FAVORİT HIZ SORUNU

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT HIZ SORUNU

İleti MadloveR » 14 Arl 2011, 12:22

Arkadaşlar merhaba ben foruma yeni katıldım. 94 model favorit lx var yaklaşık 7 aydır kullanıyorum. benim sorunum 5. viteste yokuşaşağı 115 in üzerine çıkamıyorum. gaz pedalı arkadaki dayamaya dayanıyor fakat son sürati 115.
gaz telinin gerginliğini kontrol ettim normal, egzozu kestirip baktırdım normal. diğer viteslerde herhangi bir sıkıntı yok.
1. vites 40-45
2.vites 60-65
3. vites 70-80
4.vites 120 ye kadar hız yapıyor ve devirde 4500 e kadar yükseliyor fakat 5 e attığım zaman 2500 deviri geçmediği gibi 115 süratte sabitleniyor. sizin başınıza da geldimi böyle bir olay. sorun ne olabilir düşüncelerinizi bekliyorum.
 
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 14 Arl 2011, 12:57

94 favorit GLX sahibiyim.

Vites sıralaman ilginç geldi.Özellikle 1. vites 40-45 km hız.
1. vites kalkış içindir hemen 2. vitese geçilir.1. vites 40-45 hız yapılmaya çalışılırsa o motordan fayda gelmez bence.(175/70R13 lastikle 1. vites 5500 devirde ancak 45 kilometre teorik görülür.Ama motora zararlıdır.)

Şimdi kendi kullanımım ile ilgili vites hızlarını yazıyorum.2500 - 3000 devir arası vites değişimi yaparak.

1. vites kalkış.
2. vites 20
3. vites 20-50
4. vites 50-80
5. vites 80-120
Benim kullanımım aşağı yukarı bu şekilde.100 km hızı düz yolda .100-120 arasını yokuş aşağı rahat görüyor.LPG'de böyel.Benzinde denemedim ki benzinde daha yüksek hıza çıkacaktır.

Aracın vitesteki maximum hızı , diferansiyal dişli oranı + vites + aracın devri ile ilgilidir.

Sainz arkadaşım daha önce paylaşmıştı bu konuyu.Altta aynen yapıştırdım.Bir de viteslerin hızını hesaplayan program var.Programda lastik ebadınızı girmeyi unutmayın.Ayrıca dişli oranlarını sainz arkadaşımızın yazısına göre girin.Aracın devrine göre hesaplatın.

http://www.tekdosya.com/files/RP53859JV ... A.xls.html

************************
sainz yazdı:Aşağıdakiler Favorit' in şanzıman oranları:


Favorit 136L, LS, LX :
I. vites : 3,308
II. vites : 1,913
III. vites : 1,267
IV. vites : 0,927
V. vites : 0,717
Geri vites: 2,923

Diferansiyel oranı (1991 öncesi) : 3,895:1
Diferansiyel oranı (1991 sonrası) : 4,167:1

Yalnız bu veriler kağıt üzerindeki verilerdir. Tam doğru olarak kabul edilmeyebilir ancak gene de fikir vermesi açısından iyidir.

*********************
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 14 Arl 2011, 13:19

Karbüratör ikinci boğaz devreye girmiyor olabilir.
Gerçi devreye girmese 1. viteste azamî 40-45 km/s hızlara da ulaşmaz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti orhanfoto » 14 Arl 2011, 13:25

birici vites 40 45 km hızmı cok vay anam vay diyorum benim araba gitmiyo o zaman cok sen o zaman 5. vitesde 180 i görürsün
orhanfoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 01 Nis 2011, 09:12
Ad Soyad: orhan taptil
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit 93 lx

İleti ozantavsan » 14 Arl 2011, 13:26

Sainz , karbüratör 2. boğazın devreye girip girmediğini nasıl gözlemleriz.Rolantide çalışırken gaz telini çekerek karbüratör üstünden bakarak tespit edilebilirmi?

Açmıyorsa nasıl giderilir?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti PİCK-UP » 14 Arl 2011, 14:29

bnde pickup'ı geçen denedim 160 ta tıkanıyor. full sıfır motor var 1 yıllık kalkışlar vs. geçişler çok atak gel görelim

160 ta tıkanıyor. üst kapak orjinal motor yapılırken oda sıfır takılmıştı. niye gitmiyor anlamıyorum.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti MadloveR » 14 Arl 2011, 15:25

ozantavsan yazdı:94 favorit GLX sahibiyim.

Vites sıralaman ilginç geldi.Özellikle 1. vites 40-45 km hız.
1. vites kalkış içindir hemen 2. vitese geçilir.1. vites 40-45 hız yapılmaya çalışılırsa o motordan fayda gelmez bence.(175/70R13 lastikle 1. vites 5500 devirde ancak 45 kilometre teorik görülür.Ama motora zararlıdır.)

Şimdi kendi kullanımım ile ilgili vites hızlarını yazıyorum.2500 - 3000 devir arası vites değişimi yaparak.

1. vites kalkış.
2. vites 20
3. vites 20-50
4. vites 50-80
5. vites 80-120
Benim kullanımım aşağı yukarı bu şekilde.100 km hızı düz yolda .100-120 arasını yokuş aşağı rahat görüyor.LPG'de böyel.Benzinde denemedim ki benzinde daha yüksek hıza çıkacaktır.

Aracın vitesteki maximum hızı , diferansiyal dişli oranı + vites + aracın devri ile ilgilidir.

Sainz arkadaşım daha önce paylaşmıştı bu konuyu.Altta aynen yapıştırdım.Bir de viteslerin hızını hesaplayan program var.Programda lastik ebadınızı girmeyi unutmayın.Ayrıca dişli oranlarını sainz arkadaşımızın yazısına göre girin.Aracın devrine göre hesaplatın.

http://www.tekdosya.com/files/RP53859JV ... A.xls.html

************************
sainz yazdı:Aşağıdakiler Favorit' in şanzıman oranları:


Favorit 136L, LS, LX :
I. vites : 3,308
II. vites : 1,913
III. vites : 1,267
IV. vites : 0,927
V. vites : 0,717
Geri vites: 2,923

Diferansiyel oranı (1991 öncesi) : 3,895:1
Diferansiyel oranı (1991 sonrası) : 4,167:1

Yalnız bu veriler kağıt üzerindeki verilerdir. Tam doğru olarak kabul edilmeyebilir ancak gene de fikir vermesi açısından iyidir.

*********************
ben tabiki bu viteslerde bu hızda kullanmıyorum sadece bir iki kez viteslerdeki maksimum hızı görmek için zorlamıştım biraz. tabi dediğin gibi devir yaklaşık 4000-4500 arasıydı yazdığım hızlarda. fakat 5. vites aynen dediğim gibi 2400-2500 devir 115 sürat sanırım 5.vites diş adımında bir sıkıntı var. işten anlayan bir usta bulamadım bir türlü.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti MadloveR » 14 Arl 2011, 16:02

ayrıca bir şey daha eklemek istiyorum bu sürat hesaplama tablosuna göre 5.vites 2500 devirde 115 sürat çok iyi :)
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti sainz » 14 Arl 2011, 17:14

ozantavsan yazdı:Sainz , karbüratör 2. boğazın devreye girip girmediğini nasıl gözlemleriz.Rolantide çalışırken gaz telini çekerek karbüratör üstünden bakarak tespit edilebilirmi?

Açmıyorsa nasıl giderilir?

Bunu ben de bilemiyorum. Haftasonu fırsatım olursa, biraz kurcalar bilgilendiririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 14 Arl 2011, 17:45

Teşekkürler.Bende araştırıyorum.
Karbüratör şemasında Vacumm Unit Stage II olarak geçen parça olabilir sanırım.
Ters C gibi hortum bağlantısı olan parça.Sanırım çekilen vakumla birşeyleri devreye sokuyor.
Ama o T bağlantı aklımı kurcalıyor.Vardı ben mi göremedim ???
Pazar söküp bir daha bakmalı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti burak mysterio » 14 Arl 2011, 18:29

Ben kendi favoritimde denedim

1. vites 60
2. vites 97
3. vites 115
4. vites 160
5. vites sabit 170

hatta inanmayan olursa ilk 2 vitesin son devir hızlarının videosunuda yollayabilirim
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti alpino » 14 Arl 2011, 18:42

abi favoyla 170 yapıyorsunuz ya ne diyeyim size. el kadar lastiklerle.
1.6 MPI manuel octi vites hız durumu:
1. vites: 55-60
2. vites: 95
3. vites: 130
4. denemedim
5. vites: maksimum 197 yaptım bugüne kadar.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti burak mysterio » 14 Arl 2011, 20:58

alpino yazdı:abi favoyla 170 yapıyorsunuz ya ne diyeyim size. el kadar lastiklerle.
1.6 MPI manuel octi vites hız durumu:
1. vites: 55-60
2. vites: 95
3. vites: 130
4. denemedim
5. vites: maksimum 197 yaptım bugüne kadar.


valla ben arabamın çıkabileceği maks hıza çıktım ne fazla ne eksik adamlar motora göre lastik koymuşlar herhalde . Zaten arabamda en ufak sarsıntı vs hissetseydim o hıza çıkmazdım ama arabam Maşaallah dahada bassam giderdi ;)
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti alpino » 14 Arl 2011, 21:33

favorit, forman, felicia ve felicia combi karbüratörlü motorlar için fabrika verisi maksimum hızı 145 km/saat'tir. sen 170 yaptım diyorsun. tamam senin aracındaki lastiğin hız kodu T tani maksimum 180 km. ama fabrika bu araba 145 yapıyor derken bunu sadece lastiğe değil amortisör ve aerodinamiğe de bakarak diyor.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti burak mysterio » 15 Arl 2011, 00:22

alpino yazdı:favorit, forman, felicia ve felicia combi karbüratörlü motorlar için fabrika verisi maksimum hızı 145 km/saat'tir. sen 170 yaptım diyorsun. tamam senin aracındaki lastiğin hız kodu T tani maksimum 180 km. ama fabrika bu araba 145 yapıyor derken bunu sadece lastiğe değil amortisör ve aerodinamiğe de bakarak diyor.


ya doğrudur ben ona birşey demiyorum ama zaten arabam 170 te savrulmuyor öyle birşey olsa zaten basmam o kadar
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti MadloveR » 15 Arl 2011, 10:00

benim sıkıntım o işte ben favoda maksimum hıza ulaşamıyorum 115 te 2400 devirde tıkanıyor.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti zeybek » 15 Arl 2011, 12:50

Lpg ayarı kısık olmasın. Lpg ayarı yaptırdınızmı
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti MadloveR » 15 Arl 2011, 13:58

lpg ayarında sıkıntı olsa diğer viteslerde de gitmez benim sıkıntım sadece 5. viteste diğer viteslerin maksimum hızları yazıyor 1. mesajda
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir