BU ARIZA İNSANA ARAÇ SATTIRIR.. SABRIN SONU GELİYOR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BU ARIZA İNSANA ARAÇ SATTIRIR.. SABRIN SONU GELİYOR

İleti İbrahim ALDEMİR » 04 Nis 2012, 15:15

Arkadaşlar 92 favo aracım var. kendim bir motorsiklet fabrikasının imalat ve tek.serv. müdürüyüm. 20 yıllık ustalık geçmişim var. aracımı motor yenileme dahil tüm bakım ve tamirlerini zaman olarak müsayitsem kendim yaparım. aracımı emanet arkadaşıma verdim. karburatör alt takozu yırtılmış yolda kalmış çaresiz bir tamirciye götürmüş. usta ( ) beyaz kuşumu bilgisayara bağlamış bir ayar bir ayar daha, olmamış elk sel.valf lerini değişmiş, olmamış, sonra karburatörümü kucağına almış, bir güzel ayarlamış olmamış, distribütörü unutmuş sanmayın, anada bir roket ayarı, araç zar zor çalıştırıp arkadaşın 3 tane de sarı sını almış. , şimdi araç lpgde çalışana kadar 75 ah lik akümü terletiyor. benzinde rölanti tutmuyor, neyse hemen bunları ayarladım karburatör takozunu değiştim. ayarlarımı normale aldım.


ANCAK. Aracım gaz pedalına yarım ile bir santim kadar hafif bastığımda kontak kapatmış gibi stop ediyor. gazdan ayağımı çekersem yada daha fazla gaza yüklenirsem hiç sorun yok. düşünün her vites değişiminde ya gaza çökecem yada öne doğru bir yığılıp sonra geriye yaslanıcam, hele şehir içi trafiğinde 10 km de 4-5 defa stop ettiriyorsun, aceminin kullanma şansı iç yok. gazdan ayagını çek tekrar bas araç fren yapar gibi yığılıp sonra ileri atılıyor, eger az miktar basıp beklersen resmen stop ediyor.

bir haftada aracımdan soğudum, hergün bir konuyu kontrol ederek,

1. lpg ayarını sonsuz kere değiştirerek, bilgisayara baglatarak her pozisyonda denedim, 50 tllik yakıtı boşa yaktım olmadı,
2. karburatörümü söküp temizledim, bütün hortumlarını değiştim, temizledim taktım kaldiki gazda karburatörün çokta etkisi olmaz. düzelmedi
3. Aracımla çok uzun yolculuklar yaptığımdan bütün ateşleme elemanları beyin, bobin, distribitör komple , hepsini araç çalışır durumda iken sıfırı ile değişip eskileri yedeğe almıştım eski lerle tek tek değişip denedim düzelmedi,
4. avans ayarın toplam 1 cm lik bi ayar aralığı var heralde 100 kere denedim düzelmedi,
5.manifoldda hava kaçağı olabilir diye vestenhavza giden hortumu körledim, avans hortumunu körledim, düz çalıştırdım düzelmedi,

6. elk jikle iptal ettim düzelmedi taktım düzelmedi.

en sonu ben usta değilim sonuçta motor tamircisiyim dedim iki üç ustaya gittim çözüm yok.

bu usta benim aracıma ne yaptı, yada başka ne arıza meydana geldiki başından böyle problem geçmiş biri varsa lütfen tecrübenizi paylaşın, beyaz kuşum gözüme başka renklerde görünmeye başladı.. araç sürme keyfim hiç yok..

teşekkür ederim..
 
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti sainz » 04 Nis 2012, 16:27

Karbüratörün arka kısmında elektrik bağlantıları var. Bu bağlantılarda oksit, pas, ...vb. nedenlerle temassızlık oluyorsa vites değişimlerinde motor stop ediyor. Gaz verdikçe stop etmiyor, rölantide de etmiyor ancak vites değişimlerinde stop ediyor. Kabloların bağlantılarını ve kabloların kendilerini titizlikle kontrol etmenizi öneririm naçizane. Aynı şekilde başıma geldi. Ustaya gidesiye kadar akla karayı seçmiştim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 04 Nis 2012, 17:08

İbrahim hocam anlık yük değişimlerinde motorların beslemesini kumanda etmek biliyorsunuz marifetli işler.

Aracınız benzinde sorunsuz çalışıyor mu acaba denediniz mi ? bu hususla ilgili bir yorumunuzu yazmamışsınız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti bekocan » 04 Nis 2012, 19:38

İbrahim ALDEMİR yazdı:Arkadaşlar 92 favo aracım var. kendim bir motorsiklet fabrikasının imalat ve tek.serv. müdürüyüm. 20 yıllık ustalık geçmişim var. aracımı motor yenileme dahil tüm bakım ve tamirlerini zaman olarak müsayitsem kendim yaparım. aracımı emanet arkadaşıma verdim. karburatör alt takozu yırtılmış yolda kalmış çaresiz bir tamirciye götürmüş. usta ( ) beyaz kuşumu bilgisayara bağlamış bir ayar bir ayar daha, olmamış elk sel.valf lerini değişmiş, olmamış, sonra karburatörümü kucağına almış, bir güzel ayarlamış olmamış, distribütörü unutmuş sanmayın, anada bir roket ayarı, araç zar zor çalıştırıp arkadaşın 3 tane de sarı sını almış. , şimdi araç lpgde çalışana kadar 75 ah lik akümü terletiyor. benzinde rölanti tutmuyor, neyse hemen bunları ayarladım karburatör takozunu değiştim. ayarlarımı normale aldım.


ANCAK. Aracım gaz pedalına yarım ile bir santim kadar hafif bastığımda kontak kapatmış gibi stop ediyor. gazdan ayağımı çekersem yada daha fazla gaza yüklenirsem hiç sorun yok. düşünün her vites değişiminde ya gaza çökecem yada öne doğru bir yığılıp sonra geriye yaslanıcam, hele şehir içi trafiğinde 10 km de 4-5 defa stop ettiriyorsun, aceminin kullanma şansı iç yok. gazdan ayagını çek tekrar bas araç fren yapar gibi yığılıp sonra ileri atılıyor, eger az miktar basıp beklersen resmen stop ediyor.

bir haftada aracımdan soğudum, hergün bir konuyu kontrol ederek,

1. lpg ayarını sonsuz kere değiştirerek, bilgisayara baglatarak her pozisyonda denedim, 50 tllik yakıtı boşa yaktım olmadı,
2. karburatörümü söküp temizledim, bütün hortumlarını değiştim, temizledim taktım kaldiki gazda karburatörün çokta etkisi olmaz. düzelmedi
3. Aracımla çok uzun yolculuklar yaptığımdan bütün ateşleme elemanları beyin, bobin, distribitör komple , hepsini araç çalışır durumda iken sıfırı ile değişip eskileri yedeğe almıştım eski lerle tek tek değişip denedim düzelmedi,
4. avans ayarın toplam 1 cm lik bi ayar aralığı var heralde 100 kere denedim düzelmedi,
5.manifoldda hava kaçağı olabilir diye vestenhavza giden hortumu körledim, avans hortumunu körledim, düz çalıştırdım düzelmedi,

6. elk jikle iptal ettim düzelmedi taktım düzelmedi.

en sonu ben usta değilim sonuçta motor tamircisiyim dedim iki üç ustaya gittim çözüm yok.

bu usta benim aracıma ne yaptı, yada başka ne arıza meydana geldiki başından böyle problem geçmiş biri varsa lütfen tecrübenizi paylaşın, beyaz kuşum gözüme başka renklerde görünmeye başladı.. araç sürme keyfim hiç yok..

teşekkür ederim..



olay karbratörde gibi cikle tarafında ki vidalı kapakta sanki sorun
karbratör altındaki kapakçık çok açık gibi az dokunduğunda tamamen açılıyor demekki hava fazla çekip istop ediyor azdaha gaza basınca kapak kapanmaya başlıyor normal gaz yemeye başlıyor
olabilir
Eklentiler
100413218.jpg
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti jawacı » 04 Nis 2012, 23:05

önce geçmiş olsun diyeyim. sıkıntılı bir durum. bende arada bir favo yu çocuklara dolaşmaları için veriyorum ve her seferinde tenbihlerim. bir durum olurda arıza yaparsa hemen beni arayın, hiç kimseye arabayı kurcalatmayın derim.

aracın buji kablolarımı karıştı acaba. bu durum bir de sanki hava ayarından kaynaklanıyor, motor yeterli havayı alamıyormu acaba. bir de yakıt her zamanki yakıtmı.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti İbrahim ALDEMİR » 05 Nis 2012, 08:59

sainz yazdı:Karbüratörün arka kısmında elektrik bağlantıları var. Bu bağlantılarda oksit, pas, ...vb. nedenlerle temassızlık oluyorsa vites değişimlerinde motor stop ediyor. Gaz verdikçe stop etmiyor, rölantide de etmiyor ancak vites değişimlerinde stop ediyor. Kabloların bağlantılarını ve kabloların kendilerini titizlikle kontrol etmenizi öneririm naçizane. Aynı şekilde başıma geldi. Ustaya gidesiye kadar akla karayı seçmiştim.



Evet elk jikle kabloları, ama maalesef sıkıntı yok sanıyorum. çünkü temizledim, üstelik benzinde çalışırken, jikleyi devre dışı bırakınca araç stop ediyor, çalıştıgını kontrol ve temin etmiştim..
teşekkür ederim
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti İbrahim ALDEMİR » 05 Nis 2012, 09:21

AhmetH yazdı:İbrahim hocam anlık yük değişimlerinde motorların beslemesini kumanda etmek biliyorsunuz marifetli işler.

Aracınız benzinde sorunsuz çalışıyor mu acaba denediniz mi ? bu hususla ilgili bir yorumunuzu yazmamışsınız.


Benzinde hiçbir sıkıntı yok. hocam.
sadece lpg kullanımında gaz pedalına ilk 1 cm bastığımda araç ya zengin karışıma girip boğulup stop ediyor yada fazla hava alıp stop ediyor. ama 1 cm den daha fazla bastığımda yada yolda giderken mükemmel, lpg trabzonda 2.77, dir 10 tl gaz ile 45 km yapıyorum. sadece gaz pedalına 1 cm civarında basmayacaksın. direk stop ediyor.
daha anlaşılır olması için şöyle diyeyim.

aracımı lpg de gaza basmadan sadece marşa basarak tek marşta sorunsuz çalıştırabiliyorum, ve sarsıntısız gürültüsüz, net bir şekilde çalışıyor. ayağınızın ucu ile gaz padalına az bir dokunun, araç stop ediyor. ama gaza 1cm den biraz daha fazla bastığında araç zehir gibi, fakat adamı çıldırtan örnegin hafif bir tümseğe yaklaşıyorsunuz, padaldan ayağını çekiyorsun aracınız doğal olarak biraz yavaşlıyor tümsek geçip tekrar gaza basıp devam etmek isteyince tabiki araca kademeli olarak gaz verip aktarma sistemlerinin boşluğunu alıp araç hızlandıkça yüklenirsin. ama ben pedala ayağımı koyar koymaz araç motor stop etmiş gibi fren yapıyor, akslara bir vuruyor, baktım sönecek biraz daha basıyorum araç normale dönüyor ve ileri atılıyor, bu sefer motor akslara bir vuruyor,

karburatör rölanti vidasını sıkıyorum, biraz sıkınca araç stop ediyor ve rölantide asla çalışmıyor Tekrar söylüyorum lpg de, diyorumki iyice sıkayım rölanti tutsun, bahsettiğim 1 cm yi geçinceye kadar sıkınca araç rölantide çalışıyor ama devir saat 3000 d.dk. aşağı düşmüyor.gaza basmadan yola gidebilirsin(hız sabitleyici)

işin ilginci, aracımın benzindeki çalışma karakterinde bir değişiklik yok, aynı herzamanki gibi.

şimdi elimde deneyebileceğim bir skoda karburatörü olmasını nasıl isterdim. hani sorunun onda olduğundan emin olsam hiç acımam değişirim. ama herşey sorunsuz görülüyor.
teşekkür ederim
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti İbrahim ALDEMİR » 05 Nis 2012, 09:31

teşekkür ederim..[/quote]


olay karbratörde gibi cikle tarafında ki vidalı kapakta sanki sorun
karbratör altındaki kapakçık çok açık gibi az dokunduğunda tamamen açılıyor demekki hava fazla çekip istop ediyor azdaha gaza basınca kapak kapanmaya başlıyor normal gaz yemeye başlıyor
olabilir[/quote]


hocam karburatörümü dağıtıp tekrar topladım bakımdan geçirdim, bir problem dikkatimi çekmedi
benzinde problem yapmadığı için sanmıyorum

ama aklıma yattı, tekrar söküp bakıcam size sonucu yazarım
teşekkür edrim
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti İbrahim ALDEMİR » 05 Nis 2012, 09:36

jawacı yazdı:önce geçmiş olsun diyeyim. sıkıntılı bir durum. bende arada bir favo yu çocuklara dolaşmaları için veriyorum ve her seferinde tenbihlerim. bir durum olurda arıza yaparsa hemen beni arayın, hiç kimseye arabayı kurcalatmayın derim.

aracın buji kablolarımı karıştı acaba. bu durum bir de sanki hava ayarından kaynaklanıyor, motor yeterli havayı alamıyormu acaba. bir de yakıt her zamanki yakıtmı.



çok haklısınız hocam, aracımın karburatör takozu yırtılmış ama tamirci görememiş yada görmemiş, vebali boynuna, hem arakadaşımı üzmüş hemde arabamı pis etmiş. keşke bana bir ulaşsaydı ama olan olmuş, yapacak bir şey yok. aracım kablo değil hocam 1-3-4-2 bağlı ve bütün gözler tek tek kontrol ettim sağlıklı çalışıyor, aracım bu haliyle 150 km hızı gazda rahat buluyor (sadece denemek için bu hıza çıktım )

Dur bakalım nereden çıkacak
teşekkür ederim
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti sainz » 05 Nis 2012, 10:26

İbrahim ALDEMİR yazdı:
sainz yazdı:Karbüratörün arka kısmında elektrik bağlantıları var. Bu bağlantılarda oksit, pas, ...vb. nedenlerle temassızlık oluyorsa vites değişimlerinde motor stop ediyor. Gaz verdikçe stop etmiyor, rölantide de etmiyor ancak vites değişimlerinde stop ediyor. Kabloların bağlantılarını ve kabloların kendilerini titizlikle kontrol etmenizi öneririm naçizane. Aynı şekilde başıma geldi. Ustaya gidesiye kadar akla karayı seçmiştim.



Evet elk jikle kabloları, ama maalesef sıkıntı yok sanıyorum. çünkü temizledim, üstelik benzinde çalışırken, jikleyi devre dışı bırakınca araç stop ediyor, çalıştıgını kontrol ve temin etmiştim..
teşekkür ederim

Yalnız o kabloların jikleyle hiç bir alakaları yok diye biliyorum. Sadece rölanti ile alakalı bir durum ancak tam neye kumanda ediyorlar onu bilemiyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 05 Nis 2012, 16:28

Ben sorunu anladığımı düşünüyorum.
Aracınız muhtemelen anlık motor yükü değişimlerinde çok zengine kaçıyor. Buna ecnebi throttle enrichment diyor Beyin programı yazarken milleti en çok uğraştıran kısımlardan.

Bu işi karbüratör benzinde güzelce yapıyor sisteme dikkat ederseniz kapış diyaframı mıdır adı tam bilmiyorum bir düzenek var gaz verirken aynı mile bağlı bir ayak ucu ile bu düzeneğe dokununca bir miktar daha benzini resmen işiyor karbüratöre.

işte ani tam gaz vermelerde falan aracın toparlamasına neden olan etmenlerden biri bu.


takdir edersiniz bu işi LPG beyni dedikleri buharlaştırıcı bir şekilde yapması lazım.
gaz pedalı ile hiçbir bağlantısı olmamasına rağmen bu yuvarlak şeyin nasıl olupta hassas şekilde gaz kumanda edebildiği düşünenler için merak uyandırıcı bir soru :)

işte ben bu cihazın üzerinde throttle enrichment için bir ayar vidası bulunduğunu düşünüyorum, önceki konularda sizin yazdığınız bir LPG ayar yazısı vardı çok ilgimi çekti. sanırım orda rölantiyi ayarlamak için pirinç bir vidadan bahsediyordunuz. işte ben bu vidanın throttle enrichment için kullanıldığını diyafram çatal ayarı olan yan duran plastik düğmenin ise rölanti için kullanıldığını zannederdim. şimdiye kadar LPG ayarımı yapan herkes rölantiyi hem bununla hem karbüratör üzerindeki ayar vidasından yaptı.
Demek oluyor ki sizin LPG buharlaştırıcınızın ayarlarında bir sorun var.
Sizde takdir edersiniz karbüratör contası birden kendini bırakacak birşey değil diye düşünüyorum, belki haybeden çekilen havaya karşılık tutturulmuş ayarlar ile sorunsuz gidiyordunuz şimdi bu hava girişi (daha doğrusu manifold basıncı değişimi) kesildiğinden bir şekilde ayarlarınız tutmaz olmuş diye düşünüyorum.

daha dikkatli bir LPG ayarı ile sorunu çözebileceğinizi düşünüyorum o pirinç vidayı kısın çok fazla zenginleştirmesi muhtemel gibi duruyor. (belkide fazla kısık fakire kaçıyor)

eğer her şekilde ayar tutması güç oluyorsa LPG buharlaştırıcısının içindeki diyaframın ömrünün dolduğunu düşünüyorum. Çünkü sadece manifold basıncı değişimini takip ederek çalışan bir sistem, biraz bollaşırsa anlık komutlara cevap vermeyebilir.

tabi bütün bu mesajım sorunsuz bir ateşleme sistemi + sorunsuz bir vakum hattı + sorunsuz benzinde çalışan bir araç içindir :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakangemini » 05 Nis 2012, 16:29

Benzin ile LPG birlikte geliyor olabilir mi? Bobinli valfleri kontrol ettiniz mi? Karbüratör rölanti ayar grubu ile ilgili bir sorun olabilir. Gaz kelebeği kapalı yada çok az açık konumda iken rölanti sisteminden besleme oluyor diye biliyorum.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti İbrahim ALDEMİR » 05 Nis 2012, 17:06

AhmetH yazdı:Ben sorunu anladığımı düşünüyorum.
Aracınız muhtemelen anlık motor yükü değişimlerinde çok zengine kaçıyor. Buna ecnebi throttle enrichment diyor Beyin programı yazarken milleti en çok uğraştıran kısımlardan.

Bu işi karbüratör benzinde güzelce yapıyor sisteme dikkat ederseniz kapış diyaframı mıdır adı tam bilmiyorum bir düzenek var gaz verirken aynı mile bağlı bir ayak ucu ile bu düzeneğe dokununca bir miktar daha benzini resmen işiyor karbüratöre.

işte ani tam gaz vermelerde falan aracın toparlamasına neden olan etmenlerden biri bu.


takdir edersiniz bu işi LPG beyni dedikleri buharlaştırıcı bir şekilde yapması lazım.
gaz pedalı ile hiçbir bağlantısı olmamasına rağmen bu yuvarlak şeyin nasıl olupta hassas şekilde gaz kumanda edebildiği düşünenler için merak uyandırıcı bir soru :)

işte ben bu cihazın üzerinde throttle enrichment için bir ayar vidası bulunduğunu düşünüyorum, önceki konularda sizin yazdığınız bir LPG ayar yazısı vardı çok ilgimi çekti. sanırım orda rölantiyi ayarlamak için pirinç bir vidadan bahsediyordunuz. işte ben bu vidanın throttle enrichment için kullanıldığını diyafram çatal ayarı olan yan duran plastik düğmenin ise rölanti için kullanıldığını zannederdim. şimdiye kadar LPG ayarımı yapan herkes rölantiyi hem bununla hem karbüratör üzerindeki ayar vidasından yaptı.
Demek oluyor ki sizin LPG buharlaştırıcınızın ayarlarında bir sorun var.
Sizde takdir edersiniz karbüratör contası birden kendini bırakacak birşey değil diye düşünüyorum, belki haybeden çekilen havaya karşılık tutturulmuş ayarlar ile sorunsuz gidiyordunuz şimdi bu hava girişi (daha doğrusu manifold basıncı değişimi) kesildiğinden bir şekilde ayarlarınız tutmaz olmuş diye düşünüyorum.

daha dikkatli bir LPG ayarı ile sorunu çözebileceğinizi düşünüyorum o pirinç vidayı kısın çok fazla zenginleştirmesi muhtemel gibi duruyor. (belkide fazla kısık fakire kaçıyor)

eğer her şekilde ayar tutması güç oluyorsa LPG buharlaştırıcısının içindeki diyaframın ömrünün dolduğunu düşünüyorum. Çünkü sadece manifold basıncı değişimini takip ederek çalışan bir sistem, biraz bollaşırsa anlık komutlara cevap vermeyebilir.

tabi bütün bu mesajım sorunsuz bir ateşleme sistemi + sorunsuz bir vakum hattı + sorunsuz benzinde çalışan bir araç içindir :)



hocam ateşleme sisteminin sorunsuz olduğunu tek tek elimde yedek parça bulunduğundan kontrol ettim.

aracımda karburatör contası yok alt takozu var ve bu takoz metal üzerine plastik kaplama şeklindedir, dış plastik kaplama conta vazifasinide yapıyor. zamanla tireşimden ısınma soğumadan vb. şeylerden demir kısım ile plastik kısım birbirini bırakıyor ve manifolda kontrolsuz hava girişi yapıyor. üstelik ben şu anda metal ve contalı olan tipte bir alt takoz taktım hocam..

lpg buharlaştırıcısı (karburatörlü araç sistemlerinde) çok ama çok basit bir sistem. söküp bakabilirsiniz çocuk oyuncağı. sayılabilir,
1 adet aracınıza gaz vermediğinizde rölantide çalışmasını temin edebilecek miktarda gaz almasını sağlayan kelimenin anlamı ile bir vana var bunu ne kadar açarsanız o kadar gaz gönderiyor ve ayarladığınız debide sabit kalıyor. ve rölanti için gerekli gaz miktarını veriyor.

ikinci ayar yeri ise diyaframa bağlı bir çatalın, motordan gelen vakumlama ile diyaframı kendine doğru çekmesi sonucunda ,çatal ucuna bağlı valfin daha fazla gaz göndermesi sistemi.
arac ne kadar devirlenirse ve sizde gaza bastıkça ne kadar karburatördeki gaz kelebeği açılırsa o kadar emme fazlalaşıyor ve gelen gaz miktarıda ona göre artıyor.

bizim bu noktada yaptığımız ayar anlamında tek şey, aracımızın vakumlama şiddetine göre ihtiyacı olan gaz miktarını belirleyebilmek için, çatalı ters yönde iten yayı sertleştirip (yani ayar vidasını sıkarak) daha fazla vakumla açılmasını sağlamak(diğer bir deyişle gazı kısmak), yada yumşatıp daha az vakumla açılmasını sağlamak.(gazı artırmak)

3. bir ayar noktası ve bence yakıt miktarını etkileyen en önemli ayar yeri beyinden karburatöre giden hortum üstündeki plastik vana, işte o vana üst limiti belirliyor.
Şöyleki beyindeki ayar vanasını sonuna kadar kapatsak bile, üst limit vanası eger fazla açıksa, motorun vakumlaması, illaki zengin karışım yapabilecek kadar diyaframı açıyor, ve açar,
o ayar yayının yerine düz bir vida atın inanın diyaframı patlatır. işte o üst limit vanası zengin karışıma limit koyuyor.
enteresan olanı, aracım o kadar sakin düzgün çalışıyor öyle kuvvetli gidiyorki gıpta edersin. maaesef bu gün karburatörü sökecek vakit bulamadım 18:00 dan sonra karburatörü elime alacam,

teşekkür ederim
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti İbrahim ALDEMİR » 05 Nis 2012, 17:08

hakangemini yazdı:Benzin ile LPG birlikte geliyor olabilir mi? Bobinli valfleri kontrol ettiniz mi? Karbüratör rölanti ayar grubu ile ilgili bir sorun olabilir. Gaz kelebeği kapalı yada çok az açık konumda iken rölanti sisteminden besleme oluyor diye biliyorum.



hocam 18:00 dan sonra karburatörü sökecem bu arada buna bakarım çok haklısınız, eger benzin valfi azda olsa kaçak verirse il gaza bastığımda alttaki benzini püskürten turbo bir miktar benzin atacağında olabilir çok teşekkür ederim
Emniyet kemeri, kask ve benzeri güvenlik ekipmanları insana hayatta bir yada iki kere lazım olur, umarım o zamanda kask başınızda emniyet kemeri belinizde olur...
Kullanıcı avatarı
İbrahim ALDEMİR
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 29 Mar 2012, 15:09
Ad Soyad: ibrahim aldemir
Nereden: Trabzon
Arabanız: favorit 135 L 1992 Beyaz

İleti skodahastası » 05 Nis 2012, 17:10

işte bir arabada en önemli şey usta,usta olmadımı arabanın içine ediyor
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

İleti mustklc » 05 Nis 2012, 17:44

burdan çıkan ders:

arkadaşına kesinlikle aracını emanet verme
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti bariskavuncu » 05 Nis 2012, 22:46

Karburatörde klepeyi gaz verince açan gazadan ayağını çekince tekrar kapatan bir yay var o yayı usta sökerken gevşetmiş olabilir. Yayı biraz gerdirmeyi deneyin yada rabayı çalıştırıp kaputu açıp elle gaz verdiğinizde de aynı sorunu yapıyormu? o yayın yaptığı işlemi araba çalışırken elle yapmayı deneyin. Selamlar.
bariskavuncu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Oca 2012, 19:14
Nereden: Muğla

İleti AhmetH » 07 Nis 2012, 19:30

meselede bir gelişme oldu mu acaba ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir