Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Tek Boğaz Mikserimi Taktım..

İleti ozantavsan » 07 Şub 2012, 10:29

MadloveR yazdı:öncelikle hepinize selamlar.
ozan abi ben onur beyin söylediği şekilde regülatörden gaz ayarı yaptım 2 ay kadar önce. hatırlıyosan hava filtresiyle ilgilide bir kaç soru sormuştum sana.
benim araçta atiker marka var. araç gayet güzel oldu. yakıtı şu anda 25-26 kr arasında değişiyor.ayar yaptıktan sonra sırf merak ettiğimden dolayı gaz ayarına götürdüm, bilgisayarla baktılar oooo dedi senin ayarın çok kötü performansın düşmüş, dediğinin aksine gözle görülür performans artışı ve yakıt düşüşü oldu.nereden biliyosunuz arabayı kullanmadan performansın düştüğünü diye sordum. lpgli araçlar için belli değerler vardır bu değerleri tutturmamız lazım, o değerlerin üstünde veya altında yakıt ve performans gibi sıkıntılar oluşur dedi.
ayarlamak istedi bende hiç dokundurmadan anahtarı verdim buyrun bi dolaşalım dedim. yanına oturdum. yaklaşık 5-6 km kadar yol yaptık gerçekten ağzı açık kaldı. bu değerlerle bu performans imkansız dedi. bende nasıl yaptığımı anlattım adama. yani demem o ki bilgisayarla gaz ayarı yapan yerlerde basma kalıp değerler var o değerleri tutturmaya çalışıyorlar. araba az yakmış çok yakmış çalışmamış pek umursamıyorlar açıkçası.

biraz uzun bir yazı oldu ama paylaşmadan edemedim.
hepinize kazsız sürüşler.


Madlover , açıklaman için çok teşekkürler.
Önce Onur Beyin ,sonra BRC 2A Lpg sistemlerinin ve senin açıklmalarınla artık yakıt sıkıntısında sona yaklaştığımı hissediyorum.Hepinize tekrar teşekkür ederim.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 07 Şub 2012, 10:32

abi ufak da olsa bir faydam olduysa ne mutlu bana. konuyla ilgili cevaplarını bekliyoruz dört gözle. umarım en kısa sürede çözersin sorunu.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 07 Şub 2012, 17:01

BRC'nin cevabı sonrası bir kaç soru daha sordum ve cevabı geldi .Paylaşıyorum.

BENİM MESAJIM
*************

Yanıtınız ve ilginiz için teşekkürler.
Araştırmalarım ve sizin yanıtınız doğrultusunda anladığım kadarı ile 2 nolu ayar kısmı yakıtımızı etkilyecek bölüm.
Mikser ile lpg regülatör arasındaki ayar vanası maksimum gaz ile ilgili , yakıt konusunda çok büyük bir etkisi yok.
1 nolu rolanti yara kısmımız.
Yani belkide yakıt sorunumu 2nolu debi ayar vidasını kısmam ile çözeceğim.
Lpg ayar yetkili servisleri bunu göz ardı ediyor sanırım.
--------------------------------

BRC CEVAP
***********

Slm,
2 ve 1 nolu kısımlar bir biri ile paralel çalışıyor diyebiliriz. 2 nolu ayar vidasının ayarı değiştiği zaman 1 nolu ayar vidasından aracın stabil çalışması için düzeltme yapmanız gerekecektir. Hortum üzerindeki ayar vanasının da yakıta etkisi vardır. Max. gaz testini aracın düzgün hızlanıp hızlanmadığını kontrol etmek için yapıyoruz. Vana ideal ayarda değili ise araç tam gaz da ya önce kapanacak sonra hızlanacak yada kesik kesik hızlanacaktır. Burada önemli olan aracın çabuk hızlanması değil stabil şekilde hızlanmasıdır. Bilginize saygılar
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 07 Şub 2012, 23:23

Bu akşam gaz ayarını yaptım.


2 Nolu debi ayar vidasınının normal konumunu işaretledim.Daha sonra kaç turda tamamen sıkıldığını not ettim.
3,75 turda (yaklaşık 4) sağa doğru sıktım.Sonra ilk konumuna geri alarak 1,5 tur kıstım.

Lpg borusu üzerinde ayar vanasını kısmaya başladım.Araç stop edecek konuma gelirken regülatördeki rolanti vidasını ile düzgün çalışır kısımda bıraktım.Sonra lpg borusundaki ayar vanasını açarken rolanti vidası ile dengeledim.Sonra lpg borusundaki vanayı uygun miktar açtım.

Test sürüşü için yola çıktım.Aracın hızlanması gayet yerindeydi.Gaza yüklenince orantılı şekilde hıza dönüyordu.
Zorlu bir yokuş başından 1. vites ile kalkıp bastım 2. vitese attım 3e attım ve sonra geri dönüşe geçtim.
Çok hoşuma gitti aracın gidişi.

Eskiye göre 2500-3000 devir vites değiştirme aralığındaki hız sınırları düşüktü bu ayarla biraz arttı.
3. vites 60-65 km gördü.Eskiden biraz daha zorlanıyordu ,en azından bu kadar rahat değildi araç.

Sonra biraz daha ince ayarlayayım derken bu güzel ayardan biraz saptırdım sanırım.
Hava yağmurlu olduğu için , vakitte dardı.Ama ilk ayar ve sonrası araç hızlanmalarda hiç sorun çıkarmadı kasmadı.

Tekrar bir ayar yapmam gerekecek.

Onur Bey bir sorum olacak.Sanırım bu sorum lpg ayarının tam olup olmadığını gösteriyor.

Şimdi benzinli kullanırken 3. vites gittiğimizi düşünelim.Araç 3. vitesteyken ayağımızı gaz pedalından çekelim.
Araç bir süre sonra yavaşlamaya başlar ve bir zaman sonra 2. vitese düşme ihtiyacı duyar.

Peki Lpg'de sizin araçlarda durum nasıl.Ben bu akşam denedim.3. vites lpg ile giderken gaz pedalından ayağımı çektim.Düz yol aldım hızı düşmeye başladı ,sola dönüş yaparak 50 metre kadar gidip park yerime girdim.Araç hiç sarsmadı , rolantide gibi gitti.Vites düş demedi...

Bu lpg ayarının çok açıkmı olduğunu gösterir.Devir rolantide 900 ayarlı.Sanki vitesi boşa almışsın gibi 3. viteste gitti.Benzinde durum farklı ?

Aslında demek istediğim şu.Yapacağım lpg ayarı ile 2. veya 3. viteste ayağımı pedal çektikten bir süre sonra araç baymaya vites küçültmeye ihtiyaç duyduğunda lpg ayarım düzgün olmuş olacak.Ara hızlanmalarda yerindeyse ideal ayar yakalanmış olacak.Böylece yakıt miktarıda ideal olacak.

Sizlerin fikri nedir ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 08 Şub 2012, 08:45

ozantavsan yazdı:...Ben bu akşam denedim.3. vites lpg ile giderken gaz pedalından ayağımı çektim.Düz yol aldım hızı düşmeye başladı ,sola dönüş yaparak 50 metre kadar gidip park yerime girdim.Araç hiç sarsmadı , rolantide gibi gitti.Vites düş demedi...

Bu benim benzinlide de böyle oluyor. 30km/s hızlara düşüp gazı hafif hafif verirsem bu şekilde gidebiliyor. Yol düzse, 4. viteste 40km/s' den 60-70km/s' ye hızlanabiliyorum bile.

Bir de yüksek vites-çok düşük devirlerde rahat gidişi baskı-balata hatırı sayılır şekilde kaçırıyorsa yapıyor.

Şu anda bizimkinin baskı-balatası perçinlere yaklaştı sanırım ve DSG şanzıman gibi 5. vites 60km/s ile rahatça ilerleyebiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Favocu » 08 Şub 2012, 09:19

Ozan bey şahsi fikrim eğer rolanti normalde 900 deyse siz ayağınızı çektiğinizde rahat gidiyor olması lpg ayarıyla fazla ilgili değil gibi. Ancak yaptığınız ayar sanırsam anlattığımdan farklı olmuş. Eğer yanlış anlaşıldıysa diyerekten kısaca yeniden anlatayım.
1. Önce mikser hortumundaki vanayı açabildiğimiz kadar açıyoruz. Bu işi yaparken stop etmesin diye regülatöreki vidalardan faydalanıyoruz. Zaten belli bir aşamadan sonra daha çok açsanızda motorun çalışması değişmiyor.

2. Mikserdeki rolanti vidasını sonuna kadar sıkıyoruz. Eğer stop etme eğilimi gösterirse diğer regülatördeki vidayıl kullanarak yine stop etmesini önlüyoruz. Lovato regülatörün bir zamanlar bulduğum ayar klavuzunda regülatör ayar vidasının tam kısık halden 1,5 tur açık halde olmasının yeterli olduğu yazılıydı. Ancak ben ilk çalışmada en rahat ettiği yerde bırakmaktayım. Buda yaklaşık 1 tur kadar açık hali ediyor. Brc için durum nedir bilmeden yorum yapmam doğru olmaz. Daha önce danıştığınız brc yetkilileri 1.3 motor bir otomobil için yaklaşık kaç tur açılması gerektiğini danışırsanız daha doğru sonuç verebilirler.

3. Regülatör lpg ayarından motorun en yüksek devirde çalıştığı yeri buluyoruz. Bu ayar gelen hava oranına göre verilen lpg miktarını ayarlayarak ideal karışım oluşmasını sağlıyor. Bu vidayla oynayarak en ideal yeri bulduğunuz nokta motorun en yüksek devirde çalıştığı ve eksozdan en iyi ve dumansız üflemeyi yaptığı yer olmalı. Zaten işin asıl püf noktası burası. Tasarruf için bu yüzden hava girişini daraltıp buradan ayarı kısıyoruz böylece az hava-az lpg karışımı ile ideal yakıt elde etmiş oluyoruz. Örneğin burada devriniz 1750 çıktı, burada bırakın rolanti 1000 olmalı diye düşünmeyin.

4. Karbüratörün rolanti vidasından (gaz telinin girdiği yerde), rolantiyi 1000 devire çekin.

5. En başta açtığımız mikser hortumundaki vanayı kısmaya başlayın. Siz motor stop etmeye başyaıncaya kadar kısmışsınız anladığım kadarıyla. Bu vanayı sadece motor devrine etki ettiği yere kadar kısacaksınız. Bu vida sonuna kadar açıkken rolantimiz 1000di diyelim kısmaya başladık bir noktaya geldik rolanti 950 ye düştü. Burada bırakalım. Daha fazla kısmayınız.

6. Son olarak regülatördeki rolanti ayar vidasıyla oynayabilirsiniz. Aracı stop edip çalıştırın, tabiri caizse yarım marşta çalıştığı yeri bulun. Doğru yaptığınızda bir sıkıntınızın olmaması lazım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Şub 2012, 10:05

Sağol ,

ben önce lpg borusundan kısıp yarım açtım ,sonra aracı çalıştırıp regülatörden 1,5 tur kıstım.


Olayında farkındayım.Akşam kısıtlı zamanda yaptım.Bu akşamda vaktim dar ama senin anlattığın şekilde yapacağım.

Dumansız dediğin nedir ? egzostan hava soğuk olduğundan beyaz duman çıkıyor onumu yok ettiğimizde ayar tam.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Şub 2012, 11:17

Havaların durmunu unutarak yazmışım, malum soğukta devamlı beyaz buhar çıkmakta bahsettiğim şey bu değil. Yazın sıcak havada ayar yaparken görebileceğiniz ayar yanlışken eksozdan üfleme hızının daha yavaş ve hafif beyaz-siyah karışımı renkli dumandan bahsetmiştim. Tam ideal olduğunda eksozdan gaz çıkış hızı ve renksiz durum maksimuma ulaşmakta. Eğer yağ yakma vs. yoksa bu renkli gaz çıkışı yazın fan devreye girdiği zaman veya ayar bozuk olduğu zaman görülmekte. Kışın rengini gözlemleyemesenizde hatalı ayarda sanki arasıra motor tekliyormuş gibi arasıra eksozdan normal çalışma sesinin haricinde gelen pat pat seslerinden gaz ayarında bozukluk olduğu anlaşılabilir. Ayar düzgün olduğunda saat misali çalışması gerekir.

Ayrıca bir konuyuda yeri gelmişken açıklamak istiyorum, önden gelen hava oranını değiştirmeden tek başına lpgyi kısarak veya açarak tasarruf etmek diye birşey mümkün değil. Sadece ideal karışım sağlayarak aynı gazdan daha fazla güç üretmiş olduk. Örneğin 1 birim gazla 1000 devirde çalışan motor, açıklamadaki örnekteki gibi 1750 devirde çalışır oldu. Sonra karbüratörden tekrar rolantiyi 1000 çektiğimizde sanki eski ayardaki 250 devire motor düşmüş gibi oldu. Ama motor 1000 devirde çalışır oldu, oradaki 750 devirlik güçte size tasarruf olarak geri dönmüş oldu. Eğer bir de pet şişeye 2,5 cm delik delip hava filtresi önüne taksaydınız gelen hava azalıp ona göre baştan ayar yapacaktınız. lpg miktarı da hava oranı azaldıkça azalacaktı. fakat ayardan sonra devir yine aynı gibi olacaktı. Sonuç olarak motoru kandırmış oluyoruz aslında. 46 kw performansı olan otomobili sanki 30 kw motor güçlü otomobil gibi çalıştırıyoruz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Şub 2012, 11:27

Yani pet şişe takayımmı bende.Senin anlattığın şekilde 2,5 cm delikli ??
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 08 Şub 2012, 11:44

Bence önce hiç şişe takmadan var olan şekliyle tam olarak ayarınızı yapıp yakıtınızı hesaplayın. Eğer yine yeterince tatmin edici bir sonuç alamazsanız, sizin motorunuz hiç havayı kısmadanda çalıştığı için önce 4cm delikli deneyin baştan ayar yapın, baktınız iyi fakat biraz daha yakıt tasarrufuna ihtiyacınız var sonra 3 cm deneyin. Ne kadar küçültürseniz küçültün 1cm altına inmediğiniz ve her seferinde baştan doğru ayar yaptığınız sürece küçülttükçe yakıt tüketiminizde düşecek fakat bu size performans kaybı olarak geri dönecektir. Forumda en az yakanların 12-13 krş yaktıkları zamanlarda 1 cmden bile küçük bir açıklık bırakarak yaptığım ayar ile 7,5-8 krş yaktığımı söylediğimde forumda motorbisikletle bile yakamazsın onu deyip dalga geçiyorlardı, o kadar tüketimle araba maksimum 80-90 a çıkabiliyor onun üzerini düz yolda bile göremiyordu, bu mantığı o zamanda kimseye anlatamamıştım gelen saçma tepkilerden sonra sıkılıp anlatmayıda bırakmıştım. Tavsiyem az yakıt için çok fazla hava girişini daraltma yoluna gitmemeniz yönünde bence şuanki 35 krş tüketimnizi 20-25 krş aralığına çekseniz bile size yeterli olur diye düşünüyorum. Debriyaj balatanızda vs bir sorun yok ise hiç hava girişini daraltmadan bile doğru ayar ile 30 krşun altına rahatlıkla iner diye düşünüyorum. Hava girişini biraz daraltarak 25 krşun altına inmenizde bence çok zor değil.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 08 Şub 2012, 11:51

Tekrar teşekkür ederim.Bazıları tepki versede sen paylaşımlarına devam et.Muhakak benim gibi yararlananlar var.
Senin direktiflerine göre ayarlayıp deneyeceğim.YAkıt düşünce sarfiyata bakar biraz daha ayarlarız düşürmek için.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 08 Şub 2012, 15:27

Ozan abi ben geçen gün söylemeyi unuttum. ben ayar yaparken egzoz manifoldundan gelen yeri kapatıp, filtrenin önünden gelen yeri açtım. ayarı ilk ona göre yaptım fakat verim alamadım önden filtreye hava biraz fazla girince araba hareket halindeyken teklemeye başladı. pet şişe taktım yaklaşık 2 cm çapında delerek gene aynı şey oldu. bende ön tarafı tamamen kapatarak, arka kısımdan hava almasını sağladım en son bu şekilde yaptım gaz ayarını. yani bir ucu egzoz manifolduna bağlı diğer ucu hava filtresine bağlı hortumu tamamen söktüm, hava filtresi kısmındaki lastik hortumu da söktüm ordaki ağzı tamamen açık bıraktım. yani şu anda ön tamamen kapalı termostat da iptal arka kısımdan alıyor benim havayı. dediğim gibi şu anda gayet normal senin de bahsettiğin gibi 3. viteste 65-70 hatta zorlayınca 4000 devirde 80 i rahat görüyor.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bekocan » 08 Şub 2012, 23:50

onurcelikors yazdı:Bence önce hiç şişe takmadan var olan şekliyle tam olarak ayarınızı yapıp yakıtınızı hesaplayın. Eğer yine yeterince tatmin edici bir sonuç alamazsanız, sizin motorunuz hiç havayı kısmadanda çalıştığı için önce 4cm delikli deneyin baştan ayar yapın, baktınız iyi fakat biraz daha yakıt tasarrufuna ihtiyacınız var sonra 3 cm deneyin. Ne kadar küçültürseniz küçültün 1cm altına inmediğiniz ve her seferinde baştan doğru ayar yaptığınız sürece küçülttükçe yakıt tüketiminizde düşecek fakat bu size performans kaybı olarak geri dönecektir. Forumda en az yakanların 12-13 krş yaktıkları zamanlarda 1 cmden bile küçük bir açıklık bırakarak yaptığım ayar ile 7,5-8 krş yaktığımı söylediğimde forumda motorbisikletle bile yakamazsın onu deyip dalga geçiyorlardı, o kadar tüketimle araba maksimum 80-90 a çıkabiliyor onun üzerini düz yolda bile göremiyordu, bu mantığı o zamanda kimseye anlatamamıştım gelen saçma tepkilerden sonra sıkılıp anlatmayıda bırakmıştım. Tavsiyem az yakıt için çok fazla hava girişini daraltma yoluna gitmemeniz yönünde bence şuanki 35 krş tüketimnizi 20-25 krş aralığına çekseniz bile size yeterli olur diye düşünüyorum. Debriyaj balatanızda vs bir sorun yok ise hiç hava girişini daraltmadan bile doğru ayar ile 30 krşun altına rahatlıkla iner diye düşünüyorum. Hava girişini biraz daraltarak 25 krşun altına inmenizde bence çok zor değil.

onur kardeş senin kullandığın mikserin kaç hava ğiriş kanalı var ve iç çapları kaçtır. tam olarak mm cinsinden yazarmısın.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Favocu » 08 Şub 2012, 23:57

Benim kullandığım mikser fiyasada 10-15 tlye sattıkları standart çoğu araçta bulunan mikserlerden. iki boğazın üzerine gelecek şekilde iki gaz ile havayı karıştıran deliği, karbüratör boğazına denk gelmeyen sağ tarafında ise iki adet küçük sadece hava geçişine izin veren deliği var, tam mm olarak çaplarını şuan bilmiyorum, lpg miksere tek hortum üzerinden gelip mikserin içinde iki kola ayrılıyor, lpg parçacılarındaki çoğunlukla bulunan standart mikserlerden diyebilirim. Her hangi bir ayırt edici özelliği yok.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ozantavsan » 09 Şub 2012, 22:07

onurcelikors yazdı:Ozan bey şahsi fikrim eğer rolanti normalde 900 deyse siz ayağınızı çektiğinizde rahat gidiyor olması lpg ayarıyla fazla ilgili değil gibi. Ancak yaptığınız ayar sanırsam anlattığımdan farklı olmuş. Eğer yanlış anlaşıldıysa diyerekten kısaca yeniden anlatayım.
1. Önce mikser hortumundaki vanayı açabildiğimiz kadar açıyoruz. Bu işi yaparken stop etmesin diye regülatöreki vidalardan faydalanıyoruz. Zaten belli bir aşamadan sonra daha çok açsanızda motorun çalışması değişmiyor.

2. Mikserdeki rolanti vidasını sonuna kadar sıkıyoruz. Eğer stop etme eğilimi gösterirse diğer regülatördeki vidayıl kullanarak yine stop etmesini önlüyoruz. Lovato regülatörün bir zamanlar bulduğum ayar klavuzunda regülatör ayar vidasının tam kısık halden 1,5 tur açık halde olmasının yeterli olduğu yazılıydı. Ancak ben ilk çalışmada en rahat ettiği yerde bırakmaktayım. Buda yaklaşık 1 tur kadar açık hali ediyor. Brc için durum nedir bilmeden yorum yapmam doğru olmaz. Daha önce danıştığınız brc yetkilileri 1.3 motor bir otomobil için yaklaşık kaç tur açılması gerektiğini danışırsanız daha doğru sonuç verebilirler.

3. Regülatör lpg ayarından motorun en yüksek devirde çalıştığı yeri buluyoruz. Bu ayar gelen hava oranına göre verilen lpg miktarını ayarlayarak ideal karışım oluşmasını sağlıyor. Bu vidayla oynayarak en ideal yeri bulduğunuz nokta motorun en yüksek devirde çalıştığı ve eksozdan en iyi ve dumansız üflemeyi yaptığı yer olmalı. Zaten işin asıl püf noktası burası. Tasarruf için bu yüzden hava girişini daraltıp buradan ayarı kısıyoruz böylece az hava-az lpg karışımı ile ideal yakıt elde etmiş oluyoruz. Örneğin burada devriniz 1750 çıktı, burada bırakın rolanti 1000 olmalı diye düşünmeyin.

4. Karbüratörün rolanti vidasından (gaz telinin girdiği yerde), rolantiyi 1000 devire çekin.

5. En başta açtığımız mikser hortumundaki vanayı kısmaya başlayın. Siz motor stop etmeye başyaıncaya kadar kısmışsınız anladığım kadarıyla. Bu vanayı sadece motor devrine etki ettiği yere kadar kısacaksınız. Bu vida sonuna kadar açıkken rolantimiz 1000di diyelim kısmaya başladık bir noktaya geldik rolanti 950 ye düştü. Burada bırakalım. Daha fazla kısmayınız.

6. Son olarak regülatördeki rolanti ayar vidasıyla oynayabilirsiniz. Aracı stop edip çalıştırın, tabiri caizse yarım marşta çalıştığı yeri bulun. Doğru yaptığınızda bir sıkıntınızın olmaması lazım.


Onur Bey , İyi akşamlar..

Yine Ben ... Bu işi tam halledene kadar biraz daha yazacağım kusura bakmayın.

Bu akşam sizin dediğiniz biçimde ayarlamaya çalıştım.Mantığını kavramaya başladım.Çünkü daha önce regülatör üzerinde rolanti vidası hariç dokunmamıştım.

Ben anlatayım nasıl yaptığımı ve izlenimlerimi siz yorumunuzu yazarsınız.

Ayar yerlerimiz.
1- Lpg borusu üzerindeki ayar vanası
2- BRC regülatör üzerinde debi ayar vidası (asıl gaz ayar vidası)
3- Regülatördeki rolanti vidası.

Araç lpg'de çalışırken lpg borusundaki vanayı açmaya başladım.
Rolanti vidama hiç dokunmadım daha önceki ayardaydı.
Araç stop edecek gibi olduğunda regületördeki Debi ayarını alyan çubukla oynattım.
Bu esnada motorun çalışması bir yerde stabil yüksek oluyor.Sağına veya soluna milim oynatmalarda stop edecek gibi oluyor.Devri yüksek çalıştıran kısımda bıraktım.

Sonra rolanti vidasını sıkmaya başladım.Sıkarken rolanti bozulmaya başladı.Regülatördeki debi ayar vanası ile dengelerdim.Ve rolanti vidasını iyice sıktım.

Sonra lpg hortumundaki vanayı kısmaya başladım.Motorun rolantisinde çalışmasında düşüşün başladığı yere doğru.

Karbüratörden devri 1000 civarında sabitledim.

Aracı stop ettim.

Yarım marş yaptım almadı.
Regülatör Rolanti vidasını biraz açtım.Yarım marş aldı ama tam istediğim gibi değil.
Tekrar regülatör rolanti vidasını açtım.
Yarım marş aldı.Marş aldıktan sonra gaza bir defa basıp akü şarj ışığını söndürmek gerek .Böyle yapmazsam rolanti 500 devir oluyor.Gaza bir defa dokunuş sonrası 1000 devre yakın.

Sonra test sürüşüne çıktım.Araçta tekleme olmadı.
Gaz yememe olmadı.
Vitesler arası hızlanmalar iyi gibi geldi.
3. viteste ayağımı gazan çekince daha önce anlattğımdan daha çabuk sürede hızı düşmeye başladı.Bir süre sonra araçta titreme hissettim ve 2. vitese düşüp gazladım.

Rolantide çalışırken gaza basıp 3000-4000 devir arası yapınca egzostan 2-3 defa patırtı geliyor ama o kadar şiddetli değil.

Egzos çıkışına el tutunca seri ama çok az bir ara vermeli çıkış var.

Rolantide çalışırken gaz kokusu duymadım.

Rolantide ışıklarda beklerken çok hafif bir iç çekiyor motor ama çok hafif.

2. vitesten 3. vitese atma aralığı çok kısaydı.Bu ayarla biraz daha uzayıp rahatladı.

Aracın hızında düşme yok 4. vites 3000-3500 devirde 80 km yaptım.
Sonra 5. vitese attım .Trafik müsair olmadığından gaza çok az bastım ve 4'e düşmem gerekti.Eskiden gaza bu kadar basmayla 5. vites hızı düşmeden giderdi.Ama sanırım olması gerekn hızın düşmesi ve 4'e atmak.


Acaba bu anlatımıma göre ayar tutturabildim mi ?
İçimde hala şüphe var.
Regülatördeki debi ayar vanası lpgci ayarladığında hep dış duvarla aynı hizadaydı.
Şimdi kendi oyuğunda dış duvarından içeride kalıyor.Yani sıkmış olduk.

Sanırım bu ayarla aldığım 20 tl lpgyi bitirip sarfiyata bakmam gerek.
Fazla sarfiyat sıkıntıma göre 50-55 km gitmeli.Daha fazla km yaparsam yakıtta düşme var demek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti jawacı » 09 Şub 2012, 22:25

ben mikseri değiştirdikten sonra aracın çekişinden gidişinden memnunum. araçta kesinlikle bir vites arttı. ama yakıt sarfiyatını tam olarak ölçme fırsatım olmadı. onuda bir ara ölçeceğim. ama performans gayet iyi.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti ozantavsan » 09 Şub 2012, 22:37

İyi Akşamlar Jawacı ,

Bende mikser değişiminden çok memnunum.Gaz Ayar değişikliklerinde bile fazla hissettirmiyor.Sanki her ayara geliyor bu mikser.Bu akşam gaz ayarımı yaptım test sürüşüne çıktım sorun yok.
Bakalım benim yakıt düşecekmi.

Düşene kadar devam.Bu işten dönmek yok.Sonuna kadar gideceğim.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Favocu » 10 Şub 2012, 07:45

Ozan bey yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla sanırsam her seferinde hortum üzerindeki vanayı sonuna kadar açma kısmında hata yapıyorsunuz. Miksere giden hortumdaki vanayı açabildiğiniz kadar açın derken diğer vidalara dokunmadan vidayı motor stop eder gibi oluncaya kadar açın demiyorum. Hortum üzerindeki vanayı ve regülatördeki debi vidasını birlikte kullanarak, hortum üzerindeki vidayı gerçek manada sonuna kadar açmanız gerektiğinden bahsediyorum. Hatta bunu yaparken bir süre sonra regülatör üzretindeki debi vidasından motoru dengelemeseniz bile bir yerden sonra mikser hortumundaki vanayı ne kadar açarsanız açın motorun çalışmasına hiç bir etkisi olmadığı yeri bulup, bir miktar daha açmanız gerekli. Böylece regülatör ayarlarımızı yaparken hortumdaki vananın ayar üzerine hiç bir etkisi olmayacak. Eğer hortumdaki vidayı sonuna kadar açarak ayarımızı yapmazsak ayarımız hatalı çıkacak. Oto sanayilerdeki lpg ayarı yapanların da yanıldıkları bence en önemli püf noktası bu kısım.

Mikser hortumunun vanasının artık sonuna kadar açık olduğu durumda asıl lpg ayarımız olan regülatör ayar vidalarına geçebiliriz. burada regülatör ayar vidamızdan en yüksek devri bulup ondan sonra karbüratörden devri 1000 e çekmeli. Ayarın son aşaması olarak hortumdaki artık motora etkisi olmayacak kadar açtığımız vanayı kısma işlemine geçebiliriz.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir