ama cok yakıyor yardım edin...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favom cok ama cok yakıyor yardım edin...

İleti DEDİM » 26 Kas 2011, 21:15

merhabalar adım murat;
93 model skoda favoritim cok yakıyor (20 tl) 9.42 litre lpg ile 41 km gidebildim ve yolda kaldım aracın ön lastikler kıslık malum havaların durumu belli.baskı balatam bitmek üzereymiş tamırcım öyle söyledi.formdaki arkadasların yaktıgı kadar 180 krs 220krs arasında yakarsam ne mutlu bana bunu nasıl yapabilirim.yardım edin lütfen.baskı balatanın bitmek üzere olması benım yakıtımı nasıl etkileyebiliyor..
 
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti avni » 26 Kas 2011, 22:08

arkadaşım aracının çok yakması söylediklerine göre çok normal
*kış lastikleri
*baskı balatanın bitmesi

bu saydığın 2 sebep yakıtı arttırmakta çok etkili aracı lastikleri kışlık olduğu için asfalta sıkıca yapışırlar sonra debriyaj balata bittiği için araç devrini alana kadar çok gaz vermen gerekiyor. İnan ki debriyaj balatayı değiştirince ve normal lastiklere geçince 180 krs 220krs arasında senin aracında yakacak.


Saygılarımla Avni DÖNMEZ
Kullanıcı avatarı
avni
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 87
Kayıt: 29 May 2011, 18:40
Ad Soyad: Avni DÖNMEZ
Nereden: Bursa
Arabanız: 2011 model fabia

İleti bekocan » 26 Kas 2011, 23:39

DEDİM yazdı:merhabalar adım murat;
93 model skoda favoritim cok yakıyor (20 tl) 9.42 litre lpg ile 41 km gidebildim ve yolda kaldım aracın ön lastikler kıslık malum havaların durumu belli.baskı balatam bitmek üzereymiş tamırcım öyle söyledi.formdaki arkadasların yaktıgı kadar 180 krs 220krs arasında yakarsam ne mutlu bana bunu nasıl yapabilirim.yardım edin lütfen.baskı balatanın bitmek üzere olması benım yakıtımı nasıl etkileyebiliyor..

her ne kadar baskı balatan bitsede bence tamamen oksijen olayında
hava filitreni yenile
gazda şu ayarı yapman lazım rolantide motor çalışırken karbratör üst kapağını aç rahat bir şekilde arac çalışması lazım
istop ediyorsa rolantin çok düşük beyinden rolantini yükselteceksin
oksijen hava kanalları olan hortumlar 2 yönü vardır ana yön aracın öntarafına ğiden yol burası tamamen açık olacak eğer orjinal hali ile duruyorsa sök içersinde oksijen ölçüm aleti vardır hepsini sök tamamen boş olsun
diğer manifoltta ğiden yön ise yarım kapalı olacak bu şekilde dene haber bekliyoruz tekrar dene
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti DEDİM » 27 Kas 2011, 17:50

zaten motoru külbürütör kısmından hava almıyor.ben o parcanın agzını sıkıca bantladım.denedim olmadı.ikincisinde ise önden hava alan yeri söktüm parcayı takmadan karbüratörün hava filtresi cıkısına 0,5 lt lik pet şişesenin yarısı keserek acıkta kalan kısım(dibini attım)hava filtresinin agzına sıkıca yapıstırdım.sasalın agzındaki kapagıda takmadım.elimle gaz ayarını yaparak test ettim.en düzgün devirde en rahat çalısan yerde aracın gazını ayarlamayı bıraktım.Yinede yakıtımı bir türlü düşüremıyorum.bugun 20tl lik gaz aldım 9,45 ltr.yaptıgım yol 62km gidebildim.hesaplarıma göre km de 31 krs yakıyor yanlışmıyım.bugun yine yolda kalmamak için üstüne 10 tl lik gaz aldım.bir türlü düşmüyor.baskı balata degişince lastikleride yazlık yapınca düşermi???arabayı ilk aldıgımda da üstünde kıslıklar vardı.agustos ayıydı.30 tl lik gazla 145 km gidebildim.ben anlayamıyorum bir türlü asıl gaz hesabını neye göre nasıl yapmalıyım.
DEDİM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 26 Kas 2011, 20:59
Ad Soyad: HASAN KIRAÇ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 L

İleti phenomx3 » 27 Kas 2011, 21:15

Ben gaz bitince dolduruyorum ve her seferinde kilometreyi sıfırlıyorum bitene kadar kaç km yapıyorum sürekli bakarım. Benim aracım da ilk aldığımda çok yakıyordu. araç yolda giderken sanki bişey arkadan çekiyo gibiydi. bi baktım eksoz bağırmaya başladı sonunda. susturucuyu değiştim araç daha bi rahatladı. bujileri buji kablolarını filtreyi değiştim bi türlü istediğim şeyi alamadım hava hortumunun yarısı bantlıydı bunu farkettim ve söktüm sonra manifoldtan gelen hava girişini iptal ettim(forumdan bi başlıkta görmüştüm bu işlemi) tekrar gaz ayarına gittim ve uzun zaman sonra sorunumu çözmüş oldum tabii bu işlemlerin hepsini bi anda yapmadım zamanla aracı tanıdıkça yaptım ve şu anda memnunum. ilk zamanlar aracımdan soğumaya bile başlamıştım. Lastik önemli, ateşleme sistemi önemli, baskı balata önemli kısacası herşey önemli bence en önemlisi kişi aracını iyitanımalı ona bir çocuk gibi davranmalı ve iyi bakmalı ozaman en ufak bi sıkıntıyı bile hissedersiniz. ben elimden geldiğince böyle yapıyorum ve aracıma binenlerin kafasındaki SKODA işte yaa! düşüncesi değişiyor inanın çok kişinin şaşırdığını ve skodalar bayaa iyiymiş ben böyle bilmiyordum dediklerini söyleyebilirim.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 512
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti bekocan » 27 Kas 2011, 23:37

DEDİM yazdı:merhabalar adım murat;
93 model skoda favoritim cok yakıyor (20 tl) 9.42 litre lpg ile 41 km gidebildim ve yolda kaldım aracın ön lastikler kıslık malum havaların durumu belli.baskı balatam bitmek üzereymiş tamırcım öyle söyledi.formdaki arkadasların yaktıgı kadar 180 krs 220krs arasında yakarsam ne mutlu bana bunu nasıl yapabilirim.yardım edin lütfen.baskı balatanın bitmek üzere olması benım yakıtımı nasıl etkileyebiliyor..

kışlık termostatın takılımı ve kaç derece
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Favocu » 28 Kas 2011, 05:52

LPG ayarını doğru yapmak ve yakıtı düşürmek için tavsiyem:

1- Hava girişinin içindeki hava akımını kontrol eden kapaklı termostatı manifolt tarafından hava almayacak şekilde iptal edin.

2- Hava girişinin önüne bir küçük pet şişeyi kesip ortasına yaklaşık 2,5 - 3 cm çapında bir delik açarak yerleştirip monte edin.

3- Hava filtresinin kapağının etrafından hava girişi varsa bu geçişi koli bantı ile kesebilirsiniz.

4- Şimdi lpg ayarını nasıl yapacağımıza geçelim, öncelikle motoru çalıştırın normal çalışma sıcaklığına gelsin, jikle vs. tamamen devreden çıkmış olmalı.

5- Lpg de temelde ayar yapılan 3 vida var: 1. hortum üzerindeki vana, 2. regülatör üzerindeki plastik vana ve 3. regülatör üzerindeki prinç renkli vida. Amaçları ise şöyle: 1. hortum üzerindeki vana gaz ayarı değil sadece verile bilecek maksimum miktarı ayarlıyor. 2. regülatör üzerindeki plastik vana ise esas gaz ayarının yapıldığı vana. 3. prinç renkli vida ise ilç çalıştırma ve rolantide fazladan verilecek gazın miktarıyla ilgili.

6- Hortum üzerindeki vanayı arabayı stop ettirmeden artık motor çalışırken devirde hiç bir etkisi olmayacak kadar açıyoruz. Sonuna kadar açmaya çalışmayın yerinden çıkabilir. Eğer açarken devirde düşme olursa bilinki zaten lpgniz ayarsız bir şekilde çalışmakta. Eğer açarken devir düşüp motor stop edecek gibi olursa regülatörün üzerindeki plastik vanadan motoru stop etmeyecek şekilde devrini dengeleyn zaten bir süre sonra regülatörden karbüratöre giden hortumdaki vananın motorun çalışmasına bir etkisi kalmadığı yere ulaşırsınız.

7- Hortum üzerindeki vanayı ayarda saf dışı bıraktıktan sonra şimdide lpg regülatöründeki prinç renkli vidayı sonuna kadar sıkıyoruz ve 1,5-2 tur tekrar açıyoruz genel olarak ilk çalışma ve rolanti üzerinde etkili fazla açık olursa yakıtı arttırabilir.

8- Şimdilik hortum üzerindeki plastik vana ve regulatör üzerindeki prinç renkli vida ile işimiz kalmadı esas olan yani regülatör üzerindeki plastik vana ile ayara başlıyoruz. Bu vana ile yapmanız gereken vanayı sağa sola oynatarak motorun en yüksek deviri gördüğü yeri bulmak. örneğin diyelimki 1500 devir olabilir fark etmez. işte burada bırakıyoruz.

9- Şimdi devrimiz olmasını istediğimizden yukarıdaki örekteki gibi yüksek çıktıysa karburatörün sol taraftan yaklaşıp arkasındaki gaz ayar vidasını ayarlayacağız. Bu vida ayağınız ile verdiğiniz gazdan farksız bir ayar. Karbüratörün arkasındaki vidadan motoru rolantide 900 devirde çalışacak şekilde ayarlıyoruz.

10- Şimdilik esas ayarlarımız bitti ancak regülatörden karbüratöre giden hortumdaki maksimum gaz ayar vanası kaldı. Şimdi bu vanayı motorun devrinin ilk düşmeye başladığı noktaya kadar kısıp bırakıyoruz. Gaz telini çekip motorun devirlenmesine bakın yetersiz gelirse motor gaz verince rahatlıkla 5000 deviri görecek şekilde açık hale getirin.

11- Otomobili stop edin ve tekrar çalıştırın eğer motor tam istediğiniz gibi olduğu halde marşa basınca motor çalışmazsa panik yapmayın. regülatör üzerindeki prinç renki vidayı kısmayı ve açmayı deneyin. Ondan sonra prinç renkli vidadan hani yarım marşta motor çalışıyor dedikleri noktayı motoru stop etme ve çalıştırma denemeleriyle bulun.

12- Ayarımız bitti.

Kendimde yaz kış kışlık lastik kullanıyorum açıkçası yakıtı arttırdığı doğru ancak çok az düzeyde normalde 15 krş yakan otomobilim 16 krş yakıyor. Bence öncelikle baskı balatanızı yenilemelisiniz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir