Ozantavsan hsynaslan0010 Balıkesir Küçük Buluşma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ozantavsan hsynaslan0010 Balıkesir Küçük Buluşma

İleti ozantavsan » 08 Oca 2012, 18:15

Nihayet bizde Hüseyin Aslan arkadaşımla küçük bir buluşma yapabildik.Hüseyinle görüşüyoruz ama araçlarımızı ilk defa buluşturduk.

Hüseyin'in aracındaki sıkıntıları kontrol için sözleştik ve bu pazar buluştuk.

Aracı rolantide yüksek çalışıyordu.
Kontrollerde yapılan işlemler.

Karbüratör kaçak hava kontrolü
Hava alma termostat kontrol
Hava alma bantlı kapalı kontrol
Distiribütör kapak ve tevzi makarası kontrol
Debriyaj kontrol
Genel kontroller
-------------------------------

Araç sarsıntılı ,sesli ve yüksek devir çalışıyordu.
İlk önce karbüratör üst kapağı aldık.
Miksere giren gaz hortumu üzerine normal siyah silikon sürülmüş .Silikon tutmuyor etrafı açık.Araç hava alıyor.
Bu kısmı yanımızda sıvı conta olmadığından koli bandı ile güzelce kapattık.
Hava alma borusundaki termostat iptal edilmiş.
HAva alma borusu bantlanmış.Çok az bir hava aralığı vardı.Söktük aldık.Hava kanalını açtık.
Hava kanalının ucunun karportadaki girdiği yere bez tıkmışlar.
Araç resmen hava almıyor.Sıcak soğuk hava emme kapalı.Sadece lpg borusunun girdiği yerde silikonlanmış yerden kaçak emdiği havayı alıyor.

Araç bu sebeple yüksek devir ,sarsıntılı çalışıyor.Yakıt sarfiyatı aşırı artmış.
Hüseyin aracına contası yanık olduğundan yeni conta , üst kapak taşlama filan yaptırmıştı.

Hava kanalını açtık.Kaçak hava alan yerleri kapattık.Aracı çalıştırıp elimizden geldiğince gaz ayarı yaptık.Çıktık turladık ,tekrar tekrar ayarladık.

Distribütör kapağını söktük.İçi is metal uçlar simsiyah.Zımparaladık.WD40 ile temizledik.
Tevzi makarasıda aynı zımpara ve temizlik yaptık.WD40 ile içini temizledik.

Araç çalışma sesi azaldı.Rolantiyide ayarladık.
Motorun rolantide sesli ve sarsıntılı çalışması gitti.Aracın içindeyken iyice sessiz.

LPG su giriş ve çıkış boruları uzun bırakılmış.Motor kısmından bağlantı sonrası boru aşağılara doğru inip sonra yukarı çıkarak lpg beynine giriyor.Bu boruları kısalttırmasını ve lpg beyninden aşağıda bırakılmamasını söyledim.
Zira kendi aracımı stop edeli 15-20 dakika olmasına rağmen lpg beynine el değmiyordu sıcaktan.
Hüseyininki uzun süreli çalışıyor olmasında rağmen elle rahayça uzun süre tutulabiliyordu.

Son olarak debriyajı test ettik.
5. vites , el freni çekik aracı kaldırmayı denedim.Gaz verdikçe araç fazla zorlanmadı.Bir süre sonra öne doğru gitmeye başladı.Normalde yarım gazda stop etmeliydi.Yerinden oynamamalıydı.
El frenide kaçırıyor olabilir.Debriyaj teli
ni ayarlamak istedik ama vida ile birlikte telde döndüğünden ayarlayamadık.Ayar sonrası beilki daha iyi çalışabilir.

Fotoğraf çektik birkaç tane.Darısı diğer skoda kullanıcılarının başına.
Umarım bir skodayı daha kurtarabilmişizidir.Sanayide yeni elden geçen bir aracı bu ustalar hiçmi kontrol etmedi.
Hiçmi ateşlemesi ,debriyajı , gaz ayarı vesairesi bakılmadı.Umarım bundan böyle Hüseyinin ve onun Sıdıkasının da yüzü güler.

Bundan sonra söz Hüseyin'de.Aracının buluşma öncesi ve buluşma sonraı durumunu en iyi o anlatabilir.
Onun skodasını bir nebze iyi çalışır duruma getirebildikse ne mutlu bize..

Sevgi ve esenle kalın.
 
Eklentiler
Dup(1)Image(079).jpg
Dup(1)Image(079).jpg (31.91 KiB) 3539 defa görüntülendi
Dup(1)Image(083).jpg
Dup(1)Image(082).jpg
Dup(1)Image(082).jpg (31.7 KiB) 3539 defa görüntülendi
Dup(1)Image(081).jpg
Dup(1)Image(081).jpg (29.26 KiB) 3539 defa görüntülendi
Dup(1)Image(080).jpg
Dup(1)Image(078).jpg
Dup(1)Image(078).jpg (21.84 KiB) 3539 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 08 Oca 2012, 19:41

kutlarım, buluşma çok faydalı olmuş. hüseyin de artık sıdıkasına daha çok bağlanacak. ;)
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti felicia_3437 » 08 Oca 2012, 19:56

güzel ve sevkli bir iş olmuş
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti PİCK-UP » 08 Oca 2012, 20:11

güzel buluşma devamını bekleriz...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti alwaysloser » 08 Oca 2012, 20:12

elinize sağlık bu tür bluşmaların illaki büyük toplulukta oması da gerekmiyor çok güzel olmuş bence ki biz adanada sürekli yapıyoruz
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti Pesimiststyle » 08 Oca 2012, 22:46

Güzel bir buluşma olmuş bizde yazdıklarınızdan faydalanmış olduk..


Bizde birgün alwaysloser (mevlüt) ile bigün buluşcaz inş. onun aracı komple bi elden geçircem :lol: :lol: :lol: :lol:
.....:::::PesimistStyle:::::.....
Kullanıcı avatarı
Pesimiststyle
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 02 Oca 2012, 00:50
Ad Soyad: selcuk
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Favorit 135 LX

İleti sainz » 08 Oca 2012, 23:54

Güzel bir reel paylaşım olmuş.:D
ozantavsan yazdı:...Debriyaj telini ayarlamak istedik ama vida ile birlikte telde döndüğünden ayarlayamadık...

Keşke teli de bir penseyle tutsaymışsın vidayı çevirirken. Yalnız debriyajda kaçak varsa ve aşağıda kavrayacak şekilde ayarlama yapıldıysa, balatanın sonuna daha çabuk yaklaşılıyor. Neden bilmiyorum ama öyle oluyor maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 09 Oca 2012, 00:09

Yorumlar için teşekkürler.Debriyaj pedalı Fren pedalından aşağıda duruyor.
Debriyajı fren pedalının hizasına ayarlayacaktık.Telin tan ucundaydı somun.Komple dönünce ellemedik.
Sadece arada palastik bir takoz vardı.Onu yan çevirince pedal seviyesi az biraz fren pedalına yaklaştı.

Bakalım Hüseyin paylaşsın durumu daha güzel çalışır duruma getiririz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 09 Oca 2012, 08:42

Güzel bir buluşma ve yardımlaşma olmuş.Yaza o taraflardan geçersem uğramak isterim sizlerle görüşmek için.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti ozantavsan » 09 Oca 2012, 09:41

her zaman beklerim...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hsynaslan0010 » 09 Oca 2012, 12:04

ozan abi biraz gec kaldım cevap yazmakta daha yeni fırsatım oldu ozan abi tekrar söyliyorum sen mevcut işini bırakıp skoda servisi acmalısın aracım sonn yaptıgın ayardan sonra gaz ayrını yaptık öbür arkadaşla aracım eskı formunadan daha iyi oldu şu anda yakıt konusunu dedigin gibi yapacagım ondan sonra tamamen düzelecek inş. aracıma her binen aracını arkadan biri tutuyor gibi diyordu şidi araba gittikce hızlanıyor cok güzel nefes almaya başladı ozan abi eline saglık senin dedigin gibi HER ARACIN EN İYİ USTASI SAHİBİDİR [FAVONUN DERDİNDEN ANLAYANDA OZAN ABİDİR ]
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 09 Oca 2012, 12:34

Bir nebze faydamız dokunduysa ne mutlu.

Hüseyin değiştrimen gerekn parçaları yazayım.Unutmazsın not alırsın bir yere.

Tevzi Makarası ( 2. kapı ford parçacıdan ..Ford araçlarınki siyah olan.Kalın ve sağlam)

Distiribütör kapağı ( 3. kapı Hacı Abiden)

Lpg beynine giren su giriş ve çıkış hortumlarını kısalttırıyor ce lpg beyni ile aynı yüksekliğe aldırıyorsun.

KArbüratör hava filitresi kabinindeki bantaldığımız yer sıvı conta ile doldurulup yukarıdaki işlemler yapılınca makina lpg ayarı yaptırabilirsin.

Saplamalar sıkılana kadar aracını fazla zorlama.Uygun devir ,uygun hız ,uygun vites değişimi yaparak kullan.

Sabah baktım araban aynı yerde park edilmiş.Dedim sorun yok , araç yerinde.

Motor yağın yeni değiştiyse Hepsiburadadan bir adet Motorsilk motor katkısı al ,katalım.Miss gibi olur.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 09 Oca 2012, 15:08

Arkadaşlar size bir sorum olacak.

Benim araçta lpg sisteminin elektiriği ateşleme bobininin + ve - uçlarına sigortasıyla bağlı.
Hüseyin arabada ilk defa gördüm.Bir uç bobinin - ucunda diğer ucunu ise ateşleme bobininden distiribütöre giden ana ateşleme kablosunudan almışlar.Yalıtımını kaldırıp kablo eklemişler.

Sonra eski bir BMW'de Hüseyinle beraber aynı bağlantıyı gördük.

Şimdi bu bağlantı bana doğru gelmedi.Zira o kablodan yüksek voltaj geçiyor.Ayrıca kablo yalıtımı deforme olduğundan atlama ,kaçak yapar.

Bu bağlantı ateşleme bobininede zarar verir gibi geliyor.Zira BMW'nin ateşleme bobini bozulduğundan çalışmıyordu.

Fikri olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.Yorumlar bağlantının olumsuz olduğunu beyan ederse Hüseyinin araçta değiştiririm bağlantıyı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ERTAN26 » 09 Oca 2012, 19:05

Hava alma borusundaki termostat iptal edilmiş.
HAva alma borusu bantlanmış.Çok az bir hava aralığı vardı.Söktük aldık.Hava kanalını açtık.
Hava kanalının ucunun karportadaki girdiği yere bez tıkmışlar.''arkadaşlar aynen benim favoda böyle ama benim yakıtım iyi.sadece havayı temosıtadın altındaki delikten alıyor.
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti ozantavsan » 09 Oca 2012, 19:12

Aracının genel durumunu bilmiyorum.Ama sıcak hava yerine soğuk hava verirsen aracın daha canlı olur.
Ben termostad iptal edilmeden çalışırken yakıt 2 katına çıkıyordu.Hava kanallarım tamamen açıktı.
Sadece sıcak havayı kapatınca yarı yarıya yakıt düştü , araç canlandı.
1 seneden fazla zaman oldu iptali yapalı gayet memnunum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti phenomx3 » 09 Oca 2012, 19:18

manifolttan gelen hava ile yapmışlar o zaman. ben de şaşırdım demek ki yeterli geliyor. Aracın çekişi nasıl? çünkü ben termostatı iptal ettikten ve yarısı kapalı olan hava hortumunu tamamen açtıktan sonra çekişte çok değişmişti.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 512
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti bekocan » 09 Oca 2012, 22:33

ozantavsan yazdı:Arkadaşlar size bir sorum olacak.

Benim araçta lpg sisteminin elektiriği ateşleme bobininin + ve - uçlarına sigortasıyla bağlı.
Hüseyin arabada ilk defa gördüm.Bir uç bobinin - ucunda diğer ucunu ise ateşleme bobininden distiribütöre giden ana ateşleme kablosunudan almışlar.Yalıtımını kaldırıp kablo eklemişler.

Sonra eski bir BMW'de Hüseyinle beraber aynı bağlantıyı gördük.

Şimdi bu bağlantı bana doğru gelmedi.Zira o kablodan yüksek voltaj geçiyor.Ayrıca kablo yalıtımı deforme olduğundan atlama ,kaçak yapar.

Bu bağlantı ateşleme bobininede zarar verir gibi geliyor.Zira BMW'nin ateşleme bobini bozulduğundan çalışmıyordu.

Fikri olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.Yorumlar bağlantının olumsuz olduğunu beyan ederse Hüseyinin araçta değiştiririm bağlantıyı.

elektrik doğru yerden alnmış gaz anahtarının artı ve eksi uçları yüksek akım bobininin artı ve eksi uclarından alınır orta uç ise 20000 bin yüksek voltajdır burası zaten dsbratöre giden hattır normalde dahaönceden bu kablonun üzerine kablo sararak alınırdı şimdi ise ateşleme bobininin artısı ve eksisinden elektrik alınır.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir