favoritim conta yaktı ne kadar tutar masraf...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favoritim conta yaktı ne kadar tutar masraf...

İleti mepavci » 13 Arl 2011, 23:28

arkadaşlar bende 8 aydır skoda kullanıcısıyım favorit 90 model mevcut. arabam 20 km yol gittiktensonra bi anda rolantide çalışırken kalorofer peteğini çatlattı ve butun antifiriz yere dokuldu sonra ustaya götürüp durumu anlattım oda bana istersen dedi kaloriferi iptal eder kısa devre ile hortumları birbirine bağlar kullanırsın dedi. tamam dedim ve yaptırdım o şekilde. arabayı aldım daha 200 m gitmeden bi anda istop etti sonra marşı zor aldı sordum gaz beynı donmustur dedi sonra biraz bekledim hemen aldı 1 km gittim ama hiç kırmızıda görmediğim hareret cubuğu kırmızıya yaklaşmıştı sonra forumdan araştırdım ustanın bulmadığı arızayı ben buldum arabam conta yaktı:(((çünkü arabamda 1 ay önceden beridir yag kapağının içi beyaz krem gibi bir yağ ile kablanıyo , su atıyo ekzozdan, ve devri düştü çekmemeye başladı, arada yolda giderken sanki araç tekerleğinde bir boşluk varmış gibi tekleme vardı hafiften artı yakıt 2 katına cıktı,,,, şimdi o ustaya ne danışırım ne fiyat alırım çükjü neyin gerektiğini bilmez kınaatine vardım şimdi arkadaşlar tecrübe her şeyden ustadır ... başından conta yakma olayı gecen varsa veya bu konuda gerçekten bilgisi olan varsa yardımlarınızı beklıyorum. ne kadara hallolur.. ve hangi parcalar değişmeli hangi yolu izlemeliyim ... ve yaptırdığım zaman bana birbuçuk iki sene yetermi yoksa hayır gelmez diyip satayımmı kredi ile aldım ailemin ilk arabası oldu bu araba ....
 
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

İleti MadloveR » 14 Arl 2011, 10:05

Arkadaşım bende de 94 model favorit var. mayıs ayında aldım aldığımda conta yanıkmış farketmedim. en son ramazan bayramında iyice sıkıntı olmaya başladı. yaptırdım 500 TL verdim Konyada. fakat bu tutar yapacak olan ustaya göre değişşir. ben 270 Tl işçilik ödedim. sana tavsiyem işin ehli birkaç ustadan fiyat al.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti murat26 » 14 Arl 2011, 10:35

cok gecmiş olsun kardes bende 93 favo var benimkide 1 sene once yaktı contayı aynı anlattıgın gibi oldu öncelikle cok iyi bi usta bulman lasım para biyere kadar cünki anlamayan adamlar yapamıolar bu arabayı sonra da en az 500 tl lasım yaptırdıktan sonra da 15 gün sonra tekrar subap ayarı yaptırman lasım yoksa ayarsız subaplar sıkmaya baslıo ve motor kasıo kendini cok gecmiş olsun allah kolaylık versin.
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti murat26 » 14 Arl 2011, 10:38

birde sakın arabanı satmayı düşünme pes etme bu arabalar ilgi ister ona güvenirsen seni ölene kadar taşır yeterki sabırlı ol skoda hastalıktır yakalkandınmı kurtulamazsın ;)
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti Rumberto » 14 Arl 2011, 10:59

Aynısı benimde başıma geldi :(
Octavia arabasikayet.com
Rumberto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Octavia

İleti mepavci » 14 Arl 2011, 11:10

eywallah arkadaşlar wlla dediğim gibi yaptırcaz yoksacuruyecek güzel araba dediğiniz gibi daha allaha şükür yolda bırakmadı bu ilk sıkıntısı ama forumda yazanlar kafamı karıştıryo yok ayar tutmaz diyorlar benzer konularda okudum sat kurtul gibi soylentiler diğer arkadaşlar için kullanılmış surekli aynı sorunu tekrarlar diyorlar..
ilginize teşekkürler...
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

İleti mepavci » 14 Arl 2011, 11:12

MadloveR yazdı:Arkadaşım bende de 94 model favorit var. mayıs ayında aldım aldığımda conta yanıkmış farketmedim. en son ramazan bayramında iyice sıkıntı olmaya başladı. yaptırdım 500 TL verdim Konyada. fakat bu tutar yapacak olan ustaya göre değişşir. ben 270 Tl işçilik ödedim. sana tavsiyem işin ehli birkaç ustadan fiyat al.
eywalah kardeş sanada geçmiş olsun nasıl yaptırdıktan sonra bi sıkıntı cıkardımı memnunmusun birde yakıt maddi acıdan düştümü..
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

İleti mepavci » 14 Arl 2011, 11:18

murat26 yazdı:cok gecmiş olsun kardes bende 93 favo var benimkide 1 sene once yaktı contayı aynı anlattıgın gibi oldu öncelikle cok iyi bi usta bulman lasım para biyere kadar cünki anlamayan adamlar yapamıolar bu arabayı sonra da en az 500 tl lasım yaptırdıktan sonra da 15 gün sonra tekrar subap ayarı yaptırman lasım yoksa ayarsız subaplar sıkmaya baslıo ve motor kasıo kendini cok gecmiş olsun allah kolaylık versin.
500 tl ne değiştiki gercekten 500 lira verilirmi yoksa değişmemesi gereken parçalarda değiştide ondanmı 500 lira tuttu
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

İleti MadloveR » 14 Arl 2011, 11:30

ben gayet memnunum şu anda yakıt: şehirler arası ,017, şehir içi 0,20-0,21 TL yakıyor. benim araçta bujiler,benzin hortumları ve bir kaç ufak parça daha değişti conta yapılırken. ama dediğim gibi şu anda canavar gibi. ortalama 4 günde bir kullanıyorum arabayı -5 derece sıcaklıkta bile tek marşta alıyor.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti Abdulkadir OĞUZ » 14 Arl 2011, 13:51

Mehmet kardeş önce sen ustadan daha iyi tanıyacaksın arabanı. Öncelikle iyi bir usta bulacan. Bende de 1990 model skoda favorit var. 6 yıldır kullanıyorum 75000 km.yol yaptım çok şükür ALLAH'ıma daha yolda hiç kalmadım. bu aracın radyatör soğutma fanı yeterli değil. Önce fanı şahin veya doğan fanı ile değitireceksin. Fanı her zaman kendin kontrol edebileceğin bir anahtarı aracın direksiyon sol alt tarafına taktıracaksın. Fan müşürü bazen çalışmıyor veya geç açıyor özellikle rampa çıkarken sıcak havalarda fanı oturduğun yerden sen çalıştıracaksın. Yol rahatladığı zaman fanı kapataksın. Aracın termostatının 90 decelik değil 68-70 derecelik ile değitireceksin. Yazın termostatı araçtan sökmeyeceksin. Çünkü termostat aracın motorunun sıcalığının sabit tutmak amacındadır. Buda aracın motorun yağlamsının,yakıt tüketimini çok etkiler. Motor üst kapağın çok taşlanmışsa yanma odasında sağlıklı yanma olmayacağı için motordan verim alamassın. Üst kapağı iyi bir kapakla değiştirmende çok fayda vardır. Bu skodalar çocuk gibidir. Derdini çok iyi bilmen lazım. Kibar kullanacan eğer aracını çok iyi tanırsan benim gibi bir gün dahi yolda kalmassın. Arabının masrafı tahminen 500 lira civarındadır. ALLAH yardımcın olsun. Bu araç çok ekonomiktir. Ben 1100 km.şehirler arası yol gittim 75 litre LPG yaktı. Ben bu aractan yaptığım yakıt tasarrufu ile bu araba bana şimdi bedavaya gelmiş gibi oldu. Bu araçlar dediğim gibi çok güzel araban randımana bindiği zaman bu arabadan vazgeçemessin. İyi günler.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti AhmetH » 14 Arl 2011, 18:44

Kapağın eğileceğini zannetmem muhtemelen doğrultmak için torna masrafınız olmaz.

kaliteli sayılan TEMAC marka conta taş çatlasa 50 TL olsun, hadi manifold contasıda 50 TL olsun..

hadi kapakta eğik çıksın kapakçı 100 TL alsın.. masrafı muhtemelen 300 civarı bile olmaması gerekir diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ramazanünlü » 14 Arl 2011, 19:21

arkadaşlar bu benim başıma yazın geldi ben kendim tamirciye verecegim parayla malzeme aldım onlarda bende kaldıgı icin onada masraf denmez
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti Semih Roer » 15 Arl 2011, 02:41

Abdulkadir OĞUZ yazdı:Mehmet kardeş önce sen ustadan daha iyi tanıyacaksın arabanı. Öncelikle iyi bir usta bulacan. Bende de 1990 model skoda favorit var. 6 yıldır kullanıyorum 75000 km.yol yaptım çok şükür ALLAH'ıma daha yolda hiç kalmadım. bu aracın radyatör soğutma fanı yeterli değil. Önce fanı şahin veya doğan fanı ile değitireceksin. Fanı her zaman kendin kontrol edebileceğin bir anahtarı aracın direksiyon sol alt tarafına taktıracaksın. Fan müşürü bazen çalışmıyor veya geç açıyor özellikle rampa çıkarken sıcak havalarda fanı oturduğun yerden sen çalıştıracaksın. Yol rahatladığı zaman fanı kapataksın. Aracın termostatının 90 decelik değil 68-70 derecelik ile değitireceksin. Yazın termostatı araçtan sökmeyeceksin. Çünkü termostat aracın motorunun sıcalığının sabit tutmak amacındadır. Buda aracın motorun yağlamsının,yakıt tüketimini çok etkiler. Motor üst kapağın çok taşlanmışsa yanma odasında sağlıklı yanma olmayacağı için motordan verim alamassın. Üst kapağı iyi bir kapakla değiştirmende çok fayda vardır. Bu skodalar çocuk gibidir. Derdini çok iyi bilmen lazım. Kibar kullanacan eğer aracını çok iyi tanırsan benim gibi bir gün dahi yolda kalmassın. Arabının masrafı tahminen 500 lira civarındadır. ALLAH yardımcın olsun. Bu araç çok ekonomiktir. Ben 1100 km.şehirler arası yol gittim 75 litre LPG yaktı. Ben bu aractan yaptığım yakıt tasarrufu ile bu araba bana şimdi bedavaya gelmiş gibi oldu. Bu araçlar dediğim gibi çok güzel araban randımana bindiği zaman bu arabadan vazgeçemessin. İyi günler.

-Ben Abdulkadir beye bazı konularda katılmıyorum 13 yıllık bir skoda kullanıcısı olarak, ben ilk dönemlerde çok da özen göstererek kullanmadım aracımı, tanımak gibi de pek derdim yoktu, çünkü benim için ilk olan motosikletlerimdi, 4 teker gerektiği zaman kullanılacak bir araçtı sadece, ama soğutma konusunda, eğerki aracınızda herşey normalse bir sorunu yoksa neredeyse ise fan hiç devreye girmiyor(bu havalarda) radyatör o kadar yeterli, tabiki sıkışık trafikte yazın sürekli 1.-2. vites ile kullanmıyorsanız başka, genellikle müşürler pek sağlam şeyler değil buna katılıyorum arada bir kontrol edip değiştirmekte yarar var, ama içerden bir fan anahtarına da gerek olduğunu sanmıyorum, zaten sizin aracınız conta yakmış değiştireceksiniz , doğru bir bakımdan sonra soğutmak gibi bir derdiniz olmayacak, bu arada diyelimki radyatörünüz iyi değil yeni radyatör sadece 55tl+ müşür 7.5 tl değiştirisin kafan rahat olur değiştirmek için sadece bir tornavida ve müşür içinde bir sanıyorum 32 anahtar lazım 15 dakikada değişiyor...
Benimde aracımda conta yanması sorunu vardı, ancak aracı çok kullanmadığımdan o dönemler (6 sene önce) bir arkadaşın tavsiyesi ile bor katkısı kullandım, yüksek hararet ve kaçırma ortadan kalktı, kısa mesafelerde(5-10km) uzun süre kullandım, tabii bor sadece sorunun üstünü örttüğü için, bir süre tekrar nüksetti ve kısa bir süre önce daha önce hiç bir tecrübem olmadığı halde ilk kez bir arabanın motorunu söktüm ve silindir kapağını elime aldım, özetle kaynakçı(çepeçevre dolgulu kaynak120tl), rektifiyeci(100tl) contalar (35tl) benzin ve su boruları somunlar(paslanmaz çelik) hepsi bana yaklaşık 300tl civarına mal oldu, ama motorun içi o kadar kötü kurum birikmiştiki sadece bir gün onları temizledim ve iyiki kendim yapmışım hiç bir usta bu kadar detaylı temizlik yapmazdı dedim, özel yağ temizleme katkıları ile 2 kez yağı değiştirerek temizledim, şu anda harika çalışıyor, tabiki buradaki forumlardan öğrenerek sentil ayyarlarını yaptım, 15 tl ye bir çakı aldım(sentil) ve forumlarda anlatıldığı gibi yaptım, sentil ayyarıda ısınmada çok önemli bu arada çünkü motorun verimi ısının azalması anlamına geliyor, sana kolay gelsin diyorum, sakın vaz geçme , kafasına vura vura 5-6 yıl kullandım ve 13 yıldır beni hiç yolda bırakmadı bu araba ve bir şey oluncada kendin bile halledebileceğin ekonomik ve sağlam bir araç...:)
Semih Roer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 09 Arl 2011, 17:34
Ad Soyad: Semih Roer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 Formen

İleti mepavci » 15 Arl 2011, 09:48

Abdulkadir OĞUZ yazdı:Mehmet kardeş önce sen ustadan daha iyi tanıyacaksın arabanı. Öncelikle iyi bir usta bulacan. Bende de 1990 model skoda favorit var. 6 yıldır kullanıyorum 75000 km.yol yaptım çok şükür ALLAH'ıma daha yolda hiç kalmadım. bu aracın radyatör soğutma fanı yeterli değil. Önce fanı şahin veya doğan fanı ile değitireceksin. Fanı her zaman kendin kontrol edebileceğin bir anahtarı aracın direksiyon sol alt tarafına taktıracaksın. Fan müşürü bazen çalışmıyor veya geç açıyor özellikle rampa çıkarken sıcak havalarda fanı oturduğun yerden sen çalıştıracaksın. Yol rahatladığı zaman fanı kapataksın. Aracın termostatının 90 decelik değil 68-70 derecelik ile değitireceksin. Yazın termostatı araçtan sökmeyeceksin. Çünkü termostat aracın motorunun sıcalığının sabit tutmak amacındadır. Buda aracın motorun yağlamsının,yakıt tüketimini çok etkiler. Motor üst kapağın çok taşlanmışsa yanma odasında sağlıklı yanma olmayacağı için motordan verim alamassın. Üst kapağı iyi bir kapakla değiştirmende çok fayda vardır. Bu skodalar çocuk gibidir. Derdini çok iyi bilmen lazım. Kibar kullanacan eğer aracını çok iyi tanırsan benim gibi bir gün dahi yolda kalmassın. Arabının masrafı tahminen 500 lira civarındadır. ALLAH yardımcın olsun. Bu araç çok ekonomiktir. Ben 1100 km.şehirler arası yol gittim 75 litre LPG yaktı. Ben bu aractan yaptığım yakıt tasarrufu ile bu araba bana şimdi bedavaya gelmiş gibi oldu. Bu araçlar dediğim gibi çok güzel araban randımana bindiği zaman bu arabadan vazgeçemessin. İyi günler.

walla yaptırdıktan sonra bu fiyata km yapman müthiş km de 15 krş yakıyo motorsiklet o kadar yakar inşallah bendede aynısı olurda en azından 6 -7 ayda geri masrafını cıkartır...
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

İleti MadloveR » 15 Arl 2011, 10:03

benimkinin contası hararetten yanmamıştı.ilk kullanıcısı sanırım gene conta yakmış tamir ettirirken tamirci silindir kapak saplamalarını fazla sıkmış ve biri aşağıdan bloğu patlatmış.doğal olarak kapakta boşluk oluşmuş o yüzden yanmış benim conta. benim söylediğim 500 tl masrafa blok kaynağı da dahil.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti mepavci » 16 Arl 2011, 23:55

wlla arkadaşlar parayı denkleştirtim inşallah pazartesi yaptırmaya götürecem bakalım ne olacak ankarada bu şekilde conta yakıpta ne kadara mal oldugunu soyleye bilirmi kazıklanmıyalım ...
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

İleti hsynaslan0010 » 17 Arl 2011, 11:47

dediklerin oluyordu hepsin den kurtuldumm contayı yaptırdım balıkesir şehirli otoya cok güzel iş cıkardılar arabam 10 numara oldu bütün bbu işler conta yüzündenmiş meyerse formdakı arkadaşlarında bilgisi olması acısından fiyatları yazıyorum bilginize
motor ynlm e işciligi .......60tl
silindir kapak saplaması.......22tl
conta silindirkapak........20tl
conta manifolt ......10tl
conta eksoz bogaz sac....3tl
conta üstkapak......5tl
conta termostat kapak.....3tl
termostat 88 vika 15tl
tornacı...50tl
c antifiriz 3 ltre....20tl
sarf malzeme.....20tl
servis ücreti.... 125 tl
arkadaşlar bunun harici bujileride deyiştirdim ve bujı kabloları 50tl de bunlar
toplam 402tl yapıyor ve bunlara devraj ayarı vites ayarı iç lambalardakı deyişmeler herşey dahil birdaha balıkesir şehirli oto calışanları ve sagibi ERKAN ŞEHİRLİYE COK TEŞEKKÜR EDERİM
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti mepavci » 18 Arl 2011, 22:58

hsynaslan0010 yazdı:dediklerin oluyordu hepsin den kurtuldumm contayı yaptırdım balıkesir şehirli otoya cok güzel iş cıkardılar arabam 10 numara oldu bütün bbu işler conta yüzündenmiş meyerse formdakı arkadaşlarında bilgisi olması acısından fiyatları yazıyorum bilginize
motor ynlm e işciligi .......60tl
silindir kapak saplaması.......22tl
conta silindirkapak........20tl
conta manifolt ......10tl
conta eksoz bogaz sac....3tl
conta üstkapak......5tl
conta termostat kapak.....3tl
termostat 88 vika 15tl
tornacı...50tl
c antifiriz 3 ltre....20tl
sarf malzeme.....20tl
servis ücreti.... 125 tl
arkadaşlar bunun harici bujileride deyiştirdim ve bujı kabloları 50tl de bunlar
toplam 402tl yapıyor ve bunlara devraj ayarı vites ayarı iç lambalardakı deyişmeler herşey dahil birdaha balıkesir şehirli oto calışanları ve sagibi ERKAN ŞEHİRLİYE COK TEŞEKKÜR EDERİM

bilgi için saol kardeş...
mepavci
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 15 Haz 2011, 22:03
Ad Soyad: mehmet avci
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir