lpg ayarı ve avans

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg ayarı ve avans

İleti fatih usta » 29 Şub 2012, 22:24

arkadaşlar hava filtresinin emiş borusunu bantladığımda araba roket oluyor ama yakıt artıyor . çıkarıyorum çekiş sıfır gitmiyor. sizce ne yapmalı . birde ateşleme avansı nasıl olmalı sizce ben tabancayla ayarladım tek marş çalışıyor ama emin değilim tam olduğundan
 
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti bekocan » 29 Şub 2012, 22:35

fatih usta yazdı:arkadaşlar hava filtresinin emiş borusunu bantladığımda araba roket oluyor ama yakıt artıyor . çıkarıyorum çekiş sıfır gitmiyor. sizce ne yapmalı . birde ateşleme avansı nasıl olmalı sizce ben tabancayla ayarladım tek marş çalışıyor ama emin değilim tam olduğundan

bant ladığın hortumu öyle bir yerden bantla ki ne az ne çok çeksin oksijeni çok kapatırsan fazla lpg çeker çok açarsan lpğ çekemez araç ğitmez
bu yuzden bantlama işini öyle bir ortada bantla ki normal çalışsın arac ne ucak olsun nede kaçmamazlık yapmasın
avansıda zaten tabancayla ayarlamışşın.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 29 Şub 2012, 23:32

hava borusunu bantlamak yerine, borunun ağzına ortası 3 cm-4 cm çapında delik olan pet şişe takıp çevresini bantla. daha iyi olur.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti 93 forman lx » 29 Şub 2012, 23:59

arkadaşlar neresini bantladınız bi foto koysanız benim forman da yokuşlarda çok bayılıyoo :? :? :? :? :?
Kullanıcı avatarı
93 forman lx
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 23 Haz 2011, 18:37
Ad Soyad: bekir uzun
Nereden: Denizli
Arabanız: skoda forman lx 93

İleti forman37 » 01 Mar 2012, 00:01

bı yerı falan bantlamayın yakıt % 500 artar :D bantlayınca hava akımı kesılıyo arac dırek yakıta asılıyo..
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ramazanünlü » 01 Mar 2012, 11:12

arkadaşlar ben de bu lpg ayarından cok cektim en sonunda lpg sistemini degiştirmek zorunda kaldım ve şöyle bişey yaptılar o hava hortumunun ön taraftan gelen havayı kapattılar sadece o sıcak hava yerini actılar ve bi ayar çektiler güzel oldu bende hiç ellemedim bi daha yakıta gelince şehir içi 0,25 kr falan yakıyo şehir dışıda 0,16 17 gibi yakıyor
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti 93 forman lx » 01 Mar 2012, 13:17

kardeş sıcak hava derken egzost monifortundan gelen boruyu demek istedin dimi :?: :?:
Kullanıcı avatarı
93 forman lx
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 23 Haz 2011, 18:37
Ad Soyad: bekir uzun
Nereden: Denizli
Arabanız: skoda forman lx 93

İleti 93 forman lx » 01 Mar 2012, 13:27

ön boru derken bunu kastettin dimi kardeş
Eklentiler
Görüntü038.jpg
Kullanıcı avatarı
93 forman lx
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 23 Haz 2011, 18:37
Ad Soyad: bekir uzun
Nereden: Denizli
Arabanız: skoda forman lx 93

İleti 93 forman lx » 01 Mar 2012, 13:32

acaba bu borunun :idea: :idea: yarısını bantlasak nasıl olur hem iyi kaçsın hemde normal yaksın
Kullanıcı avatarı
93 forman lx
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 23 Haz 2011, 18:37
Ad Soyad: bekir uzun
Nereden: Denizli
Arabanız: skoda forman lx 93

İleti MadloveR » 01 Mar 2012, 14:07

ramazanünlü yazdı:arkadaşlar ben de bu lpg ayarından cok cektim en sonunda lpg sistemini degiştirmek zorunda kaldım ve şöyle bişey yaptılar o hava hortumunun ön taraftan gelen havayı kapattılar sadece o sıcak hava yerini actılar ve bi ayar çektiler güzel oldu bende hiç ellemedim bi daha yakıta gelince şehir içi 0,25 kr falan yakıyo şehir dışıda 0,16 17 gibi yakıyor

Bende aynı işlemi yaptım ön tarafı tamamen açıp bir kısmını bantladığım zaman hava fazla giriyo araba titriyor ayrıca çekişi de düşüyor. Ön tarafı tamamen kapattım egzoz manifoltundan gelen sıcak hava girişini tamamen açıp gazı ona göre ayarladım. şu an çekişide yakıtıda iyi.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti murat öner » 01 Mar 2012, 14:51

bende ön taraf tamamen açık sıcak hava girişi tamamen kapalı 1 litre lpg ile kış günü yag 10 40 iken 10 km gidiyordu yagı 20 50 ye çe virdik şuu an 1 ltre lpg ile 9 km gidiyor 10 40 yagı yazın bile kullandım hiç bir sıkıntı hissetmedim bilakis motorun sesi daha azdı ..şu an 20 50 ve motor daha gürültülü çalışıyor..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti bekocan » 01 Mar 2012, 20:32

93 forman lx yazdı:ön boru derken bunu kastettin dimi kardeş

arkadaşlar bana ğöre şu işlem yaılması daha uygun
eger ki mikserinizin oksijen ğiriş ağzı uygunsa şayet (yani karbratör üst kapağı açıkken araca gaz verdiğinizde istediğiniz devri alıyorsa eger)
KIŞLIK İÇİN: önden gelen hava giriş kanalını ortada ki kelepçe yerinden tamamen çıkartıp tamamen önden gelen soğuk havayı kesmek olmalıdır
burada biz karbratöre giden gazı buharlaştırmak istiyoruz biryandanda aracın önüden çok soğuk hava vererek
karbratörde buharlaşmış gazı tekrar nemlendiriyoruz bu yüzden yarıdan hortumu tamamen sökmek olmalıdır
zaten diğer maifolta ğiden hava kanalıda tamamen açık olmalıdır
YAZLIK İÇİN : çıkardığımız öntampondan gelen hortumu yerine takmak olacak zaten manifolt ğirişi zaten tamamen açıkolacaktır.

egerki hava kanallarını tamamen açtığınızda araç devir almaz istop edergibi olursa anlayın ki oksijen fazla geliyor
mikser agzı hava ğirişi fazla açık olduğundan fazla hava çekip yeterli lpğ çekememektedir bu yüzden anormal bir yanma olacak motor devir bile almayacaktır
bunu yapabilmek için kullandığınız mikseri daha dar agızlı mikserle değiştirmek veya aliminyum olan mikseri
hortumu bantlmaktansa buradan mikserden daraltmak olmalıdır.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti 93 forman lx » 01 Mar 2012, 23:45

yeterince aydınlatıcı oldu çok teşekkürler :idea: :idea: :idea:
Kullanıcı avatarı
93 forman lx
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 23 Haz 2011, 18:37
Ad Soyad: bekir uzun
Nereden: Denizli
Arabanız: skoda forman lx 93

İleti fatih usta » 08 Mar 2012, 21:52

ewet arkadaşlar bu bantlama işinden şu sonucu çıkardım hava akışı azalırsa araba roket oluyor hava yerine motora gaz daha fazla giriyor yani acayip yakıyor . bantı kaldırıp hava yolunu açınca gaz yemiyor ama arabanın yakıtı bayağı düşüyor bunun tam ortasını bulmak gerekiyor . gaz vanasını çok kısınca az yakmıyor önemli olan gaz hava miktarını ayarlamak..
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti ramazanünlü » 09 Mar 2012, 20:37

93 forman lx yazdı:ön boru derken bunu kastettin dimi kardeş


bunun alt tarafında bi hava girişi daha var sadece benimkinde orası acık
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti FTS » 09 Mar 2012, 21:15

Dün ozan abimizin anlattığı yakıt ayarı ve rolanti vs ayarlamaları gibi işlemleri yaptım. distribitörün alt tahliye vanasını açtım. herhangi bi yağ pislik akışı olmadı fakat kahverengi bi sıvı vardı oda aman aman akmadı. bantlama işini yaptım. tam ortasına kadar bantladım. baktım araç ağır toparlıyor kendini. yaklaşık 25 km yol yaptım. 5 km kullanıyorum deniyorum arabayı almıyo gaza tepkisi çok az. bandı ekleye ekleye bi yerde çok güzel oldu fakat yakıt sorunu çıktı. felaket yakmaya başladı. boş bi günümde tekrar uğraşıp uygun ayarı bulacağımı düşünüyorum.

16 CBA 96


# Sen bizim suretimize değil, siretimize bak. #
Kullanıcı avatarı
FTS
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 148
Kayıt: 10 Ağu 2011, 14:43
Ad Soyad: Furkan Surer
Nereden: Bursa
Arabanız: 1994 GLX

İleti bekocan » 09 Mar 2012, 22:44

ya yardan ya serden gececen
iyi çeksin diyrsan hava kanalını fazla bantlarsın ama çok yakar
az yaksın diyorsan hava kanalını az fazla açarsın bu seferde kaçmaz ama az yakar
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ERTAN26 » 10 Mar 2012, 01:17

bekir arkadaşın fotoda gösterdigi gibi borunun ucunu tamamen kapat sadece altta 2 cmm lik bir delik var orasını kapatma açık kalsın göreceksinizki ne uçak olr araç nede rampalarda bayılır
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir