Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

İleti Favocu » 06 Şub 2012, 07:55

Ozan bey bence yakıt tüketiminiz oldukça yüksek. Şahsen km'de 17 - 18 krş yakıyorum. Lpgyi benden daha pahalıya aldığınızı düşünürsek, birde benden daha sıkışık trafik koşullarında kullandığınızı hesaplasak bile 20 bilemedim en fazla 25 krş yakmanız gerekirdi diye düşünüyorum.
 
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 08:55

Günaydın Onur Bey,

Fazla yaktığını biliyorum.Malesef yazın bie en düşük 27 kuruş harcamam var.
YAzılarımda hep belirtiyorum ne yaptımsa düşmüyor.Hemde 1 kuruş bile düşmüyor.
Bu sarfiyat değerlerimin ancak benzinde olmasu gerek.Benzinde 35-40 yakması normal olurdu.
Çare desen yok.

Aracı aldığımda şehirdışı 17 kuruş sarfiyatı vardı.Şehiriçi 25 kuruştu.
Performansından memnun değildim.2 yıl boyunca her yerini düzgün hale getirmeme rağmen yakıt düşmedi.
Aslında yakıt fiyatındaki artışları değerlendirince araç ilk aldığım zamanla aynı sarfiyata sahip.Litre bazında ele alırsak aynı litre tüketim var.Benzinde 60 kuruş tüketim var.KArbüratörü hiç söktürmedim.
subap ayarım soğuk motor emme 0,20 - egzos 0,25..

Aracı aldığımda motor contası yeniydi.Acaba diyorum eski sahibi hararet yaptırdı da üst kapak taşlama falan derken yanma odasımı küçüldü.Veya zinciri yeni değiştirdim demişti.Sentemi atlattı , düzgünmü yapamadılar ,yan sanayimi kullandılar.Kafamda soru işareti bunlar kaldı.Yaza ne olursa olsun tekrar zinciri değiştirtmek istiyorum.

Aslında ne yapmak lazım.Motor ustasına üst kapağı söktürüp kontrolmu ettirmek lazım.Ne yapmalı ?

Tek yaptırmadığım motoru açtırmak ve zincir kaldı.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 11:17

Onur Bey, sizin lpg ayarı ile ilgili bir çok paylaşımınız var.LPG ayarımı cihazla ayarlatıyorum ama 10 saniye sürmüyor.Bana güven vermiyor.

Aracım sorunsuz .Performansıda tavan yaptık .Bu şartlarda yakıtın düşmemesi veya artmaması bana çok abes geliyor.

LPG sistemim BRC.Bende diyorum regülatör üzerinden kendim ayarlasam yaktıtta düşme yaşayabilirmiyim ?
Yeni mikseri takınca lpg istasyonunda cihazla ayarlattım.Lpg regülatöründen fazla bir ayar yapmıyorlar.
Sizin gibi regülatörden ayarlasam en kötü ihtimalle gaz ayarımı bozarım , gider cihazda düzeltirim.

Bugüne kadar cihazla ayarlattım ama yakıt hiç değişmedi.
Regülatörden kendi ayarlamamın yakıta etkisi konusunda siz ne dersiniz ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 06 Şub 2012, 11:34

ozan abı sizin yaz ayında yaktığınız 27 kurusu ben kıs ayında yakıyorum . sarfıyat çok fazla bencede ben yaz ayında 20 kurus yakıyorum kımseye ınandıramıyorum 20 lıra gaz ıle ben sehır ıcı 100 km rahat yapabılıyorum . sızın aracınızda bı problem var yada lpg sıstemınde bı sıkıntı var.gecen yıl boluya gıttım yakıtı olctum 17 kurus yakmıs uzun yolda . bence aracı ıyı bı ustaya gosterın sahsen ufak tefek ben kendım yaptım orjınal bujılerın kullanmadım opel vectranın 4 tırnak bujısını kullandım performans gayet guzel gazayarının en kısık noktasında bıle subab ayarlarınıda 25 25 yaptım bıraz seslı çalısıyo ama çekısı gayet guzel .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 11:39

Forman37 , benim araçtada en ufak problem yok.Çekişi performansı süper.Subap emme 0,20 - egzos 0,25
Ateşleme sitemi ,bujisi ,buji kablosu her yıllık bakımda değiştiriyorum.
Ateşleme bobinim yeni.
Mikseri yeniledim.Ben regülatörden kendim ayarlamayı deneyeceğim bakalım.

Onur Bey aşağıdaki linki inceleyip bir yorum yapabilirmisin.
http://www.modpark.com/forum/teknik-ter ... yak-12387/
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 06 Şub 2012, 11:40

regulatorun ustundekı sarı cıvatadan deneyın bıde bakalım faydası olabılır
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 12:28

http://www.2a-lpg.com/showthread.php/6258-Skoda-favorit-1994-GLX-LPG-Sarfiyat


24.06.2010 tarihinde BRC ye mesaj yazmışım km'de 30 kuruş sarfediyor diye.2 yılda köprü altından çook sular akmış ,aracım daha iyi duruma gelmiş ,ama sarfiyat nerdeyse sabit. Oraya yazdığım mesaj aşağıda birebir yazılı.Valla yakıtın düşeceğini bilsem LPg regülatörünü değiştireyim.Valla değiştire değiştire geriye tek favonun kendisi kalacak gibi.Onu da değiştirmek istemiyorum.2A lpgye bi daha yazdım..

***********

Skoda favorit 1994 GLX LPG Sarfiyat



Merhaba ,burada uzmanlar sorum olacak.94 model skoda favorit GLx karbüratötlü aracımda BRC kit takılı ,simit depo.Benzinde aracımda hiç bir sorun yok.LPG de ilk çalıştırmalar sorunlu lpg ile çalıştıramıyorum.BU aracı kullanıp park edip 1-2 saat sonra da aynı.Bujilerim ,hava filitrem vs. yeni değişti.LPG ile çalıştırdıktan sonrada aracın gidişinde hiç bir problem yok.Rolanti sapması , stop etme yok.Aracım şehiriçi 30 kr yakıyor.Bana bu değer çok fazla geliyor.gaz ayarıda yaptırdım ama değişiklik yok.Cevabınızı bekliyorum , lpgde çalıştıramama ve fazla sarfiyat nedenleri ne olabilir ?
Karbüratörüm bantlı değil ,hava yolu kapalı değil.Karbüratör fazla hava girişi yok ,normal.

******************************


SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 06 Şub 2012, 14:07

ozantavsan yazdı:Günaydın Onur Bey,

Fazla yaktığını biliyorum.Malesef yazın bie en düşük 27 kuruş harcamam var.
YAzılarımda hep belirtiyorum ne yaptımsa düşmüyor.Hemde 1 kuruş bile düşmüyor.
Bu sarfiyat değerlerimin ancak benzinde olmasu gerek.Benzinde 35-40 yakması normal olurdu.
Çare desen yok.

Aracı aldığımda şehirdışı 17 kuruş sarfiyatı vardı.Şehiriçi 25 kuruştu.
Performansından memnun değildim.2 yıl boyunca her yerini düzgün hale getirmeme rağmen yakıt düşmedi.
Aslında yakıt fiyatındaki artışları değerlendirince araç ilk aldığım zamanla aynı sarfiyata sahip.Litre bazında ele alırsak aynı litre tüketim var.Benzinde 60 kuruş tüketim var.KArbüratörü hiç söktürmedim.
subap ayarım soğuk motor emme 0,20 - egzos 0,25..

Aracı aldığımda motor contası yeniydi.Acaba diyorum eski sahibi hararet yaptırdı da üst kapak taşlama falan derken yanma odasımı küçüldü.Veya zinciri yeni değiştirdim demişti.Sentemi atlattı , düzgünmü yapamadılar ,yan sanayimi kullandılar.Kafamda soru işareti bunlar kaldı.Yaza ne olursa olsun tekrar zinciri değiştirtmek istiyorum.

Aslında ne yapmak lazım.Motor ustasına üst kapağı söktürüp kontrolmu ettirmek lazım.Ne yapmalı ?

Tek yaptırmadığım motoru açtırmak ve zincir kaldı.



Motorun normal bir çalışmada bir aksaklık yoksa motor ve zincir gibi parçaların lpg yakıt sarfiyatına etkili olacağını sanmıyorum. Zincir konusuylada bence uğraşmaya zaten değmez her ne kadar ömrü var deselerde benimkinin üzerinde 93 senesinden kalma zinciri tıkır tıkır çalışmakta, sorun olmadığı sürece hiç değiştirmeden otomobilin ömrü boyunca kullanılabileceğini söyleyen kişiler de var. Karbüratöründe durumu benzin tüketimini değiştirmekte ancak ne durumda olduğunun lpg üzerinde pek etkisi yok.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 06 Şub 2012, 14:14

ozantavsan yazdı:Onur Bey, sizin lpg ayarı ile ilgili bir çok paylaşımınız var.LPG ayarımı cihazla ayarlatıyorum ama 10 saniye sürmüyor.Bana güven vermiyor.

Aracım sorunsuz .Performansıda tavan yaptık .Bu şartlarda yakıtın düşmemesi veya artmaması bana çok abes geliyor.

LPG sistemim BRC.Bende diyorum regülatör üzerinden kendim ayarlasam yaktıtta düşme yaşayabilirmiyim ?
Yeni mikseri takınca lpg istasyonunda cihazla ayarlattım.Lpg regülatöründen fazla bir ayar yapmıyorlar.
Sizin gibi regülatörden ayarlasam en kötü ihtimalle gaz ayarımı bozarım , gider cihazda düzeltirim.

Bugüne kadar cihazla ayarlattım ama yakıt hiç değişmedi.
Regülatörden kendi ayarlamamın yakıta etkisi konusunda siz ne dersiniz ?



Regülatör üzerinden kendinizin ayarlamanızı tavsiye ederim. Ben de ilk otomobili aldığımda çalışması yakıtı hoşuma gitmediği için yok eksoz emisyonundan yok sesinden vs ayarladığını iddia eden bir çok yere gitmiştim. Her gittiğim yer kafasına göre başka bir ayar yapıyor bir faydasını görmüyordum. Sonra kendim ayarlamaya başladım. Bir konu açıp ayrıntılı olarak anlatmıştım nasıl ayarladığımı. Açıkça söyleyim sırf meraktan kendim en ideal dediğim ayara getirip eksoz emilsiyonuna soktuğumda gaz değerlerinin oldukça sapmış olduğunu söylemişlerdi, bende emilsiyon testini yaptırdığım yerde bu işten anladığını söyleyen bu kişiye de emilsiyona göre ayarlatmıştım, sonuç olarak eksoz değerleri normal ancak ara sıra tekleyen bir kaç marşta çalışan ve kendi yaktığımın 1,5-2 katı yakıt tüketimi olan bir aracım olmuştu. Tüketimin arttığını görünce de hemen eski haline getirmiştim.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 14:23

Ek sayfada sabah beri senin gaz ayar paylaşımın açık.Bende kendim ayarlayacağım.Bu kadar işlem sonucu yakıt değişmezmi.İnsan sinir oluyor.Regülatörede ayara dokunmuyordum.Ama ne olacaksa olsun ayarlayacağım.
Debi ayarı var bizimkinde paylaştığım linkte resimli gösteriyor.Senin regülatördede debi ayar vidası diyemi geçiyor.
bu debi ayarı kısmakmı yakıt sarfiyatını düşürür.

**********
1-Rolanti ayarı
2-Regülatör debi ayarı (aracınız 100 hp den düşük ise bir kaç tur sıkabilirsiniz)
3-BRC fabrikada test için kullanılır.
4-Her 10 bin km de bir regülatörde biriken kostik maddenin boşaltılması için kullanılır.
Regülatörden miksere giden hortum üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla açınız.
Aracınızın benzinde rolantisini kontrol ediniz düşük ise karbüratör üzerinden normal çalışması gerekenden 100 d/d daha yükseğe ayarlayınız.Aracınızı lpg'ye alınız 1 nolu kısımdan aracınızın rolatide en rahat çalıştığı duruma getiriniz.Tekrar boru üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla sıkınız yolda aracınız ile 2 vites 1500 devir civarında giderken birden tam gaz yapınız aracınız yığılmadan düzgün bir şekilde hızlanıyor ise ayar bitmiş demektir düzgün hızlanmıyor ise ayar vidasını bir tur açınız ayni testi yapınız düzgün hızlanma elde edinceye kadar birer tur açarak devam ediniz.Düzgün hızlanmayı yakalayınca bir tur daha açınız ayar bitmiştir.
****************
2 nolu madde aracınız 100 hp den küçükse kısabilirsin diyor.Bizde ruhsatta 52Kw geçiyor.Gerşekten kw belirtmişse 70 beygire yakın.Değilse 52 hp demek.Yani bu regülatör 100 hp ayarlı ise , bunu kısmak iyi gelecek mi ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 06 Şub 2012, 14:39

ozantavsan yazdı:Forman37 , benim araçtada en ufak problem yok.Çekişi performansı süper.Subap emme 0,20 - egzos 0,25
Ateşleme sitemi ,bujisi ,buji kablosu her yıllık bakımda değiştiriyorum.
Ateşleme bobinim yeni.
Mikseri yeniledim.Ben regülatörden kendim ayarlamayı deneyeceğim bakalım.

Onur Bey aşağıdaki linki inceleyip bir yorum yapabilirmisin.
[url=http://www.modpark.com/forum/teknik-terimler-makaleler-ve-dokumanlar/brc-tup-beyni-ayari-nasil-yapilir-brc-reglator-ayari-nasil-olmali-tupte-daha-az-yak-12387/
http://www.modpark.com/forum/teknik-terimler-makaleler-ve-dokumanlar/brc-tup-beyni-ayari-nasil-yapilir-brc-reglator-ayari-nasil-olmali-tupte-daha-az-yak-12387/[/quote[/url]]


Eğer motorda tekleme vs. yoksa durduk yere buji, buji kablosu değiştirmenin anlamsız olacağı kanaatindeyim. Bence de bir kaç yılda bir değiştirilse bile yeterli. Verdiğiniz linki inceledim ancak kendi regülatörüm lovato marka eğer sizin regülatörünüz resimdekinin aynısı ise bizimkilerden biraz daha farklı.


Brcyi tam olarak bilmediğim için yanlış bilgi vermek istemem. Daha önce lpg ayarı ile ilgili paylaşımımdaki mantıkla hangi vidanın gerçekte hangi işe yaradığını bulabilirsiniz diye düşünüyorum. Eğer verdiğiniz linkteki bilgiler doğruysa 3 ve 4 numaralı vidalar ile işiniz olmayacaktır. Miksere giden hortumdaki vanayı açmaya başlayın, bir süre sonra motorun çalışması bozulup stop etme eğilimi olacaktır, o zaman regületördeki 1 ve 2 nolu vidaları sağa sola oynatarak tekrar motor devrini yükseltmeye çalışın hangi vida bunu sağlıyorsa o asıl lpg gaz ayarıdır. Ve bu vida ile miksere giden hortumdaki vanayı koordineli olarak motoru stop ettirmeden açmaya başlayın. Bir süre sonra miksere giden hortumdaki vanayı belli bir noktadan sonra ne kadar açsanızda motorun çalışması üzerinde etkisi olmadığını göreceksiniz. işte miksere giden hortumdaki vana motorun çalışmasında etkisiz hale geldiği yerde bu sefer regülatördeki vanayı kullarak motorun en yüksek devrini bulunuz. Yani benim motorum 1000 devirde çalışmalı 1000 de bırakmalıyım değil. 1500 devirse 1500 de bırakmalısınız. Siz tekrar rolantiyi 1000 e indirmek için ise karbüratörün arkasındaki gaz telinin girdiği yerin dibindeki rölanti ayar vidasını kullanarak rolanti ayarını karbüratörden yapmalısınız. Sonra miksere giden hortumdaki vanayı devrin ilk düşmeye başladığı noktaya kadar sıkın. O mikser hortumu üzerindeki vana maksimum gaz miktarını belirlemekte eğer fazla sıkarsanız motor belli bir devire kadar çıkar, örneğin 5000 devir üzerine çıkamaz, ve gaza basınca motorun ivmelenmesi düşer. Gereginden fazla açmış olmanız ilk çalıştırmada çalışma güçlüğü ve yakıt tüketiminde bir miktar artışa neden olabilir. Bence miksere giden hortumdaki vananın en iyi ayarı sıkmaya başladıktan sonra devrin ilk düşmeye başladığı nokta. Misal devriniz vana sonuna kadar açık ve 1000 devirde, mikser hortumundaki vanayı sıkmaya başladınız devir 950-900 civarına düşmeye başladı işte burada bırakmanız genellikle iyi sonuç verir. Yine de yola çıkıp gaz yemesini kontrol etmekte fayda var. Şimdi geriye sadece regülatördeki ellemediğimiz ikinci ayar vidası kaldı, rolanti ayar vidası da deniliyor bana sorarsanız rolantiden daha çok ilk çalışma üzerine etkili. Motoru stop ettirip çalıştırarak en rahat ettireceği yeri bulmanız, rolantiyi ise buradan değil karbüratörden ayarlamanız bence daha faydalı olacaktır.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Favocu » 06 Şub 2012, 14:44

Aslında lpg ayarı işi mantığını bir sefer anladıktan sonra 5 dk bile değil. Ancak bu güne kadar lpg montajı yapan, eksoz emilsiyon ölçümü yapan yerler dahil, birde üzerine para almalarına rağmen şu işi kavrayıp yapabilen ya yok, yada bana denk gelmedi. Gerçekten bilenlerinde ekmek kapıları olduğu için başkasına püf noktalarını anlatmadıklarını düşünmekteyim.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 16:06

Verdiğin bilgiler için çok sağol.Hemen uygulamaya geçmek istiyorum.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 06 Şub 2012, 19:27

felicia ile istanbuldan izmire geldim ve geri döndüm.

204 kuruş
184 kuruş (ucuz gaz toplam 401 km litre fiyatını hatırlamıyorum)
ve 202 kuruş yaktım

3 ü de full depo ve kesin km ile hesaplandı litre fiyatlarına dikkat etmiyorum
fişte yazan fiyatı göstergedeki km ye bölüyorum
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 06 Şub 2012, 23:51

ozantavsan yazdı:

http://www.2a-lpg.com/showthread.php/6258-Skoda-favorit-1994-GLX-LPG-Sarfiyat


24.06.2010 tarihinde BRC ye mesaj yazmışım km'de 30 kuruş sarfediyor diye.2 yılda köprü altından çook sular akmış ,aracım daha iyi duruma gelmiş ,ama sarfiyat nerdeyse sabit. Oraya yazdığım mesaj aşağıda birebir yazılı.Valla yakıtın düşeceğini bilsem LPg regülatörünü değiştireyim.Valla değiştire değiştire geriye tek favonun kendisi kalacak gibi.Onu da değiştirmek istemiyorum.2A lpgye bi daha yazdım..

***********

Skoda favorit 1994 GLX LPG Sarfiyat



Merhaba ,burada uzmanlar sorum olacak.94 model skoda favorit GLx karbüratötlü aracımda BRC kit takılı ,simit depo.Benzinde aracımda hiç bir sorun yok.LPG de ilk çalıştırmalar sorunlu lpg ile çalıştıramıyorum.BU aracı kullanıp park edip 1-2 saat sonra da aynı.Bujilerim ,hava filitrem vs. yeni değişti.LPG ile çalıştırdıktan sonrada aracın gidişinde hiç bir problem yok.Rolanti sapması , stop etme yok.Aracım şehiriçi 30 kr yakıyor.Bana bu değer çok fazla geliyor.gaz ayarıda yaptırdım ama değişiklik yok.Cevabınızı bekliyorum , lpgde çalıştıramama ve fazla sarfiyat nedenleri ne olabilir ?
Karbüratörüm bantlı değil ,hava yolu kapalı değil.Karbüratör fazla hava girişi yok ,normal.

******************************




Yukarıdaki soruma BRC'den yanıt geldi

YANIT
--------
Slm,
Ayarlarınızı aşağıda anlatıldığı şekilde kontrol eder misiniz. Bilginize saygılar


1-Rolanti ayarı
2-Regülatör debi ayarı (aracınız 100 hp den düşük ise bir kaç tur sıkabilirsiniz)
3-BRC fabrikada test için kullanılır.
4-Her 10 bin km de bir regülatörde biriken kostik maddenin boşaltılması için kullanılır.
Regülatörden miksere giden hortum üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla açınız.
Aracınızın benzinde rolantisini kontrol ediniz düşük ise karbüratör üzerinden normal çalışması gerekenden 100 d/d daha yükseğe ayarlayınız.Aracınızı lpg'ye alınız 1 nolu kısımdan aracınızın rolatide en rahat çalıştığı duruma getiriniz.Tekrar boru üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla sıkınız yolda aracınız ile 2 vites 1500 devir civarında giderken birden tam gaz yapınız aracınız yığılmadan düzgün bir şekilde hızlanıyor ise ayar bitmiş demektir düzgün hızlanmıyor ise ayar vidasını bir tur açınız ayni testi yapınız düzgün hızlanma elde edinceye kadar birer tur açarak devam ediniz.Düzgün hızlanmayı yakalayınca bir tur daha açınız ayar bitmiştir.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 07 Şub 2012, 00:04

Ozan kardeş senin araçla ben araç arasında hiçbir fark yok aynı yakıyor
özellikle yeni mikserin yakıtını bekliyordum bunun sonucuda gene hüsran oldu
ben en son deniyorum mikser oksijen agzı dar 20mm ve içerisindeki gaz çıkış delikleride oksijen ğiriş miktarı olan 20 mm ile aynı orantıda
yani az oksijen az lpg motor çekişi tam iyi değil ama gidiyor işte
senin mikser 32 mm bana ğöre; çok oksijen buna ğöre çok emilen lpğ karışımı
bakalım az oksijen az lpğ karışımı ne sonuç verecek bekliyorum
sonunda şuna inandım ben biz bu araçlar ne yaparsak yapalım yakıt aynı olacak düşmeyecek
bende triger zincirini değiştirdim yakıta hiç karışmıyor triger sadece sesi kesiyor o kadar ses yoksa değiştirme
benimde yapmadığım sadece eksoz kaldı acaba uygun bir eksoz kullanmıyormuyuz?
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 07 Şub 2012, 00:26

Bekocan ,İyi akşamlar.
Bu işte bir bit yeniği var ve ben sonuca yaklaştığımı hissediyorum.
Benim mikser hani derler ya anlatılmaz yaşanır.Öyle bir mikser , aracım eskisi gibi değil.Cap canlı.Dikkat edersen araç çok canlanmasına bastımı kaçar olmasına rağmen eski mikserle yakıtı aynı.Mikser performans için çok önemli.
30 mm vardı yakıt ekonomisi , az performans
32 mm ortası performans + yakıt ekonomisi - Benim tercih edip aldığım
34 mm performans fakat fazla yakıt

Şimdi mikser değişti ,araç süper kaçar oldu , yakıt değişmedi.Yukarıda BRC nin de belirttiği 2 nolu ayar kısmı ,Debi ayarı araç 100 beygirden düşükse bir kaç tur kısılabilir diyor.Cihazla ayarda buralara kimse dokunmuyor.
LPG borusundaki ayar vanası + rolanti vidasını ayarlıyorlar.Emisyon cihazında gaz değerleri normal çıkıyor.
Ama performans iyi olmayabiliyor , araç ilk çalıştırmada rahat çalışamayabiliyor.
Bunu en iyi Onur Çelikörs arkadaşımız anlatıyor.LPG ayar konusunda forumda en deneyimli arkadaşımız.
Yakıt sarfiyatını paylaşıyor.O rakamı biz rüyamızda bile göremiyoruz.Çünkü Onur bey cihaz ayar sonrası arcının durumundan memnun olmadığını ve yakıtının 1,5 - 2 kat arttığını belirtiyor.Kendi ayarı sonrası 17 - 18 kuruş sarfiyat belirtiyor.

Şu an gaz depom bomboş.Yarın akşam gaz alıp hemen ayarı yapacağım.Diyorum araca bu kadar işlem sonrası yakıt ne artıyor , ne de azalıyorsa bir şey var.Demekki biz araçta bir değeri hiç değiştirmiyoruz.Bu lpg ayar vanası veya rolantisi veya aracın şurası burası değil.Hiç ellemediğimiz , lpg istasyonlarınında ellemediğ sabit bir değer.İşte burası BRC regülatördeki 2 nolu debi ayar kısmı.Onur arkadaşımızın ve BRC'den gelen mesajıda dikkate alarak ayarlayacağım.Zaten ikiside aynı ayardan bahsetmekte.Umarım sorunsuzca ayarlar ve yakıtı düşürebilirim.

Çoğu kişi lpg sarfiyatının yüksekliği nedeni ile aracına binbir bakım yapıyor ,parça değiştiriyor.En son abi lpg beyninden deyip birde onu değiştirtiyor lpgciler.Sonra vatandaş bakıyor yakıtta hiçbir değişiklik yok.İnternette bir araştırın bu şekilde şikayetçi çok.Bence lpg istasyonları Lpg regülatörlerini tam ayarlamıyorlar.Onlar sadece ekrandaki verilere bakıp tamam oldu diyorlar.Fazla yakmış ,araç çekişten düşmüş ,sabah gazda zor çalışmış ilgilendirmiyor onları.

Gaz ayarına girince dikkat ediyorum kullandıkları emisyon programında BRC lpg sistemi yok.Benim aracın lpg sistemini bunlar takmış.Eleman hemen ATİKER seçiyor programdan , bir kaç seçenek daha benim sistem ve aracımla olmayan.Araç seçiyor Lada vs... 2 yıldır bir yakıt düşmezmi.Hastaya bile 2 yıl çeşitli ilaç ver birinden biri ona yarar sağlar.Misal yani... Bakalım bu işi çözebilecekmiyiz...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 07 Şub 2012, 09:58

öncelikle hepinize selamlar.
ozan abi ben onur beyin söylediği şekilde regülatörden gaz ayarı yaptım 2 ay kadar önce. hatırlıyosan hava filtresiyle ilgilide bir kaç soru sormuştum sana.
benim araçta atiker marka var. araç gayet güzel oldu. yakıtı şu anda 25-26 kr arasında değişiyor.ayar yaptıktan sonra sırf merak ettiğimden dolayı gaz ayarına götürdüm, bilgisayarla baktılar oooo dedi senin ayarın çok kötü performansın düşmüş, dediğinin aksine gözle görülür performans artışı ve yakıt düşüşü oldu.nereden biliyosunuz arabayı kullanmadan performansın düştüğünü diye sordum. lpgli araçlar için belli değerler vardır bu değerleri tutturmamız lazım, o değerlerin üstünde veya altında yakıt ve performans gibi sıkıntılar oluşur dedi.
ayarlamak istedi bende hiç dokundurmadan anahtarı verdim buyrun bi dolaşalım dedim. yanına oturdum. yaklaşık 5-6 km kadar yol yaptık gerçekten ağzı açık kaldı. bu değerlerle bu performans imkansız dedi. bende nasıl yaptığımı anlattım adama. yani demem o ki bilgisayarla gaz ayarı yapan yerlerde basma kalıp değerler var o değerleri tutturmaya çalışıyorlar. araba az yakmış çok yakmış çalışmamış pek umursamıyorlar açıkçası.

biraz uzun bir yazı oldu ama paylaşmadan edemedim.
hepinize kazsız sürüşler.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir