2000 devir altında tekleme ve pat sesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2000 devir altında tekleme ve pat sesi

İleti volg » 27 Mar 2012, 23:32

Distribütöre bi baktırayım o zaman mevlüd ustaya.sizin arabalarda da var mı,eğer bana normal derse ustaya :) bi cevabım olsun ? :)
peki hangi ebatlarda ve de hangi marka alayım?bütçe en fazla 250 tl
 
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti forman37 » 27 Mar 2012, 23:38

yan sanayı dıstrıbutor 60 lıra orjınalı 170 lıra falan zaten para bıle kalır ustune :)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti sainz » 28 Mar 2012, 08:12

volg yazdı:Distribütöre bi baktırayım o zaman mevlüd ustaya.sizin arabalarda da var mı,eğer bana normal derse ustaya :) bi cevabım olsun ? :)
peki hangi ebatlarda ve de hangi marka alayım?bütçe en fazla 250 tl

Distribütörden bahsediyorsak değişik ebatları yoktur. Bir tek ebattadır.
İmkânlarınız ölçüsünde orijinalini almaya çalışın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti MadloveR » 28 Mar 2012, 13:30

volg yazdı:şehir içi 20 tl ye 85km iyi gibi ama şu dediğim sorunu da çözersek hem performans hemde biraz daha km fazla gider 20 tl ye bence.lastikler sertleşmiş ve çatlaklar var.2 adet öne goodyear duragrip 175/65/13 düşünüyorum.şu distribütör içindeki sarı metal talaşı herkeste varmı?
Distribitör içindeki sarı talaşın sebebi tevzi makarasının yerine iyi oturmamasından kaynaklanıyor. Yeni değiştirdiysen sök tekrar yerine iyice oturt. Aynısı bendede vardı. tevzi makarasını yeni değiştirdiğimde yerine iyice oturmamış talaş olmuş orda talaşı temizleyip makarayı oturttum bir kaç gün sonra kontrol ettim talaş yoktu. Yani distribitör çalışırken biyere sürtmüş talaş ondan kaynaklanıyor. tevzi makarasını ve buji kablolarını değiştirdikten sonra tekleme kesilmediyse, distribitörde bir sorun var demektir. Burda orijinali 150 TL, yan sanayi (çin) 50 TL. Bence bir an önce değiştir kurtul. Tekleyen arabaya binmek gerçekten sıkıntı. Kendim bir müddet kullandığım için biliyorum o ızdırabı :)haa bir de bu araçların bağırması normal yapısında var favorit ve formanların. Diğer araçlarla motor sesini kıyaslama bence.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti cnrüni » 28 Mar 2012, 15:31

Sorunu çözdüm daha doğrusu usta çözdü ne yaptın usta dedim avans ayarı yaptım dedi . Tekleme Problemi kalktı
cnrüni
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 29 Ağu 2011, 01:46
Ad Soyad: caner
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti İbrahim ALDEMİR » 29 Mar 2012, 16:15

Arkadaşım Favoritler bu problemi,
1. avans ayarı yanlış olduğunda,
2. distribütör içindeki manifoddan gelen vakumlama ile, araç ateşleme noktasını öne alan vakum sistemi görevini doğru yapmadığında,
3. Lpg beynindeki rölanti ayar vidasının yanlış ayarlanması ile düşük devirde zayıf karışım yüzünden düzgün yanmanın olmaması.
3. çok nadirende olsa beyin diye tabir ettiğimiz elk. ateşleme zamanlayıcısı sebei ile yapar.
çözümler.
1.maddeiçin. Aracınızı çalıştırp normal çalışma sıcaklığına gelmesini sağlayın. distribitörün motor bloğuna bağlantı noktasında distribitörü sabitleyen. 10 luk cıvatayı gevşetin fakat. çok değil. yani motorun çalışmasıyla rastgele dönmeyecek ama elle döndürünce dönecek kadar . dikkat etmemiz gereken. A. kayış çarpıp kaza olmasın diye vidayı motor stop halinde iken gevşetmek. B. ayarla oynamadan önce distribitörün mevcut ayarını, kalın marker bir kalemle işaretlemek. bu en kötüsü eski ayarına alabilmeniz için.
aracınız RÖLANTİDE iken. distribitörü sağa veya sola ağır ağır döndürerek motorun en hızlı ve en titremesiz çalıştığı noktayı bulun. ARACA gaz vererek ortalama 3000 devire kadar. yüksek gazda motorun durumunuda görün. net bir çalışma noktasında ise stop edip vidayı sıkın.
2. avans ayarı ile düzelmedi ise. distribütördeki vakumlu avans sistemi yayını manifolddan gelen emme düşük devirde çekemediği için motor tekler. a. emme hortumu çatlak,yırtık yada kaçak var. b. bazen manifolddaki sarı emme memesi tıkalı, c. distribitör vakum yayı sert. a ve beyi kontrolle çözüm yok ise. dsitribitördeki yayı biraz yumşağı ile değiştirin (ben öyle yaptım) aracınızın sanki çift motorlu olduğunu görün. roket gibi oluyor inanın.. yaydan sonra 1. maddedeki avans ayarını tekrar yapınız.
3. karburatörlu lpg kitinde 3 ayar vidası vardır. (istisnalar hariç) 1. lpg beyni üstündeki sarı renkli prinç vida. 2. yine beyindeki plastik ayar vidası.3 karburatöre giden hortum üstündeki üst limit ayar vidası.
şimdi konu gereği lpg ayarınıda yazmam gerekecek. kısaca. 2 nolu ayar vidasını sonuna kadar sıkınız. 3 nolu üst limit plastik vidasını sona kadar açınız.. 1 nolu prinç vidayı sona kadar sıkıp 3-4 tur gevşetiniz.. kontağı açtırıp beyindeki tıslama sesini dinleyiniz. ve gaz geldiğinden emin olun. 4-5 saniye gelir ve durur. marşa basıp gaz vermeden aracı çalıştırın. çalışmazsa prinç vidayı biraz daha gevşetin ve çalıştığı noktada rölantiyi 900-1000 d.dk. olunca bırakınız. titreşimsiz düzgün bir çalışma olmalı. bu rölanti. artık gaz ayarına geldi. 2. nolu plastik ayar vidasını gevşetmeye başlayın. ve aracın rölanti değeri düşmeye başladığı anda tekrar 1 tur sıkıp bırakın. araca gaz verip 3000-3500 d.dk getirin düzgün şekilde gaz yediğini ivmelendiğini görün. son olarak üst limit ayarı. aracınıza gaz verip 3000 d.dk da sabit bir gazda tutarken. hortum üstündeki 3 nolu vanayı yavaş yavaş kapatın. aracınız 3000 d.dk dan aşağıya düşmeye başlayınca hortumuçeyrek tur kadar tekrar gevşetip ayarı bitirin. (tabi bu yazı aracınızın manifold,filtre ve karburatörünün kusursuz olduğu varsayımı ile yazıldı.) örneğin hava filtre kabininin eğik kırık vs olması durumunda manifolddan hava kaçağı olması durumunda yada westen havz ın kaçak vermesi durumunda değişir. hatta aracınızın motorunun çok yıpranıp yeterli emiş yada kompres yapmamasıda eklenebilir.
4. madde ise: aynı araçtan sahibi olan bir arakadaşınızın sağlıklı çalışan bir beyini sadece iki vidası var. söküp deneme ile beynin arızalı olup olmadığını deneyebilirsiniz. dahada detaylı anlatmak mümkün.
5. son olarak indiksiyon boininide yine aynı yöntem denerseniz arızayı çözebilirsin.
Herkese selam ve saygılar. Kazasız belasız neşeli sürüşler..
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti volg » 30 Mar 2012, 23:30

cnrüni » 28 Mar 2012, 15:31

Sorunu çözdüm daha doğrusu usta çözdü ne yaptın usta dedim avans ayarı yaptım dedi . Tekleme Problemi kalktı
ben 250 tl bütçeyi lastikler için söylemiştim Caner kardeş :) cevabın için sağol.

İbrahim abi;
1. madde için avans ayarını o şekilde yapıldığına emin misiniz?tabancayla ayarlatmak daha mantıklı olur mu acaba?
2. madde için o yayı %50 yumuşak bir yayla değiştirmiştim.hortumda zarar yok.manifold havayı çekiyor,hortumu distrübitör tarafından çıkarıp yanağıma dayadım ve gaz verdim.çekme kuvveti yanağımı acıtmayacak kadar hafif şekilde?!
3. madde için kurcalamaya çekiniyorum,20 tl ye 85_90 km giden ayarımı bozmaktan :oops:
4.madde maalesef tanıdık yok
5.madde indiksiyon bobini nedir,nerededir?
distrübitör içindeki bobini değiştirmek istiyorum,nasıl sökülür bilen varsa yardımcı olabilir mi ?
lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum 2adet öne ,hangi ölçülerde hangi marka alayım?selamlar
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti sainz » 31 Mar 2012, 08:16

volg yazdı:...distrübitör içindeki bobini değiştirmek istiyorum,nasıl sökülür bilen varsa yardımcı olabilir mi ?...

Etrafına saç telinden daha ince bakır teller sarılı bir bobindir ve el alışkanlığı yoksa takarken zarar verme olasılığınız fazladır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti volg » 31 Mar 2012, 22:05

Bugün Mevlüd ustaya gittim.distrübitör e bakım yaptı gaz ve avans ayarlarını yaptı.çekişte rahatlama var gibi sanki,ama pazartesi işe gittiğim yollardan anlaşılır tam olarak.lpg tüketimini yapamayacağım şimdilik,kilometre çalışmıyor,sebebi de motordan gelen kilometre telinin köşeli ucunun gösterge arkasına girdiği yer bollaşmış.en kısa zamanda tüketimi yazarım inşallah.
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti oeb » 01 Nis 2012, 08:31

düzelmiştir kardeşim eve giderken farketmedimi nasıldı çekişi
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg

İleti volg » 01 Nis 2012, 22:36

çekişi bariz arttı ama yakıt artmış olabilir,malum gaz ayarı da yaptı usta.çekiş ondan da artmış olabilir?!çıkma gösterge paneli buldum 100 tl ye.pahalı geldi bana sanki.alayım mı ne dersiniz?
volg
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 15 Şub 2012, 00:40
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit 135 LX

İleti oeb » 02 Nis 2012, 12:05

gösterge PAHALI GELDİ , DURUMU NASIL ACABA BİRDE DEMİRKAN'A SOR BAKALIM NE FİYAT VERECEK.BİRDE ADANADA ÜNAL OTO VAR ORAYA SOR SIFIRI BILE VARDIR BELKİ
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir