LPG ANAHTARA ROLE BAĞLAMAK

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG ANAHTARA ROLE BAĞLAMAK

İleti bekocan » 16 Oca 2012, 22:05

AhmetH yazdı:Röle işlerinden baya anlayanınız var

öyleyse konu ile alakalı değil ama hemen hızlı bir soru sorup kaçmak istiyorum


feliciamızın camlarımı sonradan elektrikli yapmıştık ve yıllar sonra bozulan açma kapama düğmesindeki sorundan dolayı basılı kalmış aküyü yalayıp yuttu ve basılı taraftan motoru yandı..

bende geçen sene internetten yeni bir açma kapama kiti ısmarlayıp montajını yaptmıştım.

Montaj yaparken hedefim kontak ceryanı ile çalışan bir sistem kurmaktı. 30A lik sigortanın birine kontak ceryanı geliyordu elektriği burdan aldım.. ancak şu aralar yine zorlanıyor ve kablo çıkıp duruyor

denedim ve gördümki sigorta kutusuna gelen kalın 12V akü ceryanına direk bağladığım zaman nispeten rahat çalışıyor ama bu seferde sürekli devrede kalıyor..
yani kontak kapalı olsa bile camları açıp kapatabiliyorsunuz.

nihayet asıl soruma gelirsek

elektriği o kalın kablodan alıp tetiğide bu kontak ceryanından bağlasam olur diye düşünüyorum.
şase ayrı yerden verildi sadece üzerinde 15A sigorta bulunun kırmızı bir kabloya elektriği verince sistemim çalışıyor.

bunu düşündüğüm şekilde yapmak için nasıl bir röle almalıyım ?


bu neyden bahsediyor diye düşünen varsa birde şu konuya bakabilirler
http://www.skodam.com/kendin-yap/felicia-on-cam-motorlari-degisimi-yeni-tesisat-yapilmasi-t19963.html

buradaki önemli nokta sadece rolenin kontak amperidir kontak amperi 20 amperden aşşa olmassa iyi olur
bunun elektirğinide kontak açılınca örnek lambalar yanınca kontak çıkışından elektriği alıp direk açma kapama anahtarına bağlamak anahtar çıkışınıda aldığımız rolenin elektirk bobin uçlarına vermek zaten birtanesi şase olacak anahtara bastığımızda role çekeçek
daha önceden rolenin kontak uçuna direk aküdende alabilirsin bağladığımız elektirik role çekince motora iletim sağlayacaktır
aşşa yukarı olunca mekenik sistemi ğörmedim ama sadece motorla oluyorsa 2. diğer bir role ile aynı şekilde bağlayarak ters yönce çalıştırabilirsin.
burada kontak sadece rolenin çalışması olan gerekli elektiriği almaktır rolenin kontaklarıda ğüç hattıdır.
tüm role güç hattı değil rolenin bobin hattı için 2 amperlik siğorta bağlamak yeterlidir
 
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti elvis » 17 Oca 2012, 08:35

bekocan yazdı:
elvis yazdı:Hafta sonu röle montajını yaptım arkadaşlar.denemesini de yaptım.sorun halloldu,tekleme falan yok...sadece araya sigorta montajını yapmadım,kaçlık sigorta takılması konusunda bir fikirniz var mı?tahminim en fazla 20 amperlik yeterli gibi sanki...

öncelikle şunu söyleyeyim role sadece görevi 3 adet ventillerin elektiğini araçinindeki anahtarı devredışı bırakıp bağladğımız role sayesinde çalıştırmaktır araç içindeki anahtar bazan aşırı ınınır ve kontağı açtığımızda ventilleri açamayabiliyor biz buna mail vermemek için roleyi bağlıyoruz
anahtar tamamen devrede olup sadece anahtar içindeki kontakları rolenin kontaklarını kullanıyoruz
bunu takmaktaki asıl amacımız çalışan aracı durdurduğumuzda örnek gaz aldığımızda tekrar marş yaptığımızda birtürlü çalışmayabiliyor motor çünki bu zaman kadar anahtar bayaısınmış oluyor ve elektirkte az düşükse 3 adet ventil bobinimizi çekemeyebiliyor
yoksa dediğin gibi tekleme ile ilğili bir sorun için değiştirmiş değiliz
bu rolenin akü tarafından gelen artı ucumuz içinde sadece 2 amperlik bir siğorta bağlaman yeterli

Tekleme derken,farlar veya parklar dahi açılınca araç gitsemmi gitmesemmi diye tereddüt ederdi.gazı yemiyordu,benzinde böyle sorunu yoktu.röle takılınca denedim sorun hallolmuş gibiydi...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti Yamali3478 » 17 Oca 2012, 11:51

Benimde Denemem Lazım
Yamali ! isyanlardaa !!!!!
Yamali3478
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 02 Eyl 2011, 13:09
Ad Soyad: YAVUZ MUHAMMET ALİ BÖYÜKÖZKÖK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FAVORİT GLX 1994

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir