Nurtopu gibi conta sorunum varmış

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Nurtopu gibi conta sorunum varmış

İleti ozantavsan » 10 Mar 2012, 15:07

Bu sabah silindir kaçak testi ve kompreyon testi için gittim.
Ustama bu testleri yaptıralım dedim.Silindir kaçak testini hiç duymadım dedi.
Rektefiyeciye sorduk , ne dese beğenirsiniz ? Ben öyle birşey bilmiyorum varmıymış neymiş dedi.
Avans ayarı yaptırdığım ustaya sordum , aynı.
LPg istasyonunda ayar yaptırırken sordum aynı.
Velhasıl bu testi yaptırabileceğim kimse olmadığını öğrendim.

Avans ayarı için bir ladacıya girmiştim.Ayarı yaparken abi senin contada sorun var.Sıvı kabına basınç uyguluyor dedi.

Kendi ustama döndüm .PAzartesi günü bırak halledelim dedi.
Conta vesaire kapak taşlama gerekiyorsa yapılacak.
Bizim aracın sıkma torku nedir ? ustama söyleyeyimde ona göre yapsın.Yaptırsın.
Subaplarıda elden geçirteceğim. 150-200 arası filan tutar sanırım dedi taşlama vesairesi ile.
Sıkma torkunu özellikle önemli olduğu için cevabınızı bekliyorum.

Ayrıca lastiklerimin dördünüde Michelin Energy ile değiştirdim.
175/70/R13 tü üzerindekiler orjinali olan 165/70/R13'e çevirdim.
Valla ne ses kaldı ne sarsıntı.Aracın hıza dönmesi arttı.
Krei kartına 6 taksit toplam 540 TL.Aylık90 tl ödeyeceğiz artık.Yol yardımı vesaire verdiler yanında.
 
Eklentiler
favo001.jpg
favo002.jpg
favo003.jpg
favo004.jpg
favo005.jpg
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti AhmetH » 10 Mar 2012, 15:30

silindir kaçak testini istanbula bile zor yaptırırsınız.

genelde bujiyi söküyorlar buji deliğinden hava basıyolar genleşme kabına hava gelip kabarcık yapıyorsa sorun var diyorlar.

motoru çalıştırıp genleşme kabına bakın kabarcık yapıyormu diye.

yanlış tehşisten kapağı sökmesinşer boşuna.

mayonez yapardı ayrca hatta suyuda ciddi ciddi eksiltirdi.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ozantavsan » 10 Mar 2012, 15:54

Avans ayarı yapılırken sıvı kabındaki sıvının yükseldiğini gördüm.
Maximuma kadar koyduğum su sabah minimuma yaklaşmıştı.Avans ayar için kaputu açtığımızda maximumu bile geçmişti.
Araçta kaçak sızıntı yok.
Su eksiltmem var.Haftada bir su ekliyorum.
Çalışmada sıkıntı yok.
Yağ çubuğunda kremleşme yok.Yağ normal.
Yağ kapağının altında kremsi madde var.
Motor sıvı kabında yağ yok ,renk değişimi yok.
5-6 ay önce termostat açmadığından hararet yapmıştı.Hararet göstergesi kırmızıya yaklaşmıştı.
Termostat değiştiğinden bu yana su eksiltme hariç bir sorunum olmadı.
Hiçbir şekilde hareret yapmadı , ibre normal seyrinde.Termostat açmama sorunu öncesinde nasılsa aynı gösteriyor hararet göstergesi.
NOT: Aracı ilk aldığım zaman rolantide çalışırken motor sıvı tankı basınçtan delinmişti.HEr yer beyaz duman dumana gitmişti.Termostat açmama anı hariç hararet yapmamıştı hiç.

Ama şüpheleniyordum su eksiltiği için.contada azda olsa problem var sanırım.Belki silindire kaçmıyor ama sızıdırıyor veya kaçırıyor suyu eksiltiyor.

Bu şartlar altında silindir kapağını açtıracağız sanırım.Ustaya rektefiyecide halledecek.Nelere dikkat etmesi gerek.Beni bilgilerdirebilirseniz ustamın kulağına koyayım.Sorun yaşamayayım sonra.Sıkma torku nasıl olmalı?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 10 Mar 2012, 16:37

Eğer kapak ile bir sıkıntı varsa taşlatmak yerine yeni kapak almam daha iyi olur değilmi?
Full subaplı vika marka silindir kapağı alsam en azından ileriye dönük sağlam bir işlem olmazmı?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 10 Mar 2012, 16:40

ozan usta mıchelın'ler yakıyo bakıyorumda :) hayırlı olsun arkadas demıs kompresyon akcak testını ıstanbulda bıle zor yaptırısın dıye oyle bısey yok :) ben yetkılı skoda servısınde çalıstım hemde yazılı çıktı olarak verıyoduk testın sonucunu her sılındırın ayrı ayrı. onun cıhazı bıle ozel geldı dıjıtal tam bulguya ulasmak ıcın :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti murat26 » 10 Mar 2012, 16:44

aynı sorun bendede yasanıyor su eksilyme conta kaynaklı ama radyatörüde unutmamak lasım eger arac 15 yasını gecmişse ki zaten benimki 19 oldu mutlaka radyatörü degiştşrmek lasım diye düşünüorum radyatör kacağı gözle zor fark edilior ben soguk havada motoru calışır vaziyetteyken fark ettim bi bakmanızı öneririm kolay gelsn
murat26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 95
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:11
Ad Soyad: murat tıkız
Nereden: Eskişehir
Arabanız: polo 6n2 2000

İleti ozantavsan » 12 Mar 2012, 13:50

Bu sabah saat 9 itibariyle favoritimi yoğun bakıma kaldırdık.
Yatış işlemlerini yaptırdıktan sonra işe döndüm.
Saat 12'de doktoru (ustayı) aradım.
"Doktor bu araca 6 sene daha binme niyetindeyim güzelce bak ; ne gerekliyse en iyisini tak."
"Ameliyata almışken sorunlu gördüğün kısım varsa hallet " dedim.
Ameliyat için rektefiyecinin göreceğini ona göre işlem yapılacağını , kendisininde ne gerekirse yapacağını söyledi.
Acele etmemesini dört dörtlük olmasını istediğimi belirttim.Gerekirse subaplar elden geçirilsin ,subaplarda değişecek varsa değişmesini ,silindir kapağı daha önce taşlanmışsa sorun olacaksa yenisi ile değiştirmesini söyledim.

Beklemedeyim.Umarım başarılı bir ameliyat olur.Kısa sürede ayağa kalkar , sevenlerinin yüzünü güldürür.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 13 Mar 2012, 08:54

ozantavsan yazdı:Bu sabah saat 9 itibariyle favoritimi yoğun bakıma kaldırdık.
Yatış işlemlerini yaptırdıktan sonra işe döndüm.
Saat 12'de doktoru (ustayı) aradım.
"Doktor bu araca 6 sene daha binme niyetindeyim güzelce bak ; ne gerekliyse en iyisini tak."
"Ameliyata almışken sorunlu gördüğün kısım varsa hallet " dedim.
Ameliyat için rektefiyecinin göreceğini ona göre işlem yapılacağını , kendisininde ne gerekirse yapacağını söyledi.
Acele etmemesini dört dörtlük olmasını istediğimi belirttim.Gerekirse subaplar elden geçirilsin ,subaplarda değişecek varsa değişmesini ,silindir kapağı daha önce taşlanmışsa sorun olacaksa yenisi ile değiştirmesini söyledim.

Beklemedeyim.Umarım başarılı bir ameliyat olur.Kısa sürede ayağa kalkar , sevenlerinin yüzünü güldürür.


kaca mal olursa bi yazssana ozan merak ettim. bu arada geçmiş olsun tabi yinede
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti MadloveR » 13 Mar 2012, 10:10

Geçmiş olsun ozan abi. demekki termostat açmadığı zaman hararet yaptırdığında yanmış conta. yakıtının yüksek olması da ondan kaynaklanıyordur. yüksek ihtimalle conta yapılınca düzelir inşallah.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti ozantavsan » 13 Mar 2012, 10:19

MadloveR yazdı:Geçmiş olsun ozan abi. demekki termostat açmadığı zaman hararet yaptırdığında yanmış conta. yakıtının yüksek olması da ondan kaynaklanıyordur. yüksek ihtimalle conta yapılınca düzelir inşallah.


İnşallah yakıt düşer.Araç saat gibi çalışır.Termostat açmadığında biraz zarar gördü conta sanırım.
Yinede erken teşhis sayılır.Zira yağa su karışmadı ,aracın çalışmasını aksatmadı ,sadece su eksiltiyordu.
İşlemler bitsin ne kadar tuttuğunu paylaşırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hakan48 » 13 Mar 2012, 10:45

ozantavsan yazdı:
MadloveR yazdı:Geçmiş olsun ozan abi. demekki termostat açmadığı zaman hararet yaptırdığında yanmış conta. yakıtının yüksek olması da ondan kaynaklanıyordur. yüksek ihtimalle conta yapılınca düzelir inşallah.


İnşallah yakıt düşer.Araç saat gibi çalışır.Termostat açmadığında biraz zarar gördü conta sanırım.
Yinede erken teşhis sayılır.Zira yağa su karışmadı ,aracın çalışmasını aksatmadı ,sadece su eksiltiyordu.
İşlemler bitsin ne kadar tuttuğunu paylaşırım.


ozan bey silindir kapağını dereceli sıktırın , dereceli sıkıldığında tekrar sorun olmayacaktır. Tork u İlk Boşluk Alma Aşamasında Kullanacak , Sıkma Aşamasında Tork Kullanmayacak Yada Dereceli Tork Varsa , Onunla Sıksınki Büyük İhtimalle Yoktur.
skoda aleminyum blok olduğundan dereceli sıkılmazsa kısa sürede tekrar mutlaka sorun yapacaktır. ustanız avrupa arac üzerinde deneyimliyse zaten söylemeden kendisi dereceli sıkacaktır. Sıkma Derecesini Bilen Biri Sıksa İyi Olur.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 13 Mar 2012, 10:49

hakan48 yazdı:
ozantavsan yazdı:
MadloveR yazdı:Geçmiş olsun ozan abi. demekki termostat açmadığı zaman hararet yaptırdığında yanmış conta. yakıtının yüksek olması da ondan kaynaklanıyordur. yüksek ihtimalle conta yapılınca düzelir inşallah.


İnşallah yakıt düşer.Araç saat gibi çalışır.Termostat açmadığında biraz zarar gördü conta sanırım.
Yinede erken teşhis sayılır.Zira yağa su karışmadı ,aracın çalışmasını aksatmadı ,sadece su eksiltiyordu.
İşlemler bitsin ne kadar tuttuğunu paylaşırım.


ozan bey silindir kapağını dereceli sıktırın , dereceli sıkıldığında tekrar sorun olmayacaktır. Tork u İlk Boşluk Alma Aşamasında Kullanacak , Sıkma Aşamasında Tork Kullanmayacak Yada Dereceli Tork Varsa , Onunla Sıksınki Büyük İhtimalle Yoktur.
skoda aleminyum blok olduğundan dereceli sıkılmazsa kısa sürede tekrar mutlaka sorun yapacaktır. ustanız avrupa arac üzerinde deneyimliyse zaten söylemeden kendisi dereceli sıkacaktır. Sıkma Derecesini Bilen Biri Sıksa İyi Olur.

Skoda Doğru İşçilik Yapıldığında Conta Yakmaz Hararet Yapmaz, Benzinli ve LPG li Araclarda Ben 2 Yıl Garanti Veriyorum , Şayet 2 Yıl İçerisinde Conta Yakarsa 1 Kuruş Ücret Talep Etmiyorum. Skoda Konusunda Özellikle Favorit Felicia Konusunda Deneyimli Kişilere Yaptırmanızı Öneririm.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 13 Mar 2012, 10:56

Üstad Yaptığın Müşteriye Saygısızlık Konuyla Alakası Olmayan Yerlere Reklam Yapmak Pek Hoş Davranış Değil.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hsynaslan0010 » 13 Mar 2012, 11:22

ahhh ozan abi gecmiş olsun servise götür derdim ama sen sevmiyorsun onları inş. fazla fiyat cıkmaz hacı abiden bulursun malzemeleri bende de soru işaretleri bıraktın benimkini ne kadar sıktılar acaba şu anda sıkıntım yok rolenti den başka sedece ısınınca biraz titreme yapıyor araba onuda ayrlatcam inş bi ara benim hepsi içinde 400tl yi bulmuştu bakalım sende durum ne olucak hayırlısı
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti ozantavsan » 13 Mar 2012, 11:23

Hakan bey , az önce tork anahtarı ile ilgili bir araştırma yaptım.
İçimi bir korkudur aldı.Ben aracımı ustama emanet ettim.O da rektefiyeciye götürüp hallettirecek.Rektefiyecide tork anahtarı varmı bilmiyorum.Varsa uygun sıkma torkunu bildiğinide sanmıyorum.Benimde gidip görme şansım yok.
Özellikle ustayı arayıpta tork anahtarı ile 17-20 nm 90 derece sıkılacak desem sanırım içinden sen çok biliyorsun der.Nasıl sıkacaklar bilmiyorum ama inşallah sonunda benim canım sıkılmaz.

Serviste yaptırmıyorum çünkü güvenilir değil ve davranışlarını beğenmiyorum.Fiyatıda ayrı konu.
En son Hüseyin arkadaşımız serviste yaptırdı.Conta değişmi iyide araç düzgün çalışmıyordu.Servisten çıkan bir araç böyle olmamılydı.Sonra beraber buluşarak servisin yapması gerekli ayarları biz yaptık.Yapmaması gerekenleride biz düzelttik.Şimdi sorunsuz bindiğini söylüyor.

Umarım conta değişim sonrası tekrar sorun yapmaz üzülmem ,sinirlenmem umarım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ramazanünlü » 13 Mar 2012, 12:16

ozantavsan yazdı:Hakan bey , az önce tork anahtarı ile ilgili bir araştırma yaptım.
İçimi bir korkudur aldı.Ben aracımı ustama emanet ettim.O da rektefiyeciye götürüp hallettirecek.Rektefiyecide tork anahtarı varmı bilmiyorum.Varsa uygun sıkma torkunu bildiğinide sanmıyorum.Benimde gidip görme şansım yok.
Özellikle ustayı arayıpta tork anahtarı ile 17-20 nm 90 derece sıkılacak desem sanırım içinden sen çok biliyorsun der.Nasıl sıkacaklar bilmiyorum ama inşallah sonunda benim canım sıkılmaz.

Serviste yaptırmıyorum çünkü güvenilir değil ve davranışlarını beğenmiyorum.Fiyatıda ayrı konu.
En son Hüseyin arkadaşımız serviste yaptırdı.Conta değişmi iyide araç düzgün çalışmıyordu.Servisten çıkan bir araç böyle olmamılydı.Sonra beraber buluşarak servisin yapması gerekli ayarları biz yaptık.Yapmaması gerekenleride biz düzelttik.Şimdi sorunsuz bindiğini söylüyor.

Umarım conta değişim sonrası tekrar sorun yapmaz üzülmem ,sinirlenmem umarım.


mutlaka vardır tork anahtarı yoksa bu işi almazdı veya yapamaz
ramazanünlü
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 326
Kayıt: 03 Arl 2010, 22:47
Ad Soyad: ramazan ünlü
Nereden: Uşak
Arabanız: skoda favorit

İleti PİCK-UP » 13 Mar 2012, 12:51

aynı sorunlar bende de vardı sürekli şehirdışına çıktıgımdan dolayı gittim usta dedi üst kapak gidik.

söktük ve sonuç bu konu altında topladım inş. yardımcı olur.


http://www.skodam.com/kendin-yap/yine-yeniden-be-951-ve-motor-yenileme-t28155.html
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti AhmetH » 13 Mar 2012, 13:46

Bende haynes var bu motorların saplamaları tekrar kullanılabilen uzamayan saplamalar.

kitapta 17-20 Nm geçiyordu sanırım birde saplama olmayan somunlar mı ne vardı akşam bakarım.

Uzayan saplamalara açılı sıkma uygulanır "stretch bolt" diyorlar açılı torklamada angular tighten diye geçiyor.

Opelde falan açılı torklanıyor orda da espiri saplamaların değişmesi lazım eski kullanılmış saplama açılı sıkıldığında eski torkunu tutmaz.

ayrıca 17-20 de tutmayabilir saplamaların temiz yivlerininde temiz olması ve yağlanması lazım.

Bu iş biraz muallak umarım hallolur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir