Motor kompresyon ve silindir kaçak testi düşünüyorum

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motor kompresyon ve silindir kaçak testi düşünüyorum

İleti ozantavsan » 07 Mar 2012, 13:02

94 favorit GLx aracıma motor kompresyon ve silindir kaçak testi yaptırmayı düşünüyorum.
Bizim araçlarda sıkıştırma oranı ne olmalıdır ?
Daha önce yaptıran varsa paylaşabilirmi?
Çıkan sonuçlara göre gerekli işlemleri yaptırmak niyetindeyim.
Lastikleri değiştirmeyi düşünüyordum.Michelin 560 TL tutuyordu.
Eğer testlerde sorun tespit edilirse lastiklerden vazgeçip bu parayı motora harcamayı düşünüyorum.
Bu konu ile ilgili teknik veri paylaşımlarınızı bekliyorum.
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 07 Mar 2012, 13:12

lastıklerınızın ebatı nedır ozan usta fıyat pahalı geldı bana bende yenı değiştirdım mıchelın taktım 400 lıraya aldım. aracın motoru ne zaman yapıldı segman falan atıldıysa ve conta değiştiyse teste gerek yok . bence ama bı suphenız varsa baktırın.

Motor özellikler

Motor tipi: 4 zamanlı, 4 silindir, 8 valve, atmosferik
Motor hacmi (cc): 1289 cc
Sıkıştırma oranı: 9,7
Net verimi (KW): 46
Piston çapı: 75,5
STROK: 72

yeterlı olucagını sanıyorum :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 07 Mar 2012, 13:35

sağolasın ,

Motor daha önce rektefiye oldumu bilmiyorum.2 yıl oldu ben alalı.Sadece contasının yeni olduğunu söylemişti ustam.Eski sahibi ne amaçla sattı.Hararet yaptırıp conta değiştiriptemi sattı bilemiyorum.Eski sahibi lada aldı sonra.Bu bende şüphe uyandırdı.Favoritim varken satıp lada lamam ben şahsen.
Çalışmasında sıkıntım yok ama kontrol ettirmek istiyorum.Bana göre yakıt benzindede fazla , lpg'de de.

Lastiklerim 175/70/R13 , yeni alacaklarım 165/70/R13 Michelin Energy Saver.Öncelik motor gerekirse lastik almam bir süre.

Benim araç ruhsatı 52 Kw olarak belirtiyor gücü.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 07 Mar 2012, 13:48

kw başı 1.36 ıle caprman lazım beygırı cıkar ortaya sımdı dıceksın nerden bılıyosun 1.36 dıye yuce otoda bı hafta kursa gıttım. bılmedıklerımı oğrettıler sağolsunlar . ama lastıkler pahalı usta dedığım gıbı 400 e ben taktım energy aynı lastık hemde benımkı 170 70 13 aracın segman ısteyebılır veya subab gayt larındanda kacırabılır. tanıdıgınız bırınde kompresyon saatı varsa olcturun yoksa yetkılı skoda servıslerınde dıjıtal olanı var orda test ettırın hemde cıhaz yazılı sonucta verıyo. satma durumum olmasaydı BMW karburatoru takıcaktım arabama vazgectım.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sainz » 07 Mar 2012, 13:58

forman37 yazdı:...Motor özelliklerMotor tipi: 4 zamanlı, 4 silindir, 8 valve, atmosferik
Motor hacmi (cc): 1289 cc
Sıkıştırma oranı: 9,7
Net verimi (KW): 46
Piston çapı: 75,5
STROK: 72

yeterlı olucagını sanıyorum :)

9,7:1 oranı 136L ve LS serileri içindir.
135L, LX, GLX serilerinin sıkıştırma oranı 8,8:1' dir.

Bilgilerinize
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 07 Mar 2012, 14:00

Sendeki lastik fiyatı ço düşük geldi.
Bridgestone 125x4=500 TL
Continental 500 tl ... Continental yan ürünü Barum 360 Tl

Hepsini gezdim bir gün.400 TL bilindik markaların fiyatı yok hiç.En pahalısı Michelin Energy ..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 07 Mar 2012, 14:01

sainz yazdı:
forman37 yazdı:...Motor özelliklerMotor tipi: 4 zamanlı, 4 silindir, 8 valve, atmosferik
Motor hacmi (cc): 1289 cc
Sıkıştırma oranı: 9,7
Net verimi (KW): 46
Piston çapı: 75,5
STROK: 72

yeterlı olucagını sanıyorum :)

9,7:1 oranı 136L ve LS serileri içindir.
135L, LX, GLX serilerinin sıkıştırma oranı 8,8:1' dir.

Bilgilerinize


Teşekkürler Sainz
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 07 Mar 2012, 14:02

bılemıyorum 400 lıraya taktım ben mıchelınlerı :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti yabani » 07 Mar 2012, 14:33

Bu testi nerede ve ne kadara yapıyorlar?
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti ozantavsan » 07 Mar 2012, 14:46

Sanayiye gidip bakacağım , kendi ustama uğrayıp onunla gideriz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti elvis » 07 Mar 2012, 14:47

[quote="ozantavsan"]Sendeki lastik fiyatı ço düşük geldi.
Bridgestone 125x4=500 TL
Continental 500 tl ... Continental yan ürünü Barum 360 Tl

Continental iyi diye biliyorum,fakat benim favonun arkaları daha önce 175*70*13 Barum'du,pek memnun olduğumu söyleyemem...tabii benim düşüncem.
Petlasın iyi olduğunu düşünüyorum birde...
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti forman37 » 07 Mar 2012, 15:02

petlas kalıtelı lastık tabıkı ama bana kalsa ben yıne mıchelin derım.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 09 Mar 2012, 14:01

Allah nasip ederse yarın sabah gideceğim test için.Umarım birşey çıkmaz.

En son motor bloğundan lpg regülatöre giden ghortum ucunu kesip yeniden taktım.Kelepçesinide güzelce sıktım.
Motor sıvı kabına antifirizli su ekledim , tam maximum çizgisine kadar.2 gündür aynı çizgide duruyor.
Hortumların kepeğçeleri zamanla sıkılıktan dolayı hortumun içine doğru geçiyor.Lime lime kesik oluyor.Buralardan su kaçırabiliyor.Motor ısındıkça basınçla daha fazla kaçırabiliyor.Kontrol ettiğinizde görülemiyor sıcak motor buharlaştırdığından ılsaklıkta görülmüyor.

Ben baktığımda antifiriz izi vardı borunun geçtiği kısmın az ilerisinde.İçimden bir ses eksilecek diyor .
Ayrıca motor sıvı kabının kapağınıda değiştirmiştim.Bidonun üst kenarları genelde ıslak ve antifirizli oluyor.
Kapağın içerideki basıncı buharı atması gerkmiyormu.Kapak sım sıkı kapalı.Antifirizi kapağın mekanizması dışarı mı atıyor.Çözemedim.En son bir kamera bağlayacağım kaput altına.kaput altınıda ışıklandıracağım.Arabaya binerken kamerayı kayda lacağım.Sürüş sonrası sonlandırıp evde kaydı izleyeceğim.O zaman neler oluyor belli olur.

Aracın altında en ufak sızdırma yok.
Radyatörde kaçak yok.
Devirdaimde kaçak yok.Orjinali ile değiştirdim.
Termostat kısmından sızıntı yok.
Motor sıvı kabı bağlantı borularında sızıntı yok.(yeni elden geçirdim)
LPG regülatör su bağlantılarında sızdırma yok.(yeni elden geçirdim)
Kalorifer peteğinde sızdırma yok.Altı kuru.

Sabah ola hayrola...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 09 Mar 2012, 14:31

SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir