Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

İleti ozantavsan » 10 Şub 2012, 09:56

Günaydın , Onur Bey

Ne yapalım bu akşamda ayar yapacacağız yine.Tam olana kadar.

BRC'ye lpg regülatör debi ayarın 1300cc motor için ne kadar sıkılacağını sormuştum.
Ben akşama şu an ki ayarlarım üzerinden senin dediğin şekilde yapmaya mı başlayayım.Yoksa debi ayarı normal konumuna alarak mı başatan başlayayım.

**********
SORU :

Tekrar Merhaba ,

1300cc 52-70 beygir gücünde karbüratörlü araç için BRC AT-90E lpg regülatördeki 2 nolu debi ayar vanası tahmini olarak kaç tur açık olmalıdır.LPg ayarları tam olmak koşulu ile bu ayarın uygun ayarda kısılması yakıtta tasarruf sağlarmı ?
---Alıntı sonu---

CEVAP :

Slm,
Standart ayarından 2 tur sıkabilirsiniz. Burasının ayarı ile oynadığınız zaman rolanti ayar vidası ile tekrar rolanti ayarı yapmanız gerekiyor. Yoldaki hortum üzerindeki yaptığımız ayarı da tekrar kontrol etmek gerekiyor. Bilginize saygılar
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 Şub 2012, 12:39

Onur Bey ,ben akşam birşeyi atladım ama ne gaf.

Ayarları yaparken hiç gaz telini çekip 3000 devir filan yapmadım.Normal çalışırken yaptım.Sanırım bu nedenlede
Lpg vanasını sonuna kadar açarken motorun çalışmasındaki etkisini hissedemedim.Çok büyük bir hata değilmi?????

daha önce sanki paylaşmıştım bu viyoyu.Bir daha paylaşalım.

BRC AT-90E regülatördeki 2 nolu debir ayar vanasının fonksiyonu ve diğerlerinin

http://www.youtube.com/watch?v=gqqiEXNcU9w
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 10 Şub 2012, 13:00

:) ıcerden bırıs 3000 devırde tutsaydı daha kolay olucaktı neyse bosverın :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 10 Şub 2012, 13:28

gaz telini biraz çekip mandalla sıkıştıracağım.3000 devre gelmemişse bir mandal daha.
Gece vakti kimseyi bulamam soğukta :roll:
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 10 Şub 2012, 13:30

ama ozan usta gaz telının yayı guclu bılıyosunuz mandalın bı gucu kaldıracağını sanmıyorum ben :) arkadasınız falan yokmu yakınınızda ? ben olsam yapardık beraber sızde anlıyosunuz aractan bende :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 10 Şub 2012, 13:55

Valla sen ve Onur Bey olsaydı çok güzel olurdu.İşten anaayanların arasında çok mesafe var hep.
Mandalla teli tutturmayacağım.Gaz telini çekince plastik dış koruma ile metal bağlantı kısmında boşluk oluyor.
Mandalı oraya sokunca mandalın ortasından gaz teli , çıplak tek geçecek.Dış koruma plastiği mandalın ortasından geçemeyecek.Böyle teli elimizle çektiğimizdeki boşluğu sabitlemiş olacağız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 10 Şub 2012, 17:17

elinizle gaz veremiyormusunuz

yüksek devir kafidir diye düşünüyorum 3000 olması şart olmasa gerek
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti MadloveR » 17 Şub 2012, 09:43

S.A.
Ozan abi ne yaptın aracın yakıt sıkıntısını. Epeydir bir şeyler yazmadın merak ettim. Düşürebildin mi yakıtı?
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 17 Şub 2012, 10:07

BU hafta salı sabahı lpg ayar için sanayiye gittim.Ayar yeri bomboştu , bu sebeple iyice ilgilendiler.
Durumu anlattım..Ayara başladılar.Baktım usta laf dinleyecek cinsten ,dedim;Usta bu lpg filitresi değişse iyi olmazmı.Lpg takılalı 6 sene olmuş hiç değişmemiştir.Yakıta etkisi olurmu ?

Usta : tabi etkisi olur.Sök oğlum filiteyi.

Eleman söktükten sonra bir off çekti.Filitre kabını zemine doğru boşalttı.Filitre ile birlikte avuç ortasını dolduracak
demir tozu türü şey çıktı.Filitre taşş olmuş.Renk gri kaya gibi olmuş.

Usta: Bu araba fazla yakmazmı dedi.Değiştirelimmi dedi ?
Bende değiştir dedim.15 liraymış.Aslında 5 liralık şeyde neyse.Ufacık bir şey.
Usta dedim ben burayada ayara geliyorum.hep bu filitreyi söylüyorum.Hiç değiştirtemedim size.

Usta : (cevap yok)

Neyse ayarı ayaptılar eni konu uzunca.Rolantisinide karbüratör tarafından lpg ayarına göre ayarladılar.
Atık sıvı vanasınıda söktürdüm.Gerçi pislik ve sıvı çıkmadı.

15 TL Filitre
5 Tl Oring conta
10 TL lpg ayar
------------
30 TL verdim.

Araç şimdi daha rahat çalışıyor.Vitesler arası hızlanma normale döndü.
2 de kısa bir gaz verme sonrası hemen 3 istiyordu.Şimdi 2. vites 2500 devire gelene kadar araç 3. vitese at diye bağırmıyor.2500-3000 aralığı değiştiriyorum.Hızlanmalar iyi.

Yakıt konusuna gelince ayara gitmeden önce 30 TL gaz almıştım.litresi 2.59 TL'den.
Benzinde gittim sanayiye.Ayar sırasında lpg'ye aldım.Bakalım gaz bitsin bir sonraki denemede belli olur.
İnşallah lpg filitresi nedeniyle çok yakıyordur.

Ayara gitmeden bir gün önce araç yolda 2000 devir üzerine çıkmamaya başladı.Sağa çektim gaz ayarını filan kontrol ettim.Yok yemiyor.LPG biterkenki durum.20 TL Gaz almıştım ve bu gazla yaptığım kilometre daha 35 kilometreydi.Hadi benim yaptığım ayar çok yaktı desek.. Ayar sabahıda yolda kaldım.

Ayara gittiğim sabah araç kavşakta benzindeyken stop etti.Bir kaç marşta çalıştırdım.2000 devir üzeri benzin bitiyormuş gibi yemiyor. 100 metre sonra yine stop etti.:KAputu açtım kontrol ettim.Benzinde çalıştıramadım.Sonra gaza aldım.Gazda da yok.Depoda benzinde vardı.

LPG sigortasını filan söktüm.Gerekli yerleri kontrol ettim.Ne benzinde ne lpg de çalışmıyor.Sonra benzinde çalıştı.Sorunsuzca ilerdeki benzinliğe gittim.Gaza yüklendim hiç sorun yok.Biraz benzin aldım sanayiye vardım.
Emisyon testi yapan bir yere girdim.Benzinde değerler normal dedi.Sonra lpg ayara geçtim.
LPG ustasına bu durumu anlattım.Aracı benzinde çalıştırıp anahtarı orta kademeye aldım.
Karbüratördeki benzin bitince stop etti araç.

LPg ustası gaza al dedi.Çalışmıyorki dedim.Anahtarı lpgye alıp marşa bastım.Hiç sorunsuz çalıştı anlamadım bu işten hiçbirşey.Sonrası anlattığım gibi ayarlandı.

Şu an sorun yok...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti murat öner » 17 Şub 2012, 10:21

elektronik ateşleme modülü olabilir ..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti Favocu » 17 Şub 2012, 10:31

Bizim sıralı olmayan lpg sistemlerinin filtre neresinde acaba, şahsen ben de bugüne kadar değiştirmedim. Düz sistem lpgde hortumda şimdiye kadar filtre görmedim. Regülatörün içinde mi? Kendimiz değiştirebilir miyiz?
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 17 Şub 2012, 10:51

Regülatöre yakın ilk gaz valfi var.Alt kısmında metal fincana benzer yapı var.Filitre onun içinde.
Forumda değişimi anlatılmıştı.Bence hiç uğraşmadan gaz ayarı yaptırıken değiştirtmeli.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 17 Şub 2012, 11:08

Hayırlısı olsun abi. Umarım bu kadar işlemden sonra düzelir. söylediğin yakıt çok fazla çünkü.
Gerçekten yazık günah yakıta o kadar para vermeye.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bekocan » 18 Şub 2012, 21:31

ozantavsan yazdı:BU hafta salı sabahı lpg ayar için sanayiye gittim.Ayar yeri bomboştu , bu sebeple iyice ilgilendiler.
Durumu anlattım..Ayara başladılar.Baktım usta laf dinleyecek cinsten ,dedim;Usta bu lpg filitresi değişse iyi olmazmı.Lpg takılalı 6 sene olmuş hiç değişmemiştir.Yakıta etkisi olurmu ?

Usta : tabi etkisi olur.Sök oğlum filiteyi.

Eleman söktükten sonra bir off çekti.Filitre kabını zemine doğru boşalttı.Filitre ile birlikte avuç ortasını dolduracak
demir tozu türü şey çıktı.Filitre taşş olmuş.Renk gri kaya gibi olmuş.

Usta: Bu araba fazla yakmazmı dedi.Değiştirelimmi dedi ?
Bende değiştir dedim.15 liraymış.Aslında 5 liralık şeyde neyse.Ufacık bir şey.
Usta dedim ben burayada ayara geliyorum.hep bu filitreyi söylüyorum.Hiç değiştirtemedim size.

Usta : (cevap yok)

Neyse ayarı ayaptılar eni konu uzunca.Rolantisinide karbüratör tarafından lpg ayarına göre ayarladılar.
Atık sıvı vanasınıda söktürdüm.Gerçi pislik ve sıvı çıkmadı.

15 TL Filitre
5 Tl Oring conta
10 TL lpg ayar
------------
30 TL verdim.

Araç şimdi daha rahat çalışıyor.Vitesler arası hızlanma normale döndü.
2 de kısa bir gaz verme sonrası hemen 3 istiyordu.Şimdi 2. vites 2500 devire gelene kadar araç 3. vitese at diye bağırmıyor.2500-3000 aralığı değiştiriyorum.Hızlanmalar iyi.

Yakıt konusuna gelince ayara gitmeden önce 30 TL gaz almıştım.litresi 2.59 TL'den.
Benzinde gittim sanayiye.Ayar sırasında lpg'ye aldım.Bakalım gaz bitsin bir sonraki denemede belli olur.
İnşallah lpg filitresi nedeniyle çok yakıyordur.

Ayara gitmeden bir gün önce araç yolda 2000 devir üzerine çıkmamaya başladı.Sağa çektim gaz ayarını filan kontrol ettim.Yok yemiyor.LPG biterkenki durum.20 TL Gaz almıştım ve bu gazla yaptığım kilometre daha 35 kilometreydi.Hadi benim yaptığım ayar çok yaktı desek.. Ayar sabahıda yolda kaldım.

Ayara gittiğim sabah araç kavşakta benzindeyken stop etti.Bir kaç marşta çalıştırdım.2000 devir üzeri benzin bitiyormuş gibi yemiyor. 100 metre sonra yine stop etti.:KAputu açtım kontrol ettim.Benzinde çalıştıramadım.Sonra gaza aldım.Gazda da yok.Depoda benzinde vardı.

LPG sigortasını filan söktüm.Gerekli yerleri kontrol ettim.Ne benzinde ne lpg de çalışmıyor.Sonra benzinde çalıştı.Sorunsuzca ilerdeki benzinliğe gittim.Gaza yüklendim hiç sorun yok.Biraz benzin aldım sanayiye vardım.
Emisyon testi yapan bir yere girdim.Benzinde değerler normal dedi.Sonra lpg ayara geçtim.
LPG ustasına bu durumu anlattım.Aracı benzinde çalıştırıp anahtarı orta kademeye aldım.
Karbüratördeki benzin bitince stop etti araç.

LPg ustası gaza al dedi.Çalışmıyorki dedim.Anahtarı lpgye alıp marşa bastım.Hiç sorunsuz çalıştı anlamadım bu işten hiçbirşey.Sonrası anlattığım gibi ayarlandı.

Şu an sorun yok...

bu anlattığın anahtar sorunu
ayırcı anahtar sonrasına role taktınmı
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 18 Şub 2012, 23:37

Bekocan , anlamadım.Sanayiye gittiğim sabahki yolda stop etmemi anahtar sorunu ?
Ondan önce hiç yaşamadım böyle birşey.O sabah sonrasındada yok ayrıca.
Anahtar sorunu olsa farkederim zaten.Benim lpg veya benzinde çalıştırma sorunum yok.O sabah nasıl olduysa çalışmadı ..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 19 Şub 2012, 21:05

ozantavsan yazdı:Bekocan , anlamadım.Sanayiye gittiğim sabahki yolda stop etmemi anahtar sorunu ?
Ondan önce hiç yaşamadım böyle birşey.O sabah sonrasındada yok ayrıca.
Anahtar sorunu olsa farkederim zaten.Benim lpg veya benzinde çalıştırma sorunum yok.O sabah nasıl olduysa çalışmadı ..

araç çalışırken motorun çalışması tamamiyle ayırıca anahtara bağlı
bu anahtar gerekli 12 voltu benzinde benzin ventiline ve gazda gaz ventillerine vermesi gerekiyor
işte olay burda
anahtar içerisinde 12 volt ğirişinde lehim çatlağı varsa
araç çalışırken buralar çatlaklar ,kart ısınır ve 12 voltu kesebilir bu yüzden
50 seferde bassan çalışmaz ne zaman kart soğudu anca o zaman çalışır
belki sendeki bu olmayabilir ama benim aklıma direk bu geldi
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 19 Şub 2012, 23:34

Belkide sanayiye gideceğini anlayınca ayak diretti.
Hani çocuklar doktora gitmek istemez ya.

Dediğin gibi bazı durumlarda anahtar problem çıkarabilir.
Senin bahsettiğin konu lpg valfi ve benzin valfine ayrı ayrı röle bağlamaktı , değilmi ?
Seçici anahtarın konumuna göre röleyi tetikleyip akü üzerinden doğrudan gelen 12 voltu valflere vermek.
Böylece marş anında direkt beslemek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 23 Şub 2012, 19:05

selamlar. birkaç gündür yazmadım. favonun son durumundan bahsetmek istedim. araç performans olarak çok şahane. mikser değişiminden sonraki anlattığım olumlu değişiklikler bozulmadı. aynen devam ediyor. hava ayarına ince bir ayar gerekiyordu. onuda farın altındaki soğuk hava girişinin ağzına 3 cm çapında delikli pet şişe takarak ideal ayarı buldum. şimdi gaza asılınca çok iyi hızlanıyor, çok güzel gaz yiyiyor. yakıt sarfiyatını ölçmeye de bir fırsatım olmadı. aslında iyi gibi görünüyor ama tam rakamı bende merak ediyorum. şimdilik eyvallah.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir