Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

İleti ozantavsan » 23 Oca 2012, 23:58

Bekocan , mikserdeki püf noktasını anlatıyorum habire bu başlıkta.
Eski mikserin zemini düz , karbüratör üstünü boğazı haricinde kaplıyor.
Yenisi karbüratör üstünde 2 cm yükseklik bırakıyor.Zurnanın zırt dediği yer burası.
İkincisi boğaz genişliği
gaz geniş kanalı
tek boğaz olması
tek lpg hattı olması
Mikserin tasarımının basamak gibi olması nedeniyle hen karbüratör üstünde boşluk yaratması ,hemde filitre kabı içinde kapladığı alanın bu sayede azaltılmış olması.

Olmayacak detaylı bir vidyo çekimi şart oldu.Hem eski mikseri çekip anlatayım hem yeniyi.
Sabah ola hayrola denir.Vidyoyu hazırlayınca paylaşırım daha iyi anlaşılır.

İyi akşamlar..
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 25 Oca 2012, 19:43

ozantavsan yazdı:Bekocan , mikserdeki püf noktasını anlatıyorum habire bu başlıkta.


Olmayacak detaylı bir vidyo çekimi şart oldu.Hem eski mikseri çekip anlatayım hem yeniyi.
Sabah ola hayrola denir.Vidyoyu hazırlayınca paylaşırım daha iyi anlaşılır.

İyi akşamlar..

sağolasın Ozan kardeş
kendini zorlama video için ben hallederim
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 28 Oca 2012, 18:45

Ozan'ın aldığı mikserden işyerinde yaptım. satışın yapıldığı sitedeki fotoğraflarına bakarak, eski mikserinde çap ve yükseklik ölçülerini aynı tutarak imal ettim ve favoya taktım.

mikser değişikliğinden sonra gaz ayarında biraz oynamak gerekti. gaz vanasını yarım turdan biraz fazla kıstım. hava ayarı ile pek oynadım sayılmaz. eski ayarda gaz verince gazı birden yiyemedi, birkaç saniye bekleyip yedi. gaz ayarı fazla geldi, kısınca güzel yiyiyor.

motorun ilk çalışması rahatladı. önceden tek marş çalışırdı ama şimdi daha iyi. gaz yemesi güzel, iyi tepki veriyor. dün sabah 7 de araç lpg de rahat çalıştı. üstelik aracın kapıları donmuştu,açılmayınca bagajdan girip açtım.

performans daha iyi, hızlanması iyi. araçta bir vites arttı gibi. daha önce 2. vites çıktığım rampayı 3. vites sıyırdı.

şu an durum güzel. hava ayarında bir hassas ayar daha ister. onuda yarın biraz kurcalarım.

yakıt sonucu daha belli değil. gaz bitince ölçeceğim.

tabii buradaki amaç 60 bg olan motoru 80 bg e çıkartmak değil elbette. bu zaten mümkün değil gibi . yakıtı en ideal şekilde yakarak en iyi performansı sağlamak. bunu yaptıkmı yakıt ta kendiliğinden düşecektir.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 28 Oca 2012, 19:03

Yaşa sen , Jawacı. Desene yalnız değilim.
Mikser içindeki boşluk ve yüksekliği ihmal etmedin umarım.Eskisinin içi doluydu.Yenizi boş olacak.

Benim depo bitmek üzere.Sağlıklı bir ölçüm için yeni gaz alıp bir kaç deneme sonrası sarfiyatı paylaşacağım.
Uzun süredir gaz ışığım tekte yanıp sönüyor.Depo analog göstergede az gösteriyor.Pek bu göstergelere inanmıyorum aslında ama uzun zaman oldu hala gaz bitmedi.Aman bitmesinde.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 28 Oca 2012, 19:12

eyvallah ozan kardeş, sende çok yaşa. tabii mikserin içini fotoğraftaki gibi boşalttım. zaten püf noktası mikserin içi. takip etmeye devam. bu performans artışına göre yakıt aşağıya düşer gibi görünüyor. ama dediğim gibi hava ayarı önemli
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 28 Oca 2012, 19:15

foto bekliyorum.Hava ayarı derken karbüratör hava ayarınımı kastediyorsun ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 28 Oca 2012, 19:26

hava ayarı eskisi gibi sıcak hava girişi kapalı, soğuk hava girişi tam açık. ince ayar da regülatörün üzerindeki rölanti ayarını yaptığımız hava ayar vidasından. pirinç vida olan
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti bekocan » 29 Oca 2012, 00:07

bende kafayı yiyecem araç iyice manyaklaştı
motor tam ısınınca
rolantiydeyken karbratör üst kapak açıtım motor istop etti bende istop etmeyecek şekilde rolantiyi kapak açıkken ayarlıyorum tamam kapağı kapatıyorum az hızlanıyor tekrar rolantiyi 800 devire ayarlıyorum tamam diyorum
gaza basınca motor devir almıyor düz yolu brak yokuşta bile çekmiyor
tamamen açık hava kanalını tam yarısını kapatıyorum baslıyor gaz yemeye çok azdaha kapatıyorum daha iyi gaz yiyor araç çekmeye başlıyor
ama hava kanalını tamamen açınca (zaten oksijen termoztatını tamamen almıştım )motor gaz yemiyor gaza bastıkça motor daha kötü boğuluyor nerdeyse duruyor manyaklaştı bu ğün kafan iyi bozuldu
karbratör üst kapağı açıkken gaz beyni üzerindeki rolanti vidasını pilastik olanı ne kadar açarsam açayım gene gaz yemiyor motor boğuluyor ne kadar kapatırsam kapatayım motor gene gaz yemiyor boğuluyor gaza basınca
üst kapağı kapatıpta havağirişini yarısını kapatınca başlıyor gaz yemeye bu seferde anormal yakıyor
ben bunu ya yapacam yada yapacam uğraşa uğraşa.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 29 Oca 2012, 00:37

Bekocan , senin aracın durumunda bir anormallik var.Sağlıklı bir araçta sıcak hava kapalı ,soğuk tamamen açıkken
ve gaz ayarında sorun yoksa üst kapağı aldığında çalışabilmeli.

Eğer ki seninki gibi hava yolunun yarısını kapatınca rahat çalışıyorsa , karbüratörden kaçak hava emilimi olduğunu düşünebilirim.

Tahminimce sıcak havayı tamamen kapaınca ve soğuk havayıda tamamen kapatınca ,aracın hava alacak yeri kalmadığında bile aracın çalışacaktır.
Bu kaçak hava emdiğini gösterir.

KArbüratör kapağı kapalıyken lpg regülatöründeki rolanti sapması vidayı kısınca veya açınca aracın rolantisinde değişme olmuyorsa regülatörde sorun olabilir.Çünkü bir noktada aracın rolantisi değişmeli.

Bence sen ayarını benzinde dene öncelikle.LPG mikserini değiştirerek denedinmi hiç.

Bizde sıcak hava kapalı.
Soğuk hava tam açık
KArbüratör kapağını alınca stop etme yok.Gaz verince boğulma yok.Gazı bırakınca normal çalışmaya devam ediyor.
KArbüratörünün benzindeyken hava ayar vanası nasıl ayarlı ? LPgdeki rolanti vidasından bahsetmiyorum.
Çok kısık veya açık olmasın.

LPG ile çalışırken karbüratör üst kapak açık vidyom http://youtu.be/A8nE8ZXRmYY
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 29 Oca 2012, 11:55

ya abicim benim öncelikle üst kapak açıkken gaza bastığımda araç devri 5bin 6 bin yapması lazım
ama yok yani kapak açıkken gazı yemesi lazım ama yemiyor
rolanti tamam iyi ama
yarım gaza bastığımda devir almıyor 1500 felan fazla çıkmıyor iyice bastığımda 700 devir ve istop
bu işler hep kapak açkken
gene yarım gaza basıyorum devir 1500 lerde beyin üzüerindeki pilastik vidayla sıktığında daha kötü veya açtığındada kötü hemi az gazda hemi de çok gazda araç boğuluyor gibi istopa ğidiyor
ama mikserin üzerinden yarım kapadığımda istediğin kadar gaz ver yiyor motor 5 6bin e çıkıyor iyi ama
mikser agzı açıkken ne yaparsam yapayım ne kadar gaz verirsem vereyim 1500 devri geçmiyor
bu konumda şöyle oluyor tahminim
mikser gaz delikleri yeterli açık değil yani motor rolantide ki çektiği gazı tamam mikser karşılıyor ama
gaza bastıkça hava fazla geldiğinden gazı çekemiyor bu yüzden mikser agzını kapadığımızda çekim oranını miksere veriyoruz ve mikserden gaz çekmeye başlıyor ve devir haliyle yükseliyor
karbratörden hava alma diye birşey yok alt takoz felan hepsi yeni
heralde miksere deldiğim gaz çıkış deliklerini zannederim genişletmem lazım ki gaza bastığımda hem havayı hemde rahatlıkla gaz çekebilsin
senin mikser gibi ağzı 32 mm yapmıştım vede mikser içindeki gaz emiş deliklerini birlik matkapla delmiştin yarın ilk işim 1.5 lik matkapla delmek olacak
seninde belirttiğin gibi altına 2 ayrı conta koyarak mikseri az yükselteceğim
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 30 Oca 2012, 19:40

bekocan yazdı:ya abicim benim öncelikle üst kapak açıkken gaza bastığımda araç devri 5bin 6 bin yapması lazım
ama yok yani kapak açıkken gazı yemesi lazım ama yemiyor
rolanti tamam iyi ama
yarım gaza bastığımda devir almıyor 1500 felan fazla çıkmıyor iyice bastığımda 700 devir ve istop
bu işler hep kapak açkken
gene yarım gaza basıyorum devir 1500 lerde beyin üzüerindeki pilastik vidayla sıktığında daha kötü veya açtığındada kötü hemi az gazda hemi de çok gazda araç boğuluyor gibi istopa ğidiyor
ama mikserin üzerinden yarım kapadığımda istediğin kadar gaz ver yiyor motor 5 6bin e çıkıyor iyi ama
mikser agzı açıkken ne yaparsam yapayım ne kadar gaz verirsem vereyim 1500 devri geçmiyor
bu konumda şöyle oluyor tahminim
mikser gaz delikleri yeterli açık değil yani motor rolantide ki çektiği gazı tamam mikser karşılıyor ama
gaza bastıkça hava fazla geldiğinden gazı çekemiyor bu yüzden mikser agzını kapadığımızda çekim oranını miksere veriyoruz ve mikserden gaz çekmeye başlıyor ve devir haliyle yükseliyor
karbratörden hava alma diye birşey yok alt takoz felan hepsi yeni
heralde miksere deldiğim gaz çıkış deliklerini zannederim genişletmem lazım ki gaza bastığımda hem havayı hemde rahatlıkla gaz çekebilsin
senin mikser gibi ağzı 32 mm yapmıştım vede mikser içindeki gaz emiş deliklerini birlik matkapla delmiştin yarın ilk işim 1.5 lik matkapla delmek olacak
seninde belirttiğin gibi altına 2 ayrı conta koyarak mikseri az yükselteceğim

daha önceden 1lik matkap yazmıştım yanlış yazmışım pardon mikser gaz çıkışı 2 lik matkapla delindi
daha önceki sorunu düzeltmek için 2.5 matkapla tekrar delikler genişletildi
ama gene yukardaki sorun hala devam etmekte
yani ; karbratör üst kapak açıkken rolanti de normal çalışıyor yarım gaz yapınca bile motor devir almıyor devir alması lazımken devir enfazla 1500 e çıkıyor gazı yarıya felan bastığında veya dahafazla bastığında motor nerdeyse istop ediyor
ne yaptımsa üst kapak açıkken motor gaz yemiyor illaki mikserin bir bölümünü elinizle kapadığında gaz yiyor
böyle olunca önden hava alma kanalını tamamen açamıyorum.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 30 Oca 2012, 22:13

bekocan yazdı:
bekocan yazdı:ya abicim benim öncelikle üst kapak açıkken gaza bastığımda araç devri 5bin 6 bin yapması lazım
ama yok yani kapak açıkken gazı yemesi lazım ama yemiyor
rolanti tamam iyi ama
yarım gaza bastığımda devir almıyor 1500 felan fazla çıkmıyor iyice bastığımda 700 devir ve istop
bu işler hep kapak açkken
gene yarım gaza basıyorum devir 1500 lerde beyin üzüerindeki pilastik vidayla sıktığında daha kötü veya açtığındada kötü hemi az gazda hemi de çok gazda araç boğuluyor gibi istopa ğidiyor
ama mikserin üzerinden yarım kapadığımda istediğin kadar gaz ver yiyor motor 5 6bin e çıkıyor iyi ama
mikser agzı açıkken ne yaparsam yapayım ne kadar gaz verirsem vereyim 1500 devri geçmiyor
bu konumda şöyle oluyor tahminim
mikser gaz delikleri yeterli açık değil yani motor rolantide ki çektiği gazı tamam mikser karşılıyor ama
gaza bastıkça hava fazla geldiğinden gazı çekemiyor bu yüzden mikser agzını kapadığımızda çekim oranını miksere veriyoruz ve mikserden gaz çekmeye başlıyor ve devir haliyle yükseliyor
karbratörden hava alma diye birşey yok alt takoz felan hepsi yeni
heralde miksere deldiğim gaz çıkış deliklerini zannederim genişletmem lazım ki gaza bastığımda hem havayı hemde rahatlıkla gaz çekebilsin
senin mikser gibi ağzı 32 mm yapmıştım vede mikser içindeki gaz emiş deliklerini birlik matkapla delmiştin yarın ilk işim 1.5 lik matkapla delmek olacak
seninde belirttiğin gibi altına 2 ayrı conta koyarak mikseri az yükselteceğim

daha önceden 1lik matkap yazmıştım yanlış yazmışım pardon mikser gaz çıkışı 2 lik matkapla delindi
daha önceki sorunu düzeltmek için 2.5 matkapla tekrar delikler genişletildi
ama gene yukardaki sorun hala devam etmekte
yani ; karbratör üst kapak açıkken rolanti de normal çalışıyor yarım gaz yapınca bile motor devir almıyor devir alması lazımken devir enfazla 1500 e çıkıyor gazı yarıya felan bastığında veya dahafazla bastığında motor nerdeyse istop ediyor
ne yaptımsa üst kapak açıkken motor gaz yemiyor illaki mikserin bir bölümünü elinizle kapadığında gaz yiyor
böyle olunca önden hava alma kanalını tamamen açamıyorum.


bekocan favoların motorları aynı olsada, motorların huyları diyelim farklı olabilir. birinin ayarı diğerine uymayabilir. bence sen ayarı hava filtresi kapağını kapalı iken yap. mikser olayına gelince, bence mikseri bizim mikserle değiştir. foto çekemedim ama , mikser aynen kül tablasının ters durmuş şekli. çapı 100 mm, yüksekliği 20 mm, iç çap 80 mm (benim yaptığım mikserin çapı), iç çap derinliği 17 mm. merkezinde de 32 mm çapında bir delik var. ozanın verdiği satış sitesine girip orada fotoları görürsün. senin yaptığın mikser çok farklı.

iki gündür mikseri test ediyorum, sonuç beklediğimden iyi. arac bu soğuklarda zorlanmadan lpg de çalışıyor.

aracı 20 km hıza düşürüyorum, 3. viteste rahatlıkla gaz yiyip hızlanıyor.
30 km hızdan 4. viteste rahatlıkla gaz yiyip hızlanıyor.

bence bu mikseri ya sipariş ver, yada bir tornacıya yaptır kullan. farkı göreceksin.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti jawacı » 30 Oca 2012, 22:16

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 30 Oca 2012, 23:46

Tekrar söylemek istiyorum.Mikserlerinizi acilen bizimki ile değiştirin.Sizde farkı göreceksiniz.
Aracınıza can gelecek.Tabi aracınızda bir problem aksaklık yoksa.
Nasip olursa önümüzdeki hafta lastiklerimi Michelin Energy serisi ile değiştireceğim.Bununda yakıta ve performansa etkisi olacağını düşünüyorum.
Zira şu an ki Maxis lastiklerin sadece ortası yola temas ediyor.Rot balansçının dediği gibi balık sırtı.
Bu mikseri taktığımdan bu yana 150 km oldu.60 km eski mikserden .Km toplamda 210 gösteriyor.Gaz ışığım hep yazıyorum uzun süredir tekte yanıp sönüyor.Allaha şükür bitmedi daha.Bitsin , yakıt denemesine devam.
Kullanımdan ve performanstan çok memnunum.

Şu an eskiye göre gaz pedalına dokunmamı kıyaslıyorum.Gaz pedalına basılı tutarken 4. viteste ayağımı kaldırdığımda pedala basmadığımız konumuna bakıyorum.Çok çook az , parmak ucu gibi veya altta yumurta varmış kırılacak gibi narin.Gaz ışığım yanıyor diye yüklenmiyorum arac.Aslında şehirdışı bir yol denemsi yapmak istiyorum.Eminimki zorlandığı yokuşları bir hamlede çıkacak.

Zaten 1. vites kalkışta eski mikserle toparlamıyordu.Şimdi hemen atılıyor topluyor.Bazen kalkış sonrası 2. vitese attığımı sanıyorum. ilk harekette hiç sarsmıyor seri oluyor.

Ya mikserin aynısını yapın , ya satın alın.Pişman olmazsınız.Ben hava haznesi altına takılandan sipariş vermiştim.Bu da aynısı ama hazne içine takılıyor.Bunu görünce hayal kırıklığına uğramıştım.Ama monte edipte test sürüşüne çıktımda ben bile inanamadım.O istediğim gibi çıkmadığı yokuşa deneme amaçlı sürdüm.
Ben test etmeye odaklanmıştımki baktım yol bitmiş yokuşun sonuna varmışım.Geri döndüm.Bu nasıl testtir dedim kendi kendime.Ben alışmışım ver gazı ona göre tırmansın.Aynısını bekledim.Ama ne oldu ,fişek gibi çıktı.
Sonraki günler 4 yetişkin ,2 çocuk dolu olarak çıktık.Eskiden yük olduğunda ,kişi sayısı fazlalaştığında çekiş düz yolda bile düşerdi.Biraz daha fazla gaza basmam gerekirdi.

O günler mazi oldu.Kaç kişi binerse binsin en ufak çekiş düşüşü olmuyor.Gaz pedalıan araç boşken ne kadar dokunuyorsan o kadar basıyorsun.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 31 Oca 2012, 22:48

sizler çareyi bulmusunuz ben hala emin değilim bu mikseride taksam bu motor ğitmeyecek sanki
en azından bende sizin dediğiniz gibi 32 mm genişliğinde mikser yaptım
ama iç dekik oranı ve de iç yükseklik oranları yok elbet bunun bu kadar etkileyeceğine hala aklım almıyor
şu an mikser ağzı 32 mm ben bu mikser agzını portatif 35 mm ve 15 mm arası değişken bir ağız yaparak hafta sonu yapacağım enazından sizin ki gibi karbratör üst kapağını aldığımda ve gaza bastığımda gazı rahatlıkla yemesi lazım ki bende hava ğiriş kanallarını tamamen açmalıyım mikser iç yüksekliğinide bir şekilde yükseltecem
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 31 Oca 2012, 23:22

bekocan, senin mikseri bir şekilde yükseltmelisin. elindeki mikserin altına 1.5 cm- 2 cm yüksekliğinde bir boruda koyabilirsin. borunun iç çapı 8 cm civarı olmalı. borunun da iki yüzeyide tornalanmış gibi düzgün olmalı. böyle birşey yapabilirsin. mikserle boruyu beraber cıvatalarla yerine sıkıp dene. bu olayın püf noktası mikserin içinde oluşan lpg-hava karışımı. mikserin içi boş olmalı ki içine hava girebilsin.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti bekocan » 01 Şub 2012, 20:59

jawacı yazdı:bekocan, senin mikseri bir şekilde yükseltmelisin. elindeki mikserin altına 1.5 cm- 2 cm yüksekliğinde bir boruda koyabilirsin. borunun iç çapı 8 cm civarı olmalı. borunun da iki yüzeyide tornalanmış gibi düzgün olmalı. böyle birşey yapabilirsin. mikserle boruyu beraber cıvatalarla yerine sıkıp dene. bu olayın püf noktası mikserin içinde oluşan lpg-hava karışımı. mikserin içi boş olmalı ki içine hava girebilsin.

bunu da deneyeceğim elbet püf noktaları var ben öncelikle beyin markam lavato olduğundan 32mm lik mikser agzını
bana ğöre bu
kabul etmeyip fazla geniş takıyorsun diyor tahminim 27 28 mm lik bir agızla randıma alır gibiyim ama alamassam
vede sizin dediklerinizi yaptıysam halada olmuyorsa
elbette o mikseri alırım kesinlikle
burda ki düzen beyin ve mikser arasında ki koordine
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 02:49

İyi Akşamlar , Arkadaşlar

Yeni mikser ile yakıt sarfiyatım belli oldu.

Deneme 1 tam dolu depo ile yapılmıştır.Depo tam bittikten sonra 10 TL'lik lpg ile tekrarlanmıştır.

1 Litre LPG = 2,59 TL
10 TL Lpg = 3,86 litre


Eski Mikser ile Ölçüm
----------------------------------
1 depo 85 TL LPG = 32,8 Litre LPG = 243 KM
10 TL LPG = 28,5 Km

Km başına sarfiyat 35 kuruş.

Performans tam istendiği gibi değil.Yokuşlarda zorlanma.Hızlanmak için gaz pedalına fazla basmak gerekiyor.

Yeni Mikser İle Ölçüm

1 depo 85 TL LPG = 32,8 Litre LPG = 221 KM
10 TL LPG = 26 Km

Km başına sarfiyat 38,5 kuruş.

Performans Süper.Yokuşlarda zorlanma ortadan kalktı.Hızlanmak için gaza çook az dokunmak yeterli.
Araç benzinli gibi kaçıyor.Sesi bile değişti.

Eski mikser ile yeni mikser arasındaki performans farkı dağlar kadar.Yeni mikser mükemmel diyebilirim.
Aradaki sarfiyat farkı ise 3,5 kuruş.Bir depoda Km farkı 243-221 = 22 Km.Yeni mikserle 22 km daha az yol alınıyor.

Yani eski mikser performansı tatmin edici değilken 35 kuruş yakıyor.
Yeni mikser performans patlaması yaptığı halde 38,5 kuruş neredeyse eski mikserle aynı sarfiyatı yapıyor.
Balıkesirde kar nedeniyle son günlerde havaların aşırı soğumasıda sarfiyatta bu farkı getirmiş olabilir.Öyleyse aynı yakıt sarfiyatı ama bastımı kaçar bir favo.

Bence yeni mikser bir bravoyu haketti.Eski mikserden fazla yakmadı , az da yakmadı.Ama araca can getirdi.

*************************************************
Şimdi yakıt sarfiyatını azaltmak için LPG ayarını kısabilirim.Sadece lpg hortumu gaz ayar vanası ve lpg regülatör rolanti vidasından.

Lastiklerim rot balans tutmamıştı.Değiştirmeyi iyice kafaya koydum.175/70/R13 Maxiss lastikler var üzerinde.
Lastiklerin yanakları yola temas etmiyor.Balık sırtı gibi.Bu yakıta etki eder sanırım.

Yeni lastik 165/70/R13 Michelin Energy alacağım.Yuvarlama katsayısı ,yumuşak oluşu ve en önemlisi favonun orjinal lastik ebadına dönmem nedeni ile yakıtta biraz düşme olabilir.Sizce ??

Karbüratör hava ayar vidasını kendime göre ayarlamıştım.Sanayide bir ayar yaptırsam lpg'de yakıtın düşmesine etkisi olurmu?

En son 1 litre benzin ile sarfiyatı hesaplamak istiyorum.

Sonrasında montajına çok az zaman kalan hidrojen sistemini devreye sokarak aynı ölçümleri yapmayı ve paylaşmayı istiyorum.

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=XWyg-I2iGK4 bu vidyoda da vaporizer sistemi gösteriliyor.Araçlarımızdaki yanmamış gazları tekrar karbüratöre veren hortuma T boru bağlanıyor.Bir ucu külbürtör kapağındaki kısma , diğer kısım yine karbüratöre, orta uç bir hortumla egzos manifoltu üzerine bağalanan metal çubuğa bağlanıyor.Metal çubuğun diğer ucuna yine bir hortum bağlanarak bir kaba bağlanıyor.Bu hortum kabın en üst seviyesinde suya temas etmeyecek şekilde bırakılıyor.Kabın içi yarıya kadar su doldurulacak.Kabın üstünden dibine yakın mesafeye kadar bir hortum daha geçirilip ağzı kabın dışında bırakılıyor.Karbüratöre tekrar dönen yanmamış sıcak gazlar hortumda vakum etkisi yaratıyor ve egzos manidoltuna giden hortumdandan hava emmeye başlıyor.Hava yarısı su dolu kabtan emiliyor.Burada oluşan emme ile kabın dışındaki boru havayı çekerek sudan geçiriyor.Su fokurduyor baloncuklar oluşuyor.Suyu vaporize ediyor çok küçük parçalara bölüyor.Emilen hava ile hortuma ve oradan egzos manifoltuna bağlanan metal çubuk içinde çok ısınarak buharlaşarak karbüratöre geçiyor.Özellike fransa ve fransız sömürgelerinde kullanılıyor.Econokit olarak youtube'ta geçiyor.suyu ne kadar atomize eder bilinmez ama denenebilir.

Aslında suyun içine ultrasonic vaporiser koyulabilir.Ultrasonic dalgalarla suyu öyler bir parçalıyorki cadı kazanlarındaki sis tabakası gibi yapıyor.Bir nevi su enjeksiyonu , water injection oluyor.
Bu suya biraz benzin ve yağ katılırsa daha iyi sonuç alınır.

Econokit ingilizce açıklama vidyosu :
http://www.youtube.com/watch?v=WUgC-G_bNi8

Metal bir boru , biraz hortum ve sıvı kabı ile yapımı ve montajı kolay.
Siz ne dersiniz ? Uzmanlığı otomotiv sektörü olan forum arkadaşlarımızın yorumu nedir ?
Buhar şeklinde karbüratöre verilen su motorda ileriye dönük bir korozyon sorun oluştururmu ?
Motor iç sıcaklığının yüksekliğini düşününce bu kadar içeride zarar oluşturmaz gibi gelsede yorum işibilenlerin.
Yoksa yanma odasının basıncını artırarak daha etkili bir yanma patlamamı sağlar ?

Bu sistemi hidrojenle desteklesek nasıl olur.
Hidrojen + vaporizer...........
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir