HARARET

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

HARARET

İleti ERTAN26 » 02 Nis 2012, 21:33

arkadaşlar aracım hararet ibresi ortayı geçince fan açana kadar suyu kaynatıyor.fan açıyor haraeret ortaya geliyor.fakat benim istedigim suyu kaynatmadan fanı açması,bunun için kaçlık müşir önerirsiniz.üzerindeki kışın çok iyi oluyor geç açtıgı için aracın içi sıcacık oluyor. teşekkürler.
 
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti PİCK-UP » 02 Nis 2012, 22:37

parçacıya skodanın yazlık muşurunu ver dediginde verirler 68 olması lazım...


kaynatmaması içinde işinizi garantiye alın. sogutma kabına 1 veya 1,5 litre antifriz dökün derim...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti ERTAN26 » 02 Nis 2012, 22:54

semih bey kışa girerken 3 lt antifiriz attım araca.antifiriz var araçta zaten.ama ben su kaynatmadan açmasını istiyorum.veya içeri manuel fan açma dügmesi koysam nasıl yaparın bi bilgisi olan varmı.yapan varsa nasıl yapılacagını anlatırmı.TEŞEKKÜRLER
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti SilisTre » 03 Nis 2012, 06:52

resimde anlattım umarım işinize yarar çizerek anlatım daha yararlı olur sanırım anlamadığınız nokta olursa mesaj bırakın...

Şunuda belirtmekte yarar var bu şekilde yapıldığında çalışmaz ise ki çalışması gerekir fan morotuna fan otomatiğinden + değilde adam - yi devre yapmıştır yani eksi geldiğinde çalışıyor olabilir + ise sürekli geliyor olabilir ki genelde hiç bir oto elektrikçisi bunu yapmak araçın eski sahipleri kendi başlarına araçta değişiklik yapmış ise yani siz yinede kontrol ederek bu işi yapın derim anlattığım kadar zor değil sadece + ve- yi çakıştırmayın =) demek isterim
Kullanıcı avatarı
SilisTre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 25 Tem 2011, 16:12
Ad Soyad: erdal tunalı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Felicia

İleti elvis » 03 Nis 2012, 07:39

Ben kontak anahtarı çıkışındaki boş yerden aldım + yı.Sizinkinde de olabilir boş çıkış,kontrol edin derim.
elvis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 135
Kayıt: 25 Nis 2007, 14:50
Ad Soyad: Gürsel
Nereden: Bursa
Arabanız: 93 Bordo Favorit LX

İleti SilisTre » 03 Nis 2012, 07:58

ben aracın sigorta kutusunda ki yerlerini bilmiyorum =) şahsen kendi aracımın bile sigorta kutusuna hiç bakmadım =) bunu yapmanın bir çok yolu var + yı alabiliceğimiz yer olarak ben genel olarak ilk aklıma geleni verdim =) örnekteki gibi =) boş çıkış varsa dediğiniz gibi çok daha kolay olur ama boş çıkışında sigortası kaçlık ya düşükse ? zırt pırt sigorta atacak =) yanlışsam düzelt =)
Kullanıcı avatarı
SilisTre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 25 Tem 2011, 16:12
Ad Soyad: erdal tunalı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Felicia

İleti sainz » 03 Nis 2012, 10:05

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar aracım hararet ibresi ortayı geçince fan açana kadar suyu kaynatıyor.fan açıyor haraeret ortaya geliyor.fakat benim istedigim suyu kaynatmadan fanı açması,bunun için kaçlık müşir önerirsiniz.üzerindeki kışın çok iyi oluyor geç açtıgı için aracın içi sıcacık oluyor. teşekkürler.

Bana kalırsa sıkıntı termostatta.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SilisTre » 03 Nis 2012, 10:54

dsinz dediğin gibi olabilir ama dostum arkadaş manuel fan düğümesi istemiş =) bende ondan manuel fan örneği gösterdim termostad çeşidine göre 70ile 80 arası derecede çalışanlar var yani suyun kaynama noktası 90 ise 70 ile 80 de kaynama yapmaz =) ama fanı devreye sokar müşir sağlıklı çalışıyor ise =) kontak lı çalışan elektrik devre elemanları kontaklarında zamanla kararma meme dediğimiz iletimi engelleyen faktörlerde var =) çok detaylı bakılması için elektrikten biraz anlamak lasım =) iyi forumlar.=)
Kullanıcı avatarı
SilisTre
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 25 Tem 2011, 16:12
Ad Soyad: erdal tunalı
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Felicia

İleti İbrahim ALDEMİR » 03 Nis 2012, 15:39

Arkadaşlar, Fan müşürü ve termostad, açma ve kapama değerleri ile koordinasyon içinde çalışırlar, yada çalışmalılar.
Arçlarda termostadın olması, aracımızın ideal çalışma ısısına yükselmesi ve ısınma kaloriferinin yeterli sıcaklığa ulaşması içindir, fan ise suyun kaynama noktasına gelmesini engeller. o zaman şöyle bir denklem var. 1. su sıcaklığı en düşük 70 dereceye gelinceye kadar termostad açmayacak ve suyun ısınmasını sağlayacak. ve su sıcaklığı 70 ve üzeri olduğu müddetçe kapanmıyacak. bu sıcaklık alt limiti, termostad açılınca devirdaim suyu sogutma radyatöründen geçirerek motora önden gelen dogal rüzgarla soğutmaya başlayacak. böylece eğer aracımızın hızı yeterli ise fan çalışıp yıpranmadan, elektrik tüketmeden ve belkide fan çalışmadan aracımız tekrar soğumaya başlayacak. taki termostadın alt limitine ulaşıncaya kadar. ancak, hava çok sıcaksa yada hız düşükse doğal rüzgar yeterli soğutma yapamadığından, hararet 85 derece gibi olduğunda fan müşürü suyun kaynamaya doğru gittigini anlayıp soğutma için elektrik devresini tamamlayıp pervaneyi döndürmeye başlar , taki su sıcaklığı fanın alt limiti olan 80 dereceye ulaşıncaya kadar.
muhtemel sorunlar: hararet çok yükseliyor.a. araçta su eksiktir,b termostad açmıyordur,c fan çalışmıyordur. d. fan müşürü yada termostadın değerleri dengesiz yada yüksektir. Mesela, aracınızın fan müşürü ve fanı sağlam olsa bile termostad açmaz ise fan müşürüne sıcak su gitmeyecek yada çok geç gideceğinden fan müşürü normal olsa bile çalışmaz yada geç çalışır. diyelimki manuel düğme ile fanı çalıştırdık yine termostad açmadığından su devirdaim olmaz ve fanın çalışmasının maalesef soğutmaya katkısı % 20 yi geçmez.

Sizin fanınız devreye geçte olsa giriyor ise öncelikli termostadınızın açıp açmadığını,termostad açma kapama derecesinin fan müşürü açma derecesinden ortalama 10 derece daha düşük olduğunu kontrol ve temin etmelisiniz.

kullanılan mevsime yada şehire göre değişmekle beraber,
Örneğin adanada (çok sıcaktır), 60-65 te açan bir termostad ile 75-80 de açan bir fan müşürü kullanıyordum. aradaki bu 10-15 derece fark sizin aracınızın sık sık yada durmadan elk tüketip fan çalıştırmanızı yada fan sesi dinlemenizi azaltır. sogutmada doğal rüzgardan daha fazla faydalanmanızı sağlar.

Şu anda yaşadığım trabzonda ise bana göre çok soğuk: :D
80-85 te açan bir termostad ile 90 -da açan bir fan müşürü kullanıyorum inanın, trabzondan adanaya 1200 km gidinceye kadar bir defa bile fanım açmadı, ama kaloriferimde arcımı yeterince ısıttı:

Şu önemli termostadın açma değeri ile fanın başlama değeri arasında ortalama 10 derece fark olacak,
termostadın düzgün şekilde açıp kapandığından emin olunacak,(Şu şekilde kontrol edilebilir) termostad kapalı iken çalışan aracın radyatör kalın hortumlarında devirdaim bakısından dolayı ciddi bir sertlik olur bu termostad kapalı demektir. açtığında hortumların normal yumşaklığa geldiğini yani çalışmıyor durumdaki yumşaklığa geldiğini hortum dışından elle kontrol ile anlayabilirsiniz. termostad açtığında fan hemen devreye girmeyecek, araç hareket halinde değilse ortalama 1 dk. sonra fan çalışmaya başlar, bu sağlıklı bir sistem işaretidir. ancak yüksek gaz ve hava sıcaklığında dahada çabuk girmesi beklenir..

kazasız - arızasız mutlu sürüşler...
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti sainz » 04 Nis 2012, 10:55

SilisTre yazdı:dsinz dediğin gibi olabilir ama dostum arkadaş manuel fan düğümesi istemiş =) bende ondan manuel fan örneği gösterdim termostad çeşidine göre 70ile 80 arası derecede çalışanlar var yani suyun kaynama noktası 90 ise 70 ile 80 de kaynama yapmaz =) ama fanı devreye sokar müşir sağlıklı çalışıyor ise =) kontak lı çalışan elektrik devre elemanları kontaklarında zamanla kararma meme dediğimiz iletimi engelleyen faktörlerde var =) çok detaylı bakılması için elektrikten biraz anlamak lasım =) iyi forumlar.=)

Termostat 70°C' lik, fan müşiri de 75°C ise ve termostat bozulup kapalı kalıyorsa, fan çok bir işe yaramayacaktır maalesef.
Fan örneği göstermenize itirazım yok, olamaz da; ancak termostat bozulmuş ve sürekli kapalı kalıyorsa, manuel fan kumandasının da bir işe yaramayacağı idi anlatmak istediğim.
İbrahim ALDEMİR yazdı:...80-85 te açan bir termostad ile 90 -da açan bir fan müşürü kullanıyorum inanın, trabzondan adanaya 1200 km gidinceye kadar bir defa bile fanım açmadı, ama kaloriferimde arcımı yeterince ısıttı...

Şehirlerarası yollarda veya otobanlarda en az 90km/s hızla gidildiği için devir daimin de sağlıklı çalışması şartıyla fana gerek duymuyor sistem. Onu da geçin, şehiriçi 40km/s sabit gittiğim süratlerde bile fanın açmadığını bilirim ve araçta yaz-kış 88°C termostat ve 92-87°C fan müşiri vardır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ERTAN26 » 06 Nis 2012, 23:31

arkadaşlar hepinize teşekkür ederim.ustama gittim derdimi anlattım oda bana degerlerin iyi bu normaldir dedi. aracıma gecen sene oldugu gibi aynı ayarda devam edecegim.
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti sainz » 07 Nis 2012, 15:09

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar aracım hararet ibresi ortayı geçince fan açana kadar suyu kaynatıyor.fan açıyor haraeret ortaya geliyor.fakat benim istedigim suyu kaynatmadan fanı açması,bunun için kaçlık müşir önerirsiniz.üzerindeki kışın çok iyi oluyor geç açtıgı için aracın içi sıcacık oluyor. teşekkürler.


Demiştin

ERTAN26 yazdı:arkadaşlar hepinize teşekkür ederim.ustama gittim derdimi anlattım oda bana degerlerin iyi bu normaldir dedi. aracıma gecen sene oldugu gibi aynı ayarda devam edecegim.


Şimdi de böyle diyorsun. Ustana "su kaynadıktan sonra fan açıyor" dediğinde bunun normal olduğunu mu söyledi sana?

Bir de şöyle bir durum var:

Favorit' in termostatı 88°C, fan müşiri de 92-87°C takılı bile olsa, zaman evsafını yitirdiği için termostat daha yüksek derecelerde, fan da daha yüksek derecelerde çalışmaya başlayabiliyor. Termostat 88°C takılıdır ancak evsafını yitirdiyse 95°C' de açıyor olabilir.

Naçizane tavsiyem; termostatı ve fan müşirini kaliteli olanlarıyla değiştirmenizdir. Bu değişim sırasında sistemdeki suyu tamamen boşaltıp akabinde tekrar doldurup tekrar boşaltırsanız petekler, borular, ...vs. de temizlenmiş olur. Tekrar doldururken antifriz de eklerseniz çok daha iyi olacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir