LPG ANAHTARA ROLE BAĞLAMAK

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG ANAHTARA ROLE BAĞLAMAK

İleti bekocan » 26 Kas 2011, 23:30

arkadaşlar lpg anahtarlarımız araç bir süre çalıştıktan sonra hem anahtarın özelliğinden hem 12 voltajın tam güçlü gelmediğinden gaz ventillerine tam bir elektrik gitmemekte ve istediğimiz kadar marşa bassakta tabi ki motor çalşmayacaktır
bu ğüçsüz elektriği nisbeden ana lpg ve benzin ayırım anahtarını devre dışı bırakarak 3 adet gaz bobin ventillerine sağlıklı bir elektirik yollayarak çalışmama ihtimalini ortadan kardırıyoruz
elimden geldiğince çizerek ğöstermek istedim
 
Eklentiler
role.JPG
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 26 Kas 2011, 23:32

role resimi
Eklentiler
role1.JPG
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti elvis » 02 Oca 2012, 13:09

Arkadaşlar röle bağlantısını burada anlayamadım,daha sade ve anlaşılır resimli çözüm sunan arkadaşlar varsa yazabilirler mi?
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti Pesimiststyle » 03 Oca 2012, 22:58

Eline sağlık güzel çalışma fakat bana göre çok riskli bir işlem olmuş gibi geldi bana
çizdiğin şema biraz açıklayıcı fakat benim anladığım kadarıyla;

gaz beyni dediğimiz sistemin disbritör - bobin arasından aldığı sinyali iptal edip bunu role yardımı ile
kendin manuel olarak bağlıyorsun.

gaz beyni bildiğim kadarıyla bobin - disbritör ana hattından aldığı akımın sinyaline göre tetik yapıp gaz valfını açıyor. sinyaline göre diyorum çünkü bobinin -disbritör ana kablosunun iletkenlerine bağlı değildir gaz beyni sinyal kablosu sadece üzerine bobin gibi sarılmış ve bantlanmış durumdadır.


senin yapmış olduğun sistemde ise gaz valfı devamlı açık kalacak gibi..
şemayı ve yapmış olduğun işlemi biraz daha açıklayıcı olarak çizer veya yazarsan riskmi var yoksa faydalı bişeymi birlikte bakarız ..
.....:::::PesimistStyle:::::.....
Kullanıcı avatarı
Pesimiststyle
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 02 Oca 2012, 00:50
Ad Soyad: selcuk
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Favorit 135 LX

İleti bekocan » 04 Oca 2012, 00:11

gaz benzin anahtarının çalışma şekli dediğin gibi zaten kontağı açarsın kontaktan gecen artı ucumuz anahtara gider anahtarı çalıştırır. fakat motor çalışmadığı için gaz beyini üzerindeki ve diğer bobinleri geri brakır gazı kapatır; ikinci bir elektirik akımını ister anahtar motora marş yapıldığında senin dediğin gibi çalışan motordan yani ;dsbratör orta ucu kablosu üzerinde sarılan kablo trafo gibi işlem yapıp anahtara sarılan kablo vasıtasıyla elektrik iletir ve toplamda ki 3 adet bobinin elektiriği ni anahtar kesmez . benim bağlantımda arı ve eksi yüksek akım bobinin 2 ucularından alınmıştır elektrik sizlerde göreceksiniz ki bağladığınızda motor çalışmasa bile aynı şekilde anahtar 3 adet bobinin elektriğini vermeyecektir ne zaaman kontak marş yapıldı motor çalıştı o zaman anahtar elektiriği devamlı çalıştıracaktır
burad ki anahtara role bağlamak amacı anahtar içindeki rolenin kontaklarının ve kendi elektirik bağlantı lehimlerinin zamanla çatlaması kırılması ısınmasından dolayı 3 adet rolaye tam elektrik göndermemesidir bu yüzden anahtardaki roleyi sadece kumanda için kullanmaktayız sonradan takılan role ise güç devresi olar bağlanmakta.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti elvis » 04 Oca 2012, 12:40

Arkadaşlar farklı ve anlaşılır bir şekilde çizebilecek arkadaş veya bekocan arkadaşımız daha açıklayıcı yeni bir röle bağlantı şeması çizebilirse daha aydınlatılmış oluruz kanımca...zira elektrikten anladığım varsayılırsa yukarıdaki şemaya bakarak aldığım röleyi takma şansım yok,çünkü net olarak hangi kablonun nerden gelip nereye bağlandığı net olarak anlaşılamamakta.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti Pesimiststyle » 05 Oca 2012, 01:10

bekocan yazdı:burad ki anahtara role bağlamak amacı anahtar içindeki rolenin kontaklarının ve kendi elektirik bağlantı lehimlerinin zamanla çatlaması kırılması ısınmasından dolayı 3 adet rolaye tam elektrik göndermemesidir bu yüzden anahtardaki roleyi sadece kumanda için kullanmaktayız sonradan takılan role ise güç devresi olar bağlanmakta.



anahtar diye bahsettiğiniz araç içinde bulunan gaz / benzin geçiş anahtarı

sanırım onun içindeki rolenin yetersiz kalıp aşındığını söylemişsiniz

bu zaten bir role sistemi fakat siz yetersiz kaldığı için daha güçlü bir roleyle beslemişsiniz.

durum bundan ibaret ise eğer;

Zaten gaz / benzin anahtarı araçta 2 adet gaz valfı 1 adet benzin valfını kumanda ediyor.

yaptığınız uygulama işi bir nevi sağlama almak kuvvetlendirmek uzun ömürlü olmasını sağlamak gibi görüyorum

fakat gaz / benzin anahtarını yerinden söküp içindeki rolenin akım değerine baksaydınız belki sizin ilave ettiğiniz role ile aynı değerde olabilir.

veyaz gaz / benzin anahtarını tamir ettseydiniz dahamı kolay olurdu acaba?
.....:::::PesimistStyle:::::.....
Kullanıcı avatarı
Pesimiststyle
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 02 Oca 2012, 00:50
Ad Soyad: selcuk
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Favorit 135 LX

İleti elvis » 06 Oca 2012, 08:15

Röle bağlantısı için anlaşılır bir çizim yapabilecek başka kimse yok mu arkadaşlar? Hafta sonu monte etmeyi düşünüyorum ve yanlış bir montajla arabayı yakmak istemem açıkçası.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti ozantavsan » 06 Oca 2012, 10:12

Günaydın ,

Aşağıda hazırladığım Röle bağlantısını paylaştım.30 amperlik röleyi 15 tl'ye almıştım en son.Lpg kutusu ne kadar akım çekiyor bilmiyorum ,öğrenin ve onun üzerinde bir röle kullanın.20 amper çekiyorsa 40 lık kullanın.

Rölede 4 bağlantı ucu var.Öncelikle onları anlatayım.Sonrasında nasıl yapacağınızı anlatayım.

85 Aküden gelen - uç . (kaporta şasedende alınabilir.Ama aküden direk almak daha sağlıklı bence).Lpg kutusunu besleyecek - uçta buraya bağlanacak.

86 Kontağı açtığınızda elektirik gelen bir bölümden veya direk kontaktan alınıp bağlanabilir.Bu iş için veya başka cihaz bağlarken araya bir tanede düğme koyulur.Olumsuz durumlarda güvenlik amaçlı kapatmak için.Düğme açıksa veya biz kontağa bağladığımızdan ; kontak açıldığında bu uç sayesinde röle tetiklenir.Röle kontaklarını kapatır.Ve aküden gelen 12 volt röle kontakları üzerinden lpg seçici kutuya ulaşır.Siz kontağı kapattığınızda röle kontakları açılır eski konumunu alır ve kutuya giden voltajda otomatik olarak kesilmiş olur.

87 Lpg kutusuna verilecek + voltaj buradan kutuya verilir.

30 Akünün + ucuna bağlanır.

***************
Bu kadar açıklama sonrası montaja geçelim.

* Öncelikle lpg kutunuzun + ve - besleme kablolarını bulun.

Yeni kablo kullanacaksanız akünün + ucundan bir kabloyu röleye kadar çekin.
Bir tanede - uçtan çekin.Kablolar ince olmasın.
+ uçtan geleni 30 nolu uca
- uçtan geleni 85 nolu uca.(85 nolu uca bir kablo daha ekleyin ve kablonun diğer ucunu lpg kutusunun - girişine bağlayın)
86 uca kontaktan bir kablo bağlayın
87 nolu uca bir kablo takın ,kablonun diğer ucunu lpg kutusunun + ucuna bağlayın.

Eğer eski kabloları kullanayım diyorsanız :
+ ucu rölenin 30 nolu bağlantı ucuna takın.
- ucu Rölenin 85 nolu ucuna takın. Buraya bir kablo daha ekleyin ve diğer ucunu lpg kutusunun
- ucuna bağlayın.
Rölenin 87 nolu ucuna akımı kaldırabilecek kapasitede kablo takın.Kablonun diğer ucunu lpg kutuusunun + girişine takın.

30 nolu ucu kontağa veya kontak açılınca çalışan bir sigortaya bağlayın.Araya uygun amperde bir sigorta eklerseniz iyi olur.

***********
UYARI : Bağlantı kablolarını çekilecek amperi karşılayacak özellikte seçin.Örneğin sistem 10 amper çekecekse 15 amperi kaldırabilecek kablo kullanın.
Bağlantılar için elektirikçilerde pabuç dediğimiz metal uçlar satılıyor onlarda röle ucuna uyacak ebatta kullanın.Lehim yapacaksanız lehimi çok iyi yapın.Soğuk lehim olmasın temassızlık başlar lpg sistemi ikide bir kapanmaya başlayabilir.
Bu sisteme ekstra bir sigorta eklemeyi unutmayın.Otolarımızda kullandığımız sigortalardan uygununu alıp kullanın.Yalnız sigortayı lehimlemeyin.Bahsettiğim bağlantı uçlarından alın.Sigorta attoğında rahatlıkla söküp değiştirin.

Yapımı aslında gayet basit.Bağlantı uçlarını taktıktan sonra izole edin.Şaseye veya başka bir yere temas edip sorun çıkartmasın.
Eklentiler
röle.jpg
röle.jpg (35.89 KiB) 12042 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 06 Oca 2012, 12:06

Röle olarak elektronikçilerde satılanları değil oto elektirikçiden alacağınızı kullanın.
Elektronikçide 10 ampere kadar röle bulursunuz.10 amper üstünü oto elektirikçiden bulabilirsiniz.
Oto elektirikçideki rölelerde 4 uç vardır.Hepsindede uç rakamları standarttır.

Uçlar 85 -86 -87 30 .. Bağlantılar buna göre yapılır.30 amperden aşağı kullanmayın.Çin işi olanlardan almayın , çin işlerinin dış plastiği ince ve şeffaf içi görünür.İyisini isteyin dışı sert siyah plastik olanlar.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 06 Oca 2012, 21:02

ozantavsan yazdı:Günaydın ,

Aşağıda hazırladığım Röle bağlantısını paylaştım.30 amperlik röleyi 15 tl'ye almıştım en son.Lpg kutusu ne kadar akım çekiyor bilmiyorum ,öğrenin ve onun üzerinde bir röle kullanın.20 amper çekiyorsa 40 lık kullanın.

Rölede 4 bağlantı ucu var.Öncelikle onları anlatayım.Sonrasında nasıl yapacağınızı anlatayım.

85 Aküden gelen - uç . (kaporta şasedende alınabilir.Ama aküden direk almak daha sağlıklı bence).Lpg kutusunu besleyecek - uçta buraya bağlanacak.

86 Kontağı açtığınızda elektirik gelen bir bölümden veya direk kontaktan alınıp bağlanabilir.Bu iş için veya başka cihaz bağlarken araya bir tanede düğme koyulur.Olumsuz durumlarda güvenlik amaçlı kapatmak için.Düğme açıksa veya biz kontağa bağladığımızdan ; kontak açıldığında bu uç sayesinde röle tetiklenir.Röle kontaklarını kapatır.Ve aküden gelen 12 volt röle kontakları üzerinden lpg seçici kutuya ulaşır.Siz kontağı kapattığınızda röle kontakları açılır eski konumunu alır ve kutuya giden voltajda otomatik olarak kesilmiş olur.

87 Lpg kutusuna verilecek + voltaj buradan kutuya verilir.

30 Akünün + ucuna bağlanır.

***************
Bu kadar açıklama sonrası montaja geçelim.

* Öncelikle lpg kutunuzun + ve - besleme kablolarını bulun.

Yeni kablo kullanacaksanız akünün + ucundan bir kabloyu röleye kadar çekin.
Bir tanede - uçtan çekin.Kablolar ince olmasın.
+ uçtan geleni 30 nolu uca
- uçtan geleni 85 nolu uca.(85 nolu uca bir kablo daha ekleyin ve kablonun diğer ucunu lpg kutusunun - girişine bağlayın)
86 uca kontaktan bir kablo bağlayın
87 nolu uca bir kablo takın ,kablonun diğer ucunu lpg kutusunun + ucuna bağlayın.

Eğer eski kabloları kullanayım diyorsanız :
+ ucu rölenin 30 nolu bağlantı ucuna takın.
- ucu Rölenin 85 nolu ucuna takın. Buraya bir kablo daha ekleyin ve diğer ucunu lpg kutusunun
- ucuna bağlayın.
Rölenin 87 nolu ucuna akımı kaldırabilecek kapasitede kablo takın.Kablonun diğer ucunu lpg kutuusunun + girişine takın.

30 nolu ucu kontağa veya kontak açılınca çalışan bir sigortaya bağlayın.Araya uygun amperde bir sigorta eklerseniz iyi olur.

***********
UYARI : Bağlantı kablolarını çekilecek amperi karşılayacak özellikte seçin.Örneğin sistem 10 amper çekecekse 15 amperi kaldırabilecek kablo kullanın.
Bağlantılar için elektirikçilerde pabuç dediğimiz metal uçlar satılıyor onlarda röle ucuna uyacak ebatta kullanın.Lehim yapacaksanız lehimi çok iyi yapın.Soğuk lehim olmasın temassızlık başlar lpg sistemi ikide bir kapanmaya başlayabilir.
Bu sisteme ekstra bir sigorta eklemeyi unutmayın.Otolarımızda kullandığımız sigortalardan uygununu alıp kullanın.Yalnız sigortayı lehimlemeyin.Bahsettiğim bağlantı uçlarından alın.Sigorta attoğında rahatlıkla söküp değiştirin.

Yapımı aslında gayet basit.Bağlantı uçlarını taktıktan sonra izole edin.Şaseye veya başka bir yere temas edip sorun çıkartmasın.
burada bir yanlışlık var
Eklentiler
file.jpeg
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 06 Oca 2012, 21:26

bekocan yazdı:
ozantavsan yazdı:Günaydın ,

Aşağıda hazırladığım Röle bağlantısını paylaştım.30 amperlik röleyi 15 tl'ye almıştım en son.Lpg kutusu ne kadar akım çekiyor bilmiyorum ,öğrenin ve onun üzerinde bir röle kullanın.20 amper çekiyorsa 40 lık kullanın.

Rölede 4 bağlantı ucu var.Öncelikle onları anlatayım.Sonrasında nasıl yapacağınızı anlatayım.

85 Aküden gelen - uç . (kaporta şasedende alınabilir.Ama aküden direk almak daha sağlıklı bence).Lpg kutusunu besleyecek - uçta buraya bağlanacak.

86 Kontağı açtığınızda elektirik gelen bir bölümden veya direk kontaktan alınıp bağlanabilir.Bu iş için veya başka cihaz bağlarken araya bir tanede düğme koyulur.Olumsuz durumlarda güvenlik amaçlı kapatmak için.Düğme açıksa veya biz kontağa bağladığımızdan ; kontak açıldığında bu uç sayesinde röle tetiklenir.Röle kontaklarını kapatır.Ve aküden gelen 12 volt röle kontakları üzerinden lpg seçici kutuya ulaşır.Siz kontağı kapattığınızda röle kontakları açılır eski konumunu alır ve kutuya giden voltajda otomatik olarak kesilmiş olur.

87 Lpg kutusuna verilecek + voltaj buradan kutuya verilir.

30 Akünün + ucuna bağlanır.

***************
Bu kadar açıklama sonrası montaja geçelim.

* Öncelikle lpg kutunuzun + ve - besleme kablolarını bulun.

Yeni kablo kullanacaksanız akünün + ucundan bir kabloyu röleye kadar çekin.
Bir tanede - uçtan çekin.Kablolar ince olmasın.
+ uçtan geleni 30 nolu uca
- uçtan geleni 85 nolu uca.(85 nolu uca bir kablo daha ekleyin ve kablonun diğer ucunu lpg kutusunun - girişine bağlayın)
86 uca kontaktan bir kablo bağlayın
87 nolu uca bir kablo takın ,kablonun diğer ucunu lpg kutusunun + ucuna bağlayın.

Eğer eski kabloları kullanayım diyorsanız :
+ ucu rölenin 30 nolu bağlantı ucuna takın.
- ucu Rölenin 85 nolu ucuna takın. Buraya bir kablo daha ekleyin ve diğer ucunu lpg kutusunun
- ucuna bağlayın.
Rölenin 87 nolu ucuna akımı kaldırabilecek kapasitede kablo takın.Kablonun diğer ucunu lpg kutuusunun + girişine takın.

30 nolu ucu kontağa veya kontak açılınca çalışan bir sigortaya bağlayın.Araya uygun amperde bir sigorta eklerseniz iyi olur.

***********
UYARI : Bağlantı kablolarını çekilecek amperi karşılayacak özellikte seçin.Örneğin sistem 10 amper çekecekse 15 amperi kaldırabilecek kablo kullanın.
Bağlantılar için elektirikçilerde pabuç dediğimiz metal uçlar satılıyor onlarda röle ucuna uyacak ebatta kullanın.Lehim yapacaksanız lehimi çok iyi yapın.Soğuk lehim olmasın temassızlık başlar lpg sistemi ikide bir kapanmaya başlayabilir.
Bu sisteme ekstra bir sigorta eklemeyi unutmayın.Otolarımızda kullandığımız sigortalardan uygununu alıp kullanın.Yalnız sigortayı lehimlemeyin.Bahsettiğim bağlantı uçlarından alın.Sigorta attoğında rahatlıkla söküp değiştirin.

Yapımı aslında gayet basit.Bağlantı uçlarını taktıktan sonra izole edin.Şaseye veya başka bir yere temas edip sorun çıkartmasın.
burada bir yanlışlık var
Eklentiler
role.JPG
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 06 Oca 2012, 22:03

Ben lpg seçici kutuyu bağlamak olarak anlattım.
Kutuya bağlı diğer kısımlar için bağlantı aynı.
Kutudan diğer bobinlere röle bağlanacaksa paylaştığın şekildeki gibi olacaktır.
Önemli olan röle uçlarını öğrenip farklı uygulamalarda aynı şekilde kullanmak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 09 Oca 2012, 08:37

Ozan arkadaşım ve Bektaş arkadaşıma teşekkürler.istediğim böyle bişeydi...hafta sonu montaja geçebilirim artık.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti bekocan » 09 Oca 2012, 22:49

bekocan yazdı:
bekocan yazdı:
ozantavsan yazdı:Günaydın ,

Aşağıda hazırladığım Röle bağlantısını paylaştım.30 amperlik röleyi 15 tl'ye almıştım en son.Lpg kutusu ne kadar akım çekiyor bilmiyorum ,öğrenin ve onun üzerinde bir röle kullanın.20 amper çekiyorsa 40 lık kullanın.

Rölede 4 bağlantı ucu var.Öncelikle onları anlatayım.Sonrasında nasıl yapacağınızı anlatayım.

85 Aküden gelen - uç . (kaporta şasedende alınabilir.Ama aküden direk almak daha sağlıklı bence).Lpg kutusunu besleyecek - uçta buraya bağlanacak.

86 Kontağı açtığınızda elektirik gelen bir bölümden veya direk kontaktan alınıp bağlanabilir.Bu iş için veya başka cihaz bağlarken araya bir tanede düğme koyulur.Olumsuz durumlarda güvenlik amaçlı kapatmak için.Düğme açıksa veya biz kontağa bağladığımızdan ; kontak açıldığında bu uç sayesinde röle tetiklenir.Röle kontaklarını kapatır.Ve aküden gelen 12 volt röle kontakları üzerinden lpg seçici kutuya ulaşır.Siz kontağı kapattığınızda röle kontakları açılır eski konumunu alır ve kutuya giden voltajda otomatik olarak kesilmiş olur.

87 Lpg kutusuna verilecek + voltaj buradan kutuya verilir.

30 Akünün + ucuna bağlanır.

***************
Bu kadar açıklama sonrası montaja geçelim.

* Öncelikle lpg kutunuzun + ve - besleme kablolarını bulun.

Yeni kablo kullanacaksanız akünün + ucundan bir kabloyu röleye kadar çekin.
Bir tanede - uçtan çekin.Kablolar ince olmasın.
+ uçtan geleni 30 nolu uca
- uçtan geleni 85 nolu uca.(85 nolu uca bir kablo daha ekleyin ve kablonun diğer ucunu lpg kutusunun - girişine bağlayın)
86 uca kontaktan bir kablo bağlayın
87 nolu uca bir kablo takın ,kablonun diğer ucunu lpg kutusunun + ucuna bağlayın.

Eğer eski kabloları kullanayım diyorsanız :
+ ucu rölenin 30 nolu bağlantı ucuna takın.
- ucu Rölenin 85 nolu ucuna takın. Buraya bir kablo daha ekleyin ve diğer ucunu lpg kutusunun
- ucuna bağlayın.
Rölenin 87 nolu ucuna akımı kaldırabilecek kapasitede kablo takın.Kablonun diğer ucunu lpg kutuusunun + girişine takın.

30 nolu ucu kontağa veya kontak açılınca çalışan bir sigortaya bağlayın.Araya uygun amperde bir sigorta eklerseniz iyi olur.

***********
UYARI : Bağlantı kablolarını çekilecek amperi karşılayacak özellikte seçin.Örneğin sistem 10 amper çekecekse 15 amperi kaldırabilecek kablo kullanın.
Bağlantılar için elektirikçilerde pabuç dediğimiz metal uçlar satılıyor onlarda röle ucuna uyacak ebatta kullanın.Lehim yapacaksanız lehimi çok iyi yapın.Soğuk lehim olmasın temassızlık başlar lpg sistemi ikide bir kapanmaya başlayabilir.
Bu sisteme ekstra bir sigorta eklemeyi unutmayın.Otolarımızda kullandığımız sigortalardan uygununu alıp kullanın.Yalnız sigortayı lehimlemeyin.Bahsettiğim bağlantı uçlarından alın.Sigorta attoğında rahatlıkla söküp değiştirin.

Yapımı aslında gayet basit.Bağlantı uçlarını taktıktan sonra izole edin.Şaseye veya başka bir yere temas edip sorun çıkartmasın.
burada bir yanlışlık var



arkadaşlar bu resimi kontrol ettiğimde yanlış yapmışım özür diliyorum duğrusu yeni resimdir
demekki uykulu bir vakitte yapmışım tekrar özür diliyorum
zaten roole bağlamamın amacı araç içerisindeki gaz anahtarına fazla yük bindirmemek
buradaki amaç anahtara sonradan bağlanan roleye kumanda edecek
çalıştırılan rolede 3 adet gaz bobinlerini çekecek bu kadar.
aldığınız rolenin bobin yani elektrik uçları hangisi hanği numaralar olduğuna dikkat edin ve kontak uçlarınada dikkat edin buradaki verdiğimiz numaralar siz rolenizle aynı olmaya bilir zaten role üzerinde açıkça yazar kontaklar hanğisi olduğu.
Eklentiler
file.jpeg
file.jpeg (34.19 KiB) 11965 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti elvis » 16 Oca 2012, 18:07

Hafta sonu röle montajını yaptım arkadaşlar.denemesini de yaptım.sorun halloldu,tekleme falan yok...sadece araya sigorta montajını yapmadım,kaçlık sigorta takılması konusunda bir fikirniz var mı?tahminim en fazla 20 amperlik yeterli gibi sanki...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti AhmetH » 16 Oca 2012, 19:04

Röle işlerinden baya anlayanınız var

öyleyse konu ile alakalı değil ama hemen hızlı bir soru sorup kaçmak istiyorum


feliciamızın camlarımı sonradan elektrikli yapmıştık ve yıllar sonra bozulan açma kapama düğmesindeki sorundan dolayı basılı kalmış aküyü yalayıp yuttu ve basılı taraftan motoru yandı..

bende geçen sene internetten yeni bir açma kapama kiti ısmarlayıp montajını yaptmıştım.

Montaj yaparken hedefim kontak ceryanı ile çalışan bir sistem kurmaktı. 30A lik sigortanın birine kontak ceryanı geliyordu elektriği burdan aldım.. ancak şu aralar yine zorlanıyor ve kablo çıkıp duruyor

denedim ve gördümki sigorta kutusuna gelen kalın 12V akü ceryanına direk bağladığım zaman nispeten rahat çalışıyor ama bu seferde sürekli devrede kalıyor..
yani kontak kapalı olsa bile camları açıp kapatabiliyorsunuz.

nihayet asıl soruma gelirsek

elektriği o kalın kablodan alıp tetiğide bu kontak ceryanından bağlasam olur diye düşünüyorum.
şase ayrı yerden verildi sadece üzerinde 15A sigorta bulunun kırmızı bir kabloya elektriği verince sistemim çalışıyor.

bunu düşündüğüm şekilde yapmak için nasıl bir röle almalıyım ?


bu neyden bahsediyor diye düşünen varsa birde şu konuya bakabilirler
http://www.skodam.com/kendin-yap/felicia-on-cam-motorlari-degisimi-yeni-tesisat-yapilmasi-t19963.html
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti bekocan » 16 Oca 2012, 21:55

elvis yazdı:Hafta sonu röle montajını yaptım arkadaşlar.denemesini de yaptım.sorun halloldu,tekleme falan yok...sadece araya sigorta montajını yapmadım,kaçlık sigorta takılması konusunda bir fikirniz var mı?tahminim en fazla 20 amperlik yeterli gibi sanki...

öncelikle şunu söyleyeyim role sadece görevi 3 adet ventillerin elektiğini araçinindeki anahtarı devredışı bırakıp bağladğımız role sayesinde çalıştırmaktır araç içindeki anahtar bazan aşırı ınınır ve kontağı açtığımızda ventilleri açamayabiliyor biz buna mail vermemek için roleyi bağlıyoruz
anahtar tamamen devrede olup sadece anahtar içindeki kontakları rolenin kontaklarını kullanıyoruz
bunu takmaktaki asıl amacımız çalışan aracı durdurduğumuzda örnek gaz aldığımızda tekrar marş yaptığımızda birtürlü çalışmayabiliyor motor çünki bu zaman kadar anahtar bayaısınmış oluyor ve elektirkte az düşükse 3 adet ventil bobinimizi çekemeyebiliyor
yoksa dediğin gibi tekleme ile ilğili bir sorun için değiştirmiş değiliz
bu rolenin akü tarafından gelen artı ucumuz içinde sadece 2 amperlik bir siğorta bağlaman yeterli
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir