YAKIT SORUNU...!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

YAKIT SORUNU...!

İleti oeb » 20 Nis 2012, 12:13

efsane yazdı:hocam tüp beyni atiker bana da atiker beyin kullanışlı degil brc yi önerdiler atiker çok yaktıran ve ayar tutmayan bi beyinmiş

7500 KM KULLANILMIŞ BRC BEYİN VAR ELİMDE HESAPLI VEREYIM SANA İSTERSEN TAK VE YAKIYTI GÖR : TAMAM BENZİNLİGİBİ GİDER AMA YAKITTA ONA GÖRE
 
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg

İleti Ali Emre » 20 Nis 2012, 19:20

zamana bırak değişen parçalar alışsın, yakıt düşer.
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Kullanıcı avatarı
Ali Emre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti bekocan » 20 Nis 2012, 22:20

efsane yazdı:slm arkadaşlar 94 lx im var baskı yeni buji buji kabloları yeni tüp bey yeni distribütör kapagı yeni triger yeni sibop ayarı yeni yapıldı aracım km de 50 krş yakıyo gaz ayarı yaptırdım bir türlü yakıtı düşüremedim yardım cı olursanız sevinirim. birde karbüratör den motorun üstüne giden hava borusunu ustam söktü gereksiz diye.

gaz fazla yakması öncelikle beyinin ayarsız veya arızalı olmasından kaynaklanır
en önce karbratör ayarını benzinlide yapıp sonra gaza gececeksin
benzinden sonra lpg ye geç beyinden karbratöre ğiden hortum üzerindeki pilastik vidayı tamamen kapat nerde devir düşmeye başladı çok az aç orada bırak
yapacak çok şey varda şimdilik bunları yap sonucu bekliyoruz
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 23 Nis 2012, 21:00

motor yağının da yakıta etkisi oluyor. eğer 20-50 yağ kullanıyorsanız bu yağ motoru biraz zorluyor. çekiş düşüklüğüne sebep oluyor. motor çekmeyince gaza yüklenmek zorunda kalıyoruz.

1.5 yıl öncesine kadar bende 20-50 kullanıyordum. kışın soğuk motorun çalışması zor oluyor,marş motorunu zorluyordu. yağı değiştirip 10-40 koydum. motor çok rahatladı. soğukta çalışması çok rahat.

2 hafta önce beleş 20-50 yağ buldum bir arkadaştan , araca koydum. yaww nerden koydum bu yağı, araç çekiş kaybetti. eskisi gibi gitmez oldu, duman atmaya başladı.

bu akşam yağı 15-40 yağla değiştirdim. araç kendine geldi, yine eskisi gibi asılıyor. benimde keyfim yerine geldi.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti Abdulkadir OĞUZ » 25 Nis 2012, 15:38

Murat kardeş bu yağ işi kafamı çok karıştıryor herkes bir şey söylüyor. Orijinal yağı 20/50 mutlaka onu kullanın diyorlar yağcı ve ustalar. Sende arabanda denemişsin 15/40 yağ koymakla kafam çok rahat oldu diyosun. Bende en sonunda arabama 15/40 yağ koyacağım ya motoru bozarım yada motor kendine gelir. Hayırlısı bakalım. İyi günler.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti Favocu » 29 Nis 2012, 04:58

15/40 yağdan motorunuza birşey olacağını sanmam son 2 yıldır kendim 15/40 kullanmaktayım bir sorunla karşılaşmadım.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti murat öner » 30 Nis 2012, 12:59

bende 10 40 dan .20 50 ye döndüm.sonuç yüzde 10 daha fazla yakıt sarfiyatı motor daha gürültülü çalışıyor.10 40 yagı hemde yaz sıcagında koymustum gecen sene hazıranda üstüne agustosta 2500 km yol teptım malatya zonguldak ..eksiltmenin dışında bir sıkıntım olmadı motor daha sessiz ve ritmik hararet daha düşük seyrediyordu..bu yazı bu yagla geçirecegiz kışa dogru 10 40 olmasa da.15 40 la yola devam edecegiz..
murat öner
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 18 Nis 2011, 12:49
Ad Soyad: murat0644
Nereden: Zonguldak
Arabanız: felicia lx 96

İleti oeb » 01 May 2012, 20:12

skoda favorit çıktığında 10 40 yada 15 40 mı vardı mühendısler ona gore test etmiştir arkadaşlar siz 20 50 koyun 5000 km de bır koyun yeter.yağda yakıt düşmesi olsa bunu 5500 motor v8 chevroletler kullanır az yakardı gülünç olmayalım :idea:
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg

İleti jawacı » 01 May 2012, 20:35

mühendisler test etmiştir deyip ezbere konuşmayın. tabiki etmişlerdir ama ben yaşadıklarımı yazıyorum. uygulayıp uygulamamak size kalmış.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Motor_ya%C4%9F%C4%B1
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti bekocan » 01 May 2012, 20:55

jawacı yazdı:mühendisler test etmiştir deyip ezbere konuşmayın. tabiki etmişlerdir ama ben yaşadıklarımı yazıyorum. uygulayıp uygulamamak size kalmış.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Motor_ya%C4%9F%C4%B1

en önemli olanda tabi ki tecrübedir
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti SilverLine » 01 May 2012, 21:39

Şaşmazda mevlüt usta halletti..
Kullanıcı avatarı
SilverLine
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 21 Şub 2012, 18:52
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda GLX Silver Lİne 94

İleti favo135l » 23 Arl 2012, 14:24

selam arkadaşlar forma yeni üye oldum. aslında nasıl form açacağımı da bilmediğim için burada yardımcı olmanızı sizlerden rica ediyorum.

kasım / 2012 tarihinde 1992 l favorit aldım. Araç ilk sahibinden ve hiç tüp takılmamış. Km 102000 de orjinal . Tabi hemen sanayiye gidip lpg sistemi takdırdım. Atiker yeni kafa taktılar yanlız araç çok aşırı yakıyordu Km 0,37 - 0,38 kr gibi rakamlar yakıyordu. Ustasına sordum aracın alışacak normaldir yakar diyor başka birşey demiyordu. İki depo gaz bitirdim ama sonuç hala aynı. Sonunda ustayı değiştirdim ve yeni usta ayar yaptı Önceki ayarla 150 - 160 km hızla giden aracım şimdi 135 e kadar düştü fakat yakıtı da düştü şu an da 0,27 - 0,28 kr yakıyor gazın lt fiyatı 2,40 tl sizce bu rakamlar normal mi yoksa aracın alışması mı gerekiyor bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım istiyorum.

Son olarak araç soğukken lpg de motor vurduruyor ısındığında böyle bir sorun yok ne yapmalıyım.
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti SilverLine » 23 Arl 2012, 14:37

Öncelikle aramıza hoşgeldin hayırlı ugurlu olsun aracın...0,27--0,28 kuruş makul bir rakam kış ayları için birde kışlık lastigin vs..var ise...aravayı alalı iki ay anca olmuş hem 1000 km den sonra gaz isteminden randıman alacaksın hemde sen arabaya alışacaksın ona göre kullnacaksın 0,220-0,250 kuruşlara bile düşebilir...Kazasız belasız sürüşler....
Kullanıcı avatarı
SilverLine
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 21 Şub 2012, 18:52
Ad Soyad: MUSTAFA
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda GLX Silver Lİne 94

İleti favo135l » 24 Arl 2012, 11:13

arkadaşım yorumun için teşekkürler içimdeki çok yakıyor duygusunu kırdın sağol yanlız sana bir sorum daha olacak, hiç lpg li araç kullanmadığım için soruyorum. Benim favo135l soğukken çalıştığında hararet cubuğu ortaya gelene kadar motor sanki çarpıntılı çalışıyor vurduruyor gibi bu lpg ile alakalı bir sorun mu yoksa aracımın başka bir sıkıntısı mı var. Sorumla alakalı cevap vereceğine inandığım için şimdiden teşekkür ederim.
favo135l
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 30
Kayıt: 23 Arl 2012, 14:09
Ad Soyad: AKER AKER
Nereden: Konya
Arabanız: FAVORİT 135 L 1992 MODEL

İleti MadloveR » 29 Arl 2012, 10:11

favo135l yazdı:arkadaşım yorumun için teşekkürler içimdeki çok yakıyor duygusunu kırdın sağol yanlız sana bir sorum daha olacak, hiç lpg li araç kullanmadığım için soruyorum. Benim favo135l soğukken çalıştığında hararet cubuğu ortaya gelene kadar motor sanki çarpıntılı çalışıyor vurduruyor gibi bu lpg ile alakalı bir sorun mu yoksa aracımın başka bir sıkıntısı mı var. Sorumla alakalı cevap vereceğine inandığım için şimdiden teşekkür ederim.


Hemşerim, o sıkıntı gazın ayarsızlığından veya elektriksel bir sorundan kaynaklanır. Gaz ayarını yeni yaptırdım diyorsun. Bujilerini ve buji kablolarını bir kontrol et eskiyse değiştir. Gaz ayarı için gerçekten işin ustası bir ayarcı var. Şehir merkezindeysen, özelden ulaşırsan tarif edebilirim yerini.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti tertem » 29 Arl 2012, 12:44

Merhaba arkadaşlar;

Benimde 93 model Skoda Favorit'im var ancak bu yakıt sorunundan artık arabaya binmek istemiyorum.Geçen gün 50 TL'lik gaz aldım 90 km'de gaz bitti yaklaşık 55 kuruş yaktı Cihazım BRC bir kaç kez gaz ayarı için servise gittim ancak her seferinde cihaza girdi ayar yapıldı ancak sonuç gördüğünüz gibi fiyasko ne yapmam lazım önerebileceğiniz alternatif yollar varsa paylaşmanızı rica ediyorum.teşekkürler.
tertem
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 13 Tem 2012, 16:07
Ad Soyad: TUNCAY ERTEM
Nereden: Tokat
Arabanız: Skoda Favorit 135 LX

İleti tarık » 29 Arl 2012, 14:12

Tuncay bey yakıt sorunu birden çok sebebe bağlı.
-Kullanma şeklin(Kısa mesafe kullanma,Yüksek devirli kullanma)
-Motor bakımı(buji,kablolar,hava filitresi,yağ)
-Subap ayarın
-Baskı balatan
-Rot balans ayarın
-Lastik basınçların
-Termostat arızası veya olmaması(Motor ısınmazsa lpg beynin gazı buharlaştıramaz)
-Firen ayarları(sıkı olabilir)
-Kilometre arızası
-Gaz kaçağın olabilir lpg ayarını çok kıstırma aracın çekişden düşmesin.
Aklıma gelenler bunlar
Benim aracımda 93 model favorit pistonlarımdan biri iptal kopresör kaçağı vardı subap yanmıs o şekilde 8 ay kullandım senin yaktığın yakıt değerlerine çıkmadım.Sizin araçda başka birşey var benzinde deneyin bide.
tarık
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 150
Kayıt: 15 Mar 2012, 11:17
Ad Soyad: koymatlı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: favorid 135 lx

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir