Cam suyu bidonundan sızıntı ve tamir uygulaması

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Cam suyu bidonundan sızıntı ve tamir uygulaması

İleti ozantavsan » 26 Oca 2012, 02:27

Bir sabah kalktınız aracınızın altı ıslak.
Önce motor soğutma boruları , radyatör , sıvı genleşme kabı ,kalorifer peteğini ,devir daim tarafını kontrol edersiniz değilmi?
Bende bir sabah bu durumla karşılaştım.Şöför tarafı ön teker kısmı göl gibiydi.Yukarıdaki kısımları kontrol ettim kaçak yok.
Ertesi sabah ancak işe uyanabildim.Cam suyu haznesinden kaynaklanıyor.
Başınıza gelirse nasıl halledebileceğinizi izah etmeye çalışayım.

Cam suyu bidonunun dış kısmında suyu cama atmaya yarayan 2 adet motorumuz mevcut.
Bu motorların çıkışında check valve (çekvalfler ) var.Siz su atma kolunu çektiğinizde motor suyu hazneden boruya doğru iletiyor.Su çekvalften geçerek cama doğru ilerliyor.Siz su atma kolunu bıraktığınızda borulardaki su hazneye geri gelmiyor.Bunu sağlayan tek yönlü çekvalf.Motordan sonra cam doğru suyu geçiriyor ama aksi yönde geçirmiyor.Bu motorun zorlanmaması ,geri gelen suyun basıç oluşturmaması , hazneye geri gelip boruların boş kalmaması için gerekli.

Önce camsuyu bidonunda delik olup olmadığını kontrol ediyoruz.
Sonra motorun hazneye geçtiği noktada var olan lastik contada kaçırma varmı diye kontrol ediyoruz.
Motora geçen hortumları kontrol ediyoruz.
Çekvalf ile hortumun birleştiği noktaları kontrol ediyoruz.
Sorun hortumdaysa hortumu çıkarıp ucunu kesiyoruz.Çakmakla ucu hafif ısıtıp yerine takıyoruz.

Sorun motordaysa onuda izah edelim.Benimki motor altından kaçırıyordu.

Hazneyi tutan metali vidalarından gevşeltiyoruz.
Sıvı haznesini yerinden çıkarıyoruz.
Motoru besleyen kabloları çıkarıyoruz.
Hortumları çıkarıyoruz.

Motorun alt kısmında bir metal var.4 vidayla sabitlenmiş.
4 vidayi söküp metali alıyoruz.
Dış kısmı conta iç kısmı metal bir parça elimize geliyor.Kaçak buradan oluyor.
Motorun altında devirdaime benzer iki dişli görülüyor.Motor harekete geçince dönerek suyu hızla hortuma göndermeye yarıyor.Bu kısımla işimiz yok.

Elimizdeki contalı metalı hüzelce temizliyoruz.Contanın dış kısımlarını aşırıya kaçmamak kaydıyla sıvı contayla dolduruyoruz.WD40 varsa dişli kısmı ve moturun hortum birleşim yerine sıkabilirsiniz az olmak şartıyla.
Ortadaki metale kesinlikle sıvı conta sürmüyoruz.Sürerseniz metalin altında kalcak 2 dişlinin sıkışmasına neden olacaktır.Sadece lastik contanın dış kısmındaki ince bolşuğa uyguluyoruz.

Sıvı conta sonrası metal parçayı söktüğümüz gibi yerine takıyoruz.4 vidasını sıkıyoruz.
Diğer motorada aynı işlemi yapıyoruz.
12 volt adaptörümüz varsa motora uygulayarak motorların çalıştığınıu kontrol ediyoruz.
Sonra sıvı haznemizi yerine takıyoruz.Motor kablolarını , su hortumlarınıda takıp deniyoruz.

Resim ekliyorum.

Motoru hazneden ayırırsanız takarken teflon bant ile geçeceği uzantıyı sarabilir ve biraz sıvı conta sürüp takabilirsiniz.

Yalnız bir uyarı yapmak istiyorum.Marketlerde , benzinliklerde satılan antifirizli cam suyu kullanım sonrası bazı arkadaşlarımızın camlarına gram su gelmediğini biliyorum.Ben hiç kullanmadım bu sulardan.
Eğer bu durumdaysanız antifiriz bu contada veya motorda kaçağa neden olmuş olabilir.

İşlem öncesi motorlar boğuk bir sesle çalışıyorlardı.Su tanziği ona göreydi.
Uygulama sonrası cam suyu motor sei daha seri canlı oldu.Su tanziği ise aracın akrasından geçen varsa ıslatacak şekilde oldu.Eskiden suyu cama atardı.Şimdi tanzikli attığından + bir temizlik daha sağlıyor.

UYARI : Bu uygulamayı aracında bu problemi yaşamayanlar uygulamasınlar.
Uygulamak isteyenler için , kendilerince oluşabilecek sorunlardan mesuliyet kabul etmiyorum.
 
Eklentiler
dişli220112-1839.jpg
camsuyu220112-2033.jpg
camsuyu220112-1839(003).jpg
camsuyu220112-1839(002).jpg
camsuyu230112-1832.jpg
camsuyu220112-1838.jpg
camsuyu220112-1839(001).jpg
camsuyu220112-1840.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 26 Oca 2012, 19:54

eline sağlık yazılar için
bende bu işle uğraşmıştım bi ara motor iyi su atmayınca artık motor ucuz olunca aldım yenisini taktım
yanlız hortumun ucundaki şu beyaz yuvarlak filitreden ankarada bulamamıştım bu filitrenin tam dairesinden çatlaklar vardı su kaçırıyordu bende havye ile eriterek burayı kapatmıştım hale kaçak yok.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti hakan48 » 26 Oca 2012, 20:23

ozantavsan yazdı:Bir sabah kalktınız aracınızın altı ıslak.
Önce motor soğutma boruları , radyatör , sıvı genleşme kabı ,kalorifer peteğini ,devir daim tarafını kontrol edersiniz değilmi?
Bende bir sabah bu durumla karşılaştım.Şöför tarafı ön teker kısmı göl gibiydi.Yukarıdaki kısımları kontrol ettim kaçak yok.
Ertesi sabah ancak işe uyanabildim.Cam suyu haznesinden kaynaklanıyor.
Başınıza gelirse nasıl halledebileceğinizi izah etmeye çalışayım.

Cam suyu bidonunun dış kısmında suyu cama atmaya yarayan 2 adet motorumuz mevcut.
Bu motorların çıkışında check valve (çekvalfler ) var.Siz su atma kolunu çektiğinizde motor suyu hazneden boruya doğru iletiyor.Su çekvalften geçerek cama doğru ilerliyor.Siz su atma kolunu bıraktığınızda borulardaki su hazneye geri gelmiyor.Bunu sağlayan tek yönlü çekvalf.Motordan sonra cam doğru suyu geçiriyor ama aksi yönde geçirmiyor.Bu motorun zorlanmaması ,geri gelen suyun basıç oluşturmaması , hazneye geri gelip boruların boş kalmaması için gerekli.

Önce camsuyu bidonunda delik olup olmadığını kontrol ediyoruz.
Sonra motorun hazneye geçtiği noktada var olan lastik contada kaçırma varmı diye kontrol ediyoruz.
Motora geçen hortumları kontrol ediyoruz.
Çekvalf ile hortumun birleştiği noktaları kontrol ediyoruz.
Sorun hortumdaysa hortumu çıkarıp ucunu kesiyoruz.Çakmakla ucu hafif ısıtıp yerine takıyoruz.

Sorun motordaysa onuda izah edelim.Benimki motor altından kaçırıyordu.

Hazneyi tutan metali vidalarından gevşeltiyoruz.
Sıvı haznesini yerinden çıkarıyoruz.
Motoru besleyen kabloları çıkarıyoruz.
Hortumları çıkarıyoruz.

Motorun alt kısmında bir metal var.4 vidayla sabitlenmiş.
4 vidayi söküp metali alıyoruz.
Dış kısmı conta iç kısmı metal bir parça elimize geliyor.Kaçak buradan oluyor.
Motorun altında devirdaime benzer iki dişli görülüyor.Motor harekete geçince dönerek suyu hızla hortuma göndermeye yarıyor.Bu kısımla işimiz yok.

Elimizdeki contalı metalı hüzelce temizliyoruz.Contanın dış kısımlarını aşırıya kaçmamak kaydıyla sıvı contayla dolduruyoruz.WD40 varsa dişli kısmı ve moturun hortum birleşim yerine sıkabilirsiniz az olmak şartıyla.
Ortadaki metale kesinlikle sıvı conta sürmüyoruz.Sürerseniz metalin altında kalcak 2 dişlinin sıkışmasına neden olacaktır.Sadece lastik contanın dış kısmındaki ince bolşuğa uyguluyoruz.

Sıvı conta sonrası metal parçayı söktüğümüz gibi yerine takıyoruz.4 vidasını sıkıyoruz.
Diğer motorada aynı işlemi yapıyoruz.
12 volt adaptörümüz varsa motora uygulayarak motorların çalıştığınıu kontrol ediyoruz.
Sonra sıvı haznemizi yerine takıyoruz.Motor kablolarını , su hortumlarınıda takıp deniyoruz.

Resim ekliyorum.

Motoru hazneden ayırırsanız takarken teflon bant ile geçeceği uzantıyı sarabilir ve biraz sıvı conta sürüp takabilirsiniz.

Yalnız bir uyarı yapmak istiyorum.Marketlerde , benzinliklerde satılan antifirizli cam suyu kullanım sonrası bazı arkadaşlarımızın camlarına gram su gelmediğini biliyorum.Ben hiç kullanmadım bu sulardan.
Eğer bu durumdaysanız antifiriz bu contada veya motorda kaçağa neden olmuş olabilir.

İşlem öncesi motorlar boğuk bir sesle çalışıyorlardı.Su tanziği ona göreydi.
Uygulama sonrası cam suyu motor sei daha seri canlı oldu.Su tanziği ise aracın akrasından geçen varsa ıslatacak şekilde oldu.Eskiden suyu cama atardı.Şimdi tanzikli attığından + bir temizlik daha sağlıyor.

UYARI : Bu uygulamayı aracında bu problemi yaşamayanlar uygulamasınlar.
Uygulamak isteyenler için , kendilerince oluşabilecek sorunlardan mesuliyet kabul etmiyorum.


Ozan Bey :) Siz Çok Yaşayın Emi :D Bu Uyarı Çok Küçük Olmuş Bu Kadar Ciddi Bir İş İçin :D Skodam.com u ve Sizin Yorumlarınızı Çok Seviyorum İyiki Varsınız.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti phenomx3 » 26 Oca 2012, 20:36

Aynen katılıyorum iyiki varsın Ozan bey... Hatta bu yaz kısmetse Erdek-Bandırma-İzmirdolaşmayı düşünüyorum bi aksilik olmazsa ve Ozan beyi de ziyaret ederim oralara gelmişken.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 511
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti unknown1 » 27 Oca 2012, 00:29

Teşekkürler Üstadların Ozan'ı Emeğine sağlık
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti ERTAN26 » 27 Oca 2012, 01:58

bende tek motor çalışıyor.arkada yok.benimkide bozulmuştu 1-2 defa tamir ettim sonra yenisini aldım 10tl.
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti hetepe » 27 Oca 2012, 09:33

......sonra yenisini aldım 10tl.......
:?
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti hsynaslan0010 » 27 Oca 2012, 11:18

ozan abi yine şaheser yarattın uyarın da süperdi yani
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir