Rot Balans

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rot Balans

İleti ozantavsan » 22 Arl 2011, 11:12

Dün aracımın sorun çıkaran aksları ve rot başları değiştirmiştim.Sonrası rot balansa girdim.
Ayarladılar ,söktüler taktılar tekerleri.Teker sibopları çürümüş deyip değiştirdiler sibopları.
Test sürüşü yaptılar ,tekrar tekerleri sök tak yaptılar.En son tamam abi dediler.
40 Tl ödedim çıktım yola.Direksiyonu düz bıraktım durp.İndim baktım tekerler düz.Direksiyona dokunmadan düz yolda hareket ettim.Hooopp sola doğru keskin bir yay çizerek orta refüje kaydı araç.
Rot balansçıya geri döndüm.Yaklaşırken düz şekilde direksiyonu boş bıraktıp.Buna rağmen sol taraftaki roıt balansçıya araç kendiliğinden döndü.Dedim usta bu çok sola çekiyor.Çokmu abi dedi :)

Firma sahibi bindi test etti.Geldi tekerleri yer değiştirtti.Bir daha test sürüşüne çıktı geldi.
Rot ayar yerine soktu aracı.Aracın altına giren eleman tekerler düzken anahatrla birşey sıktımı gevşelttimi anlamadım.

Sonra firma sahibi ile tet sürüşüne çıktık .Direksiyonu bıraktı epey bir düz gittik sonra çok hafif bir sapma oldu.
Tekerlerden dedi.bunlarla tamn randımanlı ayarlanamaıyor rot balans dedi.Çin işi takmış eski sahibi aldığımda yeni değişmişti.bir kaç sene kullanır değiştiririm diyordum.

Firma sahibi bunları değiştir dedi.Balık sırtı gibi bunlar dedi.
Ayrıca eski rot başları bolsa çekme veya direksiyonda sarsıntı hissetmemişsindir dedi.Acaba aracınb altından ayar tutturmak için rot başlarını mı gevşelttiler.
İçimde bir soru kaldı.Araç şimdi çekmiyor ,sarsıntıda yok.
Gevşeltmişse bana sorun çıkarırmı ?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 22 Arl 2011, 12:54

rot başı, direksiyon sisteminin bir parçasıdır. rot ayarı yapıldıktan sonra kontra somunu sıkılarak sabitlenir. eğer bu somun gevşek bırakılırsa bir zaman sonra rot başı yerinden çıkar ve tekerlek boşta kalır. yani durum ciddi. başka bir yere kontrol ettir bence. geçmiş olsun.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 22 Arl 2011, 13:16

kendimiz kontrol edersek nerden anlarız.Eski çıkanları gördüm dansöz gibi boşa oynuyordu.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 22 Arl 2011, 23:32

fotoğraflar
Eklentiler
rot211211-1037.jpg
rot211211-1035.jpg
rot211211-1033.jpg
rot211211-1032.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 22 Arl 2011, 23:59

ozantavsan yazdı:kendimiz kontrol edersek nerden anlarız.Eski çıkanları gördüm dansöz gibi boşa oynuyordu.


1. resimde rot başı görünüyor. direksiyonu çevirince sağa-sola doğru hareket eden ince uzun mil var. milin ucunda vidalanmış ,önünde kontra somun bulunan ters biçimde yatay L şeklindeki parça. bu somunu kontrol et. sıkılı olmalı
rot başı.jpg
rot başı.jpg (5.15 KiB) 1513 defa görüntülendi
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti fatih usta » 23 Arl 2011, 00:07

ozantavsan yazdı:Dün aracımın sorun çıkaran aksları ve rot başları değiştirmiştim.Sonrası rot balansa girdim.
Ayarladılar ,söktüler taktılar tekerleri.Teker sibopları çürümüş deyip değiştirdiler sibopları.
Test sürüşü yaptılar ,tekrar tekerleri sök tak yaptılar.En son tamam abi dediler.
40 Tl ödedim çıktım yola.Direksiyonu düz bıraktım durp.İndim baktım tekerler düz.Direksiyona dokunmadan düz yolda hareket ettim.Hooopp sola doğru keskin bir yay çizerek orta refüje kaydı araç.
Rot balansçıya geri döndüm.Yaklaşırken düz şekilde direksiyonu boş bıraktıp.Buna rağmen sol taraftaki roıt balansçıya araç kendiliğinden döndü.Dedim usta bu çok sola çekiyor.Çokmu abi dedi :)

Firma sahibi bindi test etti.Geldi tekerleri yer değiştirtti.Bir daha test sürüşüne çıktı geldi.
Rot ayar yerine soktu aracı.Aracın altına giren eleman tekerler düzken anahatrla birşey sıktımı gevşelttimi anlamadım.

Sonra firma sahibi ile tet sürüşüne çıktık .Direksiyonu bıraktı epey bir düz gittik sonra çok hafif bir sapma oldu.
Tekerlerden dedi.bunlarla tamn randımanlı ayarlanamaıyor rot balans dedi.Çin işi takmış eski sahibi aldığımda yeni değişmişti.bir kaç sene kullanır değiştiririm diyordum.

Firma sahibi bunları değiştir dedi.Balık sırtı gibi bunlar dedi.
Ayrıca eski rot başları bolsa çekme veya direksiyonda sarsıntı hissetmemişsindir dedi.Acaba aracınb altından ayar tutturmak için rot başlarını mı gevşelttiler.
İçimde bir soru kaldı.Araç şimdi çekmiyor ,sarsıntıda yok.
Gevşeltmişse bana sorun çıkarırmı ?



rot balans cı usta dogru söylemiş. favoritlerde sağa veya sola çekme ile ilgi camber ve caster ayarı yoktur bu camber caster ayarı bozulduğunda şaseciye gitmek gerekir . şase derken adı şase ufak bir işlem . bir sorun olsa usta söylerdi size. rot ayarı mecburen yapılmış rot başı rotil değiştiğinden dolayı yoksa lastikler içten veya dıştan yeme yapardı. gelelim lastiklere lastikden de araba sağa veya sola çekebilir . bu arıza rotasyon ile yani solu sağa önü arkaya değiştirirek azalır veya yok olur
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ozantavsan » 23 Arl 2011, 00:21

teşekkürler.Bu akşam denedim teker değişiminden sonra sola değil , sağa çekiyor artık.Ne güzel değilmi :(
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir