Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 17:05

Yeni mikserimi güç bela taktım.Ayaklarım tutuldu , üşüdüm , burnum aktı...

Ama bu kadar eziyete değdi.Şimdilik tek fotoğraf paylaşıyorum.
Fotoğraf ve vidyo var.Eve geçince paylaşacağım.

32 mm genişliğinde tek boğaz ve tek lpg hortum girişli plastik malzemeden LPG mikser.(polonyadan internetten aldığım)

Tekli lpg ayar vanası metal.

İlk İzlenim.
-----------
Montajı yaptım aracı çalıştırdım.LPg ayarına hiç dokunmadım.Ayar vanasınıda söktüğüm diğer çift hortumlu vana kadar ayarlamıştım.Gaza bastım çektim egzostan pat pat ses yok.Eskisinde biraz gaza yüklenip çekince rolantideyken pat sesi oluyordu.

KArbüratör üst kapağı aldım araç çalışıyor.Stop etmiyor.Parmağımı mikser deliğine sokuyorum gaz geçen yerlercen birinin çok ufak bir bölümünü kapatıyorum rolanti sesi artıyor.

Kapağı kapattım.Bu ayarla yola çıktım.Adnan menderes yeni çevre yoluna sürdüm.Yol sürekli yokuş yukarı.

Eskiden ana yola çıkarken aracın hızlanması biraz zaman alırdı.GAza azar azar basardım.Çok bassamda devrini almazdı.3 vites 40-50 yapıp 4. vitese atınca gaza bassanda hızlanmaz ama öylece giderdi.

Yeni mikserle..
Ana yola çıkışa geldim.1. vites kaltım , 2 , 3 derken yolun yarısına gelmişim.Arada yayaya denk gelip hızımı düşürüp vites değiştirmeden hızlandım.4 e attım , farkettimki gaza sonuna basıyorum.4 e atmama gerek kalmamış zaten.Eskiden 4 ile hızlanmadan çıktığımı 3. vites rahat karşılar olmuş.
Tabi gaz ayarı yapmadığımıda düşünün.Araçta ne bir sarsıntı , ne rolantide dalgalanma ,hiçbir sorun yok.

KArbüratör üstü açıkken gaz telini çekince çıkan ses varya ,beni bitirdi.Eski mikserle böyle ses duymadım.Hava emiş sesi.Açık filitre sesi gibi.Araç içindeykende hızlanırken güzel bir ses var.Normal sürüş esnasında içeride ses yok.

Valla çok değişiklik farkettim.Sanki aracı benzinde kullandım.
Sabah gaz ayarına gideceğim.Akşam evden vidyo ve fotoları paylaşırım.
Kullandıkça durumu ve yakıt sarfiyatınıda bu başlıkta yazarım.

-**************
Eski mikser daire şeklinde aliminyumdandı.En altı conta üserine oturuyordu.Yani karbüratörün boğazına burada yapışıyor.Conta 1 cm yükseklikte.Emilen havayı 1. cm'de engelliyor.Dara sokuyor.

Yeni mikserin içi boş yani contanın üzerine oturunca 1. cm'de emilen havayı engellemiyor.mikser boğazına doğru kademe kademe yükseliyor. 3. santimetrede mikser boğazı aşağısı bomboş.Böyle üst kapağın yakınlığı sorunu azalıyor.Emilen hava ile rahat nefes alıyor ve bir o kadarda tatlı bir ses veriyor.
 
Eklentiler
100411-1353.jpg
eski mikser
Image(086).jpg
Yeni mikserim
Image(086).jpg (26.46 KiB) 20407 defa görüntülendi
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hsynaslan0010 » 12 Oca 2012, 17:16

hayırlı olsun ozan abi inş. istedigin gibi olur
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 17:20

**************
Eski mikser daire şeklinde aliminyumdandı.En altı conta üserine oturuyordu.Yani karbüratörün boğazına burada yapışıyor.Conta 1 cm yükseklikte.Emilen havayı 1. cm'de engelliyor.Dara sokuyor.

Yeni mikserin içi boş yani contanın üzerine oturunca 1. cm'de emilen havayı engellemiyor.mikser boğazına doğru kademe kademe yükseliyor. 3. santimetrede mikser boğazı aşağısı bomboş.Böyle üst kapağın yakınlığı sorunu azalıyor.Emilen hava ile rahat nefes alıyor ve bir o kadarda tatlı bir ses veriyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 17:22

hsynaslan0010 yazdı:hayırlı olsun ozan abi inş. istedigin gibi olur


Sağol Hüseyinim. O kadar zevkle kullandırdıki denemede .Bakalım gaz ayarı sonrası nasıl olacak.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hsynaslan0010 » 12 Oca 2012, 17:45

ozan abi eski mıkserdeki sıkıntın neydı yakıttan hariç başka bi durumu yok tu bildigim kadar sen ilk izlenimin iyise gaz ayarından sonra benim sıdıka gibi olur oda cekişi falan düzelir yakıtında düşür inş.
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 18:14

Eski mikserimden yakıt hariç şikayetim yok.Emektardır o kötü günler için bekeleyecek yine.Sonuçta takılan plastik.Çatlar patlar eskisini takarız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 18:56

İşten eve geldim..

Sürüş esnasındaki eskiye göre farklılıklar.

* Araç tek marşta çalıştı. (eskidende çalıştırırdım)
* 1. vitese takıp kalkışta araç çok seri olmuş.
* 2. vites hızlanma devir alma süper olmuş.
* Gaza basarken aracın sesi çoookkk hoşşş olmuşşşş
* Önde giden aracı yakalamak için bastım.Basmamla arkasındaydım.
* Araç daha sessiz çalışıyor.
* Düşük devir yüksek vites hızlanma denemesi yaptım.50 km hızla giderken boşa attım.Bir süre sonra devir 1000'i gösterdiğinde ve araç epey yavaşladığında 4. vitese taktım.Gaza hızlı basmadım , normal şekilde basarken süper hızlandı.Bu deneme maksatlı bir hareketti.Normalde uygun devir ve vites kullanırım.
* Eski mikserle araç hızlanırken uygun hızı alamıyor gibi hissederdim.Şimdi yeni mikserle o his ortadan kalktı.Bastığım kadar yol aldığımı hissettim.

Vidyolarıda ekledim.Ayrıca lpg borusunun üzerinde sarılı bir şamrel göreceksiniz.İçinde Neodium mıkantıslar var.
Bunlar bilgisayarların harddisklerinin içindeki kuvvetli mıknatıslar.ikisi birbirini çektimi elle ayırmak çok zor.Borunun altında 1 tane hemen hizasında üstte bir tane daha var.Birbirilerini çekecek şekilde.ben 6 adet mıknatıs kullandım.

Yakıt tasarrufu sağlar , yakıtın hidro karbonlarını daha verimli hale getirir.Daha iyi yanma sağlanır filan falan deniyor.Bende denedim.Çekişi arttırdı filanda söyleniyor.Testleri yapayım ,yakıttaki durumu tam analiz edeyim.
Sonrasında mıknatısları söküpte devam edeceğim aynı ayarlarla.Yakıtta artma olursa demek mıknatıs işe yarıyor.

Montaj sonrası ilk vidyom http://youtu.be/A8nE8ZXRmYY

Sonrasındaki vidyo http://youtu.be/ncLtnAllzQM
-----------------------
Eklentiler
120112-1526(002).jpg
120112-1526(001).jpg
120112-1526.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 18:58

Resimlerde gördüğünüz gibi karbüratörün 2 boğazınında üstü açık.Üstten rahatlıkla görülüyor.Eskiskinde zordu.
2. lpg hortumu boşta kaldı.Bende içini tıpa ile tıkayıp bantladım.İlerleyen günlerde hidrojen sistemimi monte ettiğimde bu boruyu kullanacağım.Hidrojen hortumunu lpg hortumu içinden geçirip karbüratöre vereceğim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti PİCK-UP » 12 Oca 2012, 20:31

hayrlı ugurlu olsun gayet şık ve orjinal duruyor..
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti ozantavsan » 12 Oca 2012, 21:01

Mikser geleli bir haftayı geçmişti.1 hafta önce takmadığıma pişman oldum bugün.
Az önce 15 kilometre yol yaptım geldim.
Abartmıyorum kesinlikle , altımdaki favo sanki benim değil.
Ne kadar atik , hızlı.Performans filitresi varmış gibi davranıyor.Gaza dokundukça gelen ses beni mest etti.
Belliki fark aşikar.Eskiye göre gaza daha az basıyorum ama araç daha hızlı kaçıyor.
Bu akşam binenler farketti.Abi bu arabaya ne oldu dediler.Her akşam hasnım'ın iş arkadaşlarınıda yol üstünde bırakıyorum.Sürekli biniyorlar.


Ben şunu fark ettim ki ; sanki lpg değil benzinle gidiyor...Bir mikser bu kadar mı değişiklik yapar arabada ...

Yarın gaz ayarı sonrası durumu tekrar paylaşırım...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 13 Oca 2012, 10:19

LPg ayarımı az önce yaptırdım.Tek marş çakmak gibi alacak şekilde bir ayar daha çektirdim.

LPG ustasından tekli ayar vanası ve boruları almıştım.O zaman mikserden bahsetmiştim.

Ayara gittiğimde senin araç çok güzel çalışıyor dedi.
Açayımmı karbüratör üst kapağını , bir bakalım miksere dedi.
Bizimkilerdende herkes memnun dedi.Kapağı açtık , çok güzel dedi ve elemanlara seslendi.
Hepsi gelip mikseri incelediler.
Sonra ne kadara geldi bu diye sordular.
Onlarında hoşuna gitti.

Ve araç artık benzinli oldu sanki.Gaza parmak ucuyla dokunuyormuşum gibi geliyor.Eskiden fazla basardım.
Bakalım yakıtta farkı ne olacak.Zaman gösterecek sarfiyat durumunu.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zeybek » 13 Oca 2012, 10:30

Benim fikrimce yakıtın artacak. Bende mikserin hava girişlerini kapatarak denemeler yapmıstım. Çekiş çok artmıştı ama yakıt sarfiyatı da artmıştı. Umarım sende öyle olmaz.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti ozantavsan » 13 Oca 2012, 10:45

zeybek yazdı:Benim fikrimce yakıtın artacak. Bende mikserin hava girişlerini kapatarak denemeler yapmıstım. Çekiş çok artmıştı ama yakıt sarfiyatı da artmıştı. Umarım sende öyle olmaz.


Bu fikrine katılmıyorum neden dersen ,açıklamasını yapayım.

Senin denemelerinde hava girişlerini kapatmışsın.

1) Ben 27mm çift ağızlı mikserimi 32 mm tek ağızlıyla değiştirdim.
Yani hava kanalını kapatmak yerine genişlettim.

2) Eski mikserim dairer şeklindeydi ve sadece 2 adet ağzı ve 2 küçük delikten hava emerdi.1 cm yüksekliğinde conta üzerine takılırdı.Yani karbüratörün üstünde 1 cm mesafe sonrası hava çok daralırdı.Karbüratör üst kapakta üstüne gelince dahada hava yolu sıkıntıya girerdi.

Yeni mikser yine 1 cm conta üzerine geçiyor amaaaa 2 cm yukarudaki boğaza kadar içi boş.Daha rahat hava alıyor.Mikse ağzı içe doğru meyilli bu da üstten havayı daha rahat emmesini sağlıyor.karbüratör üstü 3cm yüksekliğinde hava alanı oluştu.

İşin özü şu ,hava emmeyi artırarark araç daha rahat çalışır duruma geldi.Performansı arttı.
Mikser yüzünden benzindede aşırı bir sarfiyat vardı.Eminimki benzindeki sarfiyatta düşecek.Çünkü karbüratör artık havayı çok rahat emiyor.

Bu emme nedeniyle aracın sesi değişti.Açık hava filitresine benzer ses veriyor.Kullanım daha zevkli hale geldi.İtiraf edeyim artık gaza bastıkça basasım geliyor.Trafiğe kapalı alan olsa doya doya basmak isterdim.

Hava kanalını kıssam yakır artardı ,ben aracın ciğerlerine dasha fazla hava gitmesini sağladım.Ciğerleri açıldı garibimin.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zeybek » 13 Oca 2012, 11:30

27 mm lik iki büyük iki küçük hava girişi olan miksere göre 32mm tek girişli mikserin daha fazla hava girişi sağlaması bana mantıksız geldi. Senin eski mikserinden var bende. Hava girişlerini kapatarak denemeler yaptım. Çekiş arttı ama yakıtta arttı. Forumda voltran tek girişli mikseri çok övüyorlar. Eğer senin yakıt değerlerinde yüksek çıkmazsa o mikserden bende temin edeyim.
zeybek
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 157
Kayıt: 04 Oca 2010, 20:56
Nereden: Karabük
Arabanız: Felicia 1.3 GLX

İleti sainz » 13 Oca 2012, 11:56

Güle güle kullan.
ozantavsan yazdı:Mikser geleli bir haftayı geçmişti.1 hafta önce takmadığıma pişman oldum bugün.
Az önce 15 kilometre yol yaptım geldim.
Abartmıyorum kesinlikle , altımdaki favo sanki benim değil.
Ne kadar atik , hızlı.Performans filitresi varmış gibi davranıyor.Gaza dokundukça gelen ses beni mest etti.
Belliki fark aşikar.Eskiye göre gaza daha az basıyorum ama araç daha hızlı kaçıyor...

Ozan benzinde kalmış olmasın sakın.:D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 13 Oca 2012, 12:11

Eski mikserimizde sadece boğazlar boşluk.Boğazlardan ötesi aliminyum.Mikserin yüksekliği 2 cm.Alt contası 1 cm yükseklikte.Fotoğraflara dikkat edin eski mikser karbüratör üstünü nasıl dar boğaza sokuyor.

Anlatmak istediğimi çizimle anlattım.İşin püf noktası eski mikserlerin alt conta yüksekliğinden itibaren karbüratör üstünü boğaz hariç kapatması.

Yeni mikserde karbüratör üstündeki boşuğu arttıtması .

Hangisi daha iyi hava emer.

2 x 27 mm boğazlı , karbüratöre 1 cm yükseklik ve 10 cm yatay alan bırakanmı ?

32 mm boğazlı , karbüratör 3 cm yükseklik ve 10 cm yatay alan bırakanmı ?
Eklentiler
mikserxx.jpg
mikserxx.jpg (54.16 KiB) 20288 defa görüntülendi
100411-1353.jpg
100411-1353(001).jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti onurson » 13 Oca 2012, 12:31

ozan hocam güle güle kullan gerçekten.. artık hidrojenide verince tadından yenmez hem yakıtın hem performansın..
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti ozantavsan » 13 Oca 2012, 12:36

Sağolasın.

Hidrojen öncesi aracın bu duruma gelmesi beni hidrojen konusunda daha bir umutlandırdı.
Hidrpjenin performans arttırdığını rolanti çalışmasında bile anlayabileceğim.
Karbüratör üst kapağı aldığımda araç lpg de sakin sakin çalışıyor.Boğaza yakın hidrojeni verince çalışma sesi ,rolanti artacak iştye bu hidrojenin etkisi olacak.

Hidrojen montaj kitimide tamamladım.Yalnız Polietilen levha almam gerek.Plexiglass hücreden vazgeçeceğim.
25x40x2 bir levha lamam gerek acilen.2 cm kalınlığında hücre için çok iyi olacak.Hem plexi gibi ısıdan etkilenmiyor.

Sıra ona geldi.Ama önce şu lpg sarfiyatını 1-2 ay test edeyim.Düşme varmı , sonrası hidrojen ile...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir