egsozdan su atıyor kapakta köpük var..conta sağlammış??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

egsozdan su atıyor kapakta köpük var..conta sağlammış??

İleti kaptanmagaraadami » 18 Arl 2011, 02:44

arkadaşlar bu gün ustaya gittim eksozdan su atıyor yağ ekleme kapagında köpük var. su eksiliyor. bir haftada tasırma kabını bitirmiş. ama usta silindir kapak contası sağlam dedi, yeni yağ değişiminden olur bu köpük sonra geçer dedi. doğru mu bu? ayrıca motorun ön kısmında bujilerin hemen altındaki dikdörtgen şeklinde bir kapak var ordan yağ sızıyor bunun contası değişecekmiş. bu ne kapağı? (silindir kapağı değil motora arabanın önünden bakıldığında görülen dikey kapak?) soğutma suyuylada teması varmı? bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim..
 
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Favocu » 18 Arl 2011, 05:51

Yağ kapağında köpük olması illaki contanın yanık olduğu anlamına gelmez. Su başka yerlerdende eksiliyor olabilir. Bahsettiğiniz kapağı tam olarak anlayamadım. Ama contanızın yanık olup olmadığına ustanızın nasıl baktığı önemli. Bence en önemli ilk belirti yağ çubuğuna baktığınızda yağ ile karışık su görmeniz ve ikinci belirti motorun devrini yükselttiğinizde contadaki basınç kaçaklarından dolayı su hortumlarında fazla derecede şişme - sertleşme meydana gelmesi. Bir miktar sertleşme ise normaldir. Büyük ihtimalle ustanız motoru çalıştırıp bir eliyle motorun sağ tarafındaki kalın su hortumunu sıkmış öbür eliyle gaz telini çekmiş ve şişme durumuna göre yanık olup olmadığını söylemiştir. Favoritlerden iyi anlayan bir ustaysa bence güvenmelisiniz. Anlamayan sadece amacı para kazanmak olan biri olsaydı hemen yanık der geçerdi. Kapak contası değişimi işçiliği yüksek maliyetli bir iş çünkü. Açıldıktan sonra karşınıza neyin çıkacağını bilemezsiniz. Bende contam yanık diye gidip silindir kapağını açtırdığımda silindir kapağının contaya bakan kısmının çürümüş olduğu tablosuyla karşılarştım. Neyse ki çürüklerin içinin kazıyıp kaynakla doldurup taşayarak kurtarabildik. Daha ileri aşamada olsaydı büyük ihtimalle kapağı değiştirmek zorunda kalacaktık.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti kaptanmagaraadami » 19 Arl 2011, 07:25

onur bey teşekkür ederim sorunun kalitesiz yağdan kaynaklandığını tespit ettik ayrıca tarif ettiğim ön kapak contanında değişmesi gerekiyormuş.
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti despedida » 19 Arl 2011, 15:05

dostum aracı sıkıştırmadan en yakın skoda servisine git ortalama 50 lira civarı max masrafın çıkar.....
despedida
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 58
Kayıt: 30 Tem 2011, 10:17
Ad Soyad: müjdat arıkkan
Nereden: Ankara
Arabanız: skofa favorit

İleti C@GL@R » 19 Arl 2011, 15:23

su kaybı ufak bir çatlaktanda olabilir köpük meselesine gelince yagını uzun süre değiştirmediğiniz zamanlarda da olan birsey siz radyotoru kontrol edin bnce..
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti kaptanmagaraadami » 22 Arl 2011, 01:01

aynı sorunlarla karşılaşan varmı bilemiyorum ama suyun aşırı eksilmesini yazmıştım taşırma kabını tamamlayıp bıraktım, iki gün sonra sabah baktım ki o eklediğim su taşmış (!) garip ama iki gün sonra taşmış.. egsozdan su atmayı azalttı, bu yağ meselesini çok araştırdım farklı cins yağ kullanmak buna sebep oluyormuş her seferinde aynı marka yağ kullanmak gerekiyor yoksa köpüklenme ve eksozdan su atma yapıyor.
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Kutay ALBAYRAK » 22 Arl 2011, 03:20

Hocam su probleminizle ilgili cevaplar forumdaki bilen arkadaşlarca cevaplanacaktır sanırım ama yağ konusunda aynı marka da kullansanız köpük şeklindeki o şeyin üstesinden gelemezsiniz...Bende sürekli aynı marka yağı kullanıyorum ve yağ bakımımı da düzenli olarak yaparım,eksilmişse eklerim ancak koyduğumuz yağlar da saf yağ değil malesef...Bildiğiniz üzere içerisinde değişik katkılar var ve bunların yanında elbette yağın içerisinde katkı olarak saf olsa bile su da var...Belirli bir orandadır tabiki...Fakat bu su ister istemez zamanla sıcak motor parçalarından geçerken buharlaşıyor ve o malumunuz olan köpüklenmeyi meydana getiriyor yeni yağ değişiminde bunu farketmemek mümkün ama yağın yapısı motor içerisinde belli bir zamandan sonra bozulmaya başladığında bu açığa çıkmakta ve o zaman da bu köpüklenmeyi yapmakta tabi ki eğer contada sorun yoksa...
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti felicia042 » 22 Arl 2011, 06:22

Köpüklenmenin başlıca sebebi soğuk motoru çalıştırdığımız zaman terleme yapması yani havanın içindeki nemi almasıdır. motoru durdudrunca illaki motorun birkaç yerinden kartere kadar hava gidiyor. motoru çalıştırıncada nem oluşuyor . bu nemide egzostan atıyor. eğer su haznesinden su eksilmiyor ise korkacak bişey yok. kışın daha bariz olur ekzostan su gelmesi
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti Favocu » 22 Arl 2011, 13:12

Eğer köpüğün yağdan kaynaklandığını düşünüyorsanız castrol tavsiye edebilirim, şimdiye kadar köpük görmedim.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Yamali3478 » 22 Arl 2011, 14:19

Aynı sorun bende de var yağ koyma kapağının içinde köpüklenme var kremsi bir renge sahip.
Ustama sordugumdada bana bnu söyledi ;
motor yeni olduğu için ve bu motorlar sulu gömlekmiş bu yuzden tam oturmuş gömlek bunun yüzünden oluyormuş köpükleme ama ne kadar doğru bilmiyorum şahsen burdaki ustalara güvenmiyorum .. !!!! sadece para koparma peşindeler sağlam olan parçaya bozuk diyen ustalar var tabi bazı ustalarında günahını almıyalım 100 ustadan 2 3 tanesi dürüstler.. !
Yamali ! isyanlardaa !!!!!
Yamali3478
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 02 Eyl 2011, 13:09
Ad Soyad: YAVUZ MUHAMMET ALİ BÖYÜKÖZKÖK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FAVORİT GLX 1994

İleti felicia042 » 22 Arl 2011, 16:33

ALINTIDIR http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642&currentPage=2


Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?





Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti Kutay ALBAYRAK » 22 Arl 2011, 19:42

Çok teşekkürler arkadaşlar bilmediğim bir çok şey öğrendim paylaşımlarınız sayesinde yağ konusunda daha evvel bahsettiğim olayı hem ustam bahsetmişti hemde kendi araştırmalarımla böyle bir sonuca varmıştım bu 10/40 20/50 mevzusunu araştırıyordum...Gerçekten harikasınız...
Kutay ALBAYRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 09 May 2011, 13:06
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kutay ALBAYRAK
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Favorit

İleti kaptanmagaraadami » 24 Arl 2011, 02:10

arabamdaki köpüklenme ve egsozdan su atma zamanla azaldı.. kaliteli yağ kullanmak gerekli, aynı marka yağdan devam edilmeli çünkü farklı yağların içerisindeki farklı kimyasallar birbiriyle tepkimeye girip yağın bir süre köpüklenmesine sebep oluyor, daha sonra eski yağın etkisi geçince köpüklenmeyi yavaş yavaş kesiyor
Kullanıcı avatarı
kaptanmagaraadami
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 02 Ağu 2011, 23:50
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir