Rotil,Rotbaşı değişimi ve sonrası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rotil,Rotbaşı değişimi ve sonrası

İleti elvis » 02 Nis 2012, 08:15

Selamlar arkadaşlar
Hafta sonu benim favomun rotil ve rotbaşı sorununu halletme niyetiyle tamire giriştim.Önce parçaları aldım:
sağ-sol rotil (AYB marka,türk malı 2 yıl garantili) ikisi 30tl,sağ-sol rotbaşı (DİTAŞ marka 2 yıl garantili) ikisi 30 tl.
toplamda 60 tl verdim.Gelelim işin zor kısmına...
İlk defa rotbaşı ve rotil değiştirecektim,o yüzden acemiliğimle ikisini de sökmüş bulundum.teker kendini boşa alınca aks yerinden çıkmazmı...rotili takıyorum rotbaşı oturuyor aks oturmuyor,biri geçse diğeri geçmiyor derken akşam 8.30 da sol tekeri sabah görüşmek üzere dağınık bıraktım.pazar sabahı da 6,30 da geçtim tekrar başına 1-2 saatte ancak halledebildim.sonra sağ tekerde idi sıra,ama ben tecrübemi sol da attığım için tekeri boşa çıkarmadan hallettim.deneme sürüşü de tamam,sağa sola çekme sallama yok.bayağı bi yordu beni...
diyeceğim o ki kıssadan hisse:böyle değişimlerde sakın teker boşa çıkmasın yoksa yönünü karışıtırınca bayağı bi zorluyor benim gibi acemi olanları...
 
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti fatih usta » 02 Nis 2012, 22:06

bence 20 lira verip rot ayarı yaptırmalısın yoksa lastiklerin düzensiz aşınır demedi deme sağa sola çekme olmasada yaptır derim
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti scania_seat_skoda » 02 Nis 2012, 22:18

fatih usta yazdı:bence 20 lira verip rot ayarı yaptırmalısın yoksa lastiklerin düzensiz aşınır demedi deme sağa sola çekme olmasada yaptır derim

+1000
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti PİCK-UP » 02 Nis 2012, 22:35

ön düzenciye 30 tl karşılığında değiştirtebilirdin ama emektir kendin yapmışsın... hyrlı olsun.

ön düzenide arkadaşların dedigi gibi aksatmadan yaptırın...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti serkan_3838 » 02 Nis 2012, 22:39

fatih usta yazdı:bence 20 lira verip rot ayarı yaptırmalısın yoksa lastiklerin düzensiz aşınır demedi deme sağa sola çekme olmasada yaptır derim


evet ocakta lastik değiştirirken lastikçi çıkanalrı gösterdi.abi dış taraftan gitmiş rot ayarına baktır demişti 2-3 ay kadr sonra gittim rot ustası çok ayarsız dedi.sağa sola çekme olayı balans ayarı ile oluyor sanırım
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 182
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg

İleti elvis » 03 Nis 2012, 07:45

PİCK-UP yazdı:ön düzenciye 30 tl karşılığında değiştirtebilirdin ama emektir kendin yapmışsın... hyrlı olsun.

ön düzenide arkadaşların dedigi gibi aksatmadan yaptırın...

Kesinlikle katılıyorum,fakat meraklıyız ya yapmaya.bunu da öğrenmek istedim biraz zor olsada... Ön düzeni de muhakkak yaptıracağım,zaten baştan sona bi rot-balans yaptıracağım...hele bi maaşı alalım :)
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti MadloveR » 26 Tem 2012, 09:57

Arkadaşlar Merhaba.
Benim favonun da sağ sol rotiller, sağ aks körüğü ve amortisör üst takozları değişecek. Malzeme 40-50 TL arası tutuyor yalnız işçilik için bir kaç yere sordum en ucuzu 120 TL(rot balans hariç) istedi. Bana çok geldi bu fiyat. Sizce kendim değiştirebilir miyim bu parçaları? Gördüğüm kadarıyla rotillerin pek bir zorluğu yok yalnız aks körüğünü ve üst takozları yapabilir miyim bilemiyorum.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir