vitesi boşa alınca stop ediyor,yakıt 40 kuruş,çekiş düşük...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

vitesi boşa alınca stop ediyor,yakıt 40 kuruş,çekiş düşük...

İleti hitfavorit » 18 Şub 2012, 05:34

selam arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var...

gerçekten moralim çok bozuldu ne yapacağımı bilemiyorum... yardımlarınızı bekliyorum...

öncelikle şunu belirtiyim benim aracımda lpg mikseri yok kabüratör delinmiş ve direk boğazdan verilmiş mikser iptal edilmiş allaha çok şükür buna rağmen karbüratörümde herhangi bir sıkıntım yok bu konuyla ilgili
bunu bana yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara ek bilgi olarak öncelikle sunmak istedim...

sorunlarıma gelince aracım 40 kuşun altında yakmıyor çekişi düşük 4 ay içinde 2 kez lpg beyni değişti 0 alındı ve takıldı
ilki brc idi aynı sorunu yaşıyordum ki 42 yakıyordu şuan atiker insaflı çıktı 2 kuruş az yakıyor 40 kuruş ama herhangibir değişiklik olmadı demek ki sorun beyinden de değilmiş ne kadar ayarlatırsam ayarlatıyım 40 kuruşun altına düşmüyor ve araç çekmiyor buda yetmezmiş gibi boşa attığımda süratli ikende stop ediyor süratsiz ikende stop edebiliyor motor soğukta olsa sıcakta olsa bu stop etme olayı değişmiyor hatta genellikle motor sıcakken ediyor

karbüratör bakımım ve temizliğim yapıldı
bujiler yeni
komple 0 orjinal distirbütör aldım
tevzi makarası değişti
subap ayarlarım yapıldı 0.20
motoru zaten yaptıralı 8500 km oldu
piston gömlek segman zincir baskı balata vs. alayı değişti

ama yakıt ve çekiş sorunum var artık ne yapabileceğimi bilemiyorum

motoru yaptırdığımda arabam resmen kanatsız bir uçaktı ankaradan boluya gittim ve çoğu yerde 150 ın altına inmedi dik rampalarda bile ve 180 den aşşa düşmedim düz yolda hayran kalmıştım aşık olmuştum resmen favoma ama ne olduysa subap ayarından sonra oldu motor sıkı olduğu için supapların tekrar ayarlanması gerekiyordu ayarlandı ve daha sonra karbüratörün sanırım hava ayarıyla oynandı onunla neden oynadılar bilemiyorum o gün ben yoktum aracın başında fakat ne olduysa ondan sonra oldu

kaç ustaya götürdüm kaç şey denedilerse bir türlü olmadı bantlıyorlar yok pc ye sokuyorlar yok beyinden diyip değiştiriyorlar yok yok yok .... ne yapıldıysa favom öldü ne doğru düzgün eski randumanı var nede az yakıyım sahibimi üzmeyim demiyor forumda bir kaç arkadaşımın hava termostatıyla ilgili yazısını okudum ve denedim şuan hava neredeyse -10 larda ve gece sabaha karşı yazıyorum ankaradan aracı çalıştırdım çalıştırır çalıştırmaz hava borusunu sıktım öne giden farın arkasından soğuk hava alması gereken yeri sıktım aracım stop etti... aceba benim aracımın sorunu nedir gerçekten artık çok moralim bozuldu düşün düşün içinden çıkamıyorum avansı da normal anlayamadım ben

aracım konusunda zaten çok pitpirikli biriyim birde bir kaç aydır bu sorun artık ümitsizliğe kapıldım uyku tutmadı sigara üstüne sigara içiyorum

bu nedir bilen yada fikri olan varsa yardımlarınızı yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar hepinize iyi forumlar diliyorum...saygılar...
 
hitfavorit
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Kas 2009, 15:45
Ad Soyad: Ahmet KAYA
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit LX

İleti forman37 » 18 Şub 2012, 09:55

arkadasım aracın fazla yakma mıkserın ıptal edılıp karburatore verılmesınden kaynaklanıyo ılk yapman gereken delının yerlerı orjınale cevırıp mıkser taktırman gerekıyo .ayarları yaptır ve kullan fark edıcektır 40 kurus az bı rakam değil . ben benzınde 50 kurus yakıyorum bu kıs ayında benım formanım 25 kurus yakıyo yaz ayında 20 kurus yakıyo . gazcıya aynısını bende sordum karburatorden versek ne olur dedım fazla yakıcak dedı çekısı ıyı olur dedı ama ben senın arabana yapmam dedı gonderdı benı .ılk yaptırman gereken mıkserı taktırıp kullanmak .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 18 Şub 2012, 10:08

Merhaba ,aracına yapabileceğin herşeyi yapmışsın.Yani sen üzerine düşeni yapmışsın , gerekli parçaları değiştirmişsin.

Ammaa araçta çok önemli olan ayarları tam yapabildilermi ?
Subap ayarın motor tamamen soğukken emme 0,20 - egzos 0,20 ayarlandımı.
Buralarda subap ayarı dediğinde hemen işe başlıyor usat sıpsıcak motora 0,40 yapıyor.
Bende ilk aldığımda ustalar böyle yaptı araç çekmez oldu ,soğumaya başladım.Sonrasında subap ayarını kendim yapmaya başladım.Şu an çekişte sorun yok.

Avans ayarın nasıl ? Çekişi buda etkiliyor.

LPG'de kullanıyorsun muhtemelen bujilerin Bosch FR8DC dir.Bu buji 0,8 tırnak aralıklıdır.LPgde tırnak aralığın biraz daha küçük olması daha iyi ateşleme sağlar.BRISK D15YC orjinal bujisini öneririm.Brisk kullanıyorum 0,7 tırnak aralıklı.

Sıcak hava kanalını iptal etmişsen.Soğuk hava alma borusunu sıktığında bir süre sonra yeterli hava alamadığından stop etmesi normal.Hem bu karbüratörünün başka yerden kaçak hava emmediğini gösterir.İyi bir durum yani.Ama epey bir sıkınca stop etmeli.

Aracının benzinde çekişi performansı nasıl ?
Tekrar subap ayarı sonrasında çekiş düştü dediğine göre subap ayarını yapamamış olabilirler.Motor soğukkenmi yapıldı ?
sıcakken mi?

Avans hortumun sağlammı ? Yerindemi ? Avans tertibatı çalışıyormu?

Aradaki soruları yanıtlarsan sorunu tespite çalışırız.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti MadloveR » 18 Şub 2012, 19:38

herkese selamlar.
aracının fazla yakma sebebi arkadaşların da dediği gibi miksersiz kullanmandan dolayı. mikser taktırırsan yakıtı düzelecektir. mutlaka bir mikser taktır yoksa başın çok ağrır. mikser çok pahalı bir şey değil zaten. o karbüratöründeki sorunu da bir şekilde hallettir. diğer sorun yani hızlıyken ve boşta stop etmesi ise hava filtrenin ön tarafından araca fazla hava girmesinden kaynaklanıyor. onuda filtrenin önündeki hortuma küçük delikli bir pet şişe takatak veya hortumun ucunu bantla biraz kapatarak çözebilirsin. fakat bu işlemi yaptıktan sonra tekrar gaz ayarı yaptırman gerekir.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti bekocan » 18 Şub 2012, 21:05

MadloveR yazdı:herkese selamlar.
aracının fazla yakma sebebi arkadaşların da dediği gibi miksersiz kullanmandan dolayı. mikser taktırırsan yakıtı düzelecektir. mutlaka bir mikser taktır yoksa başın çok ağrır. mikser çok pahalı bir şey değil zaten. o karbüratöründeki sorunu da bir şekilde hallettir. diğer sorun yani hızlıyken ve boşta stop etmesi ise hava filtrenin ön tarafından araca fazla hava girmesinden kaynaklanıyor. onuda filtrenin önündeki hortuma küçük delikli bir pet şişe takatak veya hortumun ucunu bantla biraz kapatarak çözebilirsin. fakat bu işlemi yaptıktan sonra tekrar gaz ayarı yaptırman gerekir.

aynen
mikseri voltran tipi seçersen daha iyi olur
istop etmesinin özü karbratöre fazlasıyla hava ğirmesidir bu da zaten sen mikser kullanmıyorsun
mikseri voltran tipi takarsan hava olayını tamamen çözersin
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti hitfavorit » 19 Şub 2012, 02:48

bugün ankamalldeydim fetih 1453 e gidecektik heryer dolmuş hayalet sürücü 2 ye biletleri aldım ve çıktım
taş çatlasın yarım saat durduk içerde filme 2 saat var başlamasına çıktım arabaya geldim bu kezde çalışmıyor gazda
baya bastım marşa tam gazda verdim her türlü denedim yok bi türlü çalışmadı sonra benzine aldım benzinde çalıştı
zaten konuyu biliyorsunuz oldukça canımı sıkıyordu benzinimde çok azdı deponun dibinde lambası yanıp duruyordu kaçgündür gidip benzin aldım 100 tl şuan benzinle kullanıyorum 23 km falan oldu çekişteki gücü hissediyorum gazla fark var baya fakat benzinde stop etme olayını yapmıyor ama hem gazda hem benzinde 1800-2000 devir arasında bir titreme var buda kafamı karıştırıyor :s buna artı olarak benzinde de rolanti sabit değil motorun seside bi garip devir saati sürekli oynuyor titreme gibi saatimde sorun olmadığına eminim zaten motor sesinden anlaşılıyor bi gariplik olduğu hafta içi tekrar bi şaşmaza gitmeyi düşünüyorum

karbüratörün hava ayarıyla bi sıkıntısı olduğunu ayrıca avans ayarımı makinayla yapmışlardı birde elle yaptırmayı denetecem ve gaz ayarını tekrar yaptırmayı düşünüyorum bujilerim evet bosh onlarıda değiştirip brisk d15yc alıyım

bu arada ilginiz için çok teşekkür ederim arkadaşlar şu mikser olayına gelince aracım mikser takılıykende çok yakıyordu onun mikserli günlerinide hatırlıyorum :)

bu aracın sorunu hep ayarsızlık :) şuna adam akıllı bir ayar verebilen usta bulsaydım oda kurtulacak bende :)

hafta içi neler olduğunu yazarım, ilginiz için çok teşekkür ederim...
hitfavorit
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Kas 2009, 15:45
Ad Soyad: Ahmet KAYA
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit LX

İleti bekocan » 19 Şub 2012, 20:53

aracın titremesi bence tamamiyle elektriksel bir olay dsbratör kapağı tevzi makarası buji kabloları ve bujilerini değiştir derim
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti hitfavorit » 27 Şub 2012, 09:20

selamlar dün aracın bujilerini değiştirdim BRISK DR15YC 0.7mm taktım araç 1800-2000 devir arasında titremeyi kesti...

bu arada dün yaptığım araştırmada bosh buji kullanan arkadaşlara bir tavsiyem olacak eğer bosh buji kullanıyorsanız kodu F7DC yada FR7DC kodlu bosh buji kullanmanızı öneririm
çünki BIRSK D15YC yada DR15YC bujilerinin bosh taki karşılığı F7DC yada FR7DC kodlu bujiler olduğunu öğrendim

tabi diğer sorunlarım devam etmekte bu arada bir sorum olacak sizlere karbüratör hava yakıt karışımını pc ile nerede ayarlata bilirim yada bildiğiniz gerçekten bu işten anlayan çok iyi bir karbüratörcü var mı ?aracımın doğru düzgün bir şekilde yakıt hava karışımı oranını tutturamadığına eminim bu konuda yardımlarınız ve önerilerini bekliyorum herkeze iyi günler dilerim...
hitfavorit
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Kas 2009, 15:45
Ad Soyad: Ahmet KAYA
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit LX

İleti hitfavorit » 05 Mar 2012, 12:35

selam arkadaşlar yine malum birkaç gündür aracın sorunlarından dolayı sanaiye gittim atiker beyin arızalı çıktı değiştirdik
ustaya benzinde de çok yaktığını söyledim önce avans ayarını yaptı tabancayla sonra bir antifiriz bidonuna 1 litre benzin koyduk depoyu iptal edip bidonu depo yaptık :) çıktık yola şaşmazdan kazan istikametine doğru ve bir litre benzinle 13 km yol yaptı hesapladım 343 kuruşa geldi fakat avans vuruyor :s benzinde şimdilik sorun bu ve motor yeni yapılmasına karşın kompresör kaçırıyor bunu ustada fark etti motor soğukken onuda tekrar ölçtürecem
atiker beyin 2 gün oldu değişeli 20 tl lik gazla 56 km gitti gazıda opetten 2400 küsüre almıştım çekişi benzinden iyi diyebilirim ama şuan benzin daha karlı :)

halen boşa atınca stop etme durumu var 70 e kadar yapmıyor 70 den sonra yapıyor oda her seferinde değil kafasına göre :)

yine 2000 km geçsinde bi ayar verelim muhabbeti var tabi bakıcaz bugün aktaşta fulledim gazı 2.330 a 88 küsür aldı bakalım ne kadar km yapacak merakla bekliyorum :) saygılar
hitfavorit
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 02 Kas 2009, 15:45
Ad Soyad: Ahmet KAYA
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir